چشم اندازهفته نامه

درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰، متفاوت از سال‌های قبل

یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های خودرویی که هرسال شاهد آن هستیم، درگ بزرگ موتورترند است. در این درگ، خودروهای حاضر در رقابت بهترین خودرو برای راننده شرکت می‌کنند که همگی از ماشین‌های پرفورمنس برتر سال هستند. غرش چندین و چند خودروی اسپرت و قدرتمند در باند فرودگاه و آغاز حرکت هم‌زمان آن‌ها صحنه‌ای است که فقط در این درگ بزرگ می‌توان دید. امسال اما به خاطر شیوع بیماری کرونا، پایگاه‌های نظامی به روی عموم بسته شده‌اند و به همین دلیل روش معمول برای برگزاری بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ جهان باید تغییر می‌کرد. امسال دیگر امکان استفاده از آن باندهای نظامی ۵ کیلومتری وجود نداشت و بنابراین دورهٔ سه‌سالهٔ برگزاری این رقابت‌ها در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ به پایان رسید. پس درگ بزرگ کجا برگزار شود؟

اکثر فرودگاه‌های خصوصی در لس‌آنجلس طول باند کافی برای برگزاری این درگ دیوانه‌وار را ندارند زیرا کاهش سرعت یک سوپرکار دو تنی با سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت به فضای زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، استفاده از باندهای فرودگاه کاملاً منتفی شد. در صحرای کالیفرنیا اما یک پیست آزمایشی وجود دارد که با برخورداری از مسیری به‌اندازهٔ کافی طولانی و بی‌عیب و نقص، مکان مناسبی برای برگزاری این درگ است. اینجا برای خودروهای پرفورمنس جدید دنیا که در مدت‌زمانی که شما در حال خواندن این جمله هستید مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند کاملاً مناسب است. بااین‌حال این پیست آزمایشی هنوز هم مثل باند فرودگاه نمی‌شود زیرا عرض محدودی دارد و هشت خودرو در آن جا نمی‌شوند. به همین دلیل، فرمولی که یک دهه از آن برای برگزاری درگ بزرگ موتورترند استفاده شده باید تغییر می‌کرد.

در درگ امسال بجای آنکه همهٔ شرکت‌کنندگان هم‌زمان باهم به رقابت بپردازند، خودروها دوبه‌دو رودرروی هم قرار می‌گیرند و بازنده حذف می‌شود. از این طریق، دو خودرو به فینال رسیده و برندهٔ درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ مشخص می‌شود. درگ‌های مرحلهٔ اول و دوم در همان مسافت معمول ۴۰۰ متر برگزار می‌شود اما طول درگ نهایی ۸۰۰ متر خواهد بود. با توجه به تعداد زیاد پورشه‌ها در رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰، در درگ آکورا NSX (پیروز رقابت خودروهای هیبریدی پرفورمنس موتورترند) جایگزین کیمن GT4 شد و پیکاپ سال ۲۰۲۱ موتورترند یعنی رم TRX هم به درگ اضافه شد. سپس دیگر شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰ یعنی شورلت کوروت، فراری F8 تریبوتو، فورد موستانگ شلبی GT500، لامبورگینی اوراکان اوو، پورشه ۹۱۱ توربو S و پورشه کاین کوپه توربو هم آمدند تا بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ دنیا امسال به شیوه‌ای کاملاً متفاوت برگزار شود.

  • ادامهٔ متن حاوی اسپویل است!

درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ با رویارویی پورشه کاین کوپه توربو و رم TRX آغاز شد. در این درگ، پیکاپ ۳ تنی در برابر کراس‌اوور ۲ تنی قرار گرفت و می‌شد پیش‌بینی کرد که پورشه پیروز می‌شود. درگ بعدی اما بسیار حساس‌تر بود زیرا کوروت در برابر شلبی GT500 صف‌آرایی کرد و شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم اما نهایتاً این سوپراسپرت موتور وسط شورلت بود که پیروز شد و به مرحلهٔ بعدی راه یافت. پیش‌بینی نتیجهٔ درگ بعدی اما هرگز دشوار نبود چون در یک سمت آن فراری ۷۲۰ اسب بخاری و در سمت دیگر آکورای ۵۸۰ اسب بخاری قرار داشتند که این یعنی یک پیروزی راحت برای اسب رقصان مارانلو. رویارویی ۹۱۱ توربو S و اوراکان اوو اما شاید حساس‌ترین درگ مرحلهٔ اول باشد زیرا در آن دو سوپراسپرت برتر دنیا در برابر هم قرار می‌گیرند اما نهایتاً این پورشه بود که تقریباً به‌آسانی پیروز شد.

بدین ترتیب با برگزاری این چهار درگ، مرحلهٔ اول به پایان رسید و فراری F8 تریبوتو، پورشه کاین کوپه توربو، پورشه ۹۱۱ توربو S و شورلت کوروت به مرحلهٔ دوم صعود کردند. نتیجهٔ درگ‌های این مرحله اما کاملاً قابل پیش‌بینی بود زیرا در یکی کوروت و فراری و در دیگری کاین و ۹۱۱ حضور داشتند و F8 تریبوتو و توربو S به‌راحتی پیروز شدند؛ بنابراین این دو سوپرکار چشمگیر به فینال یا مرحلهٔ نهایی راه یافتند تا نهایتاً یکی از آن‌ها پیروز درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ شود. البته در درگ‌های ۴۰۰ متر مرحلهٔ اول، پورشه سریع‌ترین تایم را ثبت کرد و دودهم ثانیه از فراری سریع‌تر بود اما آیا این غول‌کش آلمانی در مسافت طولانی‌تر ۸۰۰ متر هم می‌تواند برتری خود را حفظ کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

شرکت‌کننده‌های درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ و تایم‌های ۴۰۰ متر

رتبه

خودرو

قدرت

گشتاور

وزن

تایم

۱ رم TRX ۷۰۲ اسب بخار ۸۸۰ نیوتن متر ۳۱۷۵ کیلوگرم ۱۲.۷ ثانیه
۲ پورشه کاین توربو کوپه ۵۵۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۲۲۶۷ کیلوگرم ۱۱.۷ ثانیه
۳ فورد شلبی GT500 ۷۶۰ اسب بخار ۸۴۷ نیوتن متر ۱۸۳۹ کیلوگرم ۱۱.۳ ثانیه
۴ آکورا NSX ۵۸۰ اسب بخار ۶۵۰ نیوتن متر ۱۷۸۲ کیلوگرم ۱۱.۲ ثانیه
۵ شورلت کوروت ۴۹۵ اسب بخار ۶۳۷ نیوتن متر ۱۶۲۷ کیلوگرم ۱۱.۱ ثانیه
۶ لامبورگینی اوراکان اوو ۶۴۰ اسب بخار ۶۰۰ نیوتن متر ۱۶۵۳ کیلوگرم ۱۰.۵ ثانیه
۷ فراری F8 تریبوتو ۷۲۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۱۵۴۱ کیلوگرم ۱۰.۵ ثانیه
۸ پورشه ۹۱۱ توربو S ۶۵۰ اسب بخار ۸۰۰ نیوتن متر ۱۶۴۵ کیلوگرم ۱۰.۳ ثانیه
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه

  1. امیررضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خیلی جالب بود. امسال کاملا متفاوت برگزار شد.
    اف‌هشت نشون داد خیلی چیزا تو چنته داره.
    ۹۱۱ هنوز همون وحشی رام نشدنیه.
    هوراکان خودروی راننده شد.
    رم درخشید.
    کوروت تو دید بود.
    شلبی قدرتمندانه عرض اندام میکرد.
    در کل عالی بود.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. Reza

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1580 ديدگاه)

      سایر مجله ها اونقدر درگ برگزار کردن که دیگه درگ موتور ترند زیاد به چشم نمیاد. رفت اون روز هایی که یک سال منتظر مینشستیم تا موتورترند یه درگ برگزار کنه.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. Reza

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1580 ديدگاه)

        تو این ده سال مسخره ترین درگی که برگزار کردن همین شماره ۱۰ بود .

        آخه ۹۱۱ توربو S با کاین ؟
        یا کوروت با فراری F8 ؟
        یا هوراکان ایوو با ۹۱۱ توربو S ؟

        درگ هایی رو برگزار کردن که اگه یه بچه مهدکودکی رو بیاری اونم میتونست تشخیص بده که کی برندس اصلا نیازی به درگ نبود

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
      2. Hadi

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2044 ديدگاه)

        درگ امسال خوب و جالب بود
        هر چند هیچی اون باند هواپیما نمیشه ولی بازم هیجان انگیز بود…
        ولی درگ اخر رو قبول نداشتم بار ها و تو مجله های مختلف ۹۱۱ فراری F8 رو شکست داده…
        هر چند خیلی درگ نزدیک بود ولی ۹۱۱ باید اول میشد
        امیدوارم سال بعد درگ بزرگ تر تو همون باند فرود معروف انجام بشه و درگ بهتری ببینیم…

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Mf1

          ۱۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (420 ديدگاه)

          درگ آخر ۸۰۰ متر بود اگه کمتر بود پورشه برنده میشد ولی مسافت های طولانی فراری حرف اول میزنه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. Ali Keyhani

          ۱۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (615 ديدگاه)

          عزیزمن درگ آخر ۸۰۰ متر بود نه ۴۰۰ متر
          و پیروزی فراری قابل پیش بینی بود

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. یانکی

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1221 ديدگاه)

      اینا که ادعا میکنن حرفه ای هستند پس چرا انقدر احمق بازی در میارن.نکته مهم اینه که تو امریکا پیستهای چهار بانده مخصوص درگ وجود داره.نکته بعدی ماشینی مثل موستانگ اول باید لاستیکهاش رو گرم کرد.موستانگ تو پیست درگ تایم ۱۰.۵ رو بارها ثبت کرده.نکته دیگه چرا از دیمون تا حالا دعوت نکردن.حتی سالی که دیمون معرفی شد.نمیدونم چرا اینا انقدر جانب اروپایبها رو میگیرن.البته مشخصه که پای پول در میونه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. M.A.S

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (430 ديدگاه)

        فک کنم گفته بودن اگه دیمن بیاد جذابیت درگ از بین میره و برنده مشخصه همون سال ۲۰۱۸ گفته بودن اینو فک کنم
        اما از این درگ لذت نبردم شده مث همین درگای مسخره درگای مت واستون خیلی جذاب تر از این هستن سال ۲۰۱۹ درسته لانچشون با ردای افتضاح بود و حالمو گرفت ولی درگو عین فیلم سینمایی درست کرده بودن ادم لذت میبرد از دیدنش
        جای مک لارن ۷۶۵ خیلی خالی بود همچنین M8 کامپتیشن و فراری sf90 و شاید اونتادور SVJ یا حتی فورد GT(چرا نیومده اصلا؟؟؟)
        ای کاش کیمنو میاوردن با رم درگ بندازه
        و نکته اینکه مثلا نمیشد تو زمینای جانی بومر فلوریدا درگ بزارن؟؟اون جایی که همه تستای سرعت ماشینا انجام میشه فک کنم اونجا خصوصیه پهنم هست

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. Reza

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1580 ديدگاه)

          نه جناب، دیمن قابل قیاس با هیچکدوم از اینا نیست چون فقط و فقط برای خط راست ساخته شده، نه قابلیتی تو پیست داره نه امکاناتی نه تکنولوژی توش بکار رفته و نه چیز دیگه مثل خودروی JACK BECKMAN’S FUNNY CAR DRAGSTER

          اما مثلا پورش ۹۱۱ توربو S یا فراری F8 تو هر شرایطی امتحان خودشونو بخوبی پس میدن

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. Reza

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1580 ديدگاه)

        اگه یه خودرو رکورد زن باشه تو هر شرایطی رکوردشو میزنه مثل ۹۱۱ توربو S , دیگه بهونه نمیاره که ای وای لاستیک هام گرم نبود و فلان و بهمان.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. جناب ایکس

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (626 ديدگاه)

      فقط‌منتظرم sf90 بیاد وسط. چه کولاکی شه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Shayan

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یکی از چرت ترین و جانب دار ترین درگ هایی که دیدم…
    راننده که آنچنان حرفه ای نبودن از تایم ها مشخصه…
    با شلبی ۵۰۰ توی لانچ جامپ میکنن اونم توسط یه مجله معروف
    این کار برای نوب ها قفله…
    توی درگ کروت با اف۸ لانچ کنترل کروت خاموش شده که این تاثیر منفی توی شتاب اولیه و دور گرفتن داره
    حتی توی درگ پورشه و رم، رم توی ۶۰۰۰ دور استارت شد در حالی که لانچ کنترل رم روی ۴۵۰۰ قفل میکنه و این یعنی اینجا هم خاموش شده…
    خراب کردن آمریکایی ها و باختن ۹۱۱ اونم ۹۹۲ توربو اس که شتاب ۲.۲ زده واقعا چرت ترین درگ شتر ترند رو رقم زد….

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  3. SF90 STRADALE

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2866 ديدگاه)

    همه برنده بودن توی درگ امسال
    پورشه و فراری هم رقابت خیلی نزدیکی داشتن

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. MASIHA

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (932 ديدگاه)

      کاشکی sf90 هم‌حضور داشت.
      پورشه با کاین و ۹۱۱ پیروز رقابته.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. SF90 STRADALE

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2866 ديدگاه)

        دوستانی که میگن جای SF90 استراداله توی این درگ خالی بود ، اصلاً اینطور نبود
        چون هیچ سوپر اسپرتی در حال حاضر حریف این ماشین نمیشه و باید ببینیم کدام هایپرکار میتونه مُچ این اعجوبه رو بخوابونه !!!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    جالب بود. ولی انتظارم از لامبورگینی بیشتر بود ولی خب با حریف سختی افتاد.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظرم نسبت عالی بود . چون داره از موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه و همه گشتاور در دورپایین در دسترس نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4968 ديدگاه)

    مظلوم‌ترین خودروی جمع هوندا NSX هست ، بدجوری از روز اول رونمائیش تا امروز داره چوب گران بودنش در برابر رقبا را میخوره در حالی که مطمئناً بعد از اتمام تولیدش ارزش خود را نمایان میکنه !

    تویوتا خوب این موضوع را فهمید و سوپرا را به کمک BMW ساخت تا هزینه بیاد پایین و ارزان تمام بشه با اینکه حتی به شخصه سوپرا را اصیل مثل قبل نمیبینم ولی باز یه خودروی عالی در رنج قیمت خودش هست .

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
    1. datsun

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1806 ديدگاه)

      متاسفانه سوپرا جدید بین jdm بازهای متعصب جایی نداره و حتی مورد تمسخر هم قرار میگیره.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. Mf1

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      Nsx دهه نود کجا این آکوراNsx کجا بنظرم هوندا خودش ساخت Nsx بر عهده بگیره بهتره شاید از خواب بیدار بشه هوندا Nsx افسانه ایی

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  6. R

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (379 ديدگاه)

    جالب بوووود
    تایمارو نگا کنید به این میگن مجله معتبر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. سلمان

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    با این که دلم با موستانگ شلبی هست ولی به نظرم ۹۱۱ توربو S برسه به فینال

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  8. حسین وی

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (461 ديدگاه)

    توی درگ هایی که فاصله زمانی کمتر از یک میلی ثانیه است ، آیا وزن راننده تاثیر داره ؟ به عنوان مثال اونی که ۱۰ کیلو سبک تره اگه جا به جا شه ، نتیجه عوض شه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. akrh78

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (622 ديدگاه)

      واقعا درسته اگه اون تپله نمیرفت پشت ۹۱۱ بشینه قطعا برنده بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1523 ديدگاه)

    فعلاً که باید گفت سبقت کرونا از مسابقات اتوموبیل رانی!!’

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1523 ديدگاه)

    اصلاً متوجه نمیشم!!! واسه چی کامنتای من میره واسه تاید مدیر و با تاخیر منتشر میشه؟؟؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  11. challenger

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    پورشه ها خیلی خوب بودن و فراری خیلی درخشان با توجه به جدول نسبت وزن به قدرت در فراری بهتره تا بقیه چون قدرتی مشابه اما وزن کمتر داره فکر کنم دلیل برنده شدنشم همینه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. مازیار

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    این لایک ها الان حکم پول ملی رو داره که قراره چندتا صفر ازش برداشته بشه
    الان یک لایک معادل صد لایک سابق هست😂😂

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  13. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    مثل سال های قبل جذاب نبود تعداد ماشینها کم بود و هیجان سال های قبل نداشت اکورا هم نباید توی جمع میاوردن چون واقعا قدیمی بود نسبت به بقیه ماشینها

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. Mf1

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      توی فیلم نوشته شده که یکی از نقاط قوت مسابقه هست که توی هیچ درگی ندیدم در ضمن این مدل آکورا مدل ۲۰۲۰ هستش که اصلا نمیشه گفت قدیمیه حالا اگه مدل ۲۰۱۷ بود میشد گفت قدیمی

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  14. MOS

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هوندا کار اشتباهی کرد که NSX رو پر تکنولوژی کرد و قیمتش رو بالا برد ، باید چیز های الکی رو حذف می کرد و قیمتش رو زیر ۱۰۰ هزار تا نگه می داشت بعد یه مدل تایپ آر ازش می‌ ساخت
    دلیل فروش کمش هم همینه شما با نصف قیمت میتونی کروت بخری که سریع تره
    امیدوارم هوندا تو نسل بعد این کارو بکنه

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  15. Mahdi

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (147 ديدگاه)

    هوراکان با قدرت و گشتاور کمتر تایمش با F8 یکی و فقط دو دهم ثانیه تایمش از ۹۱۱ بیشتر که خیلی فوق العاده است برای یه ماشین تنفس طبیعی

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. MAHDI

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5088 ديدگاه)

      البته لامبورگینی هوراکان EVO در زمان گیری دور پیست که قبل درگ انجام دادن از پورشه ۹۱۱ توربو S سریع تر بود و در جایگاه دوم قرار گرفت، با اختلاف چند دهم لامبو در جایگاه دوم قرار گرفت

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  16. محمدرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (27 ديدگاه)

    میتونست با وجود یه مکلارن مثلا ۷۲۰s و نیسان GTR و مرسدس AMG GT blackseries جذاب تر باشه یا آونتادور SVJ

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  17. JDM

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    درگ متفاوتی بود امسال.تصویر برداری هم فوق العاده بود
    بهترین کاری که این دوسال انجام دادن این بود که حتما یه درگ ۸۰۰ متر برگزار کردن این کار باعث میشه عادلانه تر برنده اعلام بشه.عشق بنده کوروت هم خوب درخشید.طرف خیلی خوب از لانچ کنترلش تعریف میکرد میگفت موقع لانچ خیلی خوب جلو افتاد اما بحث اسب بخار باشه جریان فرق میکنه.در اخر جای یه ۷۶۵ lt خالی بود که میره برا درگ بعدی هرچند به نظرم ۷۲۰ هم بود تو ۸۰۰ متر برنده میشد.فراری و پورشه هم فوق العاده درخشیدن

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  18. احمدرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    هنوزم مک لارن ۷۲۰ و سنا سریع ترین ماشین
    های موتورترندن
    ۱۰.۱
    ۱۰.۰۸
    توی ۸۰۰ مترم همینطور

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  19. Hamid

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1026 ديدگاه)

    ۹۱۱
    F8
    EVO

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  20. رضا رحیمی فر

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پس آئودی و مکلارن و نیسان و مرسدس و bmw و… کجان؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (517 ديدگاه)

    دوستان،میشه یکی توضیح بده چرا اینقدر شتاب شلبی کمه؟توی بحث قدرت که بین اینا تکه اما اونقدرام شتاب جالبی نداشت، حتی کوروتی که car throat اینقدر ازش تعریف و تمجید میکرد و خیلی پرشتاب هم بود اینجا اونقدرام خوب نبود،البته کم قدرت ترینه،یا مثلا چجوری این پورشه برنده شد با وجود قدرت کمتر و وزن بیشتر نسبت به f8؟ یه کم گیج کننده ست،یا کار راننده ها خوب نیست یا عدد و رقم واقعی نیست…

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  22. Ramin

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    این همه منتظر بودیم که اونم…..

    اخه رم trx ؟؟؟؟؟

    این موتورترند هم امسال حالش بده ها .

    اون از مقایسه هاش . اینم از درگ هاش. 😐😐😐

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. MAHDI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5088 ديدگاه)

    با اینکه به جذابیت درگ های سال های قبل نبود اما درگ خوبی بود.
    جالب اینکه در رقابت درگ ۹۱۱ توربو S و فراری F8 تریبوتو زمان ۴۰۰ متر ۹۱۱ توربو S دو دهم ثانیه سریع تره اما تو درگ فراری پیروز شد!!!!

    مجله MOTOR TREND با این خودروها در پیست لاگونا سکا هم زمان گیری کرده توسط راننده خودش که اینجا هم حضور داشت که فراری F8 سریع ترین تایم رو ثبت کرد که زمان هاشون بمونه تا خود پدال مطلبش رو بزاره.
    همینطور خودروهای راننده و خوش صداترین خودروهارو لیست کردن از بین همین خودروها☝️ پورشه کیمن ۷۱۸ GT4 هم امسال حضور داره اما در رقابت درگ اونو نیاوردن ولی در زمان گیری دور پیست هستش!!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. Farzad

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این غول ۳ تنی ( TRX ) چه اعجوبه ای شده که اوردنش قاطی این سوپر اسپرتهای وحشی هر چند آخر شد .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  25. datsun

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1806 ديدگاه)

    جذاب ترین درگش درگ اول بود که همه ماشینها هم سطح بودن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  26. Ali Keyhani

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    کاملا مشخص بود فراری F8 و ۹۱۱ توربو S میرن فینال مطمئن بودم F8 توی ۸۰۰ متر میبره پورشه رو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. بهنام

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (488 ديدگاه)

    اون آبیه 😍

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  28. جناب ایکس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (626 ديدگاه)

    رم تی آر ایکس اینقدر گردن کلفته که میارنش با اینا رقابت کنه🤯🤯🤯

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  29. امیر

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    لوله شدن پورشه توسط فراری😏😏😏

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا