مک لارن

مک‌لارن 570S، ورود به دنیای سوپراسپرتهای ارزان

مک‌لارن، پیش از این برنامه خود برای ساخت خودرویی برای رقابت با پورشه ۹۱۱ توربو و ورود به دنیای خودروهای اسپرت یا سوپراسپرت ارزان را اعلام کرده بود. اکنون با معرفی مدل ۵۷۰S این برنامه تحقق یافته است. هرچند که به نظر چیزی بیش از یک رقیب برای ۹۱۱ به نظر می‌رسد.

2016 McLaren 570S
۲۰۱۶ McLaren 570S
مک‌لارن ۵۷۰S خودرویی آشنا به نظر می‌رسد. شاید بدین دلیل که از نگاه جلو، تفاوت اندکی با مدل ۶۵۰S دارد. اما، نمای عقب آن کاملاً از نو طراحی شده و منحصر به فرد است. در مقایسه با ۶۵۰S این خودرو از فن‌آوری های گران‌قیمتی نظیر عناصر آئرودینامیکی فعال و تعلیق قابل تنظیم، بهره نمی‌برد. درب‌ها به‌صورت عمودی باز می‌شوند. در عوض، استفاده از فیبرکربن در بدنه محدود شده است.

2016 McLaren 570S Coupe
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe
فضای داخل کابین مک‌لارن ۵۷۰S نیز در عین سادگی، مدرن و اسپرت می‌باشد. یک نمایشگر لمسی بزرگ برای کنترل تجهیزات، تهویه و سیستم اطلاعات به کار گرفته شده است. این نمایشگر به‌صورت شناور روی داشبورد و کنسول میانی جاگذاری شده تا فضای قابل استفاده بیشتری نیز در این کابین نسبتاً تنگ، فراهم آید. فضای بار نیز ۱۵۰ لیتر می‌باشد.

2016 McLaren 570S Coupe Interior
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe Interior
2016 McLaren 570S Coupe Interior
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe Interior
2016 McLaren 570S Coupe Interior
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe Interior
سطح بالایی از شخصی‌سازی نیز در دسترس خواهد بود. از جمله سیستم سرگرمی، سیستم صوتی با ۸ تا ۱۲ بلندگو با قدرت ۱۲۸۰ وات، صندلی‌ها با پوسته فیبر کربنی، روکش‌های چرم، ناپا و آلکانترا، دوربین جلو و غیره.

پیشرانه مک‌لارن ۵۷۰S یک موتور ۸ سیلندر V شکل با حجم ۳.۸ لیتر است که در واقع نسخه ای با تنظیم خاص و تضعیف‌شده از موتور ۶۵۰S است. این موتور با توربوشارژر دوقلو، در پشت راننده قرار گرفته و با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک SSG متصل گردیده است. نیروی تولیدی این پیشرانه، ۵۶۲ اسب بخار (۵۷۰ps) در دور موتور ۷۴۰۰ و گشتاور خروجی آن ۶۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد.

2016 McLaren 570S Coupe
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe
برای توقف این خودرو، از ترمزهای ویژه با دیسک‌های کربن سرامیکی استفاده شده است. چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی نیز با تایرهای پیرلی P-Zero کورسا با اندازه ۲۲۵/۳۵ در جلو و ۲۸۵/۳۵ در عقب پوشانده شده‌اند.

2016 McLaren 570S Coupe
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe
مک‌لارن ۵۷۰S روی یک شاسی یک تکه مونوسل فیبرکربنی قرار می‌گیرد. وزن این شاسی، تنها ۸۰ کیلوگرم می‌باشد. پنل های بدنه نیز از آلومینیوم می‌باشند. در نتیجه، وزن خشک این خودرو به ۱۳۱۳ کیلوگرم محدود شده است که به گفته مک‌لارن تقریباً ۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود می‌باشد.

اما به بحث شیرین عملکرد بپردازیم تا ببینیم این خودروی جوان، چه در چنته دارد. شتاب صفر تا صد مک‌لارن ۵۷۰S تنها ۳.۲ ثانیه اعلام شده است. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز به ۹.۵ ثانیه می‌رسد. در حالی که بیشینه سرعت آن ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. تمام این ارقام نشان می‌دهند که این خودرو از سایر خودروهای سوپراسپرت، چیزی کم ندارد.

2016 McLaren 570S Coupe
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe
این خودرو همچنین یک ماشین اسپرت اقتصادی نیز می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۹.۲۲ لیتر اعلام شده است. میزان گازهای آلاینده آن نیز در هر کیلومتر، ۲۵۸ گرم CO2 می‌باشد.

2016 McLaren 570S Coupe
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe
کوپه ۵۷۰S برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک، رونمایی می‌شود.

قیمت این خودرو، لااقل ۱۰۰ هزار دلار ارزان‌تر از مک‌لارن ۶۵۲S می‌باشد. این یعنی به صورت تخمینی، قیمتی در حد ۱۸۵ هزار دلار خواهد داشت. البته مدل پایه و ساده‌تر ۵۴۰C (برای بازار چین) نیز قیمتی حدود ۱۶۵ هزار دلار خواهد داشت. بدین ترتیب رقبایی چون پورشه ۹۱۱ توربو، آئودی R8 و آستون مارتین ونتیج V12 رقیبی تازه‌نفس و قدرتمند را پیش روی خود می‌بینند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    رقباش 911توربو اس فراری کالیفورنیا وgtsamgوgtr nismoهستن که عملکرد 911 از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      خییییلی قشنگه مخصوصا عقبش مثل پی 1

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SLR722

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      بچم به دنیا اومد… ☺

      خیلی ها میگن که تشخیص مدل مکلارن از جلو خیلی سخته … باید بگم که بلی واقعا هم سخته…

      اما مکلارن سال 2013 تصمیم گرفت تا طراحی نسلی رو ماشین هاش اجرا کنه…
      که بهترین گذینه همین چراغ ها هستن. چون طراحی چراغ ها مثل ارم مکلارن هستش…

      شک نکنید که اگه 100 تا مدل دیگه هم ساخته بشه بازم این چراغ ها هستن…

      و یک نکته هم در مورد داشبرد.
      درسته که داشبرد به خوبی AMG GT . FTYPE و … نیست. اما انقلابی در طراحی داشبرد انجام شده…

      و این اولین مکلارنی هستش که میشه گفت داشبردی کاملا جدید داره…

      مخلص SLR722

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. military

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        واقعا تشخیص مدل های مکلارن برام سخت شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امیر

      ۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش رقبا رو درست گفتی ولی عملکرد مک لارن از همه بهتره …. فیلم درگ اینا با آئودی R8 و نیسان gtr تو اینترنت هست سرچ کن میبینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی 911

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بد نیست یه سر به سایت کار اند درایو بزنید وببینید که 911 چچور کوروت و نیسمو رو شکست میده با شتاب 2/5 و 400متربا زمان 10/6 در 209 کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      در اون مطلب که کوروت برنده اعلام شد نه 911

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        آره منم دیدم،کوروت برنده شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CBR400

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا سعید واقعا کوروت برنده شد ؟ پس چرا آقا مهدی میگه 911 اون تست رو برده ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. جواد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مکلارن گندش در اورده همه مااشینهاش مثل همه .موتورشون یکیه فقط اسم وسطح امکانتشان فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. صادق

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اینتریور زیبایی داره

    در مورد تواناییش هم باید صب کنید، ماشین معرفی کارخونه با ماشین رو آسفالت فرق داره (البته بد برداشت نکنید، نمیگم بده، میگم باید صب کرد)

    با این مشخصات هم متاسفانه فراری رقیب مستقیمی براش نداره، شاید بشه گفت از نظر فنی به California T بخوره ولی کلاس این ماشینا فرق داره

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. parsa

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (167 ديدگاه)

    بچه ها حتما یه سر به این لینک بزنید.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. maysam.. laferrari

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    نمای عقبش با مکلارنای دیگه خیلی فرق میکنه ولی در کل ماشین زیباییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    تشخیص مدلای مک لارن از همدیگه تخصص بالایی میخواد،این یکی رو باید بذاری از جلوت رد بشه و بعد از پشتش بفهمی مدلش چیه :D
    داخلش جالب و قشنگه،
    افزایش مدلهای مکلارن خیلی خوبه،تا چند سال پیش فقط یه مدل داشت:MP4-12C،ولی حالا شده چهار تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      ارادت سعید جان

      مکلارن ها رو علاوه بر عقب، از بغل هم میشه تشخیص داد، چون خط و نمای بغل و همینطور مجراهای عبور هوا روی درهاشون باهم متفاوته (البته بماند که 650 و 675 از بغل هم شباهت زیادی دارن)

      ار جلو هم میتونی تشخیص بدی، از روی سپرهاشون، همه ی مدلهای مک توی سپر جلوهاشون با هم متفاوتن
      (فقط سعی نکن بخوای از روی چراغ جلو تشخیص بدی وگرنه صد در صد مدلای 650 و 675 و P1 رو اشتباه میکنی، باز 570 یکم پهن تره و LED هاش بیشتره)

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        سلام و درود به آقا صادق
        آره اینجوری با دقت میشه تشخیص داد،ولی در نگاه اول سخته.
        حالا رفتم عکساشون رو دیدم،علاوه بر بغل ،P1 دو تا ورودی هوا روی کاپوت داره که کاملا متمایزه، 650 رو از عقب نمیشه تشخیص داد چون خیلی شبیه به عقب مدل 12C هست و فقط از جلو و بغلش میشه تشخیص داد،675 هم خیلی قشنگتر از 650 هست و مشخصه،570 رو هم به قول شما از روی چراغای پهن ترش میشه فهمید
        :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. mb1909

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    رقابت جالبی میشه بین این و911وAMG GT Black Series ولی مرسدس یه سروگردن از اینا بالتره با احترام به اون دو تای دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Zonda R

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    سال 2014 و 2015 سال بسیار خوبی برای مکلارن بوده بعد از شاهکار p1
    S 650 فارق از مشخصات فنی از لحاظ طراحی هیچ رغبتی برای انتخاب ایجاد نمیکرد
    ولی 570 با باز طراحی کامل عقب،گرافیک چراغ جلو،سپر جدید جلو،خط شانه زیبا و بسیاری خصوصیات جذاب دیگه بسیار دلربا ظاهر شده
    البته باید تا تست جاده ای صبر کرد تا دید از لحاظ مشخصات فنی هم در عمل میتونه تک شاخ این سگمنت رو مغلوب کنه یا نه؟
    در مورد طراحی داخلی هم واژه ساده رو ترجیح میدم
    با احترام برای نظر بقیه دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. HAMID

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    به نظر من زیبا تر وپخته تر از 650s _675lt شده . در کل عالی شده مخصوصا دیزاین داخلیش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. GT 500

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خیلی باحاله. ازش واقعا خوشم اومد.
    هم اصالت Mc Laren حفظ کرده هم یه طراحی خاصی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شایان

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    911 رسما میخورتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      البته تو گلوش گیر میکنه . . .
      و رسماً خفش میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سجاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اینکه صفحه وسط داشبرد روز به روز بزرگتر میشه بنظرم چیز خوب و غیر قابل اجتنابیه ،
    اما الکترونیک شدن نشانگرهای پشت فرمان واقعاً غیر قابل تحمله!
    خصوصاً که اعداد رو بصورت تصاویر مشابه آنالوگ (عقربه) نشون میدن . . .
    حتی بنز که به لوکس بودن معروفه داره همین کار رو میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Lamborghini REVENTON

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چراغ روشن عقبش مثل کیمن هستش ولی خیلی کم!!!!!!!!!!!!!!
    مکلارن تازه داره خودش داره کار میکنه دیگه با شرکت های دیگه کار نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. aLi

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    راستش طراحیش از 650s خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. enzo

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    درسته مک لارن جدیدا به سرعت و پشت هم داره مدلای جدید معرفی میکنه که خیلی عرف نیست تو این رده ولی باید حق داد بهشون چون سالها وقفه تو تولید ماشینای شهری داشتن و باید این فاصله رو سریعتر پر بکنن
    اگه این حضور پررنگ مک لارن با معرفی مدلای جدید تو نمایشگاه های مختلف و تو این چندسال اخیر نبود شاید خیلیا که اخبار خودرویی رو به روز دنبال نمیکنن فکر میکردن هنوز آخرین مک لارن شهری همون مدل F1 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شایان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    حاضرم شرط ببندم سره هرچی که دارم این صفر تا صد و بالای 3.9 میره عمرا اگه 3.2 بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. military

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دو سال اخیر بهترین سال های مک لارن بوده و واقعا روند معرفی محصولاتش داره سرعت میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mclaren

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    کاش یکسری بیسواد تو موضوعات مکلارن نظر نمیدادن البته سوتفاهم نشه خیلی از دوستان انقدر بار فنی دارن که من اصلا نمیتونم اظهار نظری کنم اما یکی دونفر هستن که هروقت میبینمشون توی نظرات نخونده رد میشم چون هیچی نمیدونن فقط جوسازی میکنن فقط یکسری اعداد و ارقام و اسم خودرو شنیدن و در واقعیت هیچی نمیدونن کاش کمی توی سایت ها معتبر اطلاعات بالا میبردن که حداقل مزخرفات تحویل مردم ندن. بازم از دوستای عزیزم عذرخواهی میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا