نشریهٔ بریتانیایی تاپ گیر امسال هم مثل سالهای قبل اقدام به انتخاب خودروی عملکردی سال کرده است. این رقابت بزرگ در قالب «هفتهٔ سرعت تاپ گیر» برگزار میشود و نهایتاً به انتخاب برترین خودروی عملکردی یا اسپرت سال از سوی کارشناسان تاپ گیر میانجامد. هفتهٔ سرعت امسال هم با حضور جدیدترین و بهترین خودروهای اسپرت دنیا برگزار شده است. در رقابت امسال چهارده نمونه از برترین خودروهای عملکردی دنیا شرکت کردهاند. در این رقابت مجموعاً 48.3 لیتر حجم موتور و 7640 اسب بخار قدرت حضور داشته و ارزش کل شرکتکنندگان به بیش از چهار میلیون پوند میرسد.
شرکتکنندگان رقابت خودروی عملکردی سال 2018 تاپ گیر عبارتاند از:
پیشرانه |
قدرت |
گشتاور |
شتاب |
قیمت |
|
آلفارومئو استلویو | 2.9 لیتری V6 | 510 اسب بخار | 600 نیوتن متر | 3.8 ثانیه | 69,500 پوند |
مکلارن 600LT | 3.8 لیتری V8 | 600 اسب بخار | 620 نیوتن متر | 2.9 ثانیه | 185,500 پوند |
آلپاین A110 | 1.8 لیتری I4 | 250 اسب بخار | 320 نیوتن متر | 4.5 ثانیه | 46,905 پوند |
فراری 488 پیستا | 3.9 لیتری V8 | 720 اسب بخار | 770 نیوتن متر | 2.8 ثانیه | 252,765 پوند |
پورشه 911 GT2 RS | 3.8 لیتری H6 | 700 اسب بخار | 750 نیوتن متر | 2.8 ثانیه | 207,506 پوند |
بوگاتی شیرون | 8 لیتری W16 | 1500 اسب بخار | 1600 نیوتن متر | 2.4 ثانیه | 2.5 میلیون پوند |
لامبورگینی اوروس | 4 لیتری V8 | 650 اسب بخار | 850 نیوتن متر | 3.6 ثانیه | 165,000 پوند |
فورد فییستا ST | 1.5 لیتری I3 | 200 اسب بخار | 290 نیوتن متر | 6.7 ثانیه | 18,995 پوند |
دالارا استرادل | 2.3 لیتری I4 | 400 اسب بخار | 500 نیوتن متر | 3.3 ثانیه | 165,000 پوند |
مرسدس-آامگ G63 | 4 لیتری V8 | 585 اسب بخار | 850 نیوتن متر | 4.5 ثانیه | 143,305 پوند |
بامو M2 کامپیتیشن | 3 لیتری I6 | 410 اسب بخار | 550 نیوتن متر | 4.2 ثانیه | 49,805 پوند |
آستونمارتین ونتیج | 4 لیتری V8 | 510 اسب بخار | 685 نیوتن متر | 3.6 ثانیه | 120,900 پوند |
هیوندای i30 N | 2 لیتری I4 | 275 اسب بخار | 380 نیوتن متر | 6.1 ثانیه | 28,010 پوند |
لوتوس اگزیج کاپ | 3.5 لیتری V6 | 430 اسب بخار | 440 نیوتن متر | 3.3 ثانیه | 99,800 پوند |
این رقابتیترین گروه تاریخ رقابتهای هفتهٔ سرعت تاپ گیر است. شرکتکنندگان رقابت امسال تنوع بسیار بالایی دارند بهگونهای که در بین آنها از هاچبک سابکامپکت سه سیلندر گرفته تا هایپرکار میلیون دلاری دیده میشود. اینها واقعاً از سریعترین خودروهایی هستند که طی دوازده ماه گذشته به بازار آمدهاند. در رقابت خودروی عملکردی امسال سوپراسپرتهای مکلارن 600LT، فراری 488 پیستا، پورشه 911 GT2 RS و آستونمارتین ونتیج حضور دارند درحالیکه در سمتی دیگر سه شاسیبلند لامبورگینی اوروس، آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و مرسدس-آامگ G63 هم برای دیگران خطونشان میکشند؛ اما شاید جذابترین شرکتکنندهٔ امسال بوگاتی شیرون باشد که غرش نیروگاه شانزده سیلندرش لرزه بر اندام رقبا میاندازد.
برای آزمایش این خودروها چهار تیم از انگلستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه با آنها در تعدادی از بهترین جادههای اروپا رانندگی کردند تا به محل اصلی برگزاری رقابت یعنی پیست تاریخی Circuit de Charade در فرانسه رسیدند. در این پیست در طی بیش از دو روز خودروها بهطور کامل مورد آزمایش قرار گرفتند تا نهایتاً تصمیم گرفته شود که کدام خودرو بهعنوان پیروز رقابت انتخاب گردد؛ اما برندهٔ این رقابت نفسگیر و دشوار شاید برای بسیاری شگفتانگیز باشد زیرا در این جدال واقعاً سخت و با وجود رقبای درجهیکی مثل فراری پیستا و بوگاتی شیرون، این کوپهٔ کامپکت اسپرت فرانسویها یعنی آلپاین A110 است که پیروز شده و عنوان خودروی عملکردی سال 2018 را کسب کرده است.
کسب این عنوان ارزشمند توسط آلپاین A110 واقعاً افتخار بزرگی محسوب میشود زیرا این ماشین که پس از سالها غیبت بهتازگی دوباره احیا شده است، با پیشرانهٔ کوچک چهار سیلندر و قیمتی نهچندان بالا موفق شده در رقابتی با حضور بهترین خودروهای حال حاضر دنیا به پیروزی دست پیدا کند. این اسپرت موتور وسط فرانسوی با هندلینگ عالی و شخصیت متعادل خود توانست آزمایشکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و بهعنوان خودروی عملکردی سال دست یابد. A110 از یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده میکند که 250 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند.
مشخصات فنی
Alpine A110 |
|
پیشرانه | 1.8 لیتری 4 سیلندر |
تنفس | توربوشارژ |
قدرت | 250 اسب بخار |
گشتاور | 320 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | 4.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 6.1 لیتر (ترکیبی) |
وزن | 1103 کیلوگرم |
اسب بخار به تن | 225 اسب بخار |
تبریک به Alpina
فکر کنم دوستان متوجه نشدن
ماشین عملکردی قراره انتخاب بشه نه بهترین ماشین که !!!
ببین اامثال شیرون و پیستا هیچ وقت عملکردی به حساب نمیاند !! عملکردی یعنی واسه زیر پا باشه ( واسه افراد خیلی کمی هست) نه مثل پیستا و شیرون واسه یه دور زدن و برگشتن خونه
وگرنه اصلا تو این انتخاب مافیا جایی نداره چون این ماشین 200 برابر کمتر از بقیه هست چطور میخواند با پول حلش کنند واسه مطرح شدن ؟
من نه جای اونکارشناسام نه اندازه اونا این ماشینا رو میشناسم ولی قطع فاکتور هایی که مد نظربوده بیشتر تو حوزه کا راه اندازی بوده نه چیزایی که ما میخواییم ( قدرت سرعت و قیمت ) که 90 ٪ رقبا نداشتند و تو چندتای باقی مونده این برنده شده
حکایت کاربردی نبودن شیرون و 600 و پیستا تو این جا حکایت اون خلبان جنگنده هست که موتور سواری بلد نیست یعنی اینا خیلی فراتر از انتظار اون کارشناسا کار کردن
پس نه مافیا بوده نه کم عقلی کسی
اتفاقا این آلپاین دقیقا مثل فراری و بوگاتی هست منتها با قیمتِ خیلی کمتر
تو اینجور رقابتها قیمت خیلی مهم هست
آلپاین شتاب و سرعت خوبی داره و برای استفاده روزمره هم مناسبه
با درنظر گرفتن رانندگی بینهایت لذتبخش و قیمت مناسبش
بنظر من خیلی عجیب نبود که اول بشه
ملت ما عادت دارن هرچی خلاف نظرشون باشه بگن تقلب و مافیا
البته اینجا شاید حق دارن چون خیلی هنوز فرق بهترین و عملکردی ترین رو متوجه نشدن و فک کردن تاپ گیر بهترین رو انتخاب کرده
پس این پیستا کی میخواد درگ برگزار کنه؟
دوستان لطفا سر این انتخاب خودرو های مجله ها بحث و جدل نکنید ، هیچ کدوم از معیار های این خودرو ها با هم برابر نیست و یکی از معیار انتخاب نهایی این خودرو صد در صد نظرات شخصی هیت انتخابی مجله بوده ، چه این مجله چه مجله ها و رسانه هایی از این دست.
حالا یک رسانه ماهیت آمریکایی داره معمولا خودرو های آمریکایی رو بیشتر قبول داره یک رسانه اروپایی هست خودرو های اروپایی رو بیشتر قبول داره.
انتخابات رسمی هم تا حدودی میتونن معیار برتری خودرویی باشند.
واقعا خودروی زیباییست و امیدوارم در اینده با قدرت بیشتر در پیشرانه وتغییراتی در بدنه در نسلهای بعد بدرخشه ، نه اینکه دوباره به تاریخ بپیونده .
آخرین ماشینی که بین همه این گزینه ها میخرمش همین آلپیناس !
جالبه ماشینی ک توی شوی خود تاپ گیر موقع تست توسط کریس هریس آتیش گرفت به این عنوان رسید…
فقط عکس اولی چه خبره هوش از سر آدم میبره.
تو انتخابتون 😑
بشنو و باور نکن. تو خیلی از این انتخاب ها برندهایی برنده میشن که نسبت به بقیه تازه وارد هستند و برای مطرح شدن نیاز به این عناوین دارند و حاضرن برای کسب این عناوین هزینه ی هنگفتی پرداخت کنن. مثل اول شدن کیا استینگر یا جنسیس توسط برخی مجلات.
از این آلپاین خوشم میاد ولی اصلا در این حد نیست که در مقابل پیستا و شیرون و 911 و … حرفی برای گفتن داشته باشه.
حالا این صاحبنظران نگفتن به چه دلیل و با چه معیارهایی انتخاب کردن؟
اینجوری باشه همیشه ماشین بهتره انتخاب میشه
قیمت خیلی مهم
هرچند فکر میکردم جی کلاس برنده بشه
از هنوز از اول شدن کیا استینگر توسط اتوگاید ناراحتی؟ :)))) یا مثلا اینکه موستانگ رو تو تست و بررسی همین تاپ گیر شکست داد!یا اینکه کاندید بهترین ماشین سال و موتور ترند شد!
حتما فک کردی کره اومده میلیارد ها دلار خرج کرده که مثلا بیان کیا استینگر رو انتخاب کنن اون همه مجله و فرد و خبرنگار !
حتما انتظار داشتی مثلا دیمن این عناوین رو کسب کنه!
قضیه سر انتخاب بهترین ماشین نبود سر انتخاب عملکردی ترین بود که ظاهرا متوجه تفاوتش نشدی وگرنه یه بچه دو ساله هم میدونه مثلا پیستا بهتره از آلپاین!
دقیقا داداش
مدت هاست سر این چیزا چونه میزنیم اما فایده نداره
Merci France
معمولا همیشه یه انتخلب هایی میکنن که انگار تازه واردن.کیا.جنسیس.آلپینا.شاید سال های دیگه هم دناپلاس خخخخخخخ.آخه بین این همه جواهرچرا آلپینا.نکه بدباشه یاسطح پایین.ولی ازهر نظربهترش وجود داره بین رقبا
صنعت خودرو هم کاملا سیاسی هستش.به احتمال زیاد بجای ایلان ماسک مدیر عامل تسلا جیمزمرداک پسررابرت مرداک(یکی از بزرگ ترین صهیونیست ها وغول رسانه ای جهان) انتخاب بشه
همه جای دنیا رو مثل ایران ندون.در یک کشوری مثل آمریکا شایسته سالاری وجود داره و قطعا جیمز مرداک لیاقت این پست رو داشته.فرد اگر مناسب برای کاری باشه انتخابش می کنن حالا می خواد پسر روپرت مرداک باشه یا پسر ابراهیم نبی.
انتخاب عجیبی بود.!
راجب این انتخاب هیچ توضیحی هم ندادن!
اونا هم مث ما ادمن دیگه
انتخاب من اوروسه
انتخاب دوستای پدالی هم قطعا متفاوت با همدیگس
البته احتمالا تو این انتخابا چیزای دیگه ای مث پول و تقلب هم دخیل باشه…
چندبار گفتم رنو تالیسمان جدید خودروی بسیار کاملی است اما در همین سایت خیلی ها گفتند حتی خودروهایی مثل سوناتا بسیار بهتر است و آمار فروش هیوندا را نشان دادند. دقیقا موتور و گیربکس رنو آلپاین بر روی تالیسمان جدید نصب شده. بعد از بی ام و یا بنز، بهترین انتخاب در ایران میتونه به شمار بره. البته مدل جدید هنوز به ایران راه نیافته.
توجیه پذیر نیست این انتخاب عجیب و غریب 🤔🤔🤔🤔