اگر دلتان برای روزهای خوش دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰ میلادی و زمانی که هوندا سیویک چهار چرخ محرک عرضه میشد تنگ شده پس باید بگوییم خبرهای بدی برای شما داریم. سخنگوی هوندا گفته که یازدهمین نسل سیویک با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نخواهد شد. اگر خواهان خودرویی چهار چرخ محرک در این کلاس باشید مجبور خواهید بود مدلی دیگر همچون مزدا ۳ را انتخاب کنید که اخیراً نسخه توربوی آن نیز معرفی شده است.
رد رسمی تولید سیویک جدید با سیستم چهار چرخ محرک نشان میدهد که شایعات موجود درباره تولید تایپ R با این سیستم نیز اشتباه بوده است. احتمالاً به یاد دارید که یکی از رسانههای ژاپنی قبلاً مدعی شده بود هاچبک داغ هوندا از قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد اما خب این خبر اشتباه است.
در آن خبر آمده بود که سیویک تایپ R جدید از پیشرانه ۲ لیتری توربو و دو پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد و قدرت ترکیبی حدود ۴۰۰ اسب بخار خواهد داشت. اگر این خبر درست بود تایپ R جدید حدود ۱۰۰ اسب بخار قویتر از نسل قبلی میشد اما خب به نظر نمیرسد چنین چیزی عملی شود.
از آنجایی که نسل جدید سیویک ۲۰۲۲ از همان پلتفرم نسل پیشین استفاده میکند بنابراین رد خبر استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در نسل جدید خیلی سورپرایز کننده نبوده است. شاید برخی افراد خواهان این باشند که هوندا پیروی روش فورد و نسل پیشین فوکوس باشد که در نسخه RS از سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده بود و مدلهای ارزانتر همچنان بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشدند اما خب هر شرکتی سیاستهای خاص خود را دارد.
شاید هم این اتفاق در آینده بیفتد اما فعلاً برنامهای برای چنین کاری وجود ندارد. یازدهمین نسل سیویک بهصورت پروتوتایپ معرفی شده و نسخه نهایی آن در سهماهه اول سال ۲۰۲۱ پدیدار خواهد شد. این خودرو به دو صورت هاچبک و سدان در دسترس خواهد بود و البته نسخههای Si و تایپ R هم عرضه خواهند شد. متأسفانه دیگر خبری از مدل کوپه نخواهد بود اما گیربکس دستی همچنان انجاموظیفه خواهد کرد.
حمید
۳۰ آبان ۱۳۹۹فقط دلم عاشقان ماشین واسه لنسر اوولوشن تنگ میشه ، ترکیبی از بهترین ها بود ، سبک ، موتور کم حجم ، پتانسیل تیونینگ بالا ،خوش قیمت، دو دیفرانسیل و زیبا
Ahmadreza2002
۳۰ آبان ۱۳۹۹واقعا حس میکنم میتسو قدر داشته هاش رو ندونست
چه میشه کرد یقیناً صلاح مملکت خویش خسروان دانند
sina
۳۰ آبان ۱۳۹۹وقتی تو با همین دیفرانسیل لغزشی که داره تموم دو دیفرانسیل ها قوی تر از خودش رو تو پیست حریفه چرا باس به ترکیب تیم برنده دست زد؟
فقط امیدوارم این پروتوتاپه یکم سامورایی تر و بُرنده تر بشه که این یکی خعلی بی حاله و بچه مثبته :/
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹Kia forte + Hyundai sonata LF = The 2022 honda civic
MR.JJ
۳۰ آبان ۱۳۹۹جدا از مشخصات فنی طراحی خوبی داره
چون از volkswagen jetta + audi (کپی کرده / الهام گرفته)
سامورایی از قله فوجی
۳۰ آبان ۱۳۹۹ولی با همین دیفرانسیل جلو بودن رکورد خیلی از پیست ها رو شکسته
ارشیاsvj
۳۰ آبان ۱۳۹۹پیرمردی تر از همیشه!!????
Ahmadreza2002
۳۰ آبان ۱۳۹۹و نچسب تر
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۳۹۹یکی از دوستان در مقاله قبلی میگفت شاد بشه در گذر زمان باهاش کنار اومد ، راست میگفت ، باید دید نگاهمون نسبت به این خودرو در گذر زمان تغییر میکنه یا خیر ، اما هر چی که باشه ، باز به نظرم نسل قبلی بهتر به دل مینشست .
میثم
۳۰ آبان ۱۳۹۹خدا کنه نمای پشتش این ریختی باقی نمونه
چراغای عقب چینی طوره
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=y5sGyQWv&id=5E71723A89C936FF62BE8CB523E91B78D3D84DC2&thid=OIP.y5sGyQWvVfS8XehkDMjBJQHaEr&mediaurl=https%3a%2f%2fblog.carap.ir%2fwp-content%2fuploads%2f2017%2f08%2ffaw-besturn-b30-2016-004.jpg&exph=746&expw=1182&q=%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86+%d8%a8%db%8c30&simid=608037382372261903&ck=78EC0EB67675EDAE095D56A5439F3EC2&selectedIndex=41&FORM=IRPRST&ajaxhist=0
Ali
۳۰ آبان ۱۳۹۹چراغ عقبش واقعا خوب شده
مخصوصا به رنگ مشکیش خیلی میاد
ارش
۳۰ آبان ۱۳۹۹هوندا سیویک ماشین فوق العاده ایه اگه دودیفرانسیل هم بود چی میشد!!!!