فیات 500، فسقلی ایتالیایی در کمین جاده‌های ایران

پس از سال‌ها غیبت، این بار فیات آن قصد نموده که مجدداً بخت خود را در ایران‌زمین بیازماید. این خودروساز نزدیک به چهار دهه است که در بازار سواری‌های کشورمان حضور چندان زنده و ملموسی نداشته و به‌جز مدل سی‌ینا که به مدت کوتاهی مونتاژ و در نهایت هم از صحنه روزگار محو شد کمتر شاهد تردد مدل‌های جدید و به‌روز آن در جاده‌ها بوده‌ایم و هنوز هم این خاطرات محصولات دهه هفتادی آن است که در ذهنیت ما ایرانیان زنده و جاری است، مدل‌هایی همچون 131 و 132 و یا کوپه 128 که امروزه در زمره کلاسیک‌ها به شمار می‌آیند و به‌ندرت هم شاهد حضورشان در خیابان‌ها هستیم، ازاین‌رو که بیشترشان در قبرستان‌های خودرو آرمیده و مشمول طرح تعویض خودروهای فرسوده گشته‌اند تا جایشان را به خودروهایی بی‌روحی دهند که حتی فرسودگان هم ده‌ها برابر بیش از آن‌ها حرمت و ارجحیت دارند! بگذریم.

2015 FIAT 500
2015 FIAT 500

از زمره مدل‌هایی که فیات قصد دارد آن را در کشورمان در معرض فروش قرار دهد مدل نُقلی و زیبای 500 است، این خودرو، تاریخ پرباری را با خود به یدک می‌کشد. در آغاز، نسل اولیه آن در سال 1957 میلادی وارد بازار شد و تا 1975 میلادی هم در گردونه تولید قرار داشت، خودروی مذکور مدلی بسیار کوچک بوده و از درازایی کمتر از سه متر برخوردار و همچنین از پیشرانه‌ای 2 سیلندر به گنجایش 479 سی‌سی بهره می‌برد.

Fiat Nuova 500
Fiat Nuova 500

در پنجاهمین سالگرد معرفی این خودرو فیات تصمیم به تولید مجدد آن گرفت، البته با بهره‌گیری از اِلمان‌های مدرن طراحی و ارائه بدنه‌ای جدید بر پایه خودرویی قدیمی، همانند آنچه که پیش از این، در مورد خودروهایی همچون مینی و یا فولکس بیتل جدید مشاهده شد. این خودرو با پیشرانه‌های 0.9 لیتری توربو TWIN AIR تا 1.2 و 1.4 لیتری (عادی، توربو، آبارث) به بازار عرضه می‌شود که به ترتیب توانی بین 69 تا 160 اسب‌بخار را دارا هستند. در سال 2009 میلادی مدل کانورتیبل فیات 500 معرفی گردید و هم‌اکنون این خودرو علاوه بر کشور ایتالیا در لهستان نیز تولید می‌شود.


در خاتمه این‌طور می‌توان گفت که علیرغم شایستگی‌ها و امتیازات متعددی که این خودرو از آن برخوردار است مهم‌ترین نکته منفی و یا شاید پاشنه آشیل آن در ایران، بهای بسیار بالایی است که برایش تعیین شده و نکته جالب هم اینجاست که مدلی که روانه کشورمان می‌گردد از ضعیف‌ترین پیشرانه بهره می‌برد و شاید همین مسئله که سخت چالش‌برانگیز است به همراه تعداد کم نمایندگی‌های مربوطه، فروش آن را با اختلال جدی مواجه کند. با این وجود، در این مورد هم باید منتظر واکنش بازار ماند تا بتوان داوری درستی را در این باب ارائه داد. شاید تنها برگ برنده فیات 500 نسبت به رقبایش (در ایران) را بتوان ظاهر اختصاصی و بی‌همتای آن دانست که کمتر خودرویی را در بازار می‌توان یافت که شبیه به او باشد.

Fiat 500 facelift
Fiat 500 facelift

این خودرو در سایت‌های متعددی بررسی شده و نکات مثبت و منفی آن تشریح گردیده است که بنده در اینجا برخی از آن‌ها را خدمتتان ارائه می‌دهم.
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا این خودرو بدین گونه توصیف نموده است.
نکات مثبت:

  • جذاب و دل‌فریب
  • طراحی رو به گذشته آن
  • رانندگی لذت‌بخش
  • پیشرانه TWIN AIR

نکات منفی:

  • مدل‌های پایه آن از تجهیزات ابتدایی برخوردارند
  • خودرویی گران جهت خرید
  • قابلیت اطمینان ضعیف

درمجموع این سایت 3 امتیاز از 5 امتیاز را برای آن قائل شده است.

2015 Fiat 500 facelift
2015 Fiat 500 facelift

سایت «WHAT CAR?» بریتانیا موارد ذیل را در آن مشاهده نموده است.
عملکرد: 3 امتیاز، گرچه از پیشرانه‌ای شاداب و سرحال برخوردار است اما چندان سریع نیست.
سواری و هندلینگ: 2 امتیاز، فرمان سبک آن رانندگی سهل و آسانی را در شهر برایش فراهم می‌کند.
خرید و مالکیت: 3 امتیاز، این خودرو ارزان‌تر از رقبایش بوده و نمونه‌ای مطلوب و دوست‌داشتنی است.
کیفیت و قابلیت اطمینان: 2 امتیاز، مخلوطی از موارد گوناگون (خوب و بد)
ایمنی: 4 امتیاز، تعداد زیاد کیسه‌های ایمنی هوا
پشت فرمان: 3 امتیاز، جاگیری در صندلی راننده به تنظیمات اضافی نیاز دارد.
فضا و کاربردی بودن: 3 امتیاز، فضای موجود در کابین این خودرو تنگ‌تر از بسیاری از همتایانش است.
تجهیزات: 3 امتیاز، در مدل‌های پایه آن سیستم تهویه مطبوع به صورت استاندارد موجود نیست.
درمجموع، این سایت 3 امتیاز از 5 امتیاز را به این خودرو اعطاء نموده است.

Fiat 500 facelift Interior
Fiat 500 facelift Interior

مشخصات فنی

حجم موتور: 1242 سی‌سی
توان: 69 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 102 نیوتن‌متر در 3000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد:13 ثانیه (گیربکس اتوماتیک)
حداکثر سرعت: 160 کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات با میله موج گیر
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز: جلو (دیسکی) – عقب (کاسه‌ای)
مصرف سوخت ترکیبی: 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو 6
نسبت تراکم: 11.1
نوع جعبه‌دنده: 5 سرعته اتوماتیک با تکنولوژی DUAL LOGIC با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک)

2015 Fiat 500 facelift
2015 Fiat 500 facelift

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 3546/1627/1488 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2300 میلی‌متر
وزن خالص: 865 کیلوگرم (نسخه هاچ‌بک) – 905 کیلوگرم (نسخه کروک)
حجم باک: 35 لیتر


ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
7 عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم کنترل هرزگردی ASR
سیستم MSR: وظیفه این سیستم جلوگیری از گریپاژ موتور در طول زمان افزایش دور موتور است.
سیستم FPS: این سیستم جهت کاهش احتمال آتش‌سوزی در هنگام تصادف کاربرد دارد.
سیستم ISO FIX برای صندلی کودک
سیستم HBA & HILL HOLDER: سامانه HBA یک سیستم هیدرولیکی کمکی ترمز است که با سیستم HILL HOLDER و یا سامانه کمکی کنترل خودرو در سربالایی‌ها تکمیل می‌شود. سیستم HBA به صورت اتوماتیک میزان فشار در مدار ترمز را در شرایط اضطراری افزایش می‌دهد و سیستم HILL HOLDER هم یک سامانه اتوماتیک است که توقف و شروع به حرکت خودرو را در سربالایی‌ها بدون کمک و استفاده از اهرم ترمزدستی میسر می‌سازد.

Fiat 500 facelift Interior
Fiat 500 facelift Interior
Fiat 500 facelift Interior
Fiat 500 facelift Interior

2015 Fiat 500C Abarth Interior
2015 Fiat 500C Abarth Interior

تجهیزات
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB، AUX و IPOD و اتصالات بلوتوث (قابلیت خواندن پیامک و تشخیص صدای راننده)
غربیلک فرمان با روکش چرمی
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
شیشه‌های برقی حساس به مانع
آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن
صندلی‌ها با قابلیت تا شدن
خروجی برق 12V (برای سرنشینان جلو)
رینگ‌های آلومینیمی
6 عدد اسپیکر
و…


قیمت
در ایران: 91.7 میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی – تیپ لانچ یا LOUNGE)
قیمت در بریتانیا: 12,640 پوند (تیپ LOUNGE S/S با گیربکس دستی و پیشرانه 1.2 لیتری)
قیمت در آمریکا: 18,700 دلار (نسخه 1.4 لیتری با تنفس طبیعی)

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مرتبط

64 دیدگاه

    1. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      داداش خیلی گرونه فک نکنم شوهراشون واسشون بگیره!ملت تو خرید یک پراید موندن حالا بیان 91میلیون تومان به این بدن

      پاسخ
    2. سارا
      سوابق: (205 دیدگاه) ,

      هیچ خانمی از این قورباغه خوشش نمیاد

      پاسخ
        1. یه پسر
          سوابق: (1142 دیدگاه) ,

          من بشخصه خیلی از این ماشین خوشم میاد و اگه پول داشتم می خریدم هر چند قیمتش الکی بالاس ؛ والا ماشین زنونه مردونه نداره و صرفا یه چیز سلیقه ای هس
          خود من قبل خرید ماتیز خیلی تعریفشو شنیدم اما از زنونه بودن ماشین می ترسیدم اما الان حرف مردم برام مهم نیس
          به عقیده من خود ماشین باید مرد باشه یعنی تو هیچ شرایطی نذارت و کم نیاره ؛ چشم ابروش مهم نیس

    3. ashkan
      سوابق: (374 دیدگاه) ,

      زنا جدیدا زدن تو کار شاسی بلند
      مردا زدن تو ماشین های فینگلی
      خدا اخر عاقبتمونو به خیر کنه

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1691 دیدگاه) ,

        خخخخخخخخخ
        راس میگی بخدا
        دقت نکرده بودم

        پاسخ
    1. احسان آرسنالی
      سوابق: (1128 دیدگاه) ,

      بیشتر از یه میلیون برای هر اسب با اون اندازه فسقلیش!!!!؟
      من که دنا یِ اکبیری رو نتونستم تحمل کنم از بس ضعیف بود اینو چطور میخوان سوار شن؟ البته این وزنش خیلی کمِ

      پاسخ
    2. مهمان
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      68 اسب بخار … 20 میلیون … خدا رحمت کنه!!! بدون شرح

      پاسخ
    3. solat
      سوابق: (143 دیدگاه) ,

      اینجا ایران است داداش ایررررررررررررررررران

      پاسخ
  1. kasra
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    ازسایت معتبرپدال خواهشمندم دیگه ازاین نمایشگاه بی دروپیکر مشهدگزارش تهیه نکنه چون که خیلی مسقره ست هم نمایشگاه وهم ماشینای یک قرونی چینیش……………….فیات یه برندخاصه واین مدلم اگه یه روزواردایران بشه اولاخودروسازان داخلی مثه مزدا3ورنومگان وماکسیماخودشون مونتاژش میکنن وقیمتت 3به برابرقیمت جهانی میدن. وکیفتشم که افتضاح میشه پس نیایدیهتره….ارزوی من برداشتن تعرفه گمرک ودیگرهیچ

    پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    درسته ظاهرش تکه و هیچ ماشینی این ظاهر رو نداره، ولی باید قبول کرد که اصلا جذاب نیست و هیچ حرفی برای گفتن نداره. این که فقط منحصر به فرد باشه که نمیشه گفت یه ماشین ظاهر خوبی داره.

    پاسخ
    1. mehran
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      با الاخره نفهمیدیم ظاهرش خوبه یا بده????????!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  3. امیرحسین
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    یکی از بدبختی های طبقه متوسط ایران همین واردکننده ها یا بقول خودشان نمایندگی هستند.این جماعت بخاطر اینکه میخوان حداکثر سود ممکن رو از مدلهایی پایه داشته باشند از ارایه تیپ های مختلف خودداری میکنن.بخاطر طمعکاری این جماعت طبقه متوسط از داشتن ماشین مورد علاقه اش محروم شده
    گیربکس AMT این ماشین رو ام جی هست با این تفاوت که ام جی 105 اسب بخار قدرت داره
    میراژ میتسوبیشی با همین قدرت و با گیربکس cvt حدود 70 قیمت خورده

    پاسخ
  4. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    خوبه اما برا ما ایرانیا که بیشتر در حال مسافرت هستیم و یه جورایی در زندگی روزمره به خودروهای جادار نیاز داریم فکر نمیکنم زیاد بتونه کارآمد باشه.تازه اگه بخوایم از قیمت گزافش فاکتور بگیریم.به نظرم تنها میتونه برای قشر جوان مملکت که عموماً در حال گشت و گذار در شهر هستن مفید واقع بشه.
    خودروی زیبایی هم هست اما نمیشه گفت بینظیره به نظرم.
    در کل به جای واردات این قبیل خودروها فکر میکنم باید یه نیم نگاهی هم به نیاز های مردم داشته باشن و قیمت رو هم در نظر بگیرن(حتی شوخیشم در کشور ما زشته! 😀 )

    پاسخ
  5. mehran
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    لطفا این ماشین رو با میراژ مقایسه نکنید.

    پاسخ
      1. HELL CAT
        سوابق: (196 دیدگاه) ,

        برو تو همین سایت ببین برو تو رده بندی جی دی پاور معلوم میشه هم تو کیفیت اولیه آخره هم ماندگاری یعنی یه چیزی مثل ماشین چینی از عکسم معلومه پلاستیکیه به درد خاله شادونه میخوره

        پاسخ
        1. Mersad GHasemi
          سوابق: (107 دیدگاه) ,

          فک کنم شما کم تر از میباخ و لکسوس و کرایسلر سوار نشدی که میگی بی کیفیته …
          داداش ,ماشین چینی رو با فیات مقایسه میکنی؟!؟!؟!

          در ضمن خاله شادونه فک نکنم فیات سوار شه …

  6. Mersad GHasemi
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    ازاین‌رو که بیشترشان در قبرستان‌های خودرو آرمیده و مشمول طرح تعویض خودروهای فرسوده گشته‌اند تا جایشان را به خودروهایی بی‌روحی دهند که حتی فرسودگان هم ده‌ها برابر بیش از آن‌ها حرمت و ارجحیت دارند! بگذریم.

    پدال قشنگ زد ترکوند ….
    کاپریس با اون که برای 30 سال پیشه … هنوز که هنوز مرد پا برجا مونده و خیلی بهتر از ماشین های روز ایران هست (البته منظورم همین دنایی هست که بر حسب پژو 405 که دهه ی 90 ساخته شده ,هست !!!)

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    تو این کلاس کیا پیکانتو با قیمت هفتاد تومن کزینه خیلی بهتر از اینه

    پاسخ
    1. mohammad 7
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      پیکانتو خوبه، اما به نظرم ام جی 3 از دوتاشون بهتره، ام جی 3 تو عکس معمولیه ولی چند روز پیش یکی تو نمایندگی دیدم. زرد بود. خیلی جیغ و شیک بود

      پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    91 میلیون خداوکیلی خیلی نامردیه!
    ولی خوشم میاد که فیات طراحی داخلیش رو کلاسیک طراحی کرده.

    پاسخ
  9. احسان
    سوابق: (2582 دیدگاه) ,

    قیمت اصلی ماشین با دلار 3350 تومنی هست 62738500
    این رو از 91 کم کنیم به عدد 28261500 می رسیم که معادل کمی بیشتر از 8436 دلار و 26 سنت هست که بیش از 45 درصد قیمت اصلی رو تشکیل میده.
    یعنی یک ایرانی باید 45 درصد بیشتر از یک امریکایی برای داشتن ماشینی هزینه کنه که تو خود امریکا نقدهای خوبی رو دریافت نکرده و تو اکثر نقدها قیمت ماشین رو نسبت به ارزش اون بالا میدونن! اما جالب اینجاست که به سرعت چنین ماشینی با چنین قیمتیبه طور کامل پیش فروش میشه و بعد تعجب می کنیم که چرا خودروسازان و وارد کننده های کشور از این سیستم فاسد حمایت می کنن

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      دوست من اگه دلار رو سه و خورده ای حساب کنیی به این نتیجه میرسی که فقط چهل درصد اضافه میدیم!

      اما ظلم اصلی به مردم ایران همون دلار سه تومنیه اگه بخوای نسبت بگیری ما نزدیک به چهار برابر جاهای دیگه پول واسه این میدیم نه0.4برابر ،چون باید دلار هزارتومن باشه و ما این ماشینو 20 تومن بگیریم نه صد تومن!

      پاسخ
  10. american and japan
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    70 اسب 91 میلیون؟؟؟؟؟؟خب معلومه این کارا رو میکنن برای فروش خودرو های خودشون.خدایی واقعا باید به این وارد کننده ها دست مریزاد کفت.اینو کی میخره خدایی؟؟؟؟؟ولی ورود فیات باعث میشه که نشون بده در به روی کارخانه های غایب در ایران باز شده.امیدوارم با ورود فیات گروه فیات_کرایسلر هم بتونه وارد بشه تا محصولات جیپ و دوج و کرایسلر که بعید میدونم بیان بازار رو بترکونن

    پاسخ
  11. عباس
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    قیافه نسبتا خوبی داره،داشبورتش به معنی واقعی مزخرف و در کل ۹۱ میلیون برای این دیوانگی محضه!!!!این قیمت گذاری هارو کی انجام میده،یا مغز چیز خوردن،یا پشت پرده خبریه ما خبر نداریم!!!!باور کنید اگه فردا پیش فروش بزارن به ثانیه نکشیده همه رو بردن!!!

    پاسخ
    1. عاشق کواتروپورته
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      حداقل داشبوردش خیلی بهتره از کیای کوره ای پلاستیک آب کرده مونتاژی سراتویه 2000 سیسیه دقیقا با همین قیمت……! یه لحظه به ایتالیایی بودن و خاص بودنش توجه کنید به شخصه باورم نمیشه 91 تومن باشه دقیقا مثل آلفا جولیتا که فقط 170 تومنه و در نقطه ی مقابل خرید نابخردانه ی کیا اپتیما….. خواهشا لیست قیمتا رو یه نگاهی بندازید بعد نظر بدید امیدوارم قیمت این و جولیتا به 400 ملیون برسه تا وقتی که ماشین های مضحک کره ای چنان قیمت هایی دارند«بیشتر قدر اسطوره ها را بدانیم……

      پاسخ
  12. ASTON
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    آقا مگه ماشینهای دیگه به قیمتی که عرضه میشن میارزن؟

    مثلا یاریس 30 تومن بالاتر از مزدا 2 و هیوندا i20 تفاوت اندازه 30 تومن داره ؟

    یارو میره دومیلیون و نیم میده آیفون میارزه ؟

    پول خاص بودنشو میده دیگه این داشبورد رو تو کدوم ماشین تو این کلاس پیدا میکنی ؟
    90 تومن میدی ولی در حد پورشه تو چشم میایی ( البته برای اونهایی که میخوان تو چشم باشن )
    حالا مثلا با پورشه چقدر میشه سرعت رفت تو خیابونهای افتضاح ایران که اون همه توان موتور به کار بیاد
    ولی نامردیه پایه ترین مدلش رو میندازن به مردم

    پاسخ
  13. بنتلی
    سوابق: (1626 دیدگاه) ,

    جووری میگن نود و یکووو هفتصددد انگار واقعا نشستن حساب کردن قیمتشو ک مشتری حتی سیصد تومن بیشتر نده ک ضررر کنه و خواستن انصاااف و عدااالتو رعایت کنن!!!مشتری مداری و انصااافشون از پهنا تو حلقم
    در کل اگه اسمارتو ب جای این میاوردن هم جذاب تر بود هم قیمت مناسب تری داشت

    پاسخ
    1. Infinite
      سوابق: (381 دیدگاه) ,

      @بنتلی
      در مورد اسمارت موافقم. اسمارت یه جورایی یه مرسدس کوچک و ارزان شده هست. ایمنی خوبی هم داره.

      پاسخ
  14. kasra
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لطفانقدوبررسی bmw 730d and bmw750li xdriveروبزارید….باتشکر

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    اصولا چنین خودروهایی (هاچ بکها) بسیار مناسب رانندگی در شهر هستند نه جاده (مانند پراید) ولی نه با این قیمت!!!
    سود 90میلیون پول در هر ماه چیزی حدود 2میلیون میشود که یک شهروند میتواند با یک پنجم این پول در هر ماه تمام کارهایش را با تاکسی انجام بدهد
    پس فکر نکنم کسی این پول را به این ماشین بدهد با این توان تولیدی مگر اینکه کسی بخواهد این ماشین را به عنوان هدیه بخرد!!!

    پاسخ
  16. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    با تشکر از دوست عزیزی که با پیکانتو مقایسه میکنه این ماشینو???????????? در مورد قیمت این ماشین هم باید بگم آره خیلی گرونه برین 116 میلیون بدین یاریس بخرین با طراحی داخلی نازش

    پاسخ
  17. آرین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    ارزون ترین ایتالیایی که میشه سوار شد! اینجا ایرانه و ارزون ترین ها بازهم گرونن

    پاسخ
  18. ==ARASH==1987==MITSUBISHI===
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    سلام آقای کاویانی عزیز ممنون بابت نوشته خوب و مفیدتون مثل همیشه بنده جذب ابتدای نوشته شما شدم چه سوزشی ایجاد میکند امید تا قلم در دست دارید تند و قاطع بنویسید ما هم فیض میبریم …….
    و نظر بنده در مورد فروش این خودرو با استفاده از تجاربی که در فروش کسب کرده ام فروش این خودرو به یک موضوع غیر عادی بستگی دارد شاید به نظر مسخره آید اما من کامل لمس کرده و تاثیر آن را دیده ام و آن این است کافیست نام این خودرو در بین جوانان دختر کش و چند اصطلاح …. در برود بیشتر از خانمهای عزیز دوستان مذکر خواهند خرید همانند اسپورتیج اپتیما و ولوستر بد شانس امروز دختر کش دیروز

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (903 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم آرش عزیز،انجام وظیفه بود.از بابت این همه لطف و محبتی که نسبت به بنده دارید،بسیار سپاسگزارم.در مورد فروش این خودرو هم تا حدی حق با شماست؛ متأسفانه در کشورمان،خودرو از کارکرد مصرفی و طبیعی خود که همان حمل و نقل و ترابری صرف است خارج شده و در اکثر موارد جنبه سرمایه ای،حیثیتی و تفریحی و… آن برای خریدار مهم تر است، البته این موارد گاها در کشورهای دیگر هم دیده می شود ولی در ایران جنبه افراطی و غیر طبیعی به خود گرفته است.

      پاسخ
      1. m.reza
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        اینجا همه میگن کی میره پس فردا پیش فروشش تو نصف روز تکمیل میشه.اونم تحویل های 60 تا 90 روزه یعنی اول پول ماشینو ازت میگیرن با پول خودت تازه میرن ماشینو از دبی میخرن و دیگه خدا میدونه با گمرک هم چجوری حساب می کنن حالا این مثلا فروش نقدی و فوریشونه .وارد کننده ها هم دست کمی از خودرو سازها ندارن .این نشون میده که ایراد از خودمونه حالا از هر قشری میخوای باش هممون بسیار ملت جوگیری هستیم

        پاسخ
  19. امیرحسین
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    من رفتم تو سایت فیات،کامل ترین مدل با موتور 1.4 توربوشارژر که 135 اسب قدرت داره. کمی بیش از 19 هزار دلار قیمت خورده
    اگر این مدل توربو وارد میشد به نظر من 100 میلیون می ارزید چون شتاب بینظیری داره

    پاسخ
  20. ریموند
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تا تعرف گمرک کنار نره همین آش وهمین کاسه ما هم ک قدرت خرید 90 میلیون نداریم هر چند ک تو ایران میاد چن برابرش مینن پس واقعا این قیمتش نیس

    پاسخ
  21. پرهام
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    ایین عالییه این یکی از معروفترین و دوست داشتنی ترین مدل های فیاته مخصوصا نسخه آبارث این ماشین .ولی بین ماشینای ارزون ولی قیمتارو ببین تورو خدا چی فکر میکنن با خودشون که تازه ضعیفترین
    تیپ این ماشین و با این قیمتای ….تخیلی میخان بدن ؟؟ فازشون چیه اینا ؟؟

    پاسخ
  22. عطا
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    شاید تو کشورای دیگه خریدش توجیه داشته باشه ولی تو ایران با این قیمت ابدا توجیه نداره

    پاسخ
  23. adel
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    این ماشین از اون ماشینیایه که وقتی خریدی میشه شناسنامت و موقع فروش بعد از چند ماه اگهی روزنامه و در دیوار تازه میفهمی چی خریدی خوبه ولی این قیمت به هیچ عنوان ارزش نداره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.