رنو

رونمایی از رنو توئینگو .Z.E با برد 250 کیلومتری در شهر

کمتر از دو هفته پیش بود که رنو برنامه‌های خود برای رونمایی از توئینگو Z.E. در سال جاری را اعلام کرد و این خودرو هم‌اکنون به‌صورت رسمی معرفی ‌شده است. درست همانند دیگر خودروهای شهری تبدیل شده به نمونه‌هایی الکتریکی همچون اشکودا سیتی گو iV، فولکس‌واگن e-up! و سئات Mii الکتریکی، نسخه‌ی بدون آلایندگی توئینگو نیز طراحی مدل استاندارد را حفظ کرده است. این خودرو در ژانویه ۲۰۱۹ فیس لیفت شد تا وضعیت رقابتی‌تری داشته باشد.

این خودرو همچنین طراحی دیفرانسیل عقب برادر درون‌سوز خود را حفظ کرده اما بجای پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی یا نسخه ۰.۹ لیتری توربوی مدل‌های درون‌سوز از پیشرانه‌ای الکتریکی استفاده می‌کند. پسرعموی ناتنی اسمارت EQ فورفور ۲۰۲۰، قدرت ۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۴ ثانیه می‌باشد. همچنین حداکثر سرعت توئینگو Z.E. برابر با ۱۳۵ کیلومتر در ساعت است.

شما با این خودرو هیچ رکوردی را جابجا نخواهید کرد اما تنها هدف اصلی رنو از تولید توئینگو Z.E. جابجایی در شهر می‌باشد. به لطف مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۲۲ کیلووات ساعتی که ۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد، محصول جدید رنو برد ۲۵۰ کیلومتری در شهر دارد؛ اما در تست کامل WLTP (تردد ۵۷ درصدی در شهر، ۲۵ درصدی در حومه، ۱۸ درصد در بزرگراه)، این خودرو برد ۱۸۰ کیلومتری خواهد داشت.

بد نیست بدانید اسمارت EQ فورفور اشاره شده از باتری ۱۷.۶ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۱۴۰ تا ۱۵۳ کیلومتری دارد.

اما بحث دیگر زمان شارژ باتری است. درصورتی‌که از سوکت ۲.۳ کیلوواتی خانگی استفاده شود زمان شارژ باتری برابر با ۱۳.۵ ساعت خواهد بود؛ اما استفاده از شارژرهای ۳.۷ و ۷.۴ کیلوواتی باعث می‌شود زمان شارژ باتری به ترتیب به ۸ و ۴ ساعت کاهش یابد. رنو می‌گوید با استفاده از شارژر ۱۱ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را در عرض ۲ ساعت شارژ کرد درحالی‌که شارژر ۲۲ کیلوواتی باعث خواهد شد این زمان به ۶۳ دقیقه کاهش یابد.

توئینگو Z.E. که طبق گفته‌ی رنو یک ابر خودروی شهری می‌باشد هفتمین محصول الکتریکی این برند است. یکی دیگر از جدیدترین محصولات الکتریکی این برند فرانسوی K-ZE است که در چین عرضه شده و شاید وارد اروپا نیز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    نمیدونستم توئینگو دف عقبه!????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      رفتم جستجو کردم به جوابم رسیدم
      فقط نسل اخر تویینگو موتور عقب و دف عقبه
      یه ویدئو هم تو یوتیوب هست که نشون میده با این طراحی جدید چقدر میدان دید,Front overcharge, فضای پای هر چهار سرنشین و فضای بار تغییر کرده
      از پدال میخام بهش بپردازه
      https://youtu.be/dKL80XYvxTs

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    ایا قیمت ان مشخص شده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mercede kaviani

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    دوست عزیز منظور موتور عقب است مثل قولکس واگن بیتل کلاسیک وتاتا نانو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا