گزارش چهاردهمین نمایشگاه خودروی اصفهان قسمت سوم

در قسمت سوم از سری گزارشات چهاردهمین نمایشگاه صنعت خودروی اصفهان امروز به سالن سوم رسیده‌ایم یعنی جایی که به سه شرکت مدیران خودرو، پرشیا خودرو و گروه بهمن اختصاص داده شده بود. علاوه بر این، کرمان موتور هم که در سالن دوم با محصولات لیفان، جک و بی‌وای‌دی حضور پیدا کرده بود، در سالن سوم هم بخشی را به نمایش محصولات هیوندای اختصاص داده بود. در این قسمت ابتدا کراس‌اوورهای هیوندای یعنی توسان و سانتافه در کنار هم قرار گرفته بودند.

در سمت چپ سالن اما دو محصول مونتاژی کرمان‌خودرو یعنی سدان هیوندای اکسنت و هاچ‌بک هیوندای i20 به نمایش درآمده بودند اما خبری از سومین هیوندای مونتاژی کرمان‌خودرو یعنی هاچ‌بک i10 نبود چراکه به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات مربوط به استانداردها تولید آن متوقف شده است. در این بخش اما غیر از این دو ماشین، دیگر محصولات هیوندای که به‌صورت وارداتی توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شوند هم حضور داشتند که شامل مدل‌های الانترا و سوناتا می‌شد.

بخش میانی سالن سوم اما به‌طور کامل در اختیار مدیران خودرو قرار گرفته بود که در آن اکثر محصولات خود را به نمایش درآورده بود. در اینجا ابتدا کراس‌اوورهای ام‌وی‌ام X22 و چری تیگو 7 به چشم می‌خوردند درحالی‌که در سمتی دیگر کراس‌اوور X33 و هاچ‌بک ام‌وی‌ام 315 قرار داشتند. در میانهٔ غرفهٔ مدیران خودرو نیز یک X33 به نمایش درآمده بود که به تجهیزات آفرود مجهز شده و مدیران‌خودرو قصد داشت با آن توجهات را به غرفهٔ خود جلب کند؛ و نهایتاً در سوی دیگر غرفهٔ این شرکت یک دستگاه سدان چری آریزو 5 از نوع تمام الکتریکی قرار داشت که البته صرفاً نمونه‌ای نمایشی به نظر می‌رسید.

در سمت راست سالن سوم اما گروه بهمن محصولات خود را به نمایش درآورده بود. در غرفهٔ این شرکت در کمال تعجب کراس‌اوورهای شرکت چینی هاوال به چشم می‌خوردند درحالی‌که دو سال پیش در همین نمایشگاه شرکت عظیم خودرو خود را به‌عنوان نمایندهٔ رسمی هاوال در ایران معرفی کرده و محصولات این شرکت چینی را طی مراسمی رونمایی نمود؛ اما گویا چند وقتی است که نمایندگی رسمی هاوال در ایران به گروه بهمن رسیده و بنابراین حالا در نمایشگاه امسال گروه بهمن دو کراس‌اوور هاوال را به نمایش درآورده بود.

اولین محصول هاوال که در غرفهٔ بهمن موتور دیده می‌شد، کراس‌اوور ساب‌کامپکت H2 بود. این خودرو در بیرون از طراحی نسبتاً قابل قبولی برخوردار است درحالی‌که کیفیت داخلی آن‌هم مناسب به نظر می‌رسید. هاوال H2 از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد. برای این کراس‌اوور چینی قیمتی بین 80 تا 90 میلیون تومان از سوی مسئولین غرفهٔ گروه بهمن اعلام می‌شد که آن‌را بین کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت هم‌وطنش مثل چانگان CS35 و جک S3 و ساب‌کامپکت‌های اروپایی مثل رنو کپچر و پژو 2008 قرار می‌دهد.

در کنار H2 اما بزرگ‌ترین ساختهٔ هاوال یا در اصل پرچم‌دار آن یعنی اس‌یووی H9 دیده می‌شد. این ماشین یک اس‌یووی میان سایز با ساختار بدنه روی شاسی است که برای اولین بار در نمایشگاه پکن 2014 رونمایی شد. در زیر کاپوت هاوال H9 یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 215 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. H9 طولی معادل 4.85 متر داشته و مجهز به سه ردیف صندلی است. این خودرو در بازار چین بین 230 هزار یوآن (36,500 دلار) تا 273 هزار یوآن (43,300 دلار) قیمت دارد و در بازار ایران برای آن قیمت 200 میلیون تومانی اعلام شده است که گران‌ترین چینی بازار لقب می‌گیرد.

در سمت دیگر غرفهٔ گروه بهمن اما سدان جدیدش یعنی فاو بسترن B30 حضور داشت که امیدوار است بتواند با تکیه بر خوش‌نامی نسبی برادر بزرگ‌ترش یعنی بسترن B50، در بازار خودروی کشورمان فروش مناسبی را برای خود دست‌وپا کند. استایل بیرونی B30 هماهنگ و تا حدودی زیبا به نظر می‌رسد اما داخل آن طراحی کسل‌کننده‌ای داشته و کیفیت متریال داخلی هم پایین است به‌نحوی‌که استفاده از پلاستیک خشک در سراسر کابین آزاردهنده بوده و حتی کنترلرهای دوار روی کنسول نیز به‌سختی می‌چرخیدند؛ بنابراین کیفیت داخلی B30 را می‌توان ناامیدکننده دانست که یک سروگردن پایین‌تر از خودرویی چون بی‌وای‌دی F3 قرار می‌گیرد.

این سدان کامپکت چینی به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر مجهز است که 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو فعلاً توسط گروه بهمن صرفاً به‌صورت اتوماتیک عرضه شده و به نظر نمی‌رسد نسخهٔ دستی آن در ایران تولید گردد. بسترن B30 هم‌اکنون با قیمتی نزدیک به 60 میلیون تومان به فروش می‌رسد که آن‌را در برابر خودروهایی چون ام‌جی 360 و سایپا آریو قرار می‌دهد.

بعد از فاو بسترن B30 در غرفهٔ گروه بهمن، سدان سالخوردهٔ مزدا 3 قرار داشت که علیرغم اینکه از سال 2014 نسل سوم این ماشین توسط مزدا راهی بازارهای جهانی شده است اما گروه بهمن همچنان مشغول مونتاژ نسل دوم آن است؛ و نهایتاً آخرین خودروی موجود در غرفهٔ بهمن موتور نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پیکاپ چینی کاپرا بود که در نمای جلویی تغییراتی را تجربه کرده است.

آخرین شرکتی که در سالن سوم چهاردهمین نمایشگاه خودروی اصفهان حضور داشت، شرکت پرشیا خودرو بود که با نمایش محصولات ب‌ام‌و نگاه‌ها را به‌سوی خود می‌کشید. اولین خودروی غرفهٔ پرشیا خودرو سدان 330i بود و در کنار آن نیز کوچک‌ترین محصول ب‌ام‌و یعنی سری 1 قرار گرفته بود. از این سری مدل 120i به بازار کشورمان عرضه شده که 250 میلیون تومان قیمت دارد.

 

در پشت این دو خودرو اما نسل جدید سری 5 قرار داشت که بی‌شک ستارهٔ کل نمایشگاه محسوب می‌شد. سری 5 جدید یک سدان آلمانی اصیل و درعین‌حال مدرن است که هرچند طراحی بیرونی آن محافظه‌کارانه است اما زیبا، هماهنگ و چشم‌نواز بوده و نمایانگر یک باواریایی با اصالت است تا جایی که با نگاه به آن می‌توان به فاصلهٔ هزاران کیلومتری خودروسازان آلمانی با سازندگان چینی و حتی کره‌ای پی بُرد. مدلی که از ب‌ام‌و سری 5 در کشورمان عرضه شده و در نمایشگاه هم به نمایش درآمده بود، مدل 530i است که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

در ادامهٔ غرفهٔ پرشیا خودرو اما نسل قبلی کراس‌اوور X3 قرار داشت که هرچند غبار پیری به چهره‌اش نشسته و در بازارهای جهانی با نسل جدید جایگزین شده است اما هنوز هم نگاه را به سمت استایل جذاب خود می‌کشد. پرشیا خودرو اما در نمایشگاه خودروی اصفهان برای اولین بار مدل 230i کابریولت را هم رونمایی کرد. این مدل که از سال 2016 جایگزین مدل 228i شده است، از همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوی مدل قبلی استفاده می‌کند اما قدرت آن از 245 اسب بخار به 250 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

در قسمت بعدی سری مطالب گزارش چهاردهمین نمایشگاه صنعت خودروی اصفهان که قسمت آخر خواهد بود، به سالن‌های چهارم و پنجم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گزارش چهاردهمین نمایشگاه خودروی اصفهان قسمت اول

گزارش چهاردهمین نمایشگاه خودروی اصفهان قسمت دوم

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. HAMID.HEMI
    سوابق: (920 دیدگاه) ,

    یک پیشنهاد به دست اندرکاران پدال:
    یک سایت آمریکایی که موضوعش خرید و فروش و بررسی ماشین های کلاسیک هست، یک بخش جالب داره که من معمولا میخونم. سایت یک عکس قدیمی از یک خیابان یا پارکینگ میذاره و از کاربران میخواد کامنت بذارن که تو عکس چه ماشین هایی میبینن. با توجه به تنوع زیاد ماشین در امریکا و اینکه خیلی وقتها ماشینایی تو عکس هستن که فقط قسمت کوچکی از اونها تو عکس دیده میشه؛ جالب اینجاست که بعضی از کاربران، مدل و سال تولید اون ماشینها رو حدس میزنن و اطلاعات فنی اون ماشین هارو با هم به اشتراک میذارن. که این خود باعث افزایش اطلاعات کاربران و نیز بهبود روابط کاربران و خروج از فضای تخریب و تعصب فعلی خواهد شد. ضمنا به دلیل اینکه تنوع ماشین در ایران کم بوده و الان کمتر هم شده، پیشنهاد من اینه که از عکس های خارجی قدیمی استفاده بشه.

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      حمید جان میشه اسم اون سایت رو بگی؟ ایده ی جالبیه به نظرم

      پاسخ
      1. HAMID.HEMI
        سوابق: (920 دیدگاه) ,

        آره اینم آدرس سایت که خوسبختانه تا حالا فیتلر هم نشده:

        http://www.hemmings.com

        فقط مواظب باش علی جان دچار افسردگی نشی چون ماشین های کلاسیک اسطوره ای خاص و بسیار زیبا و تمیز با قیمت های رویایی که برای فروش گذاشته شده میبینی که دل هر ماشین بازی رو میلرزونه!!

        پاسخ
    1. فورد
      سوابق: (475 دیدگاه) ,

      این چیزی نیست که برلیانس هم بازدن یه برچسپ تبدیل به کراسس اوور شده و دنیای خودرو رو دچار شگفتی عمیقی کرده و تمامی کمپانی های بزرگ اعلا م ورشکستگی کردن

      پاسخ
    2. بهراد
      سوابق: (342 دیدگاه) ,

      نفری یه کبریت به ایرانخررو و سایپا بزنیم کارشون تمومه، من نمی دونم با این طراحی مسخره ماشینا با چه رویی میگن موسسه طراحی و توسعه هم دارن، عزیز من طراحی و اینا نمی خواد که ، شما برو مهد کودک بگو ماشین بکشن خیلی بهتر از ساینا و کوئیک و دنا در قشنگه رو برات میکشن اون پرسنل طراحی و توسعه رو هم میاری به خط تولید اضافه می کنی هم کیفیت مونتاژش گند زده میشه توش هم اینکه چهار چرخ متحرک های بیشتری رو میتونه روانه خیابونا کنی، تازه از اونور کلی آدم تصادف می کنن میمیرن قطع نخاع و قطع عضو میشن و این خودش یه درآمد برای کشور ایجاد می کنه، مراکز اسقاطی هم بیکار نمی مونن. یه نگاه به نمایشگاه ماشین دبی بندازین با مال ما مقایسه کنین دقیق متوجه سطح بد بختی و عقب موندگی ما از دنیا میشین

      پاسخ
  2. پرسپولیس
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    مثلا روزی بیادکه توکشور تمام خودرو سازهاخودرو تولیدکنند باقیمت جهانی وارد کنند شرایط خرید خوب برای همه باشه بعدتونمایشگاه فرض تهران یاهمین اصفهان از بهترینها رونمایی بشه اون کجا واین کجااین که دستاوردی نداره برای اینکه خودروهاازسی تا نودبه بالا قیمت بیش از گرانی قبلش هم خورده دیگه رمقی برای دیدن خودرو هست سپاس از پدال جهت گزارشهایش

    پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    احتمالا پدال با این قسمت قسمت کردن نمایشگاه اصفهان میخواد یه خبر انفجاری برای قسمت آخر داشته باشه.
    حتماً شاهکاری چیزی از سایپا یا ایرانخودرو تو راهه
    شایدم یکی از دست اندرکاران این حوزه در ایران موفق به گرفتن نمایندگی از لامبورگینی شده.
    پدال جان
    عزیز من
    نمایشگاهای استانی و پایتخت فقط ارزش یه تیتر کوچک گذرا و مختصر داره که همونم زیادیشه.
    البته ازبرگذار کنندگان بابت تلاششون خسته نباشید میگیم ولی آخه عزیزان یه چیزی برای رونمایی داشته باشین تا دل ما هم بعد سالها خوش باشه.
    حالا اصفهان خوبه بازم . باید نمایشگاه گرگان رو ببینید با اون موکت چروکیده قرمز و خودروهیای نامربوط بدون هیچ دکوری از کرمان خودرو.
    انگاری ببخشید ،، ولی کاه ریختن جلو یابو میگن خواستی بخور نخواستی هم برو به درک.
    الان دیگه تنوع و دیزاین نمایشگاهی در بازار سبزی هم رعایت میشه ولی بازاری که درش رقابتی نباشه همینی میشه که میبینیم.
    البته پدال به دل نگیر از کامنتم
    شما هم زحمت خودتو میکشین و بسیار هم قابل تقدیره بابت مطالب خوبتون

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      دمت گرم داداش
      خوب گفتی
      تو نمایشگاه لوازم خانگی رشت، دیوار ام دی اف اکثر غرفه ها بخاطر رطوبت ورم داشت و بعضی از دیوارها هم آماده واژگونی بود
      با پارچه های بد طرح پوشونده بودن
      ولی تم بسیار زشت نمایشگاه تو ذق میزد

      پاسخ
  4. مهرداد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا وقتی این نمایشگاه رو با نمایشگاه های بزرگ خودرو در دنیا مقایسه کنیم باعث خجالته.

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    .
    آدم کسل میشه مطالب نمایشگاه های داخلی رو میخونه. پدال جان تمومش کن این سلسله مطالب نمایشگاه های داخلی مسخره رو.

    پاسخ
  6. m.m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    کاپرا رو که یه ماشین دیگه تو نمایشگاه تهران فکر کنم رونمایی کردن
    اون چی شد پس؟؟؟??

    پاسخ
  7. امیر رضا
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    H2 و H9 اون 324 و 325 تا گشتاور رو میخوان چیکار کنن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    یه جاهایی هست که واقعا نمیدونی باید چی بگی و من هم در مورد این نمایشگاه های خودرو داخلی نمیدونم چی بگم…
    اگه محصولات وارداتی اینقدر زیاد و متنوع بود که به هر شرکت یه سالن اختصاص میدادن و طراحی تمام اون سالن رو هم به خودشون واگذار میکردن،بهتر بود…
    البته اگر…

    پاسخ
  8. HoSeIn
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    با اینکه شخصا اعتقادی به ماشین چینی ندارم ولی مدل h2 هاوال را تو نمایشگاه از نزدیک دیدم واقعا میشه گفت متفاوت بود . اگه با آپشنهای اعلام شده و قیمت زیر 90 تومن و شرایط فروش اقساطی بیاد تو بازار میتونه نظر خیلیها را جلب کنه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.