آلفا رومئوسایر خودروهای اروپاییطراحی

به افتخار شصت سالگی آلفا دیسـکو

کمپانی ایتالیایی Carrozzeria Touring که در گذشته شهرت جهانی در ساخت وسایط نقلیه قدیمی همچون کالسکه‌ها و درشکه‌ها را داشت اما هم‌اکنون او را به عنوان یکی از معتبرترین کارخانجات طراحی پلت‌فرم و ساخت شاسی می‌شناسند، اولین تصاویر مفهومی دیسکو را منتشر کرده است؛ خودرویی که بزودی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد شد . . .

Carrozzeria Touring Disco Volante concept

مفهومی دیسکو ۲۰۱۲، به یاد آلفارومئو دیسکو ۱۹۵۲ ساخته شده است. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در ساخت بدنه دست‌ساز آن، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این خودروست. کاپوت کشیده خودرو و بهره‌گیری از خطوط نرم در طراحی دیسکو، موجب شده تا ضریب درگ آن به عدد قابل قبول ۰.۲۵ برسد.

۱۹۵۲ Disco Volante
Carrozzeria Touring Disco Volante concept

جزییات اندکی از این خودرو تاکنون منتشر شده اما با این حال می‌دانیم که دیسکو بر پلت‌فرم آلفارومئو ۸C شکل گرفته؛ بنابراین وجود پیشرانه‌ای هشت‌سیلندر خورجینی به حجم ۴.۷ لیتر و با قدرت حدودی ۴۴۰ اسب‌بخار در زیر کاپوت آن چندان بعید نیست.

Carrozzeria Touring Disco Volante concept
Carrozzeria Touring Disco Volante concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظرم هنوز توی طراهی سوپر اسپرت خودروسازای آلمانی باید از خودروسازایی مثل فراری و آلفارومئو و لامبورگینی و بوگاتی و… طراحی یاد بگیرن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASTON MARTin

    ۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    چه اسم منکراتی ای هم داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    یخرده این جدیدش…….زشت نی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا