جنرال موتورز

رد درخواست کاهش تعرفه‌ای جنرال موتورز توسط ترامپ!

دولت ترامپ درخواست جنرال موتورز برای معافیت تعرفه‌ای کراس اوور بیوک انویژن را رد کرد.


انویژن در چین تولید می‌شود و از حدود یک سال پیش تعرفه‌ی ۲۵ درصدی روی واردات آن به آمریکا وضع شده است. البته تمامی خودروهای صادراتی از چین به این کشور وضعیت مشابهی دارند.


دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در نامه‌ای که ۲۹ می نگاشته شده درخواست این خودروساز برای معافیت تعرفه‌ای یاد شده را رد کرده است.


اتونیوز گزارش داده جنرال موتورز از محتویات این نامه باخبر شده و اعلام داشته از جولای گذشته تاکنون در حال پرداخت تعرفه‌ی اعمال شده است. قیمت محصولات خانواده‌ی انویژن در آمریکا با وجود اعمال تعرفه‌ها افزایشی نداشته بنابراین خود جنرال موتورز در حال پرداخت این هزینه‌هاست.

بیوک در درخواست خود اعلام کرده بود فروش انویژن در آمریکا می‌تواند هزینه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید آمریکا و توسعه‌ی نسل بعدی تکنولوژی‌های خودرویی در این کشور را فراهم کند. تولید انویژن در آمریکا هرگز گزینه‌ی این برند نبوده و دلیل آن فروش بالا در چین بوده است.


جنرال موتورز که احتمال رد درخواست خود را می‌داده در نیمه اول سال پیش واردات بیشتر این کراس اوور به آمریکا را با تعرفه‌ی ۲.۵ درصدی انجام داده و پس از آن تعرفه ۲۵ درصدی اعمال شده است.


جنرال موتورز تنها خودروسازی نیست که درخواست معافیت تعرفه‌ای خود را به دولت آمریکا تحویل داده چراکه ولوو نیز درخواست مشابهی برای مدل تولید چین XC60 داشته اما خب این درخواست هم موردقبول واقع نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    …بیوک در درخواست خود اعلام کرده بود فروش انویژن در آمریکا می‌تواند هزینه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید آمریکا و توسعه‌ی نسل بعدی تکنولوژی‌های خودرویی در این کشور را فراهم کند…
    من از اجناس تولید امریکا زیاد استفاده کردم. از خودرو و ابزار یراق و لوازم خانگی گرفته تا فندک و کود و داروهای امریکایی. میتونم با اطمینان بگم حاضرم دو برابر خرج کنم ولی به جای محصولات چینی و تایوانی از محصولاتی استفاده کنم که توسط کارگرای امریکا و در خود امریکا تولید شده اما متاسفانه لغت made in america از فرهنگ لغت حذف شده.
    همین خودروسازای امریکایی پیشرو حرکتی بودن که چین تبدیل بشه به بزرگترین تولید کننده دنیا و کاملا داره دروغ میگه که سود فروش انویژن رو در امریکا سرمایه گذاری کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    جدا از جنگ تجاری.شرف رو ببین که ماشین افزایش قیمتی نداشته چون خود کمپانی مابه التفاوت رو پرداخت کرده.
    اینکه گربه از رو دیوار کج میره میان زه هاشو حذف می کنن. جنرال موتور واقعا که شیر مادر حلالت خیییلییی مردی.حالا میدونم چرا مارو لایق خودرو ایرانی دونستن و از آمریکایی ها محروم کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کوروش

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    جالبه اگر کشور ها اقدامی نکنند و به همین شکل عمل نکنند قطعا برای تمام برند هایی که در خاک امریکا تولید می شوند فرصت خوبی خواهد بود در غیر این صورت خودرو سازی امریکا به دهه ۷۰ باز خواهد گشت و تمام شرکت هایی که مثل بی ام و در خاک امریکا سرمایه گذاری های سنگینی کردند بسیار متضرر می شوند شرایط اقتصاد امریکا با صعود سریع ابتدای برنامه های ترامپ در شیب شدیدی قرار داره سرمایه گذاری خارجی در امریکا متوقف شده و عملا ترامپ در حال قمار بزرگی روی بزرگترین اقتصاد دنیاست بخصوص اینکه مثلا برند های خودرو سازی و راهسازی امریکایی دوباره در حال اوج گرفتن هستند و هر مشکلی در سر راه صادرتشان و توسعه خارجی عملا اونها را به عقب بر خواهد گرداند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این تعرفه ها برعکس این که رو ی چین تاثیر بگذاره رو خود امریکا تاثیر گذاشته به نظرم باید منتظر چرخش در سیاست خود امریکا بود شاید با این وضع کار ترامپ به دور دوم نکشه چون درسته در امریکا ارای عمومی مهم هستن ولی ارای الکترال خیلی مهم ترن و شاید ترامپ نتونه اون ارا رو جذب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    این مش ترامپ پرزیدنت ه یا فضول محل / با همه چی کار داره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا