بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
آگهی وانت کارا-سایپا ۱۵۱ بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. سایپا ۱۵۱ وانت گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. Saipa 151 Kara چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
saipa 151 kara نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
سایپا ۱۵۱ کارا از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. سایپا ۱۵۱ کارا وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. سایپا ۱۵۱ کارا با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
سایپا ۱۵۱ کارا وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
با عرض سلام به نظر بنده خودروی پراید همه ما میدانیم که یک خودروی همگانی هست وطراحی عقب وانت پراید خیلی زیبا هست ولی سازندگان ان میبایست طرح جلوی وانت رو هم متفاوت از پراید سواری بسازند چون در این صورت مشتری بیشتری برای خود جذب میکرد ظاهر جلوی خودرو وانت پراید اصلا جالب نیست به نظر من هنوز باید روی ظاهر جلوی بدنه کار شود.ولی در کل خودروی جالبی هست و سوخت ان کم هست.
به نظر من اگه دولت یک طرحی بده که قاچاقچی ها به جای استفاده از تویوتا هایلوکس و لنکروز از این ماشین استفاده کنن دیگه هیچ معتادی تو خیابون پیدا نمیشه چون با این ماشین یه گرم مواد هم نمیشه توی کوه و بیابون از مرز رد کرد!!!
واقعاً آدم مونده بخنده یا گریه کنه ؟! این همه فارغ التحصیل دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاههایی مثل شریف و علم و صنعت و تهران و امیرکبیر و … که همشون ادعای نخبه بودن دارند ، خروجیشون اینه ؟!!!!!!!!!!!! ماشین چند دهه گذشته کشور جهان سومی کره را یعد بیست و چند سال موفق شدند تبدیل کنند به وانت ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خجالت بکشید . کم خودتونو مسخره و مضحکه دنیا بکنید .
پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شدو بعد توسط فورد در آمریکایی شمالی به فروش رفت و بعد توسط کیا و از سال ۷۲ به خط تولید سایپا منتقل شد.
واقعا یک سوال ؟ یعنی هیچ ماشین دیگه ای نبود وانت کنید ! که پراید وانت کردید! البته تا چند وقت دیگه همین جماعتی که میگن برای خنده خوبه همه یکی یدونش خریدند! یادش بخیر خود پراید اومده بود همه از این حرفا میزدن! تا چند وقت دیگه وانت ماتیسم میاد تو بازار انشاالله!
دوستان عزیز ما مسخره دنیا هستیم البته قبلش مسخره دزدان شرکت سایپا وایران خودر وبا این تولیدات آشغالشون شرم بر شما باد با این تولیدات وصرف هزینه ها وخالی کردن جیب مردم
خاک بر سر خودرو سازان داخلی این از پراید چند ماه دیگه هم وانت پژو تو راهه سگ زرد برادر شغاله البته خر زیاده اینا مردم رو شناختن که اینجور ماشینا تولید میکنن
جمعش کنید این وانتتون تو سر بالایی باید دنده بک بره که شاید بار رو بکشه بالا نه اینکه بار اونو بکشه پایین چرخا جلو در جا بزنن دلتون خوشه . بعضیا رفتن خریدن چه پزی میدن انگار رفتن مرسدس یا ب ام دبلیو خریدن :)
آقا حالا که شیر تو شیره بیاید فکرامون رو بزاریم رو هم حداقل قبل اینکه نخبه های عزیز دست بکار بشن مایلر پراید ، پراید ۱۰تن، پراید کشنده کشنده پراید جت ، پراید هلیکوپتر ، پراید قطاری ، و پراید…. رو خودمون طراحی کنیم
اقا این چیه ساخین خدا وکیلی تهجیزاتش عالیه ضاهرش خنده ادمو درمیاره بانمکه من خریدم باربند گذاشتم درمغازم باربزنم باهاش دوتایخچال دوقلو گذاشتم به حدی کمک جلشو کشیده شده بود که نگو با کلی ایت الکرسی راه افتادم تاترمزکردم احساس کردم جلوش کمی بلند شد افتاد زمین باز.اخه ادم خوب این جایه وانت پیکانو مثلا گرفته الا دادمش به پسرم ارتفاع داده باهاش دختر بازی میکنه تازه دختراهم دستش میندازن پسر منو خواهشن عوضش کنید
ازاونجا که بارهاشنیدیم بهترین طراحان خودرو ایرانین توخارج بعد ماخودمون یه پرایدکه مال یه شرکت آمریکاییه و۲۰/۳۰سال پیش از رده خارج شده را۱۰۰مدلش کردیم و “حالا پراید وانت”
واقعآ باید به حال این خودمون زااااااار زاااااار گریه کنیم……..
با سلام خدمت تمامی دوستان درسته بهترین طراحان ماشین دنیا ایرانی هستن و بهترین طراحی رو دارن و الان ما داریم خودروهای به قولی ۲۰-۳۰ سال پیش رو استفاده میکینیم ولی واقعا شما که دست به انتقاد میزنید واقعا توی جملاتی که بکار بردید نقد کردید یا مسخره کردید؟اگر اونور دنیا دارن طراحی درست میکنن بخاطر اینه ک دانشگاهشون با صنعتشون حرکت میکنه و همه با نقد سازنده باعث پیشرفت درست صنعتشون میشن.حالا اینجا هممون یاد گرفتیم با مسخره کردن یک تولید خودمونو بزرگ و مهندس جلوه بدیم!!!اگر واقعا اطلاعات فنی و مهندسی دارین خوب بیاین عنوانش کنید تا صنعت کشور بهبود پیدا کنه اگرم ندارید مسخره نکنید چون اگر بدونید تولید حتی یک بوق ماشین چ دانشی میخاد اونوقته که تازه بفکر فرو میرید و میگید این کار ما نیستو ازین حرفا…اگرم بلدید دوتا طرح اساسی بدید تا باعث سربلندی کشور بشین.خواهشا از خودمون شروع کنیم تا اینطوری به قولی مسخره دنیا نشیم!!!همین کسایی ک اینهمه ادعا دارن واقعا میتونن ی کارگاه واشر زنی کوچیک راه بندازن؟اونوقته ک میفهمن چقد علم دارن؟حالا اگر کسی واقعا اطلاعات درستی در مورد این خودرو داره به اشتراک بزاره تا بقیه هم درست استفاده کنن.ممنون
نود درصد نظرات واقعا غیر کارشناسی و برآمده از عادت دیرینه ی ما ایرانی هاست!!! هر چیزی باید تو کلاس خودش مقایسه بشه ۱۵۱ هم تو کلاس وانت های موجود در بازار ایران و در محدوده ی قیمت خودش خوبه! خوبه نمیگم عالیه جدیدا خریدم. وقتی بعضی نظرات رو میخونم میفهمم طرف واقعا صرفا خواسته چیزی گفته باشه برای بار نیم تن تا ۶۵۰ کیلو جواب میده سواری اش برای راننده در مقایسه با وانت باردو غیر قابل مقایسه است. خیلی راحت تره سیستم تعلیقش نسبت به سواری پراید خیلی بهتره امکانات جانبی اش هم تو رده خودش خوبه
من دیدم سر کم های عقب خیلی کار کردن من تو نمایشگاه بودم ودیدم که چند تا از مکانیکایی که تو شهر هست داشت به کمک هاش نگاه می کردن وخودشون هم باتعجب می گفتند سایپا چه کرده یه چند وقتی هم هست برادرم برای نصب کولر ازش استفاده می کنه اونم. رضایت داشت البته این هم بگم که من خودم دیدم پشتش ۱۰کولر دوتیکه روی هم گزاشتن ویارو سوارشد رفت واقعا نسبت به خودش عالیه
samad
۱ بهمن ۱۳۹۲دوستان نوشته وانت کارا فرزندتازه پراید (وای دد)حتما نوه نتیجه ام داره.
مهدی
۷ بهمن ۱۳۹۲سال ۱۴۰۰:
پراید هوایی۱۸۱
پراید دو ملخه۱۷۱
پراید دریایی۱۶۱
پراید زیر دریایی۱۹۱
پراید اسکی۱۲۱
……
جلال
۷ بهمن ۱۳۹۲با عرض سلام به نظر بنده خودروی پراید همه ما میدانیم که یک خودروی همگانی هست وطراحی عقب وانت پراید خیلی زیبا هست ولی سازندگان ان میبایست طرح جلوی وانت رو هم متفاوت از پراید سواری بسازند چون در این صورت مشتری بیشتری برای خود جذب میکرد ظاهر جلوی خودرو وانت پراید اصلا جالب نیست به نظر من هنوز باید روی ظاهر جلوی بدنه کار شود.ولی در کل خودروی جالبی هست و سوخت ان کم هست.
جوادعباسی
۱۳ بهمن ۱۳۹۲به نظر من اگه دولت یک طرحی بده که قاچاقچی ها به جای استفاده از تویوتا هایلوکس و لنکروز از این ماشین استفاده کنن دیگه هیچ معتادی تو خیابون پیدا نمیشه چون با این ماشین یه گرم مواد هم نمیشه توی کوه و بیابون از مرز رد کرد!!!
milad
۱۸ بهمن ۱۳۹۲برای خنده خوبه حداقل
MBS
۲۰ بهمن ۱۳۹۲غاتل جدید در راه است ۱۵۱
helen
۱۳ اسفند ۱۳۹۲از غاتل منظورت همون قاتله //////////
جوادعباسی
۲۲ بهمن ۱۳۹۲یکبار بیایید این ماشینو با تویوتا هایلوکس ۲۰۱۳ مقایسه کنید تابهتر به این ماشین بخندید
ناشناس
۲۸ بهمن ۱۳۹۲واقعاً آدم مونده بخنده یا گریه کنه ؟!
این همه فارغ التحصیل دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاههایی مثل شریف و علم و صنعت و تهران و امیرکبیر و … که همشون ادعای نخبه بودن دارند ، خروجیشون اینه ؟!!!!!!!!!!!!
ماشین چند دهه گذشته کشور جهان سومی کره را یعد بیست و چند سال موفق شدند تبدیل کنند به وانت ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
خجالت بکشید . کم خودتونو مسخره و مضحکه دنیا بکنید .
حسن
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پراید ماشین کره ای نیست و آمریکایی هستش.
محصول فورد بود که به کیا فروخته شد.
sam
۵ تیر ۱۳۹۳پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شدو بعد توسط فورد در آمریکایی شمالی به فروش رفت و بعد توسط کیا و از سال ۷۲ به خط تولید سایپا منتقل شد.
hamed
۴ اسفند ۱۳۹۲واسه جابجایی پفک خوبه ,خیلی ضعیفه به درد بارکشی نمیخوره
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۲اگه غیر از این کاره دیگه ای میکردین جا تعجب داشت
رضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲واقعا یک سوال ؟ یعنی هیچ ماشین دیگه ای نبود وانت کنید ! که پراید وانت کردید! البته تا چند وقت دیگه همین جماعتی که میگن برای خنده خوبه همه یکی یدونش خریدند! یادش بخیر خود پراید اومده بود همه از این حرفا میزدن!
تا چند وقت دیگه وانت ماتیسم میاد تو بازار انشاالله!
سید نورانی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲دوستان عزیز ما مسخره دنیا هستیم البته قبلش مسخره دزدان شرکت سایپا وایران خودر وبا این تولیدات آشغالشون شرم بر شما باد با این تولیدات وصرف هزینه ها وخالی کردن جیب مردم
samad
۱۷ اسفند ۱۳۹۲پراید چیه که بخواد تنوع پیدا کنه تازمانی که استقبال هست باید منتظر چنین پدیده ای هم باشیم .
سینا
۹ فروردین ۱۳۹۳هاااااااااااااا هااااااااااااااا ایتالیا فراری_ مازاراتی_الفا رومه او تولید میکنه ایرانم پراید وانت عجب
امیرحسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ینی واقعا نمیخان این پراید اشغالو ولش کنن؟
هاچ بکشو زدن
۱۴۱
۱۳۱ ۱۳۲ ۱۱۱
پس فردا شاسی بلندشم میسازن میدن بیرون
مملکت مارو ببین به چه نکبتی ای افتاده
جواد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خاک بر سر خودرو سازان داخلی این از پراید چند ماه دیگه هم وانت پژو تو راهه سگ زرد برادر شغاله البته خر زیاده اینا مردم رو شناختن که اینجور ماشینا تولید میکنن
brembo
۲۶ فروردین ۱۳۹۳سایپا باید موتورو بر عکس بذاره تا محور جلو بشه عقب تازه بشه یه وانت بعدن مشه هایپر اسپرت جدید سایپا
بابا قلی وانت زاده
۳۱ فروردین ۱۳۹۳جمعش کنید این وانتتون تو سر بالایی باید دنده بک بره که شاید بار رو بکشه بالا نه اینکه بار اونو بکشه پایین چرخا جلو در جا بزنن دلتون خوشه . بعضیا رفتن خریدن چه پزی میدن انگار رفتن مرسدس یا ب ام دبلیو خریدن :)
بابا قلی وانت زاده
۳۱ فروردین ۱۳۹۳آقا حالا که شیر تو شیره بیاید فکرامون رو بزاریم رو هم حداقل قبل اینکه نخبه های عزیز دست بکار بشن مایلر پراید ، پراید ۱۰تن، پراید کشنده کشنده پراید جت ، پراید هلیکوپتر ، پراید قطاری ، و پراید…. رو خودمون طراحی کنیم
مسعود تهران
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا این چیه ساخین خدا وکیلی تهجیزاتش عالیه
ضاهرش خنده ادمو درمیاره بانمکه
من خریدم باربند گذاشتم درمغازم باربزنم باهاش دوتایخچال دوقلو گذاشتم به حدی کمک جلشو کشیده شده بود که نگو با کلی ایت الکرسی راه افتادم تاترمزکردم احساس کردم جلوش کمی بلند شد افتاد زمین باز.اخه ادم خوب این جایه وانت پیکانو مثلا گرفته
الا دادمش به پسرم ارتفاع داده باهاش دختر بازی میکنه تازه دختراهم دستش میندازن پسر منو خواهشن عوضش کنید
reza
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه یه خورده دیگه همت کنن می تونن پراید کِــــــشنده هم بسازن
تابوت متحرک در راه است…سایپاx100
esi
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ینمه شبیه فرقونه ببخشید به چند کشور صادر میشه میگن بهترین وانت ۲۰۱۴شناخته شده راسته
زیگما
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳آفرین به سایپا
فکر نمیکردم گیربکسش هم تغییر داده باشن،ولی گویا دادن
من خیلی از چهره عقبش خوشم میاد
دم سایپا گرم، پدر این پلتفورمو درآورد….
علی کرمی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ازاونجا که بارهاشنیدیم بهترین طراحان خودرو ایرانین توخارج بعد ماخودمون یه پرایدکه مال یه شرکت آمریکاییه و۲۰/۳۰سال پیش از رده خارج شده را۱۰۰مدلش کردیم و “حالا پراید وانت”
واقعآ باید به حال این خودمون زااااااار زاااااار گریه کنیم……..
………………………………………………………………………………………………………………..
YaShaR
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳وانت پراید شوخی زشتی بود که با صنعت خودروسازی شد.
صادق
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام خدمت تمامی دوستان
درسته بهترین طراحان ماشین دنیا ایرانی هستن و بهترین طراحی رو دارن و الان ما داریم خودروهای به قولی ۲۰-۳۰ سال پیش رو استفاده میکینیم ولی واقعا شما که دست به انتقاد میزنید واقعا توی جملاتی که بکار بردید نقد کردید یا مسخره کردید؟اگر اونور دنیا دارن طراحی درست میکنن بخاطر اینه ک دانشگاهشون با صنعتشون حرکت میکنه و همه با نقد سازنده باعث پیشرفت درست صنعتشون میشن.حالا اینجا هممون یاد گرفتیم با مسخره کردن یک تولید خودمونو بزرگ و مهندس جلوه بدیم!!!اگر واقعا اطلاعات فنی و مهندسی دارین خوب بیاین عنوانش کنید تا صنعت کشور بهبود پیدا کنه اگرم ندارید مسخره نکنید چون اگر بدونید تولید حتی یک بوق ماشین چ دانشی میخاد اونوقته که تازه بفکر فرو میرید و میگید این کار ما نیستو ازین حرفا…اگرم بلدید دوتا طرح اساسی بدید تا باعث سربلندی کشور بشین.خواهشا از خودمون شروع کنیم تا اینطوری به قولی مسخره دنیا نشیم!!!همین کسایی ک اینهمه ادعا دارن واقعا میتونن ی کارگاه واشر زنی کوچیک راه بندازن؟اونوقته ک میفهمن چقد علم دارن؟حالا اگر کسی واقعا اطلاعات درستی در مورد این خودرو داره به اشتراک بزاره تا بقیه هم درست استفاده کنن.ممنون
زانتیا
۱۱ تیر ۱۳۹۳حال منتظر وانت زانتیا باشیم خیلی حال میده
امید
۱۶ تیر ۱۳۹۳نود درصد نظرات واقعا غیر کارشناسی و برآمده از عادت دیرینه ی ما ایرانی هاست!!!
هر چیزی باید تو کلاس خودش مقایسه بشه
۱۵۱ هم تو کلاس وانت های موجود در بازار ایران و در محدوده ی قیمت خودش خوبه! خوبه نمیگم عالیه
جدیدا خریدم. وقتی بعضی نظرات رو میخونم میفهمم طرف واقعا صرفا خواسته چیزی گفته باشه
برای بار نیم تن تا ۶۵۰ کیلو جواب
میده
سواری اش برای راننده در مقایسه با وانت باردو غیر قابل مقایسه است. خیلی راحت تره
سیستم تعلیقش نسبت به سواری پراید خیلی بهتره
امکانات جانبی اش هم تو رده خودش خوبه
میلاد
۳ مرداد ۱۳۹۳من دیدم سر کم های عقب خیلی کار کردن من تو نمایشگاه بودم ودیدم که چند تا از مکانیکایی که تو شهر هست داشت به کمک هاش نگاه می کردن وخودشون هم باتعجب می گفتند سایپا چه کرده یه چند وقتی هم هست برادرم برای نصب کولر ازش استفاده می کنه اونم. رضایت داشت البته این هم بگم که من خودم دیدم پشتش ۱۰کولر دوتیکه روی هم گزاشتن ویارو سوارشد رفت واقعا نسبت به خودش عالیه
ارش
۱۰ مرداد ۱۳۹۳آقا به مسولین بگین مواظب فرار مغزها باشند اگه این نخبه ها اگه برن ما چکار کنیم؟