ماهیندرا دو شاسیبلند برقی جدید با نامهای 6e و XEV 9e را با شعاع حرکتی حداکثر ۵۵۰ کیلومتر اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.
خودروسازان هندی مدتها است که به ساخت سدانها و شاسیبلندهای ارزانقیمت و کسلکننده شهرت دارند ولی جدیدترین محصولات ماهیندرا قصد دارد این تفکر را تغییر دهد. BE 6e و XEV 9e دو کراساوور الکتریکی کوپه با ظاهر جذاب و ویژگیهای پیشرفته هستند که در سال ۲۰۲۵ در هند عرضه خواهند شد.
این خودروها شبیه کانسپتهایی هستند که در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. BE 6e با خطوط تیز و چراغهای LED باریک، ظاهر تهاجمیتری دارد درحالیکه XEV 9e با ابعاد بزرگتر، ظاهری معمولیتر را به نمایش گذاشته است. هردوی این کراساوورها فاصلهٔ محوری یکسانی برابر با ۲,۷۷۵ میلیمتر دارند ولی به دلیل اختلاف طول ۴۱۹ میلیمتری، در سگمنتهای مختلفی قرار میگیرند. XEV 9e با ۴,۷۹۰ میلیمتر طول، خودروی بزرگتر و تقریباً هماندازهٔ تسلا مدل Y است.
در داخل BE 6e با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده، شاهد فضایی الهام گرفته از جتهای جنگنده هستیم. نورپردازی، صندلیهایی شبیه صندلی گیمینگ و دستگیرههای در تسمهای هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور هندی هستند. حجم صندوق بار این ماشین ۴۵۵ لیتر است و ۴۵ لیتر فضای بار هم در صندوق جلو وجود دارد. XEV 9e با سه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سقف پانوراما، متریال درجهیک بیشتر و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۶ بلندگو، حال و هوای لوکستری دارد. اوورهنگ کشیدهتر عقب در این مدل صندوق بار بزرگتر ۶۶۶ لیتری را فراهم کرده درحالیکه در جلو هم از صندوق ۱۵۰ لیتری بهره میبرد.
هردوی این کراساوورها از پلتفرم الکتریکی جدید ماهیندرا با نام INGLO با ترکیب دیفرانسیل عقب استفاده میکنند. کمکفنرهای نیمه فعال، سیستم تعلیق پنج اتصالی در عقب و تکنولوژی ترمز باسیم از ویژگیهای این پلتفرم است. این دو شاسیبلند جدید با یک موتور الکتریکی در عقب عرضه میشوند که ۲۲۸ یا ۲۸۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت. نسخههای قویتر ظرف ۶.۷ تا ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند.
برای تأمین انرژی موتورها هم باطریهای ۵۹ یا ۷۹ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که احتمالاً از گروه فولکسواگن گرفته شدهاند. باطری بزرگتر برای مدل XEV 9e برد ۵۳۳ کیلومتری و برای BE 6e برد ۵۵۰ کیلومتری را فراهم میکند. شاسیبلندهای جدید ماهیندرا از قابلیت شارژ سریع ۱۷۵ کیلوواتی هم برخوردار هستند که در کمتر از ۲۰ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطریها را شارژ میکند. ازجمله امکانات این کراساوورها هم میتوان به هفت ایربگ، سیستم خودران سطح دو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش نقاط کور و سیستم پارک از راه دور اشاره کرد.
قیمت BE 6e در هند از ۲۲,۴۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای مدل بزرگتر XEV 9e نزدیک به ۲۶ هزار دلار خواهد بود. انتظار میرود تحویل این کراساوورهای الکتریکی به خریداران در فوریه یا مارس ۲۰۲۵ آغاز شود. ماهیندرا قصد دارد خانوادهٔ مدلهای الکتریکی خود را گسترش دهد و محصولات بیشتری از سری BE و XEV را به بازار عرضه کند.
علی Shelby
۹ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/Mahindra-XEV-9e-5-2048×1365-1.webp
یاد محصولات کیا افتادم
طراحیش شبیه طراحی های کیاست
Ahmad
۹ آذر ۱۴۰۳استاد اشتری خداوکیلی جواب مارو هم بده،،،با ۲ میلیارد فقط بین تیگو ۷ پرو و هایما s8 کدومو انتخاب میکنی؟🙏
AMANTE
۹ آذر ۱۴۰۳از نظر من تیگو ۷ پرو انتخاب بهتری هست، کلا محصولات وارداتی ایران خودرو به نظر من جالب نیستن.
اگه هم میتونی سراغ نسخه هیبرید تیگو ۷ برو.
Ahmad
۱۰ آذر ۱۴۰۳خیلی ممنون🙏
امید
۱۰ آذر ۱۴۰۳با سلام بنظر من چانگان سی اس 55 انتخاب خوبیه
KAIZEN
۹ آذر ۱۴۰۳طراحیهای داخلیشون فراتر از هند و چین و حتی بسیاری از برندهای مطرح است
هندیها دارن عالی مینوازن
عمو مایک
۹ آذر ۱۴۰۳واکنش صادقانه سایپا نسبت به این خبر : خب حالا وقتشه رندوم ترین حروف انگلیسی ممکن رو کنار هم بزاریم برای تیپ جدید کوییک.
ایرانخودرو هم که فعلا سرگرم پخت و پزه ( در حد اونی که شنبه جان پخت و پز میکرد )
سوشیانت
۹ آذر ۱۴۰۳چینی فن ها اینو نبینن😂
Amirsh
۹ آذر ۱۴۰۳خیلی حس بهتری میده نسبت به چینیا انصافن
قیمتشم که همون رنجه ، طراحیشم که خوبه ، داخلش مخصوصا عالیه
Galant.VR4(JDM)
۹ آذر ۱۴۰۳خدایا آخرالزمان شده؟
کی این هند رو گردن بگیره