جنرال موتورزشورلت

نسل جدید شورولت اکوئناکس، سبک‌تر، کم‌مصرف‌تر و پیشرفته‌تر از قبل

مدت‌ها است که در انتظار معرفی نسل جدید شورولت اکوئناکس بودیم تا اینکه سرانجام شورت نسل سوم کراس‌اوور کامپکت محبوب خود را رونمایی کرد. چیزی که در نسل جدید این خودرو تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد، ارائهٔ یک پیشرانهٔ دیزلی برای آن است. اکوئناکس دومین خودروی پرفروش شورولت است که در نسل جدید، طراحی آن کاملاً دگرگون شده و بیشتر از عناصر طراحی جدیدترین محصولات شورولت همچون کروز، ولت و مالیبو استفاده کرده است.

Chevrolet-Equinox-2018-1024

شاید اکوئناکس جدید پیشرفته‌ترین خودروی امروزی نباشد اما درزمینهٔ تکنولوژی یک گام بسیار بزرگ نسبت به نسل قبلی که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد به سمت جلو برداشته است. خصوصاً داخل خودرو که در آن از تمامی جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی استفاده شده است. همچون سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink که توسط نمایشگرهای ۷ یا ۸ اینچی ارائه شده و از هر دو سیستم کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی می‌کند.

Chevrolet-Equinox-2018-1024-04

دیگر عناصر جدیدی که در اکوئناکس ۲۰۱۸ بکار رفته است، روکش صندلی‌های بسیار بادوام و صندلی‌های عقب جدید موسوم به «kneeling» است. این صندلی‌ها قابلیت خوابیدن بیشتری دارند که موجب می‌شود هنگام خواباندن صندلی‌های عقب فضای تخت‌تری فراهم شود. همچنین این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی فراوانی شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و یک سیستم دوربین فراگیر اشاره کرد. علاوه بر این موارد، نسل سوم اکوئناکس مجهز به سیستم رانندگی نوجوانان شده است که به پدرها و مادرها اجازه می‌دهد با بررسی گزارش خودرو از رانندگی فرزندان نوجوانشان، نحوهٔ رانندگی آن‌ها را کنترل کرده و زیر نظر داشته باشند.

Chevrolet-Equinox-2018-1024-05

نسل سوم اکوئناکس بر روی پلت‌فرم «دلتا» جنرال موتورز ساخته شده است. این پلت‌فرم که با مدل کامپکت کروز مشترک است، موجب کاهش وزن حدود ۱۸۰ کیلوگرم اکوئناکس جدید شده که کاهشی ۱۰ درصدی را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. جدای از مزایای آشکار این امر در کاهش مصرف سوخت و بهبود دینامیک رانندگی، جنرال موتورز گفته است که این در این پلت‌فرم جدید امکان به‌کارگیری صفحه آمپر پایین‌تر و دورتر فراهم شده است که موجب بهبود دید روبه‌جلوی راننده می‌شود. مهندس ارشد اجرایی جنرال موتورز «Rick Spina» در رابطه با اکوئناکس جدید می‌گوید:

«این خودرو یک SUV کاملاً جدید است که در یکی از پررقابت‌ترین کلاس‌های خودرویی قرار دارد. نسل جدید اکوئناکس دارای معماری قوی‌تر، بهره‌وری بیشتر و تکنولوژی بالاتر است».

درمجموع برای نسل جدید شورولت اکوئناکس سه پیشرانهٔ توربوشارژ در دسترس خواهد بود. یکی از این سه موتور، از نوع دیزلی است که تا حدودی تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد زیرا این برای اولین بار است که برای یک SUV کامپکت ساخت آمریکا یک پیشرانهٔ دیزلی ارائه شده است. این موتور دیزلی از نوع چهار سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک منتقل می‌شود و GM ادعا کرده است که مصرف سوختی برابر با تنها ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه دارد.

Chevrolet-Equinox-2018-1024-01

دو موتور دیگر از نوع بنزینی هستند. اولی یک واحد ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور که در کنار یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک مصرف سوخت ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه دارد. نمونهٔ دوم هم ۲ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور است. برای این موتور یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است که مصرف سوخت ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه را برای آن فراهم می‌کند. سازنده اعلام کرده است که خریداران با توجه به نیازهای خود و ویژگی‌هایی که بیشتر برایشان اهمیت دارند می‌توانند یکی از این موتورها را انتخاب کنند. هر یک از این پیشرانه‌ها ویژگی‌های متفاوتی شامل عملکرد، بازده و قابلیت را ارائه می‌کنند درحالی‌که موتورهای بزرگ‌تر از مزیت قدرت و نمونه‌های کوچک‌تر از امتیاز مصرف سوخت برخوردارند.

2018-Chevrolet-Equinox-009

شورولت اکوئناکس ۲۰۱۸ در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود درحالی‌که سیستم چهارچرخ محرک هم به‌صورت آپشن برای آن قابل سفارش است. این سیستم جهت کاهش مصرف سوخت می‌تواند ارسال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کند. این SUV مدرن و پیشرفتهٔ آمریکایی در سه‌ماههٔ اول سال آینده برای فروش در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و با رقبایی چون تویوتا رافور و هوندا CR-V به رقابت خواهد پرداخت. همچنین اکوئناکس جدید به‌احتمال‌زیاد در اروپا با برند اوپل و به‌عنوان نسل جدید مدل آنتارا عرضه خواهد شد درحالی‌که عرضهٔ آن در ۱۱۵ بازار جهانی دیگر نیز در ادامهٔ سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی‌ شده است.

Chevrolet-Equinox-2018-1024-03

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اون ستون عقبش خیلی با طرح کلی هم خونی نداره
    طراحی خیلی ضعیفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      بازم جناب حمید از اون صحبت ها کرد
      داداش شما از ماشین امریکایی خوشت نمیاد اصلا مجبور نیستی ازشون ایراد الکی بگیری
      این ماشین با توجه به قیمتش و هدفش در بازار بسیار هم خوبه
      اتفاقا ظاهرشم بسیار زیبا هست
      از اول بگو من خوشم نمیاد چرا دیگه داستان میگی شما؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        با تعصب نگاه نکن داداش ستون عقب رو ببین مثل سانیانگ قدیمیا شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          حمید عزیز مشخصات فنی ش هم نگاه کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. کامیاب

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      حمید هر وقت اینو دادن شما بدش به من

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        عزیز دلم من بهترش رو دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          به حمید
          خوش بحالتون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          میشه بگی چی داری؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حميد

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1724 ديدگاه)

          یم اس یو وی ژاپنی
          قابل شما رو هم نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خیییییلی بهتر نسل قبلش فقط طرح عقبش عوض بشه بهتر میشه
    الانم عالی ولی اونجوری بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      به uss zumwalt DDG-1000
      داش بهنام یه چیز گفت شما جدی نگیر
      نهایتش یدونه 206 مدل 85 داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ali.usa

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    مصرف سوخت رو داشته باش
    مرسی شورلت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    خیلی خوشگله اصلا شبیه نسل قبلش نیست مدل دودیفرانسیل با موتور 250 اسب بخاری و گیربکس 9 سرعته خیلی ایده آله ولی حیف که حتی همین هم آرزوست!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    واقعا خیلی ماشین زشتی بود الان واقعا زیباتر جذاب تر با امکانات بیشتر شده وطراحی شورولت میگم یافورد خیلی خودروها اروپایی وآسیای شرقی شده طراحیاش مدرنترشدن واین خیلی خوبه شما در کروزومالیبووایمپالا میبینید همشون زیباترشدن واقعا الان نوبت تراورسه که باز طراحی بشه بعدش باز تاهو یعنی بعده 2012 جنرال موتورز تحول اساسی پیدا کرد توطراحی وجهش خیلی خوبی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PlymouthBarracuda

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    جای santafe این باید بیاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجیش، باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا