فورد

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ ۸ سیلندر ۲۰۱۸

اگر خودروها را از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی و میزان اسب بخار تولیدی به ازای هر کیلوگرم وزن خود سنجش کنید تعداد معدودی از آن‌ها خواهند توانست به پای فورد موستانگ GT برسند. موستانگ نماد آمریکایی‌ها بوده و بهای آن‌ها از حدود ۴۱ هزار پوند آغاز می‌شود. این خودرو قدرت آئودی RS5 را با قیمت A5 دو لیتری عرضه می‌کند.


با توجه به اصلاحات صورت گرفته در مدل سال ۲۰۱۸ به نظر می‌رسد فورد راضی نشده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری هم‌اکنون قدرت ۴۴۴ اسب بخاری دارد که ۳۸ واحد بیشتر از قبل بوده و البته این قدرت بیشتر به خاطر بازنگری سیستم سوخت‌رسانی که ترکیبی از تزریق پورت و مستقیم بوده به دست آمده است. با استفاده از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، موستانگ ما تنها در ۴.۳ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. این زمان برای نسخه مجهز به گیربکس دستی ۴.۶ ثانیه می‌باشد.


موضوع دیگر اینکه پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست موستانگ قدرت کمتری داشته و قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی باعث شده‌اند قدرت آن با ۲۷ واحد کاهش به ۲۸۶ اسب بخار برسد.


اما به‌روزرسانی‌های این خودرو تنها به زیر کاپوت ختم نمی‌شوند. سپرهای جلو و عقب جدید، چراغ‌های جلوی نازک‌تر و LED به همراه چهار خروجی اگزوز از جمله تغییرات مدل ۸ سیلندر موستانگ هستند. همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی به همراه سه رنگ بدنه جدید هم در دسترس خریداران می‌باشند.


پلاستیک‌های نرم‌تر روی داشبورد باعث بهبود فضای داخلی شده‌اند اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین داستان در این بخش تکنولوژی‌های بکار رفته است. یک صفحه لمسی ۸ اینچی پذیرای سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد. موضوع مهم‌تر وجود پشت آمپرهای ۱۲ اینچی جدید بجای نمونه‌های سنتی است که فوق‌العاده به نظر می‌رسد و می‌تواند اطلاعات گوناگونی را نشان دهد.


سیستم تعلیق نیز دست‌خوش تغییر شده و همه این‌ها به خاطر بهبود سواری موستانگ بوده است. شوک‌های به‌روز شده، میله‌های ضد لغزش کلفت‌تر باعث بهبود سواری خودرو می‌شوند اما موستانگ هنوز هم در شهر کمی ناراحت کننده بوده و در سرعت‌های بالا نیز هرگز رام حس نمی‌شود. البته با استفاده از دامپرهای تطبیقی فورد موستانگ بسیار رضایت‌بخش‌تر از قبل خواهد بود.


فرمان موستانگ به عنوان یک خودروی عضلانی کاملاً سنگین بوده و اگرچه احساس چندانی به راننده منتقل نمی‌کند اما به اندازه کافی دقیق است. شاسی متوازن خودرو نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.


برخلاف تکنولوژی جدید سیستم تعلیق ما گیربکس ۱۰ سرعته را چندان نمی‌پسندیم. علیرغم تعویض‌های نرم، این گیربکس در امر پاسخ دادن تنبل بوده و هم از نظر معکوس دادن و هم از تعویض‌های پشت فرمان بد عمل می‌کند. گیربکس ۶ سرعته دستی با ذات موستانگ ۸ سیلندر همخوانی فوق‌العاده‌ای داشته و دقیق‌تر از قبل است.


موستانگ پیش از فیس لیفت در تست‌های یورو انکاپ نتایج ضعیفی به دست آورده بود زیرا فاقد تکنولوژی‌های ایمنی بود. مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو به لطف سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌تواند دو ستاره قبلی را ارتقا دهد.


فورد موستانگ در بازار خودروهای اسپورت جایگاه منحصربه‌فردی دارد. این خودرو بسیار قوی‌تر از تویوتا GT86 بوده و بسیار ارزان‌تر از ب ام و M4 است و البته ویژگی‌های لذت‌بخش و بی حاشیه‌ی یک خودروی دیفرانسیل عقب را با نعره‌های پیشرانه‌ای ۸ سیلندر ترکیب کرده است. اگرچه این خودرو از نظر کیفیت ساخت عقب‌تر از برخی رقبای آلمانی است اما از نظر قیمتی کمتر خودرویی می‌تواند به آن نزدیک شود.

مشخصات فورد موستانگ GT Fastback 5.0 V8 10 Speed Auto

  • قیمت: ۴۳۱۶۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۴۴ اسب بخار/۵۲۷ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. علیx76

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (836 ديدگاه)

    ۵۳۰ تا گشتاور از یه موتور ۵ لیتری
    برای مقایسه هوراکان پرفورمانته از ۵.۲ لیتر ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور میکشه
    البته قدرتاشون قابل قیاس نیست ولی خب ما هم ک عشق امریکا :)))
    چی بگم دیگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یاسر

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (37 ديدگاه)

      چهل سه هزار پوند پول با لامبو مقایسه میکنی بعد میگی عشق ماشینی 😁😁😁

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. حمید

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    خیابون‌ها با این ماشین زیبا تر دیده میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. سعید(تهران)

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (477 ديدگاه)

    غیر از نمای عقب هیچ اشکالی نمیتونم توش پیدا کنم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. net

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    دریچه کولرش که شبیه دریچه کولر پراید هست جالب نیست ولی طراحی داخلی که یکپارچه مشکی هست قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ناجی

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      به جز اون من چندتا تشابه دیگم پیدا کردم که ذکر میکنم

      شبیه پراید چهارتا چرخ داره
      اتاقک مستطیلی شبیه پراید داره
      دوتا چراغ شبیه پراید داره
      چراغ ترمز قرمز داره دقیقا مثل قرمزی چراغ ترمزای پراید
      ول کنن بابا
      من تو فکر خرید موتورم شمام حالا هرچی معرفی میشه ایراد میگیرید
      مثل اون ادمایی که عروسی دعوت میشن میخورن اخر عروسی میگن نه غذاش بد بود اینطوری بود اونطوری بود اصلا چرا غذاش خورش بود و کباب نبود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. emad1990

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      net از تو این تحلیل سطحی بعید بود .چرا به طراحی چراغای جلوش اشاره نکردی؟!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. سعید

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این مدل ۸ سیلندرش دیوونه میکنه منو ولی توی ماسل کارها چلنجر بیشتر دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سپهر

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (37 ديدگاه)

      بنظرم ظاهر مدل قبلیش ماسل کار تر بود یه خورده مدرن شده جلوش از ابهتش کم شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا