سایر خودروهای آمریکایی

آغاز آزمایش‌های سرعت هنسی ونوم F5 و رسیدن به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت

در سومین خودروی تولیدی که می‌تواند از سد سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند یعنی ونوم F5 پیشرفت‌های قابل‌توجهی ایجاد شده است زیرا هنسی آزمایش‌های این هایپرکار قدرتمند را آغاز کرده است. این شرکت آمریکایی در حال بررسی ویژگی‌های آئرودینامیکی ونوم F5 در شرایط دنیای واقعی بوده و به‌تازگی اولین مرحله از سه مرحله ارزیابی این خودرو را به پایان رسانده است.

اولین مرحله از این آزمایش‌ها در باند ۳.۵ کیلومتری پایگاه سابق نیروی هوای ایالات‌متحده در آرکانزاس انجام گرفته است. در طول این آزمایش، ونوم F5 بدون گزارش هیچ‌گونه مشکلی، نقطهٔ عطف مهمی را تجربه کرده و توانسته به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هایپرکار هنسی در حالی به این سرعت رسیده که قدرت پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی آن روی تنها ۹۰۰ اسب بخار محدود شده است یعنی تقریباً نصف حداکثر قدرتی که این پیشرانه می‌تواند تولید کند.

مهندس ارشد هنسی «جان هاینرکی» در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

بیش از ۴۰ سال است که من در حال توسعهٔ خودروهای پرفورمنس بالا هستم اما هیچ‌چیز با ونوم F5 قابل‌مقایسه نیست. ما در انجام مأموریت خود برای ارائهٔ یک هایپرکار کلاس جهانی به مشتریان خود در حال پیشرفتی عالی هستیم. هر بخش از برنامهٔ توسعهٔ ما متمرکز بر ساختن ونوم F5 به بهترین شکل ممکن تا پیش از آغاز تحویل آن به خریداران تا قبل از پایان امسال است

با تکمیل مرحلهٔ اول آزمایش‌ها، هنسی مرحلهٔ دوم را با هدف بررسی چابکی، ثبات و بازخورد راننده آغاز می‌کند. این آزمایش‌ها در پیست‌های مختلفی مثل لاگونا سکا و جاده‌های سراسر تگزاس انجام خواهد گرفت. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، ونوم F5 به یک نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ جان هنسی، تقریباً تمام ۲۴ دستگاهی که قرار است از این خودرو تولید شود فروخته شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (192 ديدگاه)

    تواترا لایک
    اف ۵ دیسلایک
    من که خودم هنسی رو بیشتر دوست دارم
    در ضمن هردو هم هنسی هم اس اس سی قبلا رکورد سرعت دارن فکر کنم

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۶۹
    1. rezars pc

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (242 ديدگاه)

      قبول دارید اسم هنسی به قدری جذاب هست دستمونو رو دکمه دیس نگهداره ؟ برای من که اینطوره

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۲۴
    2. Reza

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1914 ديدگاه)

      هنسی ونوم F5

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۵
  2. Joker

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    در طول این آزمایش، ونوم F5 بدون گزارش هیچ‌گونه مشکلی، نقطهٔ عطف مهمی را تجربه کرده و توانسته به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند! این نقطه عطف مهم رو میباید تو گینس ثبت میکردن?
    #لوتوس_f5

    موافقم ۲۷۵
    مخالفم ۴۹
    1. rezars pc

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (242 ديدگاه)

      بنده تو خط رکورد تاپ اسپید زیاد نیستم اما انجین هاشون با انجین یه کرولا فرق داره و قطعاا سرویس و نگهداری بالاتر و استهلااک بالاتری دارند و بعدشم در تست ها جای عیب یابیه (‌ اوس جواتی )

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۲۳۹
    2. مهراد

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      جوکر برو خونه ، برو خونه

      ??

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲۴۴
      1. مهراد

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        روی صحبتم روی اون منگلیه که لایک و دیسلایک رو دستکاری میکنه ، نفرین آمون بر تو

        موافقم ۴۳
        مخالفم ۳۰
      2. Audi s8

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (227 ديدگاه)

        ببخشید ولی دیسلایک میدیم ۱۰ دیسلایک اضافه میشه نه یکی!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم ۷
        مخالفم ۳۸
    3. porsche

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (395 ديدگاه)

      جوکر جان حداقل عین شیرون از سر پایینی رکورد نزدن

      #سر_پاینی_زاگرس

      (تازه به سمت جهت باد اونم فقط یک بار)

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲۷
    4. Ali Keyhani

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (627 ديدگاه)

      این سری پر بیراه نمیگه جوکر
      (هیچ چیز با f5 قابل مقایسه نیست)
      اگر این ادعای تو خالی نیس پس چیه حتی خود هواداران هنسی هم میدونن حداقل این جمله اغراق زیادی داره

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۶
    5. امین

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      راست میگی مثل تواتارا منفجر نشده خوشخالن و موفقیت حساب میکنن اونوقت بوگاتی موتور پلمپ میده دست مشتری اینا انجینشون دست خودشون داره میپاشه الکی که نیست ۱۸۰۰ اسب از ۶ لیتر نتیجه همین میشه دیگه شبیه تیون هاست من باهات موافقم جوکر راستی فقط حرف میزنن خدایی من نمیدونم بردن ماشین تو یکی از جاده های دراز و ثبت رکورد چقدر وقت میگیره و حرف

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۶
    6. امین

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      راست میگی مثل تواتارا منفجر نشده خوشخالن و موفقیت حساب میکنن اونوقت بوگاتی موتور پلمپ میده دست مشتری اینا انجینشون دست خودشون داره میپاشه الکی که نیست ۱۸۰۰ اسب از ۶ لیتر نتیجه همین میشه دیگه شبیه تیون هاست من باهات موافقم جوکر راستی فقط حرف میزنن خدایی من نمیدونم بردن ماشین تو یکی از جاده های دراز و ثبت رکورد چقدر وقت میگیره و حرف اونقدر ۴ ۵ ساله دارن حرف میزنن دیگه حالم بهم میخوره از دبدن ریختش بابا رکورررررد بزن جون بکن جون بکن

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۲
    7. Elmiraj

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2178 ديدگاه)

      هر وقت رکورد شیرون تو گینس ثبت شد…
      به بقیه تیکه بنداز
      .
      .
      تا همین چند ماه پیش چیزی نمونده بود که با قیمت ناچیز ۵۰۰ میلیون یورو به ریماک بفروشنش.
      فقط ۵۰۰ میلیون یورو….

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۵۵
      1. امین

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        تو که خودت داری تیکه میندازی

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۲۱
      2. امین

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        شیرون اگه دنبال رکورد بود یه وی ۸ تیون ۶ لیتری ۱۸۰۰ اسبی مثل این میزد جونم داری اسب و با الاغ مقایسه میکنی مجموع پارامتر های یک ماشین باید عالی باشه هنسی اف ۵ رو چه به بوگاتی شیرون

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۱۴
      3. علی turbo

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (263 ديدگاه)

        همین شرکت ۵۰۰میلیون یورویی به خاطر ۴تاسنسور ناقص تبلیغاتی سرنشیناشو پودر نکرده.

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱۶
    8. RezaRs

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      جوکر جان اینهنه لایک و دیسلاک هک میکنی فامیل سردبیری بن نمیشی از سایت ؟
      جناب اقای سردبیر بسه چه وضع امنیت سایته هر بچه ای هر توهین و حرفی می خواد میگه بعد لایک و دیسلاکو دسکاری میکنه سطح سایتو هم امنیت هم فنی به صفر رسوندن این ادم کاری جز هیت بقیه کمپانی ها غیر بوگاتی بلد نیست هممونو اذیت کرده

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۲۰
      1. RezaRs

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        اع اشتباه شد کیبورد کوچیک خواستم خط اول بگم فک میکنم فامیل سردبیری یعنی اینو می خوام بگم فامیل نیستند اگر هم هستند نمی دونم سردبیر اکه چنین فامیلی داشت اسم سایت بوگاتی king کونیگ زگ نوکر

        موافقم ۸
        مخالفم ۶
    9. حسین

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (26 ديدگاه)

      نگران نباش جوکر هنوز هیجان
      ترکیدنشون تو سرعت ۴۰۰ تا توسط مشتری بدبخت رو تو آینده داریم
      امیدوارم کونیگزگ دیگه وارد جمع این
      شاتونا نشه
      حداقل برید مثل کونیگزگ از سوخت e 85
      استفاده کنید به جا تیون کردن تا خرخره موتور
      بازم به شرف بوگاتی با وزن ۲ تن
      و بنزین معمولی نه تنها اولین کسی بود که از مرز ۴۹۰ تا گذشت بهترین ثبات هم تو همشون داشت
      ماشینی که با این وزن قطعا نسخه ای برای ثبت رکورد نبود ولی اینکار رو کرد…شاهنشاه هایپر ..

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۰
  3. امیرعلی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هنسی نام سوپر اسپورت های امریکایی رو زنده کرد

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۶
    1. مهراد

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      این دیگه سوپر اسپرت نیست متاسفانه

      این غول بی شاخ و دم هایپر اسپرت به تمام معناست

      به عبارتی قراره پادشاه هایپر کار ها باشه ( حداقل تا قبل از اومدن یسکو )

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۱
      1. حسین

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (26 ديدگاه)

        پادشاه هایپر کار ها
        (……شیرونِ…….)
        اینو که همه دیگه خبر دارن ?‍♂️
        کی رو میخوای گول بزنی..

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۵
  4. abdi_porsche fan

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (313 ديدگاه)

    (هیچ چیز با ونوم f5 قابل مقایسه نیست)اعتماد بنفسشونو دوست دارم

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۹
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی
    قسمت به قسمت این خودرو بهترین کار با بهترین مهندسین روش انجام شده تا بهترین نتیجه حاصل بشه هایپر کار هایی مثل توتارا و f5 سطح جدیدی از هایپر کار ها رو وارد میدان کردن
    سبک . چابک . قدرتمند . با بازدهی بالای انجین
    نه اینکه بخوای مثل شیرون از تیرآهن ۲۴ واسه ساخت استفاده کنی و ۲ تن وزنت بشه با یه انجین اندازه انجین کامیون که فقط انجینت ۴۰۰ کیلو بشه

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۳۱
    1. امین

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      وزن شیرون به دلیل انجین بزرگشه که مثل این میتونستن ۶ لیتری بزنن ولی نمیخواستن مثل این موتور بپاچه دست خودشون اینا تو کارخونه دارن واشر میزنن تنها رقیبی که در حد بوگاتی هست کوعینگه که خودشو ثابت کرده با رکورد هاش ۰ تا ۴۰۰ تاپ اسپید بار ها رکورد های دیگر و….. نه هنسی که اونقدر چند ساله فقط حرف میزنه حالم ازش بهم بخوره تواتارا هم که مزحکه عام و خاصه با اون آبرو ریزیهاش

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۵
      1. porsche

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (395 ديدگاه)

        پس نه میرفتن عین بوگاتی یه ۱۰۰۰ لیتری wwwwwwwwwwww10000000000000
        میزدن

        موافقم ۶
        مخالفم ۵
    2. سهند

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (434 ديدگاه)

      برو اطلاعاتت را در مورد نحوه ساخت بوگاتی زیاد کن بعد بیا

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۱۸
  6. پرهام و رهام

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام واقعا بدون هیچگونه مشکلی وارد شده عالیه عالی

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  7. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (795 ديدگاه)

    این فعلا شروعشه
    ارامش قبل از طوفان

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  8. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (888 ديدگاه)

    این مدل ماشینها تاریخ‌ساز نیستن چون اصولاً ماشین نیستن. یه چیزی ساختن که فقط تو مسیر مستقیم شتاب بگیره نمونه های مشابه این کارها هم تو تاریخ خودروسازی زیادن هیچوقت هم تو ذهن ها نموندن البته این حرفام به این معنی نیست که کار اشتباهیه چون بلاخره همین حرص و ولع انسان باعث پیشرفت میشه اما واقعا نمیشه این رو با شیرون قیاس کرد .اون یه ماشین استفاده شهریه که توسط یه شرکت معتبر با کلی سابقه ساخته شده هزاران تست و آزمون و کنترل کیفیت رو طی می‌کنه نه این که معلوم نیست چی هست و ما فقط دوتا عدد و رقم ازش میبینیم! یه خودروی دست ساز توسط یه شرکت کوچیکه که بدون شک کلی هم عیب و ایراد داره بعد هم دنیای فیزیک دنیای بده بستونه وقتی اینهمه قدرت از این حجم بگیری دهتا چیز دیگه رو باید از دست بدی ( بازم میگم مخالف اینجور خودروها نیستم اما قیاس‌ها هم باید درست باشه)

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۳
  9. R

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    تبلیغ سرعت بالای ۵۰۰ کیلومترو کرد سرمایه داراشو جذب کرد هزینه ساختو گرفت ازشون بهشون چپوند و فروخت الان دیگه تست میخواد چیکار تست دوم میگه تست چابکیه تست سوم هم یکم هندلینگ و شتاب میگیرن اخرسرم نمیتونن رکورد بزنن مثل تواتارا میرن تو افق محو میشن
    اونوقت یه سری مهندس میان از بوگاتی کبیر ایراد میگیرن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۱
    1. porsche

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (395 ديدگاه)

      هنوز از اون حرفت که ۴۰۰ متر بوگاتی ۹.۴ دارم می خندم وبوگاتی رکوردش اشتباس چون یه طرفه و تو سر پایینی زده اونم موافق باد

      ssc هم از بوگاتی رکوردش واقعی تره

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۸
      1. ارشیا

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1459 ديدگاه)

        عزیز من
        اهرا لسین شیب نداره.
        یه دایره ۸ کیلومتریه.
        با یه انحنا خیلب نرم.
        #صرفا_جهت_اطلاع

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. porsche

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (395 ديدگاه)

          آقا عرشیا بالاخره باید یکم مبالغه بکنم دیگه??

          موافقم ۲
          مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا