معرفی بهترین خودروهای دیفرانسیل عقب حال حاضر بازار

خودروهای دیفرانسیل عقب همان حس نابی را ارائه می‌کنند که طرفداران خودروهای پرفورمنس سال‌هاست به دنبالش می‌گردند. اگرچه خودروسازان امروزی بیشتر از همیشه خودروهایی چهار چرخ محرک و دیفرانسیل جلو عرضه می‌کنند اما هنوز هم محصولات دیفرانسیل عقب زیادی تولید می‌شوند که مناسب یک رانندگی هیجان‌انگیز می‌باشند.

مزدا MX-5 فیس‌لیفت
در ادامه شما را با 10 خودروی دیفرانسیل عقب که جزو بهترین‌های بازار هستند آشنا می‌کنیم. لیست یاد شده به ترتیب حروف الفبای لاتین مرتب شده است.

  • آلفارومئو جیولیا


جیولیا خودروی فوق‌العاده عالی‌ای نیست اما به قدری شخصیت جذاب و سواری هیجان‌انگیزی دارد که بی‌بروبرگرد وارد لیست ما می‌شود. این خودرو دارای برخی فاکتورهایی است که در رقبای آلمانی معمولاً پیدا نمی‌شود. غرور ذاتی، استایل احساسی و فاکتور جذابیت انکار نشدنی. با یک شاسی بالانس شده، فرمانی پاسخگو و معماری دیفرانسیل عقب جذاب، جیولیا خودرویی سرزنده نشان می‌دهد. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی این خودرو قدرت 280 اسب بخاری دارد اما مدل دیوانه‌وار کوادروفولیو از قطعات فیبر کربنی سود برده و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی آن که دست‌پرورده‌ی فراری است قدرت 505 اسب بخاری را ایجاد می‌کند.

  • ب ام و سری 2


M2 و M240i اعضای درخشان خانواده سری 2 بوده و هر دو خودرو واقعاً هیجان‌انگیز هستند. این دو خودرو اساساً یک ب ام و ناب بوده و دینامیک رانندگی و پرفورمنس رانندگی ذاتی محصولات ب ام و را به مالک ارزانی می‌دارند. M2 و M240i آن حس نابی را دارند که متأسفانه در اکثر محصولات ب ام و مشاهده نمی‌شود. این خودروها که به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو و گیربکس‌های دستی مجهز هستند نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و لذت فراوانی ایجاد می‌کنند.

  • شورولت کامارو


کاماروی جدید که بر پایه‌ی شاسی بالانس شده و معماری دیفرانسیل عقب فوق‌العاده ساخته شده از هر جنبه‌ای احساس‌برانگیز است. از مدل پایه‌ی 4 سیلندر گرفته تا نسخه‌ی SS و ZL1، کامارو خودرویی برای راننده است. خودروهای عضلانی برای توده‌ی مردم ساخته شده‌اند و کامارو نیز همین سنت را ادامه داده است. شاسی کامارو بسیار درگیر کننده و تواناست.

  • فورد موستانگ


فورد موستانگ محبوب نیز تاریخچه ی نیم‌قرنی از پرفورمنس و لذت دارد. این خودرو همواره مورداحترام طرفداران بوده و فروش میلیونی داشته است. بیش از 10 میلیون دستگاه از موستانگ خط تولید را ترک کرده‌اند. موستانگ همچنین پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سه سال پیش بوده است. رانندگان می‌توانند نسخه‌های متعددی از موستانگ را انتخاب کنند که از نمونه‌ی 4 سیلندر اکوبوست کوپه و کانورتیبل تا مدل‌های 8 سیلندر GT را شامل می‌شود. همچنین نسخه‌ی متمرکز روی پیست شلبی GT350 هم موجود است که همه طرفدار آن هستند. موستانگ به وضوح رویای آمریکایی‌ها در دست‌یابی به خودرویی اسپورت و عضلانی را نشان می‌دهد.

  • جنسیس G70


جنسیس بازوی لوکس هیوندای بوده و از زمان تأسیس تاکنون موج عظیمی را به خاطر تولید محصولات دینامیک و لوکس که می‌توانند با رقبای تثبیت‌شده‌ی آلمانی سرشاخ شوند به راه انداخته است. جنسیس G70 خودروی واقعاً احساس‌برانگیزی بوده و از نظر دینامیک رانندگی و توجه به جزئیات اشرافی در سطح بالایی قرار دارد. این خودرو در عین اینکه مناسب شرایط روزمره است اما در راه‌های پر پیچ و خم نیز لذت‌بخش نشان می‌دهد. G70 خودرویی شیک، خوش قیمت و جوان‌پسند است. می‌توانید G70 را با پیشرانه 2 لیتری توربو یا 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربو خریداری کنید. این خودرو به‌صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است اما می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.

  • جگوار اف تایپ


اف تایپ یکی از زیباترین خودروهای بازار بوده و البته یکی از لذت‌بخش‌ترین محصولات دیفرانسیل عقب نیز می‌باشد. این جگوار از هر زاویه‌ای زیبا بوده و فکر می‌کنیم در آینده کاملاً کلاسیک خواهد بود. اگر جایزه‌ای تحت عنوان بهترین صدای تولیدی پیشرانه وجود داشت اف تایپ در آن نیز می‌درخشید. اف تایپ به‌صورت کوپه و کانورتیبل، دستی یا اتوماتیک، دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و با پیشرانه‌های گوناگون در دسترس می‌باشد.

  • کیا استینگر

کیا استینگر
استینگر به اندازه‌ای نشریات خودرویی را تحت تأثیر قرار داده که عنوان خودروی سال 2018 اتوگاید را به خود اختصاص داده است. پلتفرم استینگر با جنسیس G70 یکی بوده اما خب شاهد بدنه‌ی اسپورت و شخصیت خاص هستیم. یک خودروی دیفرانسیل عقب کره‌ای که کاملاً هیجان‌انگیز بوده دینامیک سواری خوبی هم دارد که آن را مدیون شاسی متوازن، فرمانی پاسخ‌گو و معماری دیفرانسیل عقب می‌باشد. استینگر تجربه‌ای واقعاً متفاوت بوده و از هر جنبه‌ای راضی‌کننده می‌باشد.

  • مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX-5 فیس‌لیفت
هیچ لیستی از خودروهای اسپورت یا دیفرانسیل عقب بدون حضور میاتا کامل نخواهد بود. این رودستر کوچک و ویژه فرمول مخصوصی برای موفقیت داشته و یکی از ناب‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای بازار است. میاتای سبک‌وزن، دیفرانسیل عقب و ارزان شاید خیلی جلب‌توجه نکند اما زمانی که آن را برانید قطعاً تحت تأثیر احساس آن قرار خواهید گرفت. میاتا با شما ارتباط برقرار می‌کند و باعث می‌شود خنده بر لب حس یک ابرقهرمان را داشته باشید.

  • پورشه 718 کیمن/باکستر

Porsche 718 GTS
این خودروهای پیشرانه وسط سنگ محک خودروهای اسپورت جدی بوده و به حدی خوب هستند که می‌توان آن‌ها را یک 911 کوچک دانست. با فرمانی احساسی و هندلینگ جذاب و درگیر کننده و پرستیژی که در کمتر خودرویی یافت می‌شود، دوقلوهای 718 از جمله خودروهای پیشرانه وسط ارزان‌قیمتی هستند که در بازار حضور دارند. البته فضای بار این خودروها نیز مناسب است. علاوه بر صندوق قابل استفاده، در جلو هم فضایی بزرگ وجود دارد. با یک‌بار راندن این خودروها فوراً خواهید فهمید که 718 ها از خودروهای مسابقه‌ای گرفته شده‌اند.

  • تویوتا 86 و سوبارو BRZ


این دو خودرو هم از فرمول میاتا استفاده کرده‌اند و دوقلوهای سبک‌وزن، چابک، اسپورت و هیجان‌انگیزی هستند که در بین طرفداران هم محبوبیت زیادی دارند. هر دو خودرو حاصل همکاری تویوتا و سوبارو بوده و قیمت مناسبی هم دارند. با این دو خودرو می‌توانید شجاعانه وارد پیچ‌ها شوید و از احتمال برخورد با گاردریل ها ترسی به دل راه ندهید.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

46 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (557 دیدگاه) ,

    چرا سری سه و پنج نیستن ؟ عشق است کامارو .
    دنیای دیگریست موستانگ 😎💪

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1098 دیدگاه) ,

      چقدر بچه گانه حرف میزنی شما.یعنی چون ۹۱۱.کلاسE.سری۵. مکلارن720نیستن یعنی لذت ندارن.اینا نماینده ای هستن ازشرکت ها.پس اگه اینطوره شورولت کوروت.دوج دیمن.فوردGT هم هیچ لذتی ندارن

      پاسخ
    2. Arman
      سوابق: (297 دیدگاه) ,

      سری پنج بعد از اینکه تو اون درگ دیمن رو زد بلافاصله رفت دنبال زن و بچش( نه که ماشین سدان هست برعکس دیمن،واس همین طرف زن و بچه داره) نگران نباش بر میگرده
      عشق است امریکا! با اون همه برند و قدمت امسال فقط ۶ نماینده داشت تو نامزد های بهترین خودروهای سال دمش گرم تونست از چین بالاتر باشه !!!

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (557 دیدگاه) ,

        حتی واسه یه نفر هم مهم نیست کدوم ماشین چند تا جایزه گرفت اون مجله چی گفت ماشین سال چی شد . ولی شما هنوز اسرار داری این ها مهم ان داداش این جایزه ها واسه بچه مدرسه ای هاست هی تکرار نکن واسه کسی مهم نیست

        پاسخ
        1. Arman
          سوابق: (297 دیدگاه) ,

          خداوکیلی منم اگه جای تو بودم تو این وضعیت ۶ نامزد چیزی جز اینکه واسم مهم نیست نمیگفتم :)) اصلا چیزی جز این نمیشه گفت!
          ۶ نامزد 🙂

    3. Abbas lsx/ltx
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      خواهشا از این کامنت های جنجال برانگیز نذارین.
      تموم کنید این جنگ و دعواهارو

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (557 دیدگاه) ,

        من چیزی نگفتم پرسیدم چرا سری سه و پنج نیستن ولی این کره ای ها هستن ؟؟

        پاسخ
        1. Arman
          سوابق: (297 دیدگاه) ,

          اینکه هستن دلیلش کیفیت بالاشون و همچین به وجد اوردن تست کننده ها هست :)) و همچنین کسب بیشترین درصد رضایت مندی تو امریکا و ٩ نامزد :)) چیزی که از توان امریکایی ها خارجه
          حالا بزار طرف زن و بچش رو برسونه بعد ام۵ رو میاره نگران نباش 🙂

        2. mahdy
          سوابق: (1294 دیدگاه) ,

          داداش مگه سری 2 نیست ؟ همچین در مورد بی ام و حرف میزنه انگار که شورولت تمامی مدل هاش حضور دارن یا اون فورد جی تی با اون قیمتش حضور داره
          کوروت کو
          جی تی کو
          دیمن 840 اسبی افسانه ای تون کو

    4. mahdy
      سوابق: (1294 دیدگاه) ,

      البته همین که تعداد نماینده هاتون با آلمان برابری میکنه افتخار بزرگیه ک نصیب کمتر کشوری میشه

      پاسخ
  2. Mohammad
    سوابق: (557 دیدگاه) ,

    بیش از 10 میلیون دستگاه از موستانگ خط تولید را ترک کرده‌اند. موستانگ همچنین پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سه سال پیش بوده است. هیچ کمپانی نمیتونه نمونش رو تولید کنه حتی نزدیکش 😎💪😎💪😎💪😎💪

    پاسخ
    1. Arman
      سوابق: (297 دیدگاه) ,

      تو ایران هم خیلی ها دوست دارم بنز و پورشه بخرن ولی خب پولشون نمیرسه مجبورن پراید و ۴٠۵ بخرن! واقعا تا صد سال دیگه هم بنز به فروش اینا نمیرسه اینجا!!
      موستانگ ۵٠ هزار دلار
      مثلا بنز amg gt قیمتش ١٢٠ هزار تا!! باید هم فروش موستانگ بیشتر باشه

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (557 دیدگاه) ,

        افرین زدی تو خال مثلا amg gt که گفتی هم رده zl1 هست و رقیب هم هستن ولی قیمت بنز دوبرار شورولت هست این یعنی دزدی 😎💪

        پاسخ
        1. Arman
          سوابق: (297 دیدگاه) ,

          قیمت متناسب با کیفیت و ارزش هست! همون zl1 رو دو هزار دلار بیشتر کنن قیمتش رو خود مدیرعامل شورلت هم نمیخرش! چونکه همه میدونن ارزشش در همون حده! بالاخره باید تفاوتی باشه. بین کیفیت و قیمت المان و امریکا! :)))
          مثل دیمن که وقتی معرفی شد گفتن شما جای اینکه ١/۵ میلیون دلار بدین لافراری بخرین واس به چالش کشیدن بوگاتی و ٩١٨ و غیره میتونین جاش ٨٠ هزار دلار بدین دیمن بخرین همه رو شکست بدین :))) اما از مک لارن ٧٢٠ تا ام ۵ اومدن شکستش دادن و نشون دادن چرا قیمتشون بیشتره از امریکایی ها 🙂
          دزدی یعنی اینکه به مشتری بگی دیمن بخر باش هایپرکار شکست بده ولی از سدان بخوره :))) حیف ٨٠ هزار دلار که بدی جا امریکایی بنزین خوار و بی کیفیت

        2. Km
          سوابق: (538 دیدگاه) ,

          AMG GT رو با کامارو مقایسه میکنی؟؟؟
          AMG GT هم رده فراری و پورشه و لامبوئه کامارو صرفا یه کوپه ی ارزونه فقط.
          اگه حرف دزدی میزنی میتونی در مورد درصد سود فروش خودرو ها مطالعه کنی تا بفهمی هر گرونی و هر ارزونی بی دلیل نیست
          فقط اینو بدون AMG GT رو از نزدیک دیدی کف و خون قاطی میکنی
          میدونم اینارو میدونی خودتم فقط میخوای کل کل کنی فقط خواستم واسه بقیه بگم اینجور مقایسه ها مثل AMG GT و کامارو خنده داره نه که کامارو بد باشه ولی اصلا اینارو باهم مقایسه نکنید چون تفاوت از زمین تا آسمونه

        3. Ali.usa
          سوابق: (244 دیدگاه) ,

          برو درگ هاشون ببین داداش
          کامارو zl1 میخوره قویترین نماینده بنز رو
          من نمیدونم اون کاپوت دراز چی توشه

        4. Mohammad
          سوابق: (557 دیدگاه) ,

          خطاب به km داداش amg gt نس بعدی اس ال اس بود همه چیز هایی که میگی رو خوندم ولی همون اس ال اس هم با اون قیمتش در مقابل فراری هیچی نداشت حتی از برخی سدان های بازار هم ضعیف تر بود هم از لحاظ کنترل و دریفت هم شتاب و لذت رانندگی کیفیت چندانی هم نداشت این هم از نسل همونه موتورش هم در حد zl1 هست حتی کامارو کارایی هاش هم بیشتر تازه amg gt هم از نزدیک دیدیم قیافش مثل بقیه بنز هاس عین ون هاش عین هاچ بک هاش عین اس کلاسش تو ذهنت زیاد بزرگش نکن 😎💪

        5. Mohammad
          سوابق: (557 دیدگاه) ,

          آرمان داداش خودتو خسته نکن از ماشین سردر نمیاری
          هنوز هدف تولید ماشینی مثل دیمن رو نمیدونی بعد میای باهاش جوک بیمزه میسازی

        6. Arman
          سوابق: (297 دیدگاه) ,

          Ali USA
          تو درگ جهانی پارسال موتور ترند بنز amg gtr ششم شد ولی zl1 هفتم :)) فیلمش تو سایت موتور ترند و یوتیوب هم هست
          گفته بودی تو تمام درگ ها میزنه بنز رو نه؟ اره عزیزم تو اون کاپوت دراز این هست! تازه صد اسب بخار کمتر بود بنز

          البته از کسی که میگه ۴٠۵ زیرپاش از توسان خیلی بهتره انتظاره زیادی نمیره 🙂

        7. mahdy
          سوابق: (1294 دیدگاه) ,

          فقط یه آمریکایی دوست ایرانی میتونه اینارو مقایسه کنه

    2. mahdy
      سوابق: (1294 دیدگاه) ,

      مازراتی هیچ وقت رکورد فروش پراید را در ایران نمیزند
      اصغر فرهادی _اسکار

      پاسخ
  3. Amir
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    آلفا این جذاب ایتالیایی…من یکی واقعا عاشقشم

    پاسخ
  4. Reza
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    BMW رو عشق است، و آلفا و پورشه دوست داشتنی

    پاسخ
  5. TRX (تایماز)
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    اگر با یه ماشین دیفرانسیل عقب رانندگی کنید دیگه رانندگی با ماشین هایی که قدرت رو فقط دیفرانسیل جلو انتقال میدن براتون کسل کننده میشه
    ولی خب با افزایش قدرت ماشین ها برای بهره‌برداری با حداقل تلفات انتخاب ماشین هایی هستند که انتقال قدرت به انتخاب راننده بین عقب و جلو تقسیم میشه خیلی به صرفه تر هست.

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1098 دیدگاه) ,

    M2کامپتیشن شاهکار این لیسته.پورشه کیمن هم محشره.آلفا جولیا ماشین هیجان انگیزیه ولی فقط همین چون در کیفیت.دوام.کاربردی بودن و رانندگی روزمره به پایM3وC63نمیرسه.در تمام مقایسه هاش باM3وC63 این ایرادات رو بهش میگرفتن

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      رو هوا حرف نزن دوست عزیز،اتفاقا آلفا در بخش عقب جادار تر از m3 و c63 هست و صندوق بار مناسبی هم داره این از کاربردی بودن،کیفیت و دوام هم هیچ چیزی از آلمانی ها کمتر نداره شما منابعی که خوندی گفتن مشکل داره به ما هم معرفی کن،در رانندگی شهری هم فوق العاده راحت و خانوادگیه و پاش برسه در بحث پرفورمنس رقیباش رو قیمه قیمه می کنه.پیشنهاد می کنم بررسی که مفصلا وبسایت carwow انجام داده ببینی.

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1098 دیدگاه) ,

        در۸۰درصدرقابت ها بینM3و آلفا جولیا پیروز رقابتM3 بوده.همینطور دربیشتررقابت ها بینC63وآلفا جولیا باز C63پیروز بوده.پدال هم چند مورد از رقابت هاشون رو آورد.شما چون یه رقابت پیروز شده یعنی بهتره.منم بالای۵۰مقایسه ازشون مطالعه کردم درسایت های خارجی که این نتایج رو داشته.اونم در حالیکه M3قدیمی تر بوده.اگه بخوان میرم دقیق میشمارم تعداد پیروزی های آلفا وپیروزی های M3وC63.همین مطلب هم گفته خودروی فوق العاده ای نیست.اما پرفومنس بالایی داره.که اونم نه در حدM3افسانه ای

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          https://www.pedal.ir/%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A6%D9%88/%D8%B4%D8%A7%D8%AE%E2%80%8C%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%B4%D8%A7%D8%AE-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A6%D9%88-%D8%AC%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7/
          اینو حتما ببین مهدی عزیز حداقل من با سند حرف میزنم در ضمن m3 افسانه ای شما در هندلینگ،درگ ریس و رولینگ ریس به گرد جولیا کوادریفولیو نمی رسه :))

      2. Trx (taimaz)
        سوابق: (275 دیدگاه) ,

        کودروفولیا مطمعنن جلوی نسل جدید M3 حرفی واسه گفتن نخواهد داشت میتونید با نسل قدیم که سال ۲۰۱۴ معرفی شده مقایسش کنید و بخاطر برتری جولیا که تا زمان معرفی M3 جدید اونو برنده اعلام کنید اما خب تاریخ هیچ وقت عوض نمیشه سگمنت D متعلق به سری سه هست.

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (1098 دیدگاه) ,

          همین سایت پدال یه مقایسه بینM3وC63SوکادیلاکAts vو آلفا جولیا آورد که جایگاه اولm3 شد.ودر آخرگفت آلفا هنوز توان رقابت باm3رو نداره.در مورد پیست هم که یه رقابت دیگه ازش پدال داره که بازm3 سریع تربودش.و اما در مورد شتاب.آپارات مسابقه شتابm3cs وآلفا جولیا رو داره که به شکل وحشتناکی سریع ترهm3cs.حتی درگm4cs هم باآلفا هست که اونم بااختلاف قابل توجهی m4csشکستش میده آلفارو.اگه میخوای رقیبی گیربیاری که در تمام زمینه ها برای رقابت باm3 افسانه ای لیاقت دارهC63sهستش.چون جولیا دوام و کیفیت این دو رونداره.همه چیز که شتاب نیست.جرمی به زور سوارش میشد اونقدر بدطراحی شده کابینش.واما خوده آلفا رومئو میگه معیار ماm3هستش بعد شما میگی آلفا بهترین این کلاسه.امروز رفتم شمردم فقط در۱۰درصد مقایسه ها آلفا پیروز بوده ودر۹۰درصد m3

  7. حسین وی
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    چقدر این میاتا دوست داشتنیه همیشه تو لیسته برترین ها میبینیمش

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (1098 دیدگاه) ,

    مزدا میاتا نشون میده واسه لذت رانندگی نیازی نیست حتما اسب بخار ماشین چندصدتا باشه وخودرو ظاهر فضایی داشته باشه.جاش توایران به شدت خالیه

    پاسخ
  9. آرین
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    داداچ سلطان 370z رو جا انداختی
    سرور همه دف عقبا

    پاسخ
  10. بهنام
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    موج تبلیغاتی برای جلب توجه به جنسیس و استینگر به راه افتاده، وگرنه چگونه می‌شود تصور کرد ب ام و سری پنج و سه تو لیست نباشه و اون دوتا کره ای باشن؟ یعنی فراری های دیفرانسیل عقب به اندازه ی اینها لذت بخش نیستن یا اینکه خیلی گرانن؟ العجب

    پاسخ
    1. Arman
      سوابق: (297 دیدگاه) ,

      تبلیغات بقیه وقتی زیاد میشه که کیفیت بالا باشه
      اونا تست کردن و تصمیم گرفتن این ماشین هارو تو لیست قرار بدن لطفا شما بگو کدوم هارو تست کردی که میگی این ٢ تا نباید باشن :))))
      جوایزی که استینگر کسب کرد رو یه سرچ بکن,نمونه سادش عنوان ماشین سال اتوگاید البته تو از اتوگاید بهتر میدونی
      مقایسش با موستانگ تو سایت تاپ گیر هم هست که اخرش با این جمله تمام میشه: the Stinger beats
      the Mustang
      جنسیس هم که دیگه نیازی به تعریف نداره مشخصه

      پاسخ
  11. sina
    سوابق: (1343 دیدگاه) ,

    اخیرا دوباره به موستانگ علاقه مند شدم بعد از یه وقفه طولانی 🙂
    میاتا هم که اصن با روح و روان ادم بازی میکنه بس شیک و موقر و باکلاس هست ماشالا

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (557 دیدگاه) ,

      اصلا حدیث داریم کسانی که میگن عاشق موستاتگ نیستن یا دروغ میگن یا خودشون زدن به اون راه

      پاسخ
  12. ایمان
    سوابق: (654 دیدگاه) ,

    به نظرم این لیست کامل نبود و خلاصه شده بود
    نام خیلی از بزرگان از قلم افتاده ….

    پاسخ
  13. Arman
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    به به استینگر و جنسیس،فوق العاده هستن،باکستر هم که حرف نداره

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (466 دیدگاه) ,

    چرا من همشونو دوست دارم؟؟؟
    همشون فوق العاده اند

    پاسخ
  15. Mobin pourmand
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    عاقا اصن نمیگیم چلنجر هلکت و دیمون و اینا،،چلنجر اسکات پک کو؟ ار تی کو؟
    چارجر کو؟ جم کنین باو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.