هوندا

هوندا سیویک جدید با سیستم چهار چرخ محرک تولید نخواهد شد

اگر دلتان برای روزهای خوش دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰ میلادی و زمانی که هوندا سیویک چهار چرخ محرک عرضه می‌شد تنگ شده پس باید بگوییم خبرهای بدی برای شما داریم. سخنگوی هوندا گفته که یازدهمین نسل سیویک با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نخواهد شد. اگر خواهان خودرویی چهار چرخ محرک در این کلاس باشید مجبور خواهید بود مدلی دیگر همچون مزدا ۳ را انتخاب کنید که اخیراً نسخه توربوی آن نیز معرفی شده است.

رد رسمی تولید سیویک جدید با سیستم چهار چرخ محرک نشان می‌دهد که شایعات موجود درباره تولید تایپ R با این سیستم نیز اشتباه بوده است. احتمالاً به یاد دارید که یکی از رسانه‌های ژاپنی قبلاً مدعی شده بود هاچبک داغ هوندا از قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد اما خب این خبر اشتباه است.

هوندا سیویک 2022

در آن خبر آمده بود که سیویک تایپ R جدید از پیشرانه ۲ لیتری توربو و دو پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد و قدرت ترکیبی حدود ۴۰۰ اسب بخار خواهد داشت. اگر این خبر درست بود تایپ R جدید حدود ۱۰۰ اسب بخار قوی‌تر از نسل قبلی می‌شد اما خب به نظر نمی‌رسد چنین چیزی عملی شود.

هوندا سیویک 2022

از آنجایی که نسل جدید سیویک ۲۰۲۲ از همان پلتفرم نسل پیشین استفاده می‌کند بنابراین رد خبر استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در نسل جدید خیلی سورپرایز کننده نبوده است. شاید برخی افراد خواهان این باشند که هوندا پیروی روش فورد و نسل پیشین فوکوس باشد که در نسخه RS از سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده بود و مدل‌های ارزان‌تر همچنان به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شدند اما خب هر شرکتی سیاست‌های خاص خود را دارد.

هوندا سیویک 2022

شاید هم این اتفاق در آینده بیفتد اما فعلاً برنامه‌ای برای چنین کاری وجود ندارد. یازدهمین نسل سیویک به‌صورت پروتوتایپ معرفی شده و نسخه نهایی آن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ پدیدار خواهد شد. این خودرو به دو صورت هاچبک و سدان در دسترس خواهد بود و البته نسخه‌های Si و تایپ R هم عرضه خواهند شد. متأسفانه دیگر خبری از مدل کوپه نخواهد بود اما گیربکس دستی همچنان انجام‌وظیفه خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. حمید

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    فقط دلم عاشقان ماشین واسه لنسر اوولوشن تنگ میشه ، ترکیبی از بهترین ها بود ، سبک ، موتور کم حجم ، پتانسیل تیونینگ بالا ،خوش قیمت، دو دیفرانسیل و زیبا

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. Ahmadreza2002

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (441 ديدگاه)

      واقعا حس میکنم میتسو قدر داشته هاش رو ندونست

      چه میشه کرد یقیناً صلاح مملکت خویش خسروان دانند

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  2. sina

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2101 ديدگاه)

    وقتی تو با همین دیفرانسیل لغزشی که داره تموم دو دیفرانسیل ها قوی تر از خودش رو تو پیست حریفه چرا باس به ترکیب تیم برنده دست زد؟
    فقط امیدوارم این پروتوتاپه یکم سامورایی تر و بُرنده تر بشه که این یکی خعلی بی حاله و بچه مثبته :/

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
    1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      Kia forte + Hyundai sonata LF = The 2022 honda civic

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  3. MR.JJ

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    جدا از مشخصات فنی طراحی خوبی داره
    چون از volkswagen jetta + audi (کپی کرده / الهام گرفته)

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    ولی با همین دیفرانسیل جلو بودن رکورد خیلی از پیست ها رو شکسته

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  5. ارشیاsvj

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    پیرمردی تر از همیشه!!😒😒😒😒

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
    1. Ahmadreza2002

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (441 ديدگاه)

      و نچسب تر

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4020 ديدگاه)

    یکی از دوستان در مقاله قبلی میگفت شاد بشه در گذر زمان باهاش کنار اومد ، راست میگفت ، باید دید نگاهمون نسبت به این خودرو در گذر زمان تغییر میکنه یا خیر ، اما هر چی که باشه ، باز به نظرم نسل قبلی بهتر به دل مینشست .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  7. Ali

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چراغ عقبش واقعا خوب شده
    مخصوصا به رنگ مشکیش خیلی میاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. ارش

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    هوندا سیویک ماشین فوق العاده ایه اگه دودیفرانسیل هم بود چی میشد!!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا