تویوتا

تویوتا RAV4

تویوتا راوفور از همان ابتدای خلقتش از عقده ای همچون یک موجود ناخواسته یا سر راهی رنج می برد. گفته می شود تویوتا، RAV4 را با استفاده از قطعات مازاد و زیادی سایر مدلهای خود که در انبارها باد کرده بودند، طراحی و روانه بازار کرد.
اکنون نیز کافیست به چهره این جوان ژاپنی نگاه کنید تا آثار دستکاری ژنتیکی مهندسان تویوتا و رنج ناشی از آن را بهتر حس کنید. راوفور شبیه هیچ کدام از سایر تولیدات این کارخانه نیست. حتی انگار طراحان آن کوچکترین ایده و خلاقیتی در زمان طراحی آن نداشته اند.

2012 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۲ Toyota RAV4 Limited

در خیابان بدون داشتن آرم تویوتا، احتمالاً آن را با آکورا یا نیسان اشتباه می گیرند. صاحب آن نیز هرگز نمی تواند ادعا کند که سوار یک لندکروز یا لکسس کوچکتر و ارزانتر است.

2012 Toyota RAV4 Limited Rear
۲۰۱۲ Toyota RAV4 Limited

خوب بر سر مال زدن کافیست. از تویوتا بجز ظاهر، انتظارات بزرگتری داریم. همان خصوصیاتی که راوفور را در مقابل حریفانش برنده می کند و در این کلاس قیمتی، پیشتاز گروه می نماید.

2012 Toyota RAV4 Interior
۲۰۱۲ Toyota RAV4 Interior

شما می توانید از بین دو موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و شش سیلندر ۳.۵ لیتری یکی را برگزینید. موتور ۲.۵ لیتری ۱۷۹ اسب بخار تولید می کند و گشتاور آن نیز ۱۷۲ پوند فوت می باشد. سیستم زمانبندی متغیر و باهوش سوپاپها (VVT – I) علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث افزایش توان نیز می شود. شفت های دقلوی تعادلی نیز باعث کاهش لرزش موتور و سر و صدای آن شده اند. این موتور با گیربکس چهر سرعته با کنترل اتوماتیک قدرت را به چرخها منتقل می نماید. مصرف سوخت در مدل دو دیفرانسیل  در بزرگراه ۸.۷ لیتر و در شهر ۱۱.۲ لیتر می باشد.

2012 Toyota RAV4 Sport
۲۰۱۲ Toyota RAV4 Sport

در یک سطح بالاتر، موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری خورجینی، توانایی تولید قدرت ۲۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶ پوند فیت را دارد.شتاب صفر تا صد این مدل تنها ۷ ثانیه است.

2012 Toyota RAV4 Sport
۲۰۱۲ Toyota RAV4 Sport

RAV4 با رینگ و لاستیکهای استاندارد ۱۶ اینچی ارائه می شود. اما مدلهای اسپرت با رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و سیستم تعلیق اسپرت عرضه می شوند.

2012 Toyota RAV4 Sport
۲۰۱۲ Toyota RAV4 Sport

قیمت راوفور  از ۲۲ هزار تا ۲۹ هزار دلار می باشد. رقبای این خودرو هم سوزوکی گراند ویتارا و هوندا CR-V و سوبارو فورستر و فولکس واگن تیگوان می باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. galardo

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    از پشت شبیه ام وى ام ایکس 33شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SINABMWM5

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حدود دو ماهی است بین این خودرو و میتسوبیشی جدید asx دارم تحقیق می کنم…بسیارگیج کننده شده..؟؟؟
    یه راهنمایی کنید
    ممنون..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین الرعایا

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (120 ديدگاه)

      سلام سینا bmw , دوستان گرامی.. من یه دونه صفر کیلومتر راو 4 اکسکلوسیو لیمیتد اسپورتیوو مدل نوامبر 2012 گارانتی ایر تویا دارم174 خریدم پول لازم شدم 170 هم میدم . قیمت بدون آپشن شرکتیش الان 172.5 هست..این با این آپشناش 180 هم می ارزه.. اونا که دارن میدونن اصلا و ابدا با سوزوکی ویتارا و میتسو asx و رنو کلیوس و هیوندای توسان و کیا اسپورتیج قابل قیاس نسیت . یه سر و گردن از هر لحاظ بالا تره… رو سایت باما هم مشخصات و عکساش هست.09131048418…….29/2/1392

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سعيد

    ۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام ، لطفا مدل و کارکرد و تیپ و رنگش را بفرمائید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی رضا car

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    داخل لیفان ایکس60 شبیه اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهزاد محمدخاني

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان تویوتا روفور یکی از شاهکار های تویوتا در سایز و کلاس کراس اور(cuv)هست در موارد فنی ماشینی در سایز کوچک پرادو سوار شدید!سیستم کنترل سراشیبی(DAS)و سیستم کمکی تپه نوردی(HAS) فکر نکنم در هیچ ماشینی در آن کلاس و قیمت باشه!ضمنا قفل دیفرانسیل هم دارد که در برف و یخبندان برای جلوگیری از هرز گردی ایده ال هست.استهلاکش هم خوب هست……

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا