شکایت از فورد به خاطر گیربکس دوکلاچه معیوب

حدود 7 هزار مالک خودروهای فیستا و فوکوس از فورد به خاطر گیربکس‌های دوکلاچه پاورشیفت معیوب شکایت کرده‌اند.


این مشکل چندین سال است گریبان فورد را گرفته و در لایحه‌ی شکایت یاد شده ادعا شده مدل‌های سدان 2012 تا 2016 فوکوس و مدل‌های 2011 تا 2016 فیستا با گیربکس‌های پاورشیفت معیوبی عرضه شده‌اند. اتونیوز می‌گوید این گیربکس‌ها در زمان تعویض دنده‌ها ارتعاش داشته و برای جا زدن دنده‌ها باید نیروی زیادی اعمال نمود و البته گاهی اوقات نیز با تعویض دنده‌ها با مکث همراه بوده است. در برخی موارد معکوس‌ها تأخیر داشته و برخی نمونه‌ها نیز شتاب گیری ناگهانی یا با تأخیری داشته‌اند.


این لایحه‌ی شکایت پرتعداد در بیستم آوریل توسط Stern Law PLLC ارائه شده است.

کن استرن مؤسس و مدیر موسسه‌ی یاد شده در بیانیه‌ای گفته است:

فورد باید جوابگوی عیب‌های طراحی و ساخت گیربکس‌های پاورشیفتی باشد که ایمنی خودرو را تحت تأثیر داده و هزینه‌های زیادی را به مالکان تحمیل نموده و میزان اعتماد و وقت آن‌ها را هدر داده است.

طبق این لایحه فورد بیش از 20 بیانیه‌ی سرویس فنی را برای خودروهای یاد شده صادر کرده و هیچ‌یک از آن‌ها تعمیر قابل‌اعتماد مداوم نبوده‌اند. در سال 2014، فورد گارانتی قوای محرکه‌ی محصولات خود را از 5 سال/60 هزار مایل به 7 سال/100 هزار مایل افزایش داد.


این شکایت خواهان پرداخت غرامت تک‌وتنها و بزرگ نیست بلکه می‌خواهد هر مالک غرامت خود را بر پایه‌ی آسیبی که دیده دریافت کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

20 دیدگاه

  1. امپراتور لامبورگینی
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    هر دم از این باغ بری میرسد !!!
    ماستنگ ۲ ستاره …
    حالا هم‌گیربکس های معیوب !!!
    بگو‌ واسه چی کارخونه های فورد در سراسر دنیا دارن تعطیل میشن و مدیر فورد عوض میشه.
    اوضاعش اصلا خوب نیست.

    پاسخ
    1. ونوم اف ۵
      سوابق: (906 دیدگاه) ,

      یه یادی هم از ائودی و گیر بکس اون بکنیم

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        ونوم جان شما اختیار داری از هر خودروساز میخوای یاد کنی.
        ولی فراموش نکن اون قضیه ی گیربکس آئودی فقط یک شایعه بود.
        درست مثل شایعه ای که در مورد آلایندگی تراک های جنرال موتورز مطرح شد و خبرش رو هم پدال گذاشت.
        زیاد به شایعات توجه نکن.

        پاسخ
    2. PaRHaM
      سوابق: (463 دیدگاه) ,

      امیر جان ب تلاش خودت ادامه بده😂😂😂
      آفرین آفرین👏👏👏
      تو میتونی😂😂😂
      ببینیم چ سودی ب تو میرسه با این اخلاقت و آتیش بیاری و بچه بازیات😂😂😂😂
      موفق باشی عزیزم!
      تا میتونی پی جنجال باش!
      باشه عزیزم؟
      دیگه هم تو این پیج جوابی بهت نمیدم ک ب هدفت نرسی!😊
      ن تنها تو بلکه هر کی ک مث خودت ک پی جنجاله!

      پاسخ
      1. Noble
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        .
        دوست عزیز من هیچ وقت نخواستم شما رو تحریک کنم و هیچ وقت هم دوست ندارم شما جوابم رو بدی.
        نظر من در مورد گیربکس فورد واقعا همون چیزی هست که بالا نوشتم ، بدون هیچ کم و کاست.
        اما اگر دوستان شما یک ذره اصول اخلاقی رو در این سایت رعایت میکردن به حرمت گل روی اون عزیزان اصلا در این صفحه کامنت نمیذاشتم تا کسی نظرم رو بفهمه
        ولی وقتی دوستان شما هیچ چی از اصول اخلاقی سر در نمیارن و ماه رمضـونشون رو با اسم بردن از من و دوستام (بصورتی غیر مستقیم) و نسبت دادن کار هایی بهم که روحم هم ازشون خبر نداره شروع میکنن چه جایی برای صمیمیت میمونه ؟؟؟
        به نظر شما این یک بیمـاری نیست ؟؟؟
        جالبه که وقتی ازشون میپرسم منظورتون از این شخصی که بصورت غیر مستقیم بار ها ازش اسم میبرید و در ماه مبارک رمضان اینطوری جلوی 1000 نفر بهش اتهام میزنید کیه جواب میدن ( دقىقا با خودت‌م مجى‌د امىر و……….هر اسم دىگه اى ) .
        من اهمیت نمیدم ، چون معتقدم ( آن کس که بدم گفت بدی سـیرت اوست وان کس که مرا گفت نکو خود نیکــوست )
        اما شما خودت رو بذار جای من و ببین چه حسی پیدا میکنی ؟
        نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر برای دعوا کردن تشنه هستن.

        پاسخ
  2. ونوم اف ۵
    سوابق: (906 دیدگاه) ,

    بعضی ها فکر کردن بوی کباب میاد نه داداش دارن … داغ میکنن اگه میخوای تعویض تو ۵ هزارم ثانیه داشته باشی باید خیلی پول بدی فورد باید با وکلای قدرتمند از خودش دفاع کنه و کسایی که بهش افترا زدن رو مجبور به پرداخت غرامت کنه

    پاسخ
    1. silver
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      اصلا اسیر منطق و استدلالتم!!!!
      گیربکس ماشین مشکل داره مشتری باید غرامت بده؟؟؟
      اینکه گیربکس دنده رو توی ۵ هزارم ثانیه عوض بکنه یه چیزه
      و اینکه سازنده ادعا کنه که گیربکس توی ۵ هزارم دنده عوض میکنه ولی در واقعیت اینطور نباشه و دچار مشکل باشه یه چیز کاملا متفاوتیه !!!!
      نمیخوام موج سواری کنم و جو سایت رو آشفته کنم،با فورد دشمنی هم ندارم که بخوام خوشحال بشم
      ولی انتظار میره کامنتا منطقی تر باشه.

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      این چه طرز تفکریه ؟!؟؟!؟!!؟
      .
      فورد پول خودروی نو و سالم رو از مردم گرفته و خودروی معیوب دست مردم داده درک این موضوع انقدر سخته ؟؟؟؟؟
      .
      مشکل اینجاست که تعداد یکی دو تا نیست و ۷۰۰۰ خودروی معیوب اونم از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ رو فروخته !!
      .
      جالب اینجاست که به تعداد ۲۰ نفر از خریداران بصورت مستقیم شکایت کردن و خودروهاشون با وجود تعمیر باز هم همون مشکل رو داره !!!!
      .
      یعنی به نظر شما باز هم مردم مقصرن ؟؟!؟!؟
      .
      هیچ کس فورد رو مجبور نکرده گیربکس دوکلاچه بسازه این کار در تخصص آلمانیا بخصوص پورشه است

      پاسخ
      1. Nima
        سوابق: (1009 دیدگاه) ,

        درحال حاضر سریع ترین تعویض دنده مال گیربکس جدید و مشترک جنرال موتورز و فورد هست که ١٠ سرعتس و سرعت تعویض دندش از PDK بالاتره

        پاسخ
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (1514 دیدگاه) ,

          [[هیچ کس فورد رو مجبور نکرده گیربکس دوکلاچه بسازه این کار در تخصص آلمانیا بخصوص پورشه است]]
          تا یه حدی حرفت درسته.
          آلمانی ها بزرگترین تامین کننده گیربکس های دوکلاچه به شمار میان.(از 9 تامین کننده چهارتاشون آلمانین)
          ولی اینکه میگی در تخصص آلمانیاس خیلی موافق نیستم.
          الان بعید میدونم کسی بتونه گیربکسه دو کلاچه ای به کیفیت گیربکس های ریکاردو که برای بوگاتی میسازه بسازه.

        2. mehran911
          سوابق: (145 دیدگاه) ,

          دانیال عزیز
          بزار راحت بگم
          ریکاردو حق قانونی ساخت گیربکس DSG رو ندارن
          چون پتنت اون تحت مالکیت فولکس واگن
          گیربکس سازان بریتانیایی بدلیل اینکه بیشتر در موتوراسپرت فعالیت میکنن ازدقت ساخت بالایی بهرمند هستند به همین خاطر فولکس به ریکاردو اعتماد میکنه
          .
          بوگاتی یک خودروی تولید محدوده و صرف اقتصادی نداره گیربکسش رو به تولید انبوه برسونن
          به همین خاطر فقط سفارش ساختش رو به ریکاردو دادن
          باز هم میگم DSG تحت مالکیت فولکس ولگنه فولکس و دستورساختش رو به ریکاردو داده پس ریکاردو فقط یک سازنده است همین
          .
          یکی دلایلی که سکوئنشال ها ودر کل SMTها بیشتر در بریتانیا توسعه داده میشن هم همینه چون این نوع گیربکس ها امروزه اکثرا در تعداد محدود و در موتور اسپرت استفاده میشن و ساختش برای خودروسازها و گیربکس سازهای بزرگ مثل ZF و Getrag صرفه اقتصادی نداره
          .
          چی باعث شد فکر کنی چیزی که ریکاردو و Xtrag میسازن غول هایی مثل ZF و Getrag نتونن بسازن ؟!؟!؟!؟!؟

      2. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        دوست عزیز
        یادم بنداز یک کلاس در مورد شناخت گیربکس و تفکیک و شیفت تایمشون برات بزارم تا دچار اشتباه نشی …
        .
        واژه ی گیربکس با آلمان درآمیخته …
        .
        سریعترین گیربکس حال حاضر جهان گیربکس DSG گروه فولکس واگنه با شیفت تایمه ۸ میلی ثانیه و همینطور آئودی با ۸ میلی ثانیه و bmw با گیربکس های smg با ۸۰ میلی ثانیه !!!!
        .
        با وجود گیربکس سازانی مثل ZF و Getrag و FEV آمریکایی ها فقط میتونن سکوت کنن و بس
        .
        در مورد PDK هم بگم که بعد از اینکه جنرال موتورز ادعا کرد که رکورد PDK رو در شیف تایم زده پورشه بعد از مدت کوتاهی PDK plus معرفی میکنه و بعد از اون نسل جدید PDK رو که ۸ سرعته است و قابلیت تحمل بیش از ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور رو معرفی میکنه که ۳۰ درصد از نسل قبل سریعتره
        .
        دو نسل قبل پورشه ۹۱۱ گیربکس سکوئنشالش شیفت تایم ۲۰ میلی ثانیه ای داشت تازه دو نسل قبل حتی الان جنرال موتورز نمی تونه شیفت تایم ۲۰ میلی ثانیه ای بزنه !!
        .
        اون موقع که پورشه در سال ۱۹۸۳ از گیربکس دوکلاچه استفاده میکرد جنرال موتورز کجا بود زمانی که پورشه گیربکس های تیپ ترونیک و تیپ ترونیک اس رو معرفی میکرد کجا بود !!!!.
        .
        همین الان که فورد و جنرال موتورز دوتایی گیربکس ۱۰ سرعته توسعه دادن اما هنوز حتی تولیست رکورددار های شیفت تایم جز ۲۰ تای اول هم نیستند ..
        .
        .
        گیربکس جنرال موتورز !!!!!!

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1008 دیدگاه) ,

          اصلا قصد کل کل ندارم .
          ولی چون سریع ترین به اسم المانی هاست یعنی گیربکس با نام المان درامیخته؟
          اطلاعات من یک دهم شماست ولی اینو قبول ندارم .
          اگه قرار باشه گیربکس با نام کشوری امیخته شه اون امریکاست نه المان
          اینجا قسمت های متنی رو کپی کردم که حرف منو ثابت میکنه .ـ در سال 1928 کادیلاک جعبه دنده های سنکرونیزه را تولید نمود.

          ـ در سال 1933 جعبه دنده های نیمه اتوماتیک را عرضه نمود که در آن دنده های سیاره ای با وزنه های گریز از مرکز جهت کنترل آنها استفاده شده بود و اجازه می داد که تعویض دنده ها به طور خودکار از سرعت پایین به سرعت بالا انجام پذیرد و حرکت اتومبیل را عملی می ساخت. با وجود این در آن از یک کلاچ اصطکاکی نیز هنوز استفاده می شد.

          ـ در سال 1934 کرایسلر جعبه دنده های فوق سرعت ( اور درایو ) را تولید نمود.

          ـ در سال 1937 اولدزموبیل یک نوع دیگر جعبه دنده نیمه اتوماتیک را طراحی نمود که در آن از دنده های سیاره ای و کنترل کننده هایی که به طور هیدرولیکی و مکانیکی عمل می کردند استفاده شده بود و به منظور درگیری دنده عقب آن از دنده های معمولی استفاده می گردید و همچنین در آن یک کلاچ اصطکاکی به کار گرفته شده بود.
          .کرایسلر اولین خودروسازی بود که کلاچ هیدرولیکی ساخت و طبق همون جعبه دنده نیمه اتومات رو ساخت.
          سال 1940 GM جعبه دنده هیدراماتیک برای اولین بار توی اولدزموبیل به کار برد. که اولین کاربرد کلاچ های هیدرولیکی را در ترکیب جعبه دنده 4 دنده ای مشخص کرد و جعبه دنده اتوماتیک نامیده شد که در آن مجموعه خورشیدی جلو و عقب برای وضعیت خلاص و دنده های جلو به کار برده شد .
          سال 1948 بیوک جعبه دنده داینافلو را ارائه داد و اولین اتومبیلی بود که در آن موفق شده بودند جعبه دنده اتوماتیک را با مبدل گشتاور هیدرولیکی به کار برند که با استفاده از مجموعه خورشیدی حرکت مستقیم دنده یک و دنده عقب را شامل می شد و اهرم تعویض دنده جعبه دنده را به محور خروجی مبدل گشتاور بدون دنده های اضافی مربوط می سازد.
          .

          اگه متن به هم ریختس ببخشید .
          حالا اگه واقعیت چیزی غیر از اینه شما ب من بگو .

        2. mehran911
          سوابق: (145 دیدگاه) ,

          تقریبا هر چی گفتی درسته و حتی ناقصه میتونستی بری حتی قبل از ۱۹۲۸ بری از سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ شروع کنی بری از فورد مدل T حرف بزنی از اولدزمبیل بگی ….
          .
          تاریخ هایدراماتیک ها رو خوب بلدم
          آمریکا ها گذشته ی درخشانی در توسعه سیستم انتقال قدرت دارن
          اما از نظر من گذشته ی درخشانی دارن
          زمان گیربکس دستی ها و اتوماتیک های سنگین و محدود اون زمان به پایان رسیده …
          بزار راحتر بگم توسعه ی سیستم انتقال بعد از دهه ی ۱۹۶۰ هم ادامه داشت
          امریکایی ها چقدر در نسل جدید گیربکس هایی که با engine control units کنترل میشدن نقش داشتن چقدر در توسعه گیربکس های دوکلاچه ای که بسیار تکامل یافته تر و بسیار بهینه تر از گیربکس های اتوماتیک هست نقش دارن ؟؟؟
          .
          برای جواب این سوالها بهتره نگاهی به لیست گیربکس های گروه کرایسلر و جنرال موتورز بندازی حتما اسم های Getrag و ZF رو زیاد میبینی
          .
          بهترین گیربکس ها الان در آلمان ساخته میشن در این موضوع هیچ شکی نیست
          به همین خاطر من سر حرف خودم هستم درحال حاضر گیربکس با آلمان تعریف میشه
          .
          خیلی دوست دارم
          خیلی خیلی بیشتر بنویسم اما زمانش رو ندارم
          ترجیحادوست دارم این بحث بین منو شما ادامه پیدا کنه اما حدود دو هفته دیگه بعد از امتحانات دانشگاه

        3. #ali.m#
          سوابق: (1008 دیدگاه) ,

          دوکلاچه ها. رو قبول دارم المانیا پیشتازن .ولی این به این معنی نیست که گیربکس با المان معنی بشه .امریکا نقش مهمی در گیربکس داشته تو دنیا .
          نباید همشو ب اسم المان تموم کرد .
          در ضمن منم دوست دارم این بحث بین من و شما ادامه پیدا کنه هر موقع ک شما گفتید ادامه میدیم بحثو.چون ضرری نداره .
          حداقل من از شما چیز یاد مییگیرم . چون خودمم امتحان های دانشگاهم شروع شده .
          البته خوشحالم که اینفه شما در جواب من ننوشتید “تو از ماشین هیچی نمیدونی”.

  3. Germany
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    در مورد فورد همین رو بگم که شتاب جانبی فورد ماستنگ GT جدید با پکیج تیونینگ هم 0.95g هستش در اون طرف شتاب جانبی ماشینی مثل بنز GLE63 هم همین 0.95g هست و این در حالیه که بنز GLE63 یه شاسی بلنده و اینکه چنین شتاب جانبی رو تحمل می کنه نشون دهنده مهندسی و تکنولوژی بالای شرکت بنزه
    شتاب جانبی فورد اکسپدیشن هم 0.64g
    این رو هم بگم که حتی افزایش یک دهم هم خیلی کار سختیه برای مثال شتاب جانبی یک شورولت کوروت ZR-1 حدود 0.99g هست که اصطلاحا به به این میزان می گن چنین اتومبیل هایی عاشق پیچن شتاب جانبی یه پورشه 911 توربو 1.1g هست که اصطلاحا به این گروه هم می گن که چپ شدن و لیز خوردن تو کلاسشون نیست و از نظر علمی خیلی با هم تفاوت دارن

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (1009 دیدگاه) ,

      در مورد فورد همین رو بگم که با 40000 دلاراین شتاب جانبى رو داده ولى قیمت GLE چقدره؟
      موضوع دوم این که شتاب جانبى کوروت Z06 رو اگر نمیدونین بگم که 1.1 هست و شتاب جانبى کامارو الان 1.1 و شتاب جانبى وایپر 1.5 هست!!!!!!!!! 1.5!!!!!!
      بعد شما همون کوروت ZR-1 مدل 2009 رو ببین که الان 8 سالشه! ببین رکوردش توى نوربرگ رینگ چقدره! با قیمت کمتر از LFA و AMG GT و SLS و 911 و خیلى هیولاهاى دیگه سریعتره! هیچ ادعایى هم نداره!

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        گفتی شتاب جانبی وایپر acr معادل ۱.۵ g هستش تازه این ماشین سال مدل ۲۰۱۶ هستش در حالیکه پورشه ۹۱۱ تو مدل gt2rs مدل ۲۰۱۰ طبق نوشته سایت road and track شتاب جالبی ۱.۵ g رو تحمل میکنه
        .
        منتظر project one هستم تا استاندارد ها رو جلو ببره

        پاسخ
  4. هاشم
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    اگه این مشکل فورد را یکی از خودروهای کره ای داشت مردم متعصب ببین چیکار میکردن .
    این عیب در یک خودروی فورد دلیل بر این نیست که کمپانی فورد خودروهاش خوب نیستن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x