مسابقات

رایکونن: هنوز تشنه مسابقه‌دادن هستم

کیمی رایکونن، مرد یخی فرمول یک فکر می‌کند هنوز تشنه‌ی برد در فرمول یک است. او در حال آماده شدن برای آغاز شانزدهمین فصل فرمول یک خود است.

این راننده‌ی فنلاندی از گرندپری ۲۰۱۳ استرالیا تاکنون، موفق به برنده شدن هیچ گرندپری نشده. او امسال با ۲۰۵ امتیاز، بهترین فصل چند سال اخیر خود را سپری کرد.

رایکونن که در پایان فصل ۲۰۱۸ به پایان قرارداد خود با فراری می‌رسد، در فصل پیش رو در کنار سباستین فتل در اسب سرخ شماره ۷ مسابقه خواهد داد. اسب سرخی که انتظار می‌رود همچون این فصل، بسیار رقابتی باشد و دومین سال موفق خود را سپری کند.

به‌تازگی کیمی رایکونن در یک برنامه تلویزیونی شبکه‌ی موتوراسپورت گفت:

اگر تشنه‌ی برد نبودم، برای فصل بعد اینجا نبودم و در فرمول یک نمی‌ماندم. من از مسابقه دادن لذت می‌برم. از این‌که بگویم این تنها دلیل من برای ماندن در فرمول یک است خجالت نمی‌کشم. من می‌خواهم تا زمانی که اشتیاق دارم در فرمول یک باشم. پس این تنها دلیل است که تا زمانی که هستم بهترین عملکرد خود را ارائه دهم.

 

رایکونن گفت استارت سریع فراری در فصل بعد، برای رقابت با مرسدسی که از سال ۲۰۱۴ تاکنون حاکم فرمول یک است ضروری است. او افزود:

ما این فصل را کمی آرام شروع کردیم. ما لحظات خوبی داشتیم، اما اگر کل فصل را در نظر بگیرید، بسیار دورتر ازآنچه می‌خواستیم بودیم.

ما فقط باید در مسابقه‌ی اول همه کارها را درست انجام دهیم. ما سریع هستیم، اما تمام عوامل باید درست باشند تا بتوانیم این سرعت را پیاده کنیم. اگر تیمی همه‌چیز را درست انجام ندهد، امتیازات زیادی از دست می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    تشنه ??
    یاد حرف جرمی افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SAEED Z

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    گروه فیات کرایسلر فصل بعد با آلفا و به احتمال زیاد مزراتی به F1 برمیگرده. آلفا با سائوبر و مزراتی با تیم آمریکایی هاس. امیدوارم شاهد فصل جذابی باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Meysam..LaFerrari

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    فضای فراری یه فضای نیمه دیکتاتوری و بسته ست و یه سیاست مزخرفی که از قدیم تو فراری بوده فلسفه ی راننده ی شماره ی 1 و 2 هست ، البته همه ی تیم ها تو شرایط خاص بین راننده هاشون اولویت بندی میکنن اما فراری تو این زمینه خیلی افراطیه ، دوران اوج فراری هم مایکل شوماخر یه سر و گردن بالاتر از باریکلو بود ؛
    فراری 2017 سریع بود ولی اکه کنار سرعت تمرکز و مدیریت خوب نباشه فایده نداره ، تو ژاپن فتل بخاطر یه قطعه ی 59 یورویی یه مسابقه رو از دست داد بخاطر سهل انگاری مکانیک ها و تو مالزی هم تعیین خطی که میتونست پول پوزیشن بگیره و به راحتی مسابقه رو ببره بخاطر یه نقص کوچیک تو سیستم توربو از دست رفت.
    و در کنارش تو 3-4 مسابقه هم خود فتل اشتباه کرد و در حقیقت مرسدس “تیم”بهتری بود.

    از این ها که بگذریم رایکونن راننده ی بدی نیست ، ولی بدون تعارف دیگه یه راننده ی درجه یک و مناسب رقابت نیست ، فقط در شرایطی میتونه فتل ، همیلتون یا آلونسو رو شکست بده که ماشینش 0.4-0.5 ثانیه سریعتر باشه.

    مارکیونه داره آلفا رومئو و و مازراتی رو وارد فرمول یک میکنه که قطعا دلیل اصلیش افزایش دیتا و اطلاعات و صندلی راننده های جوون فراری و افزایش بیش از پیش نفوذ و قدرت فراری تو فرمول یکه.

    فراری میخواد قوانین رو به جهت دلخواش بکشونه و من پیشبینی میکنم واسه نسل بعد خیلی برنامه دارن ، شاید یه چیزی در حد 2000-2010.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Max verstapen

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا از قدیم فرا ری کمی محافظه کار بوده میتونست با آوردن ورشتپن و یا ریکیاردو به قهرمانی سازندگان تبدیل بشه اما…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا