لامبورگینی

لامبورگینی گالاردو LP560-4

سال ۲۰۰۸ میلادی لامبورگینی در نمایشگاه خودروی ژنو از تاپ‌ترین عضو خانواده گالاردو رونمایی کرد؛ خودرویی که همان پیشرانه ۵.۲ لیتری سایر گالاردوها را داشت اما قدرت و گشتاور خروجی آن فراتر از همه بود . . .

Lamborghini Gallardo LP560-4

گالاردو LP560-4 نام این خودروی جدید بود (با تلفظ اسپانیایی گایاردو). LP560-4 بیش از ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از سایر مدل‌های پایه‌ای گالاردو است. بلوک آلومینیومی موتور این خودرو فضای لازم را برای قرارگیری ده سیلندر با زاویه مرکزی ۹۰ درجه فراهم کرده است. سوپاپ‌های ۴۰ تایی آن نیز دارای سیستم زمان‌بندی متغیر VVT است.

Lamborghini Gallardo LP560-4

حجم دقیق سیلندرها ۵۲۰۴cc ، قطر آنها ۸۴.۵ میلی‌متر و کورس آنها نیز ۹۲.۸ میلی‌متر است. پیشرانه گالاردو LP560-4 با نسبت تراکم ۱۰:۵:۱ می‌تواند ۵۵۲ اسب‌بخار قدرت در ۸۰۰۰rpm و همچنین ۵۴۰ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰rpm تولید کند. این اعداد بدین معنی است که این خودرو به ازای هر لیتر از حجم موتور خود می‌تواند بیش از ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت تولید نماید.

گالاردو LP560-4 در کمتر از ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ و در نهایت می‌تواند به سرعت ماکزیممی معادل ۳۲۵ کیلومتر برساعت دست یابد. شتاب صفرتا ۲۰۰ آن ۱۱.۸ ثانیه و یک‌چهارم مایل را نیز در ۱۱.۲ ثانیه و با سرعت ۲۰۸ کیلومتر برساعت طی می‌کند. میزان مصرف سوخت این خودرو ۲۱ لیتر در سیکل شهری و ۱۴ لیتر در سیکل جاده‌ای است. حجم باک آن نیز حدودا ۸۰ لیتر است.

Lamborghini Gallardo LP560-4

LP560-4 دارای بدنه و یک شاسی آلومینیومی بوده و سیستم تعلیق آن در جلو و عقب از نوع دوجناغی به همراه ضربه‌گیرهای گازی است. رینگ‌های ۱۹ اینچی آن از نوع Apollo بوده که با تایرهای پیرلی PZero پوشانده شده‌اند. این تایرها در جلو ۲۳۵ میلی‌متری و در عقب ۲۹۵ میلی‌متری هستند.

این خودروی ۱۵۹۷ کیلوگرمی، ۴۳% از وزنش را روی محور جلویی و مابقی را روی محور عقبی توزیع کرده است. طول، عرض و ارتفاع گالاردو نیز به ترتیب ۴۳۴۵ میلی‌متر، ۱۹۰۰ میلی‌متر و ۱۱۸۴ میلی‌متر است. دیسک‌های کربن سرامیکی با کالیبرهای ۸ گیره‌ای ساخت برمبو و گیربکس شش سرعته ترتیبی نیمه اتومات E-Gear از دیگر مشخصات گالاردو LP560-4 خواهد بود. ناگفته نماند که قیمت پایه‌ای این خودرو در سال ۲۰۰۹ میلادی چیزی در حدود ۲۲۱,۰۰۰ دلار بوده است.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. omid

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عاشق رنگ زردشم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ali/n

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (102 ديدگاه)

      این ۲۲۱ ملیون دلار بیاد ایران میشه ۷۰۰ملیون!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ma

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      گالاردو یعنی شاهکار ماندگار لامبورگینی.ماشینی که هرگز قدیمی نمیشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. اکبر

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      لامبو فقط نارنجی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Milad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بخدا ۲۲۱ میلیون پولی نیـــست 🙁

    ولی حیف که شرایت وارداتش محیا نیست.وگرنه حتما. . .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. میترا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      عزیز جون اولا شرایط نه شرایت!!!!
      دوما ۲۲۱ میلیون چی؟منظورت تومن که نیست؟چون ۲۲۱ هزار دلار با احتساب دلاری ۱۷۰۰ تومن میشه به عبارت ۳۷۵میلیون و ۷۰۰هزارتومن.!!!
      سوما احتمالا برای شما پولی نیست برای ما که پراید سواریم میشه درآمد همه ی عمرمون البته اگه هیچی شو خرج نکنیم و ارزش پولمونم یکسان باشه!!!
      چهارما فکر نکنین تو اروپا و آمریکا هم همه سوار گالاردو هستن و فقط ما ایرونیا از همه چی محرومیم.نه داداش.اونجام آسمونش همین رنگیه و چیزای خوب مال پولداراس.خوبه بدونین شما اگه این ماشینو توی لندن یا لس آنجلس هم سوار شین همه انگشت به دهن نگاتون می کنن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. میترا

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        پنجما خوب که نیگا کردم محیا نه عزیزم مهیا!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. علیرضا

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ششم: «ثانیاً» نه «دوماً»!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. mehdi

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما اینو یچز نشدنی میدونید . و برای نیاز هات و خواسته هات و هدف هات تلاش نمیکنی …همه مثل شما نا امید نیستن…هر کسی یه دیدگاهی داره و یکی از دیدگاهش در آینده نون میخوره و یکی دیگه از دیدگاهش چوب میخوره ….

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. جمال

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اگه چینیش بیاد یکیشو میخرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. کیوان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من عاشق این جور ماشینام
    ولی حیف که فقط باید برم توی سایت های ماشینی تا ببینمشون
    آخ اگه یکیش گیرم بیاد….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ارمان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اگه تلاش کنیم بهترشو هم میتونیم بسازیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۵ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون که قبول دارم ولی ما ایرانی ها حتی برای یک ریال حاضریم تقلب کنیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. mehdi

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    آرمان جان نه سایپا میتونه هوچین ماشینی تولید کنه نه ایران خودرو .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. arman

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سایپا و ایران خودرو چون دولتی هستن نمیتونن پیشرفت کنن و این جور ماشینا رو تولید کنن مطمئن باش اگه یه روز این شرکتها خصوصی بشن میتوننا مثل تویوتا بنز هیوندا و خیلی شرکتهای دیگه ماشین تولید کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. arman

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    علیرضا جان ثانیا کلمه عربیه درستش دویما

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      میدونم ولی دوم که یه واژه فارسیه که نمیتونه تنوین عربی بگیره. فرهنگستان هم دوماً رو به عنوان یک اشتباه رایج عنوان میکنه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. فرید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم اگه پایان خدمتم رو بگیرم میرم دوبی واسه یه روز یکیشو اجاره میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حاج قاسم کله پز

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مگه روای سال چشه که اینقدر میگین گالاردو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Mustang Shelby

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    من همین لامبورگینی ماکتشو دارم همین رمنگم هست فقط رینگش مشکی نیست.
    منکه نمیتونم مدل واقعیشو ببینم حداقل ماکتش جلو چشمامه 😀
    ولی در کل ماشین خشگلیه نسبت به مدل اول که اومد خیلی قشنگ شده مدل اولش خیلی طرح ساده ای داشت. 😀

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. علیرضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گالاردو واقعا ماشین شگفت انگیزه ای نظیر اون تو دنیا نیست ما که تو حسرتش موندیم یکی از این ماشینا داشته باشیم tanks

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. تهران خودرو

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه ایران خودرو وسایپا خودشونو بکشن لامپ خطر لامبورگینی گالاردو رو هم نمیتونن بسازن به یه روز میسوزه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. سینا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    واقعا ارزش نداره ۲۲۰ هزار دلار پول بیزبون رو بده به این ۱۲۰ هزار دلار میدم به دوج وایپر gts خیلی زیبا تر قشنگ تر از اینه لامبورگینی هم اوسگل کرده مردمو ۰تا۱۰۰ گلاردو۴/۳ وایپر۳ ثانیه هست گلاردو ۵۵۰اسب بخاره وایپر ۶۸۰ اسب بخاره جفتشون هم از پیشرانه ۱۰ سیلندر برخوردارند ولی آونتادور یه چیز دیگس ولی لا مذهب اون هم گرونه ۴۰۷ هزار دلاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    خب حالا این ماشین جانشین داره؟؟؟/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. فرزاد محمدی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فکر میکنم که قیمتش ۲۲۱هزار دلار نه میلیون اونم اگه با دلار۳۳۰۰۰ ریال بخوایم حسابش کنیم حدود هفت میلیارد و دویست ونود سه میلیون میشه
    تازه اگه شرایت وارداتشم را هم داشته
    باشیم با تعرفه گمرکش چه شود فکر کنم یه ۱۵میلیاردی بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. arshia thunder

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فرزاد فراری با پلاک تو ایران ۸.۵ میلیارده چرا تز میدی؟ اخه ۱۵ میلیارد یه گالاردو….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. Raser

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این پلاک ملی بخوره.چقدر قیمتش؟
    ۷۰۰ملیون گذر موقت? ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا