متفرقه

همکاری سامسونگ با برخی خودروسازان در زمینه کلید دیجیتال

سامسونگ چند روز پیش مراسمی ویژه را برگزار کرد و بخش اعظم این رویداد نیز به معرفی برخی ویژگی‌های خودرویی جدید اختصاص داشت.

این غول تکنولوژی اعلام کرد عملکرد چیزهای هوشمند خود را به خودروها گسترش خواهد داد. به این ترتیب مالکان خودروهای معین خواهند توانست از راه دور خودروهای خود را استارت زده یا خاموش کنند و همچنین تنظیماتی را در سیستم تهویه مطبوع اعمال نمایند.

این تنها تغییر رخ داده نیست زیرا سامسونگ و گوگل با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا تجربه کار با اندروید اتو را بهبود بخشند. به لطف این همکاری، اینترفیس آشناتر و خلاقانه‌تری تولید شده است. اندروید اتو همچنین با سیستم چیزهای هوشمند سامسونگ کار کرده و بنابراین شما می‌توانید خانه هوشمند خود را از خودروی خود کنترل کنید.

به‌طور ویژه یک عملکرد آمدن به خانه وجود دارد که می‌تواند به‌صورت خودکار ترموستات را تنظیم کرده، چراغ‌ها را روشن و درب گاراژ را باز کند. این سیستم حتی می‌تواند ماشین لباسشویی را نیز روشن نماید.

سامسونگ همچنین از کلیدهای دیجیتال استفاده می‌کند زیرا تکنولوژی باند فوق‌العاده پهن اجازه می‌دهد خودروها و گوشی‌های هوشمند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به لطف این تکنولوژی، خودروی مالک می‌تواند به محض رسیدن راننده اقدام به باز کردن درب‌ها نماید.

اگرچه کلیدهای دیجیتالی را می‌توان بین گوشی‌ها و پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشت اما ظاهراً عملکرد آن به برخی برندهای خودرویی محدود خواهد بود. به‌طور خاص سامسونگ با آئودی، ب ام و، فورد و جنسیس همکاری می‌کند.

چیز زیادی درباره استفاده از تکنولوژی کلید دیجیتال سامسونگ نمی‌دانیم اما این سیستم چند ماه پس از آن معرفی شده که اپل همکاری کلید دیجیتال خود با ب‌ام‌و را اعلام کرده است. آن تکنولوژی از NFC برای باز کردن درب خودرو استفاده می‌کند.

اپل تائید کرده در حال کار روی نسل بعدی کلید دیجیتال است که درست همانند رقیب خود از تکنولوژی باند فوق‌العاده پهن استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. challenger

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    دیگه خودرو ها واقعا دارن میشن یه تبلت و چهارتا چرخ باز خدارو شکر 4 چرخ رو نگه داشتن و نکردنش سه چرخ
    دیگه دارن خودرو هارو از ابهت میندازه
    چند سال بعد بگن خودرو میفتی یاد جارو برقی خونتون ( یهو یکی میاد میگه طراحی جاروبرقی خونه ما مثلا از فلان ماشین بهتره )یا خطوط رو جاروبرقی ما عمیق تر از جارو برقی شماست و زیبا تره
    داره به کجا میره نمی دونم
    خدا میداند
    دیگه اسم خودرو میاد یاد هیچی نمی افتم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Benz

      ۲۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اسم خودرو میاد جدیدا من رو یاد فرغون سه چرخ هوشمند میندازه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    به نظر من همکاریای فناورانه بین کمپانیای حوزه فناوری با کمپانیای بزرگ خودروسازی یه راهکار کلیدی واسه تقویت و اشاعه نوآوری به حساب میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Ramin

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    سامسونگ خودرو میسازه…
    ولی زیاد مالی نیست

    گوشی هاش ولی عشقن….

    خداکنه با فورد قرار داد امضا کنه…
    پیشرفتش حتمی خواهد بود…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. هومن

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    هروقت تونسن ی ریموت ۴۰۵ طراحی کنن ک باهاش بشه همزمان دوتا ۴۰۵رو از راه دور باز کرد‌ بیان کنفرانس ترتیب بدن.
    ما سوییچ پراید داریم خود سایپا زده شاه کلیده باهاش میشه ۷/۸ تا پرایدو‌ راحت باز کرد.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا