رقابت داغ‌ترین خودروهای 2018 در سخت‌ترین پیست آمریکا

وب‌سایت معتبر کارانددرایور هرساله اسپرت‌ترین خودروهای سال را گرد هم جمع کرده و آن‌ها را در پیست Virginia International Raceway که به‌صورت مخفف VIR نامیده می‌شود، مورد آزمایش قرار می‌دهد. این پیست که یکی از سخت‌ترین پیست‌های ایالات‌متحده است، به‌عنوان نوربرگ‌رینگ آمریکایی شناخته می‌شود. در این رقابت جذاب که «دور صاعقه» (Lightning Lap) نام دارد، تمامی شرکت‌کنندگان اقدام به تایم زنی در پیست VIR کرده و توانایی‌های خود را به رخ یکدیگر می‌کشند. خودرویی که بتواند یک دور این پیست را در سریع‌ترین زمان طی کند، اعتبار و افتخار بزرگی کسب می‌کند زیرا همان‌طور که گفته شد، VIR با پیچ‌های زیاد و تند، پیست بسیار دشواری است و خودروها را کاملاً به چالش می‌کشد. رقابت دور صاعقه دوازده سال است که توسط کارانددرایور برگزار می‌شود و تاکنون 242 دور پیست VIR در آن به ثبت رسیده است.

امسال آزمایش‌کنندگان کارانددرایور با چندین میلیون دلار خودرو با مجموع قدرتی بیش از 10 هزار اسب بخار در VIR به رانندگی پرداخته‌اند. این تیم سه روز در هرسال با کاروانی از جدیدترین خودروهای عملکردی بازار به این پیست می‌روند تا آن‌ها را موردسنجش قرار دهند. این پیست 6.6 کیلومتر طول و 24 پیچ دارد؛ اما فرضیه‌ای وجود دارد که گران‌ترین خودرو باید بهترین لپ تایم را ثبت کند. به همین دلیل در این رقابت تمامی شرکت‌کنندگان به‌غیراز شاسی‌بلندها، بر اساس قیمت پایه، در پنج گروه مختلف از LL1 تا LL5 تقسیم‌بندی می‌شوند. همهٔ شاسی‌بلندها نیز صرف‌نظر از قیمت در یک گروه بنام LLTruck قرار می‌گیرند.

در رقابت دور صاعقهٔ امسال 21 شرکت‌کننده حضور دارند که تقریباً یک‌چهارم آن‌ها حداقل 700 اسب بخار قدرت دارند. سه نمونه از این خودروها شورلت کوروت ZR1، مک‌لارن 720S و پورشه 911 GT2 RS هستند که برای کسب مقام اول باهم رقابت می‌کنند درحالی‌که دو خودروی دیگر، دوج چلنجر هلکت و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هستند؛ اما گرند چروکی ترک‌هاوک تنها شاسی‌بلند در رقابت امسال نیست و مرسدس-آام‌گ GLC63 S هم در بین شرکت‌کنندگان حضور دارد. علاوه بر این، پورشه ماکان توربو هم می‌توانست در رقابت حضور داشته باشد اما چون مدل‌های  GTS 718 کیمن، 911 GT3 RS و 911 GT2 RS به‌عنوان نمایندگان شایستهٔ پورشه در دور صاعقهٔ امسال شرکت کردند، ماکان توربو از حضور در این نبرد بازماند و رقابت امسال تنها با دو شاسی‌بلند، یعنی جیپ و مرسدس بنز برگزار شد.

در بین سدان‌ها، برجسته‌ترین شرکت‌کننده، ب‌ام‌و M5 با 600 اسب بخار قدرت است درحالی‌که کیا استینگر GT کم‌قدرت‌تر نیز به‌عنوان یک سدان کامپکت عملکردی در رقابت امسال حضور یافته است. به شرکت‌کنندگان دور صاعقهٔ امسال هوندا آکورد اسپرت 2.0T هم اضافه شده است زیرا بسیاری علاقه دارند ببینند خودروهایی که به‌صورت روزانه با آن‌ها سروکار دارند در پیست و در مقایسه با اسپرت‌ترین خودروهای بازار چه عملکردی خواهند داشت. البته امکان حضور خودروهای خانوادگی بیشتری در این رقابت وجود داشته اما چون آکورد معیاری در این کلاس محسوب می‌شود، نمایندهٔ شایسته‌ای برای این کلاس به‌حساب می‌آید.

نمایندهٔ خودروهای ارزان‌قیمت در دور صاعقهٔ امسال، شورلت کامارو توربو 1LE با 275 اسب بخار قدرت و سوبارو BRZ tS با 205 اسب بخار قدرت هستند که هردو در گروه قیمتی LL1 قرار می‌گیرند. در گروه LL2 هوندا سیویک تایپ R حضور دارد که نشان می‌دهد H قرمز روی دماغه‌اش به چه معنا است درحالی‌که رقیب هم‌وطنش یعنی سوبارو WRX STI تایپ RA با 310 اسب بخار قدرت نیز در این گروه خودنمایی می‌کند. فورد موستانگ GT با پکیج عملکردی سطح دو هم در گروه LL2 حضور دارد و امیدوار است بتواند عملکرد خود را نسبت به سال 2014 بهبود بخشد. آئودی با مدل‌های RS3 و TT RS که هردو مجهز به پیشرانهٔ 5 سیلندر توربو هستند و روی پلت‌فرم MQB ساخته شدند، در دو گروه LL2 و LL3 حضور دارد درحالی‌که کوپهٔ جدید RS5 با 450 اسب بخار قدرت نیز نمایندهٔ سوم این برند آلمانی در دور صاعقهٔ 2018 محسوب می‌شود.

صدر لیست شرکت‌کنندگان رقابت امسال اما تحت سلطهٔ سوپراسپرت‌های چند صد اسب بخاری است. کمی پایین‌تر از 700 اسب بخاری‌ها که در بالا به آن‌ها پرداختیم، فورد و لامبورگینی با مدل‌های GT و اوراکان پرفورمانته در باشگاه 600 اسب بخاری‌ها حضور دارند. فورد GT سال گذشته رکورد پورشه 918 در پیست VIR را شکست ولی بااین‌حال برای اینکه مشخص شود این سوپراسپرت آمریکایی در برابر جدیدترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا چه عملکردی خواهد داشت، در رقابت امسال حضور یافته است. از سوی دیگر، اوراکان پرفورمانته هم یکی از تنها چهار خودروی تنفس طبیعی دور صاعقهٔ امسال محسوب می‌شود.

تمامی خودروهای شرکت‌کننده در رقابت دور صاعقه، در شرایط کارخانه‌ای قرار دارند و یا به قطعاتی مجهزند که در نمایندگی‌های فروش خود قابل سفارش هستند؛ بنابراین این رقابت در شرایط کاملاً واقعی و عادلانه برگزار می‌شود تا بهترین و معتبرترین نتیجه حاصل گردد. در ادامه می‌توانید لیست کامل شرکت‌کنندگان رقابت دور صاعقهٔ 2018 و سپس نتایج تایم زنی آن‌ها در پیست VIR را مشاهده کنید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

102 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    حیف واقعا چرا وایپر سلطان ۱۴ پیست دنیا نیست دیگه 😎💪

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (677 دیدگاه) ,

      باید منتظر کوروت موتور وسط بود
      که قرار بیاد و مثل هم وطنش وایپر یه بار دیگه دستی به رکورد های دنیا بکشه
      کوروت موتور جلو با قیمت واقعا کم برای سوپر اسپورت های چندصد هزار دلاری شاخ شونه میکشه
      منتظرشیم

      پاسخ
      1. آآآآرماااانننن
        سوابق: (257 دیدگاه) ,

        امریکایی ها هم یه عمره هی میگن منتظر باشین فلان ماشین داره میاد که همه اروپایی ها و اسیایی هارو به خاک و خون بکشه :))
        مثل دیمن که تهش ام۵ و مک لارن و غیره زدنش راحت !
        یا همین کوروت که بازم تو تمام رقابت ها یه اروپایی بالا سرشه ! اون از موتور ترند اینم از این!
        تو نوربرگ رینگ هم که اصلا خبری از امریکایی نیست تو ۵ یا ۴ تای اول 🙂

        پاسخ
    2. Mohammad
      سوابق: (677 دیدگاه) ,

      یه بار دیگه تاکید میکنم وایپر رکورد دار ۱۴ پیست دنیا هست در پیست لاگونا حتی ۹۱۸ رو هم شکست داد اونم یه ماشین برای سال ها قبل و قدرت زیر ۷۰۰ اسب بخار

      پاسخ
      1. Reza
        سوابق: (676 دیدگاه) ,

        وایپر یه چاق تنبل هستش اینو تو مسابقه the world greatest drag race 6دیدیم.
        دیدیم که ازNSX – R8 – 570S- GTR- خورد 😂😂😂😂
        حتی از 911 carrera s هم خورد 😃😃😃
        نمیخواد تعریفش رو بکنی.

        پاسخ
        1. Just bentley continental
          سوابق: (349 دیدگاه) ,

          داداش راننده وایپر راننوگی بلد نبود خودشونم تو اون مسابقه گفتن لانچ خوب نبوده و راننده گند زده وایپر ماشین بزرگیه یه اسطورست.
          من شاید امریکایی باز نباشم ولی وویپر برام ماشین قابل احترامیه.
          درگ ها هم اگه میبینین لطفا با تمام جزئیات ببینین.

        2. Mohammad
          سوابق: (677 دیدگاه) ,

          یه نگاه به رکورد های وایپر بنداز در اینترنت بعد بگو وایپر چی هست

    3. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      بنازم به این آلمانی 💪💪💪

      عملکرد پرفورمانته هم بی نظیر بود، که تونست بالاتر از Ford GT قرار بگیره 👌👌👌

      پاسخ
    4. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      کی بود که قورباغه قورباغه میکرد؟
      ببین این قورباغه چه کرده با پیست آمریکایی
      این خودرو واقعا بی همتاست 💪💪💪

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1567 دیدگاه) ,

        آلمانی و پورشه در صدر اونها رکورد دار تعداد قهرمانی در معتبرترین پیست های آمریکا هستن اونم با اختلافهای عجیب غریب
        .
        “شک نکن”

        پاسخ
      2. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        پورشه باید منتظر کوروت موتور جدید بمونه تا بیاد و با ۶ ثانیه اختلاف ازش رکورد بزنه

        پاسخ
      3. Alireza
        سوابق: (379 دیدگاه) ,

        قورباغه ی بی همتاییه😁😁😁

        پاسخ
    5. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      در عمل دیده بودیم که Ford GT سریع تر از ZR1 هستش ولی اینجا نتیجه برعکس شد. 😮😮😮

      یه جورایی این مسابقه نامعتبره. معلومه که یه چیزایی دست کاری شده

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        کجاش نامعتبره اینم همون مجله ای هست که گفته بود بی ام و بهترین انجین سازه

        پاسخ
    6. یانکی
      سوابق: (279 دیدگاه) ,

      خدایا اگر کوروت میخواست هم قیمت 911 و 722 ماشین رو بسازه چی خلق میکرد.یا دیگر آمریکایی ها.اختلاف قیمت کوروت رو ببینید با فوفولهایه اروپا چجوری هم چین چیزایی خلق میکنن تو آمریکا.خدا داند.همین پورشه تو رنج قیمت کوروت چی میتونه به دنیا عرضه کنه.گیرم عشاق پورشه و عاشقان کوروت با 80 هزار دلار تو آمریکا باشن عشق پورشه نهایت میتونه 718 بخره با 4 سیلندر.عشق کوروت میتونه z06 بخره با 8 سیلندر.اختلاف پرفورمنس و عظمت رو نگاه کنید.عاشق کوروت هنوز 10 هزار دلار داره که میتونه ماشین رو تا 1000 اسب تقویت کنه.دوست داران پورشه شما اگر از ایران خارج بشید میتونید پوسترش رو بخرید ولی یه عشق کوروت با کمی تلاش خودش رو میخره.نمونش رو داریما.

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        دقیقا برای همین کوروت تصمیم گرفت یکم ماشین گرون تری بسازه ( موتور وسط ) تا نشون بده تازیخ ۷۰ ساله داشتن یعنی چی

        پاسخ
    7. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      آفرین به آئودی TT RS که از چلنجر هلکت دود باز پیشی گرفت . آفرین

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        فرق هلکت با tt اینه که اگه تو خط راست قرار بگیرن راننده tt فقط میتونه دود لاستیک هلکت رو ببین و دیگر هیچ
        فرق بین ماشین درگ و پیست در همین

        پاسخ
        1. Reza
          سوابق: (676 دیدگاه) ,

          نگو هلکت واسه درگ ساخته شده که . . . . .. . . .
          این هلکت هستش نه دیمن.

          نکنه همه نسخه های داج واسه درگ ساخته شدن؟ خخخ

  2. علی
    سوابق: (822 دیدگاه) ,

    یعنی پرچم تمام کشورها تو این رقابت داغ اونم تو سخت ترین پیست آمریکا بالاست .
    از ((( آلمان سلطان خودروسازی گرفته تا آمریکا ، ایتالیا، ژاپن ، کره ))) . و نکته جالب کشور پر ادعا و ناقلای اینگیلیسه که حتی ی شرکت کننده نداره و حتی اگر هم داشت شاگرد آخر جدول بود🇬🇧🎩🕶🌂🇬🇧 .
    با تچکر

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      علی آقا پس این مکلارن به این گندگی مال کدوم کشوره؟

      پاسخ
    2. AMANTE
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      مک لارن 720 S انگلیسیه و سومین ماشین سریع تو این پیسته.

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (822 دیدگاه) ,

      (((مکی لارن))) طبق تحقیقات بنده در حال فروش به شرکت معظم((( اپل))) آمریکاست و منتظر ی امضای آخرش هستن که بمب خبری رسانهای جهان بشه. یعنی ی جوراهی مکی لارنو آمریکایی باید فرض کنی.
      اینگلیس از دار دنیا فقط آستین مارتینو داره که اونم آینده مشخصی نداره، شاید بابت بدهیشون به اتحادیه اروپا بفروشنش بره راحت بشن.
      با تچکر

      پاسخ
      1. Just bentley continental
        سوابق: (349 دیدگاه) ,

        شما تحقیقاتتو ادامه بده.

        پاسخ
    4. Just bentley continental
      سوابق: (349 دیدگاه) ,

      داداش وات د فاز؟😐😂

      پاسخ
  3. Amir Machine
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    ماشالا کوروت، واقعاً کولاک کرده
    اینم جوابی دندان‌شکن به اون کسایی که در مورد توانایی‌های کوروت ZR1 حرف مفت میزدن
    این ماشین تو سخت‌ترین پیست آمریکا، برترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا یعنی مک‌لارن 720S و اوراکان پرفورمانته رو مغلوب کرده، ماشین‌هایی که دو برابر خودش قیمت دارن و این شاهکاره
    همچنین نباید فراموش کرد که پرفورمانته رکورددار نوربرگ‌رینگ هم بوده

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1355 دیدگاه) ,

      کلا این جور تایم گیری ها به راننده خیلی بستگی داره
      توی تایم گیری های پیست این یه چیز عادیه که پورشه اول باشه
      خب ماشین های پورشه واقعا مهندسی شده تولید میشن.
      دقیقا حرف شما درسته
      کوروت رو مظلوم گیر اورده بودن
      ولی خب اینجا میشه دید که واقعا اون چیزی نیست که این همه علیهش جو سازی کردن
      موتور وسطش بیاد فکر کنم نتیجه ای به نمایش میزاره که به شدت دیدنی میشه
      کلا رقابت بین خودروساز ها رو دوست دارم
      لذت بخشه
      البته اگه دوستان نظرات ماواری فضایی نذارن

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (318 دیدگاه) ,

        دقیقاً
        منم کلاً عاشق ماشین هستم و از دیدن رقابت ماشین‌ها لذت میبرم.
        منم واقعاً از این بحث‌هایی که اخیراً چند نفر تو این سایت راه انداختن مشمئز شدم.
        من شخصاً با اینکه علاقه‌م به سمت آمریکایی‌هاس اما ماشین‌های سایر کشورها رو هم دوست دارم و هرگز به خودم اجازه نمیدم به اون‌ها توهین کنم.

        پاسخ
    2. PaRHaM
      سوابق: (712 دیدگاه) ,

      دقیقاً ، خیلی منتظر بودم همچین چیزی رو ببینم و ببینم واکنش اونایی که ب کوروت گیر الکی میدن، چیه
      توی ی پیست با تایم زیر ۳ دقیقه، ۵ ثانیه از هوراکان سریع تر
      (ک خب واقعاً برای این تایم خیلیه)
      هوراکان ک تا همین چند وقت پیش رکوردار نوربرگرینگ بود

      تازه اگه دقت کنین
      کوروت توی جدول بین ماشینایی قرار گرفته ک قیمت هر کدوم از اونا حدود سه برابر قیمت کوروته!

      امیدوارم بازم ب کوروت گیر الکی ندین
      بر مبنای دوتا درگ الکی و بی پایه و اساس نگین فلان و بهمان
      و در آخر منتظر غول مرحله آخر، نسخه پرچمدار کوروت نسل بعد (حدود ۱۰۰۰ اسب بخار⁦👌🏻⁩⁦👌🏻⁩) باشید ک پیست هارو بیشتر ب آتیش بکشه💪🏻❤😈👌🏻

      لطفاً منطقی باشید ، کسی منکر خوب و عالی بودن بقیه رقبا نیس
      همین رقابت هاست که باعث بهبود ماشینای محبوبمون میشه

      ب شخصه عاشق ۹۱۱ و ۷۲۰ و پیستا و بقیه عشق ها هستم
      ولی بدون هیچ تعارفی رفتار عجیب غریب بعضی دوستان واقعاً اعصاب خورد کنه، گیر های الکی، توهین ها، مقایسه های بی پایه و اساس
      امیدوارم رقابت ها همیشه پابرجا باشن⁦♥️⁩⁦♥️⁩

      پاسخ
    3. آآآآرماااانننن
      سوابق: (257 دیدگاه) ,

      امیر جون میبینم که بازم کوروت اومده زیر یه اروپایی تو جدول مسابقه :)) اون از موتور ترند اینم از اینجا :))
      ولی واس شماها همین دوم و اینا شدن هم افتخاره 🙁
      تو موتور ترند چندم شد راستی؟ 🙁

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (318 دیدگاه) ,

        همین که کوروت با نصف قیمت غول‌هایی مثل مک‌لارن 720S و اوراکان پرفورمانته رو مغلوب کرد و کاماروی چهار سیلندر 275 اسبی، استینگر شش سیلندر 370 اسبی رو نابود کرده برای تو کافیه عزیزم!!!
        یعنی خوشم اومد نهایت توان اسپرت‌سازی کیا تو پیست در حد مدل پایه کامارو هم نیست!!!
        ضمناً لپ‌تایم پیست، اونم پیستی به این سختی معیار بسیار بهتری برای سنجش توانایی‌های ماشین‌هاس تا یه درگ ساده تو 400 متر چون کاملاً قابلیت‌های ماشین رو در شرایط رانندگی واقعی نشون میده.
        البته با تو که سطح اطلاعاتت از ماشین فقط تو خط مستقیم خلاصه میشه، نمیشه از پیست حرف زد.
        فکر کنم تو جاده و خیابون هم فقط صاف میری، کلا نمیپیچی!!!

        پاسخ
        1. آآآآرماااانننن
          سوابق: (257 دیدگاه) ,

          تو همونی هستی که گفتی ٢٠۶ زیر پات از کیا استینگر بهتره :))
          خب با تو که نباید راجع به ماشین بحث کرد :))
          گفتی پیست،لطفا رتبه کوروت تو پیست نوربرگ رینگ رو بهم بگو :)) رتبه لامبو و پورشه هم بگو :))) این از پیست
          حالا میرسیم به خط مستقیم،رابطه کوروت تو درگ موتور ترند رو بگو رتبه لامبو و پورشه هم بگو :))) ضربات خیلی بدی بودن خدایی میدونم اذیت شدی خیلی ولی خب چه میشه کرد باید با این وضعیت داغون خودروسازی امریکا کنار بیای :))، راستی دیمن جلو ام۵ باخت؟ 🙁
          اینکه کامارو کوپه رو با استینگر سدان مقایسه میکنی و انتظار داری استینگر بتونه تو پیست ماشین کوپه رو ببره نشون از وضعیف داغون و پایین اومدن سطح توقع در حد شکست دادن ماشین سدان توسط کوپه امریکایی میده :)))
          خوشم میاد استینگر پارسال به تنهایی اندازه کل امریکا جوایز خودرو کسب کرد :))
          امسال هم که امریکا کلا ۶ نامرد و کره ٩ نامزد تو کاندیدا های بهترین ماشین سال داشت :)))
          کوروت تو پست خوبه؟ نوربرگ رینگ :)))

  4. Porsche & Bmw
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    غیرممکن بود پورشه رتبه اول رو نگیره
    واقعا تک تک اجزای ماشین با مهندسی خاص ساخته شده
    واسه تک تک ثانیه های داخل پیست برنامه ریزی کرده لنتی
    و اینکه بی ام و m5 نماینده شایسته کل سدان های دنیاس

    پاسخ
  5. mahdy
    سوابق: (1496 دیدگاه) ,

    وات د فاز اخوی ؟؟؟
    الان ذوق میکنی سوپر کار نیم میلیونی از سدان 2 تنی صد و اندی هزار دلاری جلو زده
    جدا از جر و بحث آلمانی آمریکایی

    پاسخ
  6. یانکی
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    هر چند این تست مربوط به ماه پیشه و اصلن اینجوری نبوده همونایی که تو درگ کار اند درایو بودن با هم مسابقه دادن اونایه دیگه هم جدا جدا قبلن مسابقه داده بودن.اونایی که 720.هوراکان رو و حتی 911 جی تی 2 رو به رخ کشیدن میبینم خاخیدید از عملکر کوروت .حالا فهمیدین میشه بهترین رو ساخت با قیمت بسیار کمتر از امسال 722.هلکت رو چی میگین ترک هاوک رو چجوری جواب میدین.

    پاسخ
  7. Mohammad
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    کامارو مدل پایه با ۱۰ هزار دلار ارزون تر از کیا سریع تره

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1326 دیدگاه) ,

      کیااستینگر یه سدانه.نکنه انتظار داشتی شکست بخوره؟

      پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      خوب آئودی TTRS هم هلکت به این گندگی رو محو کرد، اینو حساب نمیکنی؟

      پاسخ
  8. Mohammad
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    جانم کوروت این ماشین خارق العادست
    فقط با دوثانیه کمتر دوم شده
    اونم با یک سوم قیمت پورشه
    از مکلارن ۷۲۰ سریع تره با یک پنجم قیمت

    پاسخ
    1. Just bentley continental
      سوابق: (349 دیدگاه) ,

      حالا چقدر سریع تر دو دهم ثانیست کلااااا

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        اگه قیمت رو حساب کنیم که کوروت ۱/۴ مکلارن قیمت داره
        کوروت از مکلارن ۱۰ ثانیه جلو تر هست 😎💪

        پاسخ
        1. Just bentley continental
          سوابق: (349 دیدگاه) ,

          بیاد درگ بندازه کروت محو میشه.
          بعد این دو دهم ثانیه رو پوشش میده.

    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (2087 دیدگاه) ,

      محمد جان زیاد تند نرو.
      همین رندی تو موتورترند یه جاش میگفت این ماشین((720)) عینه یه خودروی پیست محور میمونه.
      یعنی چی؟؟
      یعنی اینکه پیست محور نیست.
      پس شکست دادن یه خودروی مناسب جاده اونقدرا افتخار نداره.
      دیگه اینم نگم که اگه مک لارن ترفئو آر داشت چه کار میتونست بکنه…….
      همه ی نشریات بین المللی میگن 720 بهترین سوپر اسپرت دورانه، اونوقت شما حرف از نصف قیمت و……میزنی؟؟
      هر وقت کوروت کاملا مستقل بود ،اونوقت معلوم میشد چقدر قیمت میخورد.
      حتی جانی لیبرمن موتورترند باورش نمیشد که 720 با این امکانات قیمتش اینقدر کم باشه.
      برای مقایسه مستقل بودن به هنسی نگاه کن.
      ونوم اف5 رو حدود 1.6 میلیون دلار میده در حالی برتریش فقط تو حداکثر سرعت ممکنه باشه نسبت به رقبا.
      دم کوروت گرم ولی واقعیت اینه که بهتر از 720 نیست.

      پاسخ
  9. Ahmad..F12
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جایگاه 720 درمقابل 911 بسی جای بحث داره😄😄

    پاسخ
  10. ایمان
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    باز هم فراری حضور نداشت و جای خالیش به شدت حس میشد ولی پورشه یک هیولایِ پیستِ به تمام معناست

    پاسخ
  11. Mohammad
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    فورد جی تی هم جواب داد به طرف دار هاش
    این ماشین جدای قیمتش که به خاطر خاص بودنش هست چون تعداد کم تولید میشه ارزش زیادی داره
    حتی مدل های نسل گذشته این ماشین قیمت ۲۵۰ هزار دلاری دارند مثلا مدل ۲۰۰۶ در سایت hemmings
    285 هزار دلار قیمت گذاری شده
    و فقط یک ثانیه از لامبو کند تر بوده

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      محمد راست میگی Ford GT جواب طرفداراش رو با شکست مقابل پرفورمانته افسانه ای داد، همون طور که ZR1 جواب طرفداراش رو با شکست مقابل LP610-4 داد. خخخ

      یعنی Ford GT که دیگه آخر تکنولوژِی آمریکا هستش و چند هزار تا سنسور من درآوری و . . . . داره از گلادیاتور ایتالیایی ( پرفورمانته ) خورد.

      پاسخ
    2. آآآآرماااانننن
      سوابق: (257 دیدگاه) ,

      کندتر بود یا نبود؟
      اینو بگو
      انتظار داشتی یک دقیقه کندتر باشه؟ تو بحث رقابت سوپراسپرت ها جنگ سر صدم ثانیه هست بعد تو یک ثانیه کندتر بود خوشحالم هستی :)))
      تو تمام رقابت ها امریکایی ها میگن چون چند ثانیه کمتر بود مهم نیست و فلان اینا :)))

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        اگه اختلاف قیمت پورشه با کوروت رو حساب کنیم روی عملکرد ( یعنی اگه کوروت هم قیمت پورشه بود و با اون تجهیزات ) از پورشه ۱۰ ثانیه جلو تره

        پاسخ
        1. آآآآرماااانننن
          سوابق: (257 دیدگاه) ,

          تو مقایسه سوپر اسپرت اصلا قیمت مطرح نیست
          اگه ارزش کوروت بیشتر بود شک نکن بیشتر. میفروختن
          اونا بیشتر از تو به فکر سودن! ولی خب ارزشش در همین حده
          تا کم میاری میگی قیمت :)))

  12. mahdy
    سوابق: (1496 دیدگاه) ,

    اون جیپه فتوشاپی چپ نکرده !!!
    رانندش کی بوده ؟
    و من همچنان اعصابم از دست فراری خورده که چرا اجازه زدن لپ تایم به 488 نمیده

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      مهدی جان دقیقا منم با شما موافقم که چرا فراری ۴۸۸ پیستا رو وارد میدون نمیکنه بعضیا میگن فراری به این چیزا اهمیت ولی به نظرم شبیه داستان گربه و گوشته!گیریم که فراری فقط واسه رانندگی لذت بخش و گرند تورر بودنه اما بازم یه سوپر اسپرته باید یکی از مهمترین فاکتورهاش یعنی رقابت و رکورد زدن رو داشته باشه!

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (1145 دیدگاه) ,

        دوست عزیز تو این جور مقایسه ها نشریات باید درخواست بدن که ندادن رفتن دومرتبه فورد جی تی رو اوردن انتظار دارین فراری التماس کنه تورو خدا بیاین تست کنید ماشین جدید مارو؟

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          ببخشید پس چجوریاست که هیچ نشریه ای درخواست نمیده مگه میشه نشریات علاقه مند به حضور فراری نباشن؟اگر فصل اول گرند تور رو دیده باشین اونجا هم جرمی کلارکسون گفت که فراری اجازه نداده لپ تایم ۴۵۸ در پیستشون رو ثبت کنن.

        2. Ferrari
          سوابق: (1145 دیدگاه) ,

          جرمی زیاد حرف مفت میزنه مگه تو یکی از برنامها ۴۵۸ رو نبردن تو یه پیست استیگ تایم زد و بعدش با ۳ ماشین خواستن تایم فراری رو بزنن؟؟ مگه بارها تو همون برنامه مدلهای مختلف فراری رو تست نکردن شما تشریف بیر به تایم های پیست تاپگیر نگاه کن ببین مدلهای مختلف فراری تایم زدن یانه.
          خودشون درخواست نمیدن به فراری.من یکی دوجا خوندم پیستا تو نوربرگ رینگ تایم ۶:۵۸ زده البته نه توسط فراری.فکر میکنم توسط یه نشریه ثبت شده تو پیست موتور ترند هم تایم زده و سه دهم کندتر از پورشه ۹۱۱gt2rs بود .

        3. ساسان
          سوابق: (619 دیدگاه) ,

          دریکی از قسمتهای تاپگیر ریچاردهموند درخواست یک دوج SRTرو داد به شرکت دوج. ولی نمایندگی بهش تحویل نداد…خود برنامه تاپگیر رفتن ویه خودرو تهیه کردن..همونجا هم هموند میگه شرکت فک کرده با یه برنامه ساز فقیر طرفه و ما یه دونه خریدیم…درقسمت 7فصل دوم گرند تور هم جیمز می 458اسپشیال شخصی خودش رو برای درگ با پرفورمانته آورد…فک کنم محدودیتی نداره و میتونن ازطریق دیگه ای خودرو رو تهیه کنن نه لزوما” از طریق شرکت.مگر خودرو های بسیارکمیاب و انحصاری یا خودرو ای که هنوز به دست مشتری نرسیده رو نمونه اولیشو از شرکت تحویل میگیرن.

        4. Amir
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          گفته هاتون منطقیه آقا ساسان ولی عجیبه که اکثرا فراری رو در تست ها نمی بینیم برای مثال درگ های سال motor trend که انواع و اقسام خودروها رو داشتن دریغ از یک فراری!

        5. Amir
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          جناب Ferrari اتفاقا همون قسمت تاپ گیر که میفرمایید رو دیدم.پس با این اوصاف نشریات و سایت ها انگار تمایل به تست کردن فراری ندارن که البته به نظر من خودشون ضرر کردن.امیدوارم خود فراری هرچه زودتر پیستا رو وارد میدان نبرد کنه تا ببینیم این پرچمدار چه کار می کنه.

  13. Amin
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    GLC 63 S واقعا برای یک SUV فوق العادس عملکردش

    پاسخ
  14. Abbas lsx/ltx
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    جدا از اینکه کوروت خوب خودشو نشون داده و جایگاه دوم رو کسب کرده
    موستانگ هم مثل کوروت مقام خیلی خوبی نسبت به قیمتش بدست اورده

    پاسخ
  15. Ahmad..F12
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این تست نشون داد هنوز سنگ محک خودروهای پیست، 911 هستش و بس…❤

    پاسخ
  16. Amir
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    راننده ی اوراکان پرفورمانته به نظرم تو حالت عادی نبوده یا بلد نبوده اینهمه تست های مختلف انجام شده حتی رکورد لامبو در نوربرگ رو ببینید خیلی بالاتر از این حرفاست حداقل از مکلارن بالاتره.رکورد کوروت هم البته خیره کنندست.پورشه هم که نیازی به گفتن نیست از اول مشخص بود که اوله.

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1326 دیدگاه) ,

      پس توهم مثل من فکر میکنی.این زمان گیریش انگار به زمان گیری های پیست های دیگه نمیخونه در مورد پرفومانته!!!

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        دقیقا مهدی جان این نتیجه برخلاف تمام نتایج قبلیه و جای تامل داره البته نمیشه با قطعیت بگیم قصد و غرضی در کار بوده به هر حال بازم عجیبه!

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (1326 دیدگاه) ,

          یه چیزه عجیب دیگه زمان پورشه۹۱۱gt3هستش.چون درپیست های دیگه مثلا فوردgt از911gt3ضعیف تر بوده.حتی فوردgt از بنزgtr شکست خورد ولی فقط وفقط دراین پیست سریع تربوده!!!ویا همین کوروت Zr1 در نوربرینگ کندتر بوده اما اینجا برعکس.کدوم روقبول کنیم؟؟؟

      2. Amir
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        خب قطعا نوربرگ رینگ مرجع معتبر تریه رکوردهایی هم که سایت های دیگه اعلام کردن به نوربرگ نزدیک تر بوده و یه جوری میشه فهمید کدوم رکوردها درست ترن.

        پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    پادشاه۹۱۱gt2 روببین.هرچند من کلا ۹۱۱gt3 روبیشتر دوست دارم.M5پادشاه پرفومنس سدان ها.اما درمورد لامبورگینی پرفومانته حس میکنم راننده اش یه خطایی داشته که یکی دوثانیه زمان ازدست داده چون درپیست های دیگه معمولاجایگاه دوم وبعد۹۱۱GT2 رو بدست آورده.بنزglc هم عالی عمل کرده

    پاسخ
  18. Ahmad..F12
    سوابق: (2521 دیدگاه) ,

    این تست نشون داد هنوز سنگ محک خودروهای توی پیست، ۹۱۱ هست و بس..❤

    پاسخ
    1. mehran (fox)
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      احمد آقا چرا کم نظر میدی داداش من که از قدیم تو پدال بودم و کمتر نظر میذارم به شخصه طرفدار نظرات کارشناسانه و استخون دار شما و بعضی از اعضای دیگه پدالم…به نظرم کم نظر دادن امثال شما میدونو واسه بعضی از اعضای سلطان نظرات فضایی خالی کرده.هرکی ندونه ماها که خوب یادمونه یه زمانی بخش نظرات پدال به لطف وجود امثال شما مثل مهران 911، میلاد،کسری، محمدحسین کربونادو و یه سری از دوستان با سواد دیگه که الانم هستن ولی کم نظر میدن واقعا یه کلاس درس بود که من به شخصه ازتون یاد میگرفتم ولی الان…خوشحال شدم کامنتتو دیدم دوست عزیز///

      پاسخ
      1. Ahmad..F12
        سوابق: (2521 دیدگاه) ,

        قربونت مهران جان
        راستش ما همگی دور هم جمع هستیم و روزی نیس که باهم حرف نزنیم، تلگرم گپ داریم هممون جمعیم،
        من
        میلاد
        شروین
        شاهین
        حسین
        فریا
        رضا
        محمد هاااااا
        و…..
        ممنون بابت لطفت
        راستش مثل قدیم نه فرصت ترجمه دارم نه میرسم بیام سایت رو سر بزنم، ولی با بچه ها اخبار رو دورادور دنبال میکنیم🙏🙏

        منم خوشحال شدم دادا ، که هنوزم بچه های قدیم هستن😊

        پاسخ
        1. mehran (fox)
          سوابق: (118 دیدگاه) ,

          ایشالا هر کجا که هستین پایدار باشین هم شما هم همه دوستان دیگه که اسم بردین…راستی عکس پروفایلت برام خیلی نوستالژیکه…خوشحال شدم از هم کلامی باهات…

  19. Amin
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    دیگه عادت کردیم پورشه رو صدر همه رده بندی ها ببینیم

    پاسخ
  20. mehran911
    سوابق: (1567 دیدگاه) ,

    چندین نکته جالب وجود داره در این پست
    یکی اینکه از ۱۰ تای اول ۶ تاش آلمانی هستن اما طرفدارای آمریکایی چنان جوی درست کردن که مجبور شدم دوباره برم جدول رو ببینم تا مطمئن بشم
    .
    نکته دوم نبود پورشه مدل Gt3rs بود که اگر بود قطعا فورد رو می گرفت
    .
    و از همه مهمتر اختلاف بسیار عجیب و معنا دار مرسدس GLC ۶۳ با جیپ گرند چروکی … بود مثل همیشه فارق از همه سرو صدا ها و تبلیغات “دود از کنده بلند میشه”
    .
    پورشه هم که دیگه …
    ever ahead

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      من شخصاً نه جوی دست کردم و نه علاقه‌ای به این کل‌کل‌های حال‌بهم‌زن دارم.
      من فقط یه کامنت گذاشتم اونم در جواب کسایی که بعد از درگ و موتور ترند چپ‌وراست کوروت ZR1 رو مسخره میکردن.
      این رقابت کاملاً توانایی‌های کوروت ZR1 رو نشون داد. البته قطعاً پورشه 911 GT2 RS هم یه اعجوبۀ قابل‌احترامه، پیست و رقابتی نیست که این ماشین توش ندرخشیده باشه.
      اما جیپ ترک‌هاوک اصلاً با GLC تو یه کلاس نیست و به‌هیچ‌عنوان با اون قابل‌مقایسه نیست.
      GLC یه کراس‌اوور کامپکت چابکه که خصوصاً تو نسخۀ کوپه که تو این رقابت حضور داره، دینامیک بالایی داره چون در اصل میشه اون رو یه C کلاس قدبلند دونست اما گرند چروکی یه اس‌یووی میان سایز سنگینه که بیشتر مناسبه خط مستقیمه نه پیست.
      بنابراین معلومه که ترک‌هاوک تو پیست حریف GLC63 نمیشه.
      و نکتۀ آخر اینکه برام عجیبه که چلنجر هلکت تو پیست سریع‌تر از آئودی RS5 بوده چون هرچند هلکت قدرت بیشتری داره اما اونم مثل گرند چروکی بیشتر مناسب خط مستقیمه درحالیکه RS5 ماشین کاملاً جدیدتریه که با سیستم چهارچرخ محرک کواترو باید چابکی و پویایی بالایی داشته باشه.

      پاسخ
    2. کوروش
      سوابق: (939 دیدگاه) ,

      طرفدارای امریکایی از لوله شدن پشت هم به مشکل بر خوردن نیاز به عوض کردن جو دارند وگرنه اون موقع که توی دنیا هشت سیلندر هاشون پر شده بود حریف پورشه بلند شده از خاکستر جنگ نشدند چه برسه به الان که …

      پاسخ
    3. Mohammad
      سوابق: (677 دیدگاه) ,

      چلنجر و جیپ برای درگ هستن عزیز نه پیست . مهم هم نیست رکوردش چند شده ولی اگه خط راست بود همین جیپ میتونست سوم بشه 😎💪

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1567 دیدگاه) ,

        اینایی که میگی رو فقط همینجا بگو نه جای دیگه چون خدایی نکرده مردم فکر بد میکنن

        پاسخ
    4. mehran911
      سوابق: (1567 دیدگاه) ,

      دوست من اگر به وجدانت رجوع کنی کاملا متوجه میشی این جو رو چه کسی درست کرد و چه کسی داره ادامه میده
      این باعث میشه دودش تو چشم طرفداری آمریکایی بره
      تا دو سال پیش طرفدارای امریکایی دو برابر الان بودن …
      بگذریم …
      .
      ((‌ این رقابت کاملاً توانایی‌های کوروت ZR1 رو نشون داد ))
      من منکر خوبی کوروت نیستم اما همیشه گفتم هیییییچ گرونی به علت نیست
      شما تا کی میتونی با افزایش اسب بخار و توسعه تعلیق برای تحمل وزن زیاد و دیسک و کالیپر های ترمز بزرگتر و … اثر وزن رو بپوشونی ؟؟؟ که هر چند از بین بردنش نشدنیست
      به نظرت کوروت موتور وسط که قراره با انبوهی از متریال های سبک وزن مثل فیبرکربن و منیزیم عرضه بشه قیمتی مشابه zr1 خواهد داشت ؟
      و خیلی موارد دیگه مثل کیفیت متریال داخلی و … ماشین
      .
      درسته برای کسی که توانایی پرداخت هزینه زیاد رو نداره بهترین گزینه است اما قطعا در این کلاس بهترین نیست
      .
      جیپ ترک‌هاوک اصلاً با GLC تو یه کلاس نیست
      من نمیگم هم کلاس هستن
      من میگم تحت هر شرایطی با وجود قدرت بیشتر جیپ و وجود آپشن سیستم رانندگی در پیست در اون این اختلاف واقعا زیاد
      GLC در حال حاضر در مسیر مستقیمی با ثبت رکورد شتاب ۳.۳ کاملا سریعتر از ترک هاوکه و سریعترین شاسی بلند دنیاست و یک چهارم مایل رو در ۱۱.۷ طی میکنه
      .
      از این موارد که بگذریم
      بهتره از فضای کامنت ها و اطلاعات بزرگنمایی شده اونها بیایم بیرون و اخبار رو بصورت دقیقتر پیگیری کنیم

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (677 دیدگاه) ,

        داداش یه سرج کن سریع ترین suv دنیا همین پدال هم میاره که جیپ ترک هاوک هست
        بلی درست میگی ماشین موتور وسط هزینه تولیدش بیشتر قیمت بیشتری هم خواهد داشت کوروت موتور وسط
        ولی کدوم ماشین موتور جلو رو میشناسی که بتونه رکورد های وایپر و کوروت رو بشکنه
        حتما اگه موتور وسط کوروت بیاد برای رکورد های جدیدی در دنیا دست درازی میکنه 😎💪

        پاسخ
      2. mehran911
        سوابق: (1567 دیدگاه) ,

        اینو گوگل سرچ کن برو کارانددرایور
        These Are the Quickest SUVs We’ve Ever Tested
        .
        تنها برتری ترک هاوک بر glc فقط اختلاف یک دهم ثانیه ای ( ۱۱.۶ در مقابل ۱۱.۷ ) در یک چهارم مایله

        (( ولی کدوم ماشین موتور جلو رو میشناسی که بتونه رکورد های وایپر و کوروت رو بشکنه))
        بخدا اینو دیدم خنده ام گرفت
        طرف با وجود قرار دادن موتور ماشین در پشت اکسل عقب ! که در حالت ذاتی بدترین کنترل و هندلینگ رو روی کاغذ خواهد داشت با هنر خارق العاده مهندسی آلمانی بهترین زمانها رو در تک تک پیست ها ثبت میکنه اونوقت تو داری در مورد خودروهای موتور جلو که در مقایسه با پورشه اصلا کار سختی ندارن ادعا میکنی ؟!؟!؟!؟

        ((( حتما اگه موتور وسط کوروت بیاد برای رکورد های جدیدی در دنیا دست درازی میکنه )))
        در اون زمان رقبای بسیار قدرتمندتری وجود خواهند داشت

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (677 دیدگاه) ,

          همین الان مقایسه کردند با اون تست
          اگه کوروت هم قیمت پورشه بیاد از اون خیلی سریع تر خواهد بود

    5. mehran (fox)
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      مهران 911 یعنی قوت قلب آلمانی بازای این سایت…شخصیتت درست عین 911ه یعنی وقتی وارد رقابت بحث علمی با کسی میشی آدم خیالش راحته که دست پری داریو عین 911 به رقیبت لبخند میزنیو جاش میذاری…ارزش هر کامنتیو که تو این سایت گذاشتی اینجوری باید حساب کرد که تعداد نظرات مهران 911 ضربدر 1000 …به قول عادل فردوسی پور: جوووووووووونم مهران 911

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1567 دیدگاه) ,

        عزیز دلی مهران جان
        خیلی لطف داری
        حقیقتا شرمنده میکنی من همیشه درس پس دادم
        امیدوارم دوستان قدیمی پدال بیشتر به سایت سر بزنن و فضا رو مثل گذشته ها خاطره انگیز کنن

        پاسخ
        1. mehran (fox)
          سوابق: (118 دیدگاه) ,

          عزیزی مهران جان، فدات…

  21. فرید
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    واقعا چرا لامبو اینقدر اختلاف داره؟ شوکه شدم کاملا. باز اگه در حد چند دهم بود یه چیزی ولی آخه…. 😐

    پاسخ
  22. امیر
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    اکثرا عالی عمل کردن بعضیا هم یکم ضعیف و تعجب اور!!!
    ماشالله به چلنجر ک رکوردش قابل توجه هس(یه خودروی درگ)
    پورشه هم ک خیلی واضحه سلطانه پیسته یه جورایی
    ولی کاش وایپرacrو پورشه 918هم بودن
    اونوقت خیلی نتیجه فرق میکرد…!!!

    پاسخ
  23. کاوه
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    بابا اون گرون ها رو ولش، اون میونه جدول رو باش، هوندا و سوبارو، ساده، بی ادعا، ارزون (در قیاس با بقیه)، معمولی، کاربردی، قابل اعتماد، رفیق، عشق، دلبر و…<3 @@@

    پاسخ
  24. ساسان
    سوابق: (619 دیدگاه) ,

    دوستان رکورد پرفورمانته اشتباه تایپیه؟یا درست میبینم؟ پورشه به کنار یعنی پرفورمانته با اون دوبزرگوار بعدی 5ثانیه اختلاف داره!!
    مجله مجله ی معتبریه.چی بگم!نظر دوستان چیه درمورد اختلاف 5ثانیه ای پرفورمانته با کوروت و مکلارن؟ نکنه اشتباهی گلاردو مدل 2003رو بردن!!!!
    دراکثر پیستها لامبو دوم بوده با اختلاف کم…یکمکه چه عرض کنم خیلی بیش از یکم تعجب برانگیزه!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1326 دیدگاه) ,

      من احتمال میدم راننده پرفومانته درپیست یه اشتباه داشته که باعث شده چندثانیه زمان ازدست بده.چون طبق باقی رقابت هاش دراین پیست باید دوم میشد.چون درنوبرینگ ازکوروتzr1خیلی سریع تره

      پاسخ
      1. datsun
        سوابق: (1255 دیدگاه) ,

        فیلمش رو تو آپارت گذاشته پدال ولی اینجا نه
        رانندش ناشیه یه بار هم از پیست خارجش کرد و گاو وحشی رو فرستاد تو سبزه و چمن البته آسیب ندید

        پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      ساسام جون مطمئن باش یه چیزهایی رو دستکاری کردن .
      واسه ما مهم همون موتور ترند هستش.

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (619 دیدگاه) ,

        http://chintrackdays.com/images/vir-track-map.jpg
        این نقشه ی پیسته… یعنی بخاطر مسیرهای مستقیم زیادشه؟چون هر چی پیچها بیشتر بشه اوراکان اختلافو کم میکنه… نمیدونم
        هرجور می خوام قانع شم تو کتم نمیره 5ثانیه!!
        پورشهgt2rs تو نوربرینگ 25 کیلومتری که رسما”یه شهریه برا خودش اینقد اختلاف نداشت که کوروتو مکلارن تو 6 کیلومتر اینقدراختلاف دارن!!!

        پاسخ
  25. امیر
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    نتیجه m5 برام جالب بود با وجود این همه قول

    پاسخ
  26. Elmiraj
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    جایگاه دوم ZR1 با طراحی موتور جلو ، دیفرانسیل عقب ، وزن بسیار بالای ۱۶۵۵ کیلوگرم و قیمت ناچیز ۱۳۵ هزار دلاری واقعا جای تقدیر داره ، این که از گروه LL4 باشی و بین این همه رقیب قدر LL5ی خودتو جا کنی خیلی حرفه ……..!!!!
    .
    .
    موندم سال ۲۰۲۰ وقتی ZR1 با طراحی موتور وسط ، دو دیفرانسیل ، قوای محرکه هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری و ترکیب منیزیم ، فیبرکربن و آلمینیوم بیاد چه طوفانی به پا می‌کنه …….؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

    پاسخ
  27. بهنام
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    از اینکه 911 GT2 اول شد تعجب نکردم این ماشین فوق العاده هست. کوروت گل کاشته واقعا که تونسته بالاتر از مک‌لارن و پرفورمانته قرار بگیره. هنوز هم میگم به هیچ عنوان جای استینگر تو این جمع نیست. سیویک تایپ آر هشت ثانیه سریعتر از استینگر بوده و اختلافش با آکورد 3.4 ثانیه بوده.

    پاسخ
  28. کاوه
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    جالبه که دوتا ماشین آمریکایی که به لحاظ قیمت در سکشن های دو و چهار هستند به لحاظ زمان بالاتر از ماشینای سکشن های گرونتر قرار گرفتند. موستانگ و کوروت. این یعنی اروپایی ها بیش از حد نرمال قیمت گذاری شده اند. حداقل در مقوله شتاب و قدرت و سرعت

    پاسخ
  29. شاهین
    سوابق: (522 دیدگاه) ,

    مطلب جالبی بود مرسی
    فقط راننده پرفورمانته تحت تعقیب، هرجا دیدینش حکم تیر دارید بزنیدش ملعون رو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.