لکسوس

تصاویر و اطلاعات اولیه از لکسس LC500h

باید اذعان کرد که در هر صورت، آینده درازمدت صنعت اتومبیل‌، عاری از موتورهای احتراق داخلی با سوخت فسیلی خواهد بود. تویوتا به‌درستی این موضوع را تشخیص داده و به همین دلیل است که تصمیم گرفته که یک مدل هیدروژنی برای برند لوکس لکسس تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند. امّا این مدل، اولین تلاش‌های این خودروساز را برای حضور در بازار وسایل نقلیه هیدروژنی در بر نمی‌گیرد؛ چرا که این برند قبلاً در سال گذشته، مدل چالش‌برانگیز «میرای» را ارائه کرده است. امّا قبل از اینکه خودروهای پیل سوختی و الکتریکی جاده‌های بدون راننده آینده را اشغال کنند، در میان مدت، این هیبرید‌ها هستند که تعدادشان رو به افزایش خواهد بود.

2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
تنها یک ماه از زمانی که لکسس مدل زیبای LC500 را معرفی کرده، می‌‌گذرد؛ یک مدل ۲ در V-8 که این کمپانی امیدوار است بتواند به عنوان مدل سال ۲۰۱۸، دوباره خون تازه‌ای در میان کوپه‌های سطح بالای بازار تزریق کند. لکسس به‌تازگی از یک نسخه «هیبرید» نیز برای این مدل جذاب بنزینی خبر داده است: LC500h؛ مدلی که بسیار فراتر از یک مدل هیبریدی بنزینی-الکتریکی معمولی است.

2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
این LC هیبرید جدید با معرفی یک سیستم انتقال قدرت هیبرید طولی جدید همراه است؛ سیستم که تویوتا عنوان «سیستم هیبرید چند مرحله‌ای» را برای آن به کار برده است. این سیستم شامل یک CVT است که در کنار دو موتور الکتریکی قرار می‌گیرد (چیزی شبیه به سیستم «هیبرید سینرجی درایو» در پریوس) و یک گیربکس معمولی ۴ سرعته اتوماتیک به این ترکیب اضافه می‌کند. یعنی در اینجا، دو گیربکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در حال فکر کردن به توسعه گیربکس هیبرید دو حالته توسط جنرال‌موتورز، ب‌ام‌و و دایملر-کرایسلر در یک دهه پیش هستید، باید گفت که چندان هم از موضوع دور نشده‌اید.

2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
امّا سیستم «چند مرحله‌ای» در برخی مواقع می‌تواند سیستم «دو حالته» را در زمینه کارآیی پشت‌سر بگذارد. به گفته کوجی ساتو (Koji Sato)، سرپرست مهندسی در لکسس، یکی از اهداف اصلی در این سیستم، حذف شرایط سطح پایین یک سیستم CVT معمولی و افزایش حسّ واکنش مستقیم در پدال گاز بوده است. مطمئناً هیچ کمپانی خودروساز دیگری به اندازه لکسس در زمینه کیفیت و رضایت‌مندی به اندازه لکسس شهرت ندارد.

2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
در همین حال، لکسس قبول دارد که رانندگی در حالت «نرمال» یا «اکو» با LC500h تفاوت چندانی با هیبریدی‌های معمولی مجهز به CVT نخواهد داشت. تنظیمات انتقال قدرت به شکل مناسب، گیربکس ۴ سرعته را در خروجی دو موتور CVT قرار می‌دهند؛ به این معنا که موتورهای الکتریکی نیازی به سرعت چرخش بالا نداشته و در نتیجه، میزان راندمان کلی سیستم پیشرانه افزایش پیدا می‌کند. همچنین این تنظیمات جدید باعث می‌شود که خودروی هیبریدی لکسس صرفاً با الکتریسیته بتواند مسافتی برابر ۱۴۰ کیلومتر طی کند. این در حالی است که سیستم گیربکس قبلی که در مدل‌هایی چون LS600h و GS450h به کار گرفته شده، امکان طی مسافتی معادل ۱۰۰ کیلومتر را در اختیار قرار می‌دهد. اگر بخواهیم مقایسه‌ بیشتری انجام دهیم، برای سیستم «دو حالته» این مسافت برابر ۵۱/۵ کیلومتر بوده است. امّا اگر LC500h را در یکی از حالت‌های «اسپورت» یا «اسپورت پلاس» تنظیم کنیم، اینجاست که سیستم انتقال قدرت با استفاده از تکنولوژی موسوم به «دنده‌های مجازی»، همانند یک گیربکس ۱۰ سرعته (مشابه نسبت دنده‌ها در گیربکس مدل معمولی LC500) عمل می‌کند.

2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
در حال حاضر، «ساتو» در مورد وزن کلی LC500h چندان مطمئن نیست، ولی احتمال می‌دهد که این خودرو وزنی مشابه یک ب‌ام‌و سری ۶ داشته باشد. بنابراین، با توجه به اضافه وزن حداقل ۶۸ کیلوگرمی ناشی از باتری‌های لیتیومی و تجهیزات الکترونیکی مرتبط با آن، LC هیبریدی احتمالاً‌ وزنی در حدود ۲ هزار کیلوگرم داشته باشد.

2017 Lexus LC-500h
۲۰۱۷ Lexus LC-500h
در حالی که لکسس از رسیدن کوپه V-8 با قدرت ۴۶۷ اسب‌بخار در «زیر ۴/۵ ثانیه» به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت خبر می‌دهد، نسخه هیبریدی این خودرو، سطح قدرت کمتری خواهد داشت و اگر بخواهیم دقیقاً بگوییم، خروجی پیشرانه آن به اندازه ۱۱۳ اسب‌بخار پایین‌تر خواهد بود. بنابراین شاید شتاب زیر ۵ ثانیه برای LC500h اندکی خوش‌بینانه باشد. بخش احتراق داخلی سیستم پیشرانه این خودروی هیبریدی را یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با چرخه اتکینسون تشکیل می‌دهد که خروجی آن معادل ۲۹۵ اسب‌بخار و ۴۷۲ نیوتن‌متر برآورد شده است. ۵۹ اسب‌بخار باقیمانده را موتور/ژنراتور بزرگ موجود در سیستم انتقال‌قدرت «چند مرحله‌ای» تأمین خواهد کرد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا در‌ آینده تخمین‌های خود را از مصرف سوخت این مدل ارائه خواهد کرد، ولی در حال حاضر، می‌توان اعدادی مانند ۷/۵۹ و ۶/۳۶ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر، به ترتیب در شهر و جاده انتظار داشت. ضمن اینکه مصرف سوخت زیر ۶ لیتر در جاده نیز چندان دور از انتظار نیست.

فارغ از تفاوت‌های سیستم پیشرانه، ویژگی‌های متمایز ظاهری این نسخه هیبریدی چندان زیاد نیستند. یکی از واضح‌ترین آنها، یک سری نشان‌ها و یک شیفتر نسبتاً متفاوت با ظاهری شبیه به نمونه خود در «پریوس» است. ولی LC500h از همان تایرها، چرخ‌ها، پنل‌های بدنه و طراحی کابینی استفاده می‌کند که در LC500 به کار گرفته شده است که نکته چندانی بدی برایش محسوب نمی‌شود؛ چرا که LC دارای ظاهری بسیار زیبا و ترکیبی مناسب از ظرافت و خشونت است و طراح سه رنگ کابین آن، متشکل از رنگ‌های آبی، نارنجی و سفید، مطمئناً می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. همچنین جزئیات به کار رفته در طراحی این کابین، از اهمیت این بخش از خودرو برای لکسس حکایت دارد. شرایط LC از نزدیک به مانند این است که کوپه‌های اسپورت دهه ۱۹۶۰ میلادی را با چرخ‌های بزرگ، یک چهره خشونت‌بار و یک قامت عریض‌تر برای قرن بیست‌ویکم آماده کرده باشند.

امّا برای راندن این شاهکار لکسس، حداقل باید تا یک سال دیگر صبر کرد. این در حالی است که بسیاری از تجهیزات و جزئیات تکنولوژی‌هایی که در این خودرو به کار گرفته شده‌اند، هنوز کاملاً معرفی نشده‌اند. در هر صورت، LC500h و LC500، مطمئناً تمام تجهیزات راحتی، لوکس و ایمنی موردانتظار را در خود خواهند داشت و قیمت احتمالی آنها به ۱۰۰ هزار دلار نزدیک خواهد بود.

با توجه به خودروهایی چون لکسس LC، مدل جدید اینفینیتی Q60، کلاس S کوپه و سری ۶ قدرتمند ب‌ام‌و، کلاس کوپه‌های بزرگ بازار خودرو احتمالاً یک رنسانس را تجربه خواهد کرد. این در حالی است که لکسس تنها خودروسازی است که در این کلاس، از یک نسخه هیبرید خبر داده است. اینکه رقابت سختی در این بخش بسیار محدود از بازار شاهد باشیم یا خیر، موضوعی است که در آینده مشخص خواهد شد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    عالیه فقط کاش یک نسخه با سوپر شارژ هم ارائه میکرد 290 اسب بشه 400 اسب قدرت
    موتور 3.5 لیتری مصرف صدی 6 محشره ، همینو آمریکا میزد مصرفش 10-15 میشد !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. دوست عزیز کوروت با موتور 6.2 لیتری با 650 اسب بخار قدرت مصرفش صدی حدود 13.5 لیتره. دیگه تا این حد هم امریکایی ها تو دهه 60 نموندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سرباز وطن

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      سلام به همگی…به نظر بنده چیزی که من اونو نقطه ی قوت شرکت لکسوس می بینم،چیزی جز طراحی داخلیش نیست….در بین تمام کمپانی ها طراحی داخلی لکسوس رو می پسندم… تا حالا خوب از پس این کار براومدن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir ali

        ۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (185 ديدگاه)

        لکسوس به دلیل طراحی موتورهای کم مصرف و پرقدرت، کابین بیصدا، استهلاک کم ، طراحی بدنه فوق العاده موزون و یکدست و قابلیت اعتماد بالای تمامی محصولاتش به اینجا رسیده و رقبای همرده خود را پشت سر گذاشته البته قیمت پایین تر و افت کمتری هم نسبت به سایر خودرو ها همرده دارد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    عالیه
    فقط مترجم…
    یکم.اشتباه داشته تو ترجمه

    مطمئناً هیچ کمپانی خودروساز دیگری به اندازه لکسس در زمینه کیفیت و رضایت‌مندی به اندازه لکسس شهرت ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (49 ديدگاه)

      منظور ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        بخش کامنت ها واقعا بعضی اوقات خنده دار میشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ارش

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خوشگل و تر و تمیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali ayat

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    وقتی آونتادور ساخته شد از لحاظ طراح همگان رو شوکه کرد و هنوز که هنوزه تازگی داره من خودم زیاد علاقه ای به برند ژاپنی ندارم ولی از حق نگذریم این طراحی یه انقلاب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. OMID622

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا عالی
    بزرگترین عیبش داشتن وزن زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (432 ديدگاه)

    کسی میتونه برای من توضیح بده که نحوه استفاده از دنده این ماشین چطوریه ، بغیر از شیفتر های پشت فرمون که نحوه استفادش مشخصه از اون دنده اصلی چگونه باید استفاده کرد؟ چون بنظر میرسه که قابلیت جابجایی نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (223 ديدگاه)

      فکر میکنم مثل دنده BMWها باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (432 ديدگاه)

        ممنون بابت راهنمایی، ولی بنده آشنایی با دنده بی ام و ندارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سروش

          ۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (35 ديدگاه)

          سعید جان دنده بی ام دبلیو به صورت جلو و عقبه یعنی یه پله فقط به جلو ویه پله به عقب مثل بعضی ماشینا حالت چند پله یا به قوله بعضیا زیگ زاگی نیست امید وارم تونسته باشم منظورمو برسونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعید

          ۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (432 ديدگاه)

          سروش جان ، ممنونم متوجه شدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    پشت خودرو انگار یکم شبیه کوروت هستش
    شایدم من اشتباه میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حامد قدسی

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چقدر زیباست واقعا.
    تکنولوژی یه طرف زیبایی اش یه طرف !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سروش

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    جای ایراد ی رو باقی نذاشته واقعا طراحیش شدیدا هماهنگ وامروزیه لکسس تو این سال ها ثابت کرده از نظر کیفیت واسه مشتریاش کم نمیذاره و چیزی از المان وامریکا کمتر نداره شاید رطبه اول نباشه ولی واقعا بی انصافیه که بگیم سومه( البته بدون تعصب)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بی نام

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام به اساتید و دوستان خوبم .
    متاسفانه بنده تو طراحی ماشین ها خیلی وسواسی هستم و با کمال احترام برای طراح و دوستداران ماشین ها ، هر طراحی ای رو قبول ندارم و مطابق با سلیقه ی شخصیم نیست . این ماشین بسیار زیباست . طراحی فرمون ، چراغ های جلو ، چراغ های عقب ، فرم و استایل بدنه ی ماشین ، رینگ ها ، مانیتور و … هم خیلی شیک و مدرن به نظر میرسه و هم خیلی زیباست . ولی به نظرم و مطابق با سلیقه ی وسواسی خودم ، تنها اشکالی که میبینم ، اون جای دستیه که زیر مانیتور و ساعته . مثل همین هم در کوروت هست . خودم اطلاع ندارم که اصلا فلسفه ی وجودیه اینا چیه و تو این ماشین ها به چه دردی میخوره . تا جایی که من اطلاع دارم ، از این نوع دسته ها در ماشین های آفرودی هست که در حین آفرود اون رو بگیرن . متاسفانه علاوه بر اینکه نمیدونم فایده اش در این نوع ماشینا چیه ، یه جورایی تو ذوق آدم میزنه و یه نمره ی منفی برای طراحی این ماشین محسوب میشه .

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shz

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    آقایون خواهشن یکی بیاد به من بگه چرا من اینقدر لکسوس رو دوست دارم .لطفا منو متقاعد کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (49 ديدگاه)

      چون بهترین بوده و هست و خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. moein

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خدا شاهده از شاخ های بازار میشه با این طراحی خوفش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. @@سرباز وطن@@

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    درود به همگی. لکسوس واقعا طراحی بیرونیش حرف نداره. خیلی فوق العاده هست.همچنین طراحی داخلی ماشیناش. من دیوونه وار لکسوس رو دوست دارم و عاشقشم. سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالی عالی. لکسوس، همینجوری ادامه بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      احمِد جون از دفتر مدیریت و برنامه ریزی لکسس پیام دادن و ضمن تشکر از تشویق شما که باعث دلگرمی و تلاش مضاعف شون شده بود ،
      گفتن با توجه به تاکید احمِد آغا ما تمام انرژی و قوای خود را صرف ادامه میکنیم … !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ایمان

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لکسوس نشان داده که به قدمت و اصالت نباید بیش از اندازه بها داد!
    تصورات حدودا 20 سال پیش همه راجع به لکسوس امروز رنگ باخته!! و از رقبای با قدمت تر اگر جلوتر نباشد عقب تر هم نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. shahab

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    خیلی زیباست هرچی تویوتا توی طراحی داره عقب میمونه لکسس داره انقلاب میکنه
    البته از حق نگذریم تویوتا به نسبت پولی ک میگیره کیفیت بسیار بالایی رو در اختیار مشتریش میذاره هم در تویوتا هم در لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. OMID

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایا وارد بازار ایران هم میشه؟
    اگه میشه کی قراره وارد بشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا