رونمایی از نسل جدید هوندا اودیسه در نمایشگاه دیترویت

هوندا اودیسه یکی از محبوب‌ترین مینی‌ون‌ها (MPV) در بازار ایالات‌متحده است. حالا سازندهٔ ژاپنی نسل جدید این مینی‌ون محبوب را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده است. هرچند اودیسهٔ جدید در طراحی بیرونی بسیاری از ویژگی‌های نسل قبلی را به ارث برده است اما هوندا ویژگی‌های جدیدی هم در آن بکار برده است. این مینی‌ون جدید در بیرون از جلوپنجره‌ای مشابه مدل‌های سیویک و پایلوت، چراغ‌های LED جلو و عقب و ستون C شناور سود می‌برد ولی در کل اودیسهٔ جدید از طراحی نسبتاً ساده‌ای برخوردار است.

honda-odyssey-2018-1024-04

جلوپنجرهٔ اودیسهٔ جدید از نوع فعال است که به جهت کاهش مصرف سوخت در مواقع غیر نیاز بسته می‌شود. همچنین یکی از ویژگی‌های طراحی این خودرو خطوط جانبی صاعقه شکل آن است که قسمت بالایی آن از روی درِ کشویی به سمت گلگیر عقب رفته و در زیر پنجرهٔ جانبی سوم محو می‌شود. درِ عقب یا همان صندوق اودیسه نیز به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود و به سیستم Hands-Free مجهز شده است که با بردن پا در زیر سپر به‌صورت خودکار بازمی‌گردد.

honda-odyssey-2018-02

در داخل نیز از متریال نرم و باکیفیتی برای داشبورد و رو دری‌ها استفاده شده است. در این کابین باکیفیت یک صفحه‌نمایش لمسی وضوح‌بالا و پوشش چرم مقاوم در برابر لکه و کثیفی برای ردیف دوم و سوم صندلی‌ها به چشم می‌خورد. برای پنهان ماند لکه‌ها و کثیفی‌ها برای پوشش کف و کمربندهای ایمنی هم از رنگ مشکی استفاده شده است و صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که حداقل چهار ترکیب چیدمان مختلف را ارائه می‌کنند. این طیف وسیع تنظیمات موجب امکان دسترسی آسان به ردیف سوم صندلی‌ها شده است.

honda-odyssey-2018-1024-0b

صفحه‌نمایش 8 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اودیسه برای اولین بار قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل را ارائه می‌کند و همچنین می‌توان از طریق اینترنت وای فای، 4G LTE و یا USB سیستم صوتی را به‌روزرسانی کرد. در این مینی‌ون از ویژگی‌هایی چون CabinWatch و CabinTalk استفاده شده است که به راننده این امکان را می‌دهد از طریق دوربین و بلندگو با سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم ارتباط برقرار کند. علاوه بر این یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر 10 اینچی هم برای ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها در نظر گرفته شده است. از دیگر تجهیزات استاندارد یا سفارشی نسل جدید هوندا اودیسه نیز می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو، نوربالای خودکار، سنسور باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای و شارژر بی‌سیم اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ نسل جدید اودیسه که می‌تواند در فروش بالای آن تأثیرگذار باشد، کابین بسیار ساکت و بی‌صدای آن است. این مهم به لطف عایق‌کاری درها و شیشه‌های آکوستیک جلو و طرفین به‌علاوهٔ افزایش استفاده از مواد کاهندهٔ صدای در کف خودرو، محفظهٔ موتور و زیر گلگیرها به دست آمده است. همچنین برای این مینی‌ون یک سیستم کنترل صدای فعال نیز در نظر گرفته شده است؛ اما غیر از سکوت، هوندا به ایمنی اودیسه هم توجه زیادی داشته است به‌گونه‌ای در تیپ‌های EX و بالاتر (که انتظار می‌رود 95 درصد از کل فروش اودیسه را تشکیل دهند) به‌صورت استاندارد سیستم‌هایی مانند جلوگیری از برخورد جلو، حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی ارائه شده است.

نسل جدید هوندا اودیسه مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با سیستم مدیریت متغیر سیلندرها شده است که 280 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور 32 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و برای انتقال نیروی آن هم دو گیربکس 9 سرعته یا 10 سرعتهٔ اتوماتیک ZF در نظر گرفته شده است. هوندا پیش‌بینی کرده است که اودیسهٔ جدید ازلحاظ مصرف سوخت بهترین خودرو در کلاس خودش باشد. هوندا همچنین گزارش داده است که بر روی ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی نسل جدید اودیسه جهت رقابت با کرایسلر پاسیفیکا کار نمی‌کند.

honda-odyssey-2018-1024-0c

نسل پنجم هوندا اودیسه برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت امسال به نمایش عمومی درآمده است و فروش آن از اواخر بهار آینده آغاز خواهد شد تا با رقبایی چون تویوتا سی‌ینا، کیا کارنیوال و کرایسلر پاسیفیکا به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

8 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (711 دیدگاه) ,

    چقدر طراحی این چنتا ماشین که اسمشون داخل متن اومده شبیه هم هست خصوصا این و کرایسلر

    پاسخ
  2. sina
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    چقد خوب شده این هوندا اخیرا….

    پاسخ
  3. faramarz
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    جانم..خوراک مسافرته

    پاسخ
  4. Viper ACR
    سوابق: (8379 دیدگاه) ,

    من از کرایسلر پسیفیکا بیشتر خوشم میاد.
    استایلش واسم جذاب تره.
    ولی اسم هوندا که میاد نمیشه ازش چشم پوشید.

    پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2422 دیدگاه) ,

    هیچ وقت از ون ها خوشم نمیومد اما اول پاسیفیا و حالا هم اودیسه باعث شدن تغییر عقیده بدن

    پاسخ
  6. ali
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    زیبا …جادار… مطمعن… البته هوندا اودیسه…!
    امرسان هم همچنین..! 🙂

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    یک مینی ون واقعا کاربردی هست.

    پاسخ
  8. حسین
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    عالیه
    همه چیزش
    همه چیزش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x