چشم اندازهفته نامه

بدترین خودروهای قرن 21 به انتخاب مجله تاپ گیر

چندی پیش مطلبی را با عنوان «بهترین خودروهای سال ۱۴۰۲ به انتخاب نویسندگان پدال» منتشر کردیم که در آن بهترین‌ها و دلپسندترین خودروها از دید خود پرداختیم. حقیقت آن است که تمام خودروها مطلوب نیستند و برخی از آنان راه سرافکندگی را تا حدی پیش می‌روند که باید برایشان یک فهرست تازه تدارک دید؛ فهرستی با عنوان «بدترین خودروهای قرن»! از آنجا که نشریه مشهور «تاپ‌گیر» زحمت تهیه این فهرست را کشیده، به شاخص‌ترین خودروهای آن نگاهی می‌اندازیم.

بی‌ام‌و سری ۵ گرن توریسمو

یکی از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان این لیست، بی‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد. تیم بازاریابی باواریایی‌ها درحالی این فست‌بک چهار در را تولید کرد که جایی برای ورود آن در بازار نبود.

مینی کلاب‌من

کلاب‌من ۲۰۰۷ خودرویی نه‌چندان محبوب به شمار می‌رفت که با مشکلات ویژه‌ای چون جوش آوردن و زمانبندی نامناسب موتور اشاره کرد که باعث ایجاد صدای ضربه در کاپوت می‌شد و درصورت نادیده گرفته شدن توسط مالک، اتفاقا به موتور خودرو آسیب هم وارد می‌کرد.

فیات ۱۲۴ اسپایدر

فیات تصمیم گرفت خودرویی خوب به نام مزدا MX-5 را بردارد و به روشی ایتالیایی، آن را زشت‌تر و کندذهن‌تر کرد. بدنه بزرگ‌تر (که هدف این کلاس خودرویی نیست)، صدای نامناسب توربو، فرمان‌پذیری خسته‌کننده و قیمت بالا جزو مشکلات شناخته شده این خودرو به شمار می‌روند. نسخه گران‌تر آبارث باعث ایجاد بهبودهای فنی شد اما برای ابعاد نامناسب و قیمت بالای آن کاری نکرد.

لوتوس اروپا S

تلاش لوتوس برای تبدیل کردن الیزه به یک GT مانند تلاش برای برآوردن هلو از درخت پرتقال بود؛ بی‌فایده! حداقل با قوانین طبیعت نمی‌توان این کار را انجام داد. قاعدتا لوتوس هم شکست خورد. اروپا S به‌لطف بهره‌مندی از موتور نه‌چندان هیجان‌انگیز واکسهال، بی‌هویت باقی ماند و تنها خریداران لوتوس را سردرگم کرد.

سیتروئن C6

C6 شکست نبود؛ بلکه یک موفقیت کامل و آوانگارد به شمار می‌رفت. سیتروئن با تولید این خودروی سدان همان چیزی را ساخته بود که در آن مهارت داشت: خودرویی عجیب و غریب که حس راحتی نوشیدن یک نسکافه گرم را به سرنیشنانش منتقل می‌کرد و بس! قاعدتا نمی‌توان از لیوان نسکافه انتظار داشت سریع حرکت کند. مشکل در پیدا کردن دنده ۳، پیچیدگی بیش‌ازاندازه سیستم تعلیق، هزینه نگهداری بالا و قطعات کم از مشکلات این خودرو بودند.

کووینی C6W

حتما آن دسته از سخنرانی‌های انگیزشی را دیده‌اید که می‌گویند: «اگر می‌توانی آرزو کنی، پس می‌توانی به آن برسی» یا «زندگی آنجایی آغاز می‌شود که از دایره آرامش خود بیرون بیایید». جمله‌های زیبایی هستند اما برای واقع‌بینی، گاهی هم بد نیست انسان به تصمیماتش شک کند. فقط می‌توان گفت ای کاش سازنده C6W هم در تولید آن تجدید نظر می‌کرد.

سیتروئن C3 پلوریل

هرچند می‌توانیم تا فردا بنشینیم و انواع مدل‌های سیتروئن و رنو را برای حضور در این فهرست بررسی کنیم اما مدلی چون C3 پلوریل ۲۰۰۳ یک خودرو واقعا مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شد. به گفته خود سیتروئن، پلوریل در حقیقت پنج خودرو در یک خودرو بود: یک هاچ‌بک، یک سدان سانروف، یک اسپایدر، یک کابریولت و یک وانت بی‌سقف. وقتی قیمت ۱۲ هزار پوندی آن را در زمان عرضه در نظر بگیرید، می‌بینید برای هر خودرو ۲,۴۰۰ پوند بیشتر پرداخت نکرده‌اید. معامله قرن!

آستون مارتین سیگنت

سیگنت واقعا آستون‌مارتین نبود؛ در حقیقت یک تویوتا iQ بود که سیبیل آستون‌مارتین را روی لب‌هایش گذاشت و کتی چرمی به تن کرد. هدف اصلی معرفی آن هم کاهش آلایندگی محصولات آستون‌مارتین محسوب می‌شد.

هوندا CR-Z

تنها ویژگی که هوندا در لحظه خلق خودروی اسپرت هیبیریدی خود فراموش کرد، افزودن چاشنی اسپرت بود. موتورهای برقی و بنزینی این خودرو روی‌هم‌رفته ۱۲۱ اسب متواضع بخار تولید می‌کردند. CR-Z به‌لطف بهره‌مندی از گشتاور یک دستگاه آبمیوه‌گیری می‌توانست در حدود ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد؛ البته برای این کار به مسیری نسبتا طولانی نیاز دارد.

رنو وِلساتیس

برخی معتقدند ولساتیس یک شکست به شمار می‌رفت اما این‌طور نیست. ۱,۳۰۰ دستگاه از این خودرو در بریتانیا به فروش رسید. در مقام مقایسه به بوگاتی ویرون نگاه کنید که روی‌هم‌رفته ۴۵۰ دستگاه از آن فروش رفت؛نتیجه آنکهک ولساتیس چندان هم ناموفق عمل نکرده است.

فولکس واگن فیتون

تجربه نشان داد کسی به خرید یک خودروی لوکس و کشیده با لوگوی فولکس‌واگن روی کاپوت و صندوق آن علاقه‌مند نیست. فروش فاجعه‌بار این سدان هم گواه بر این ادعا است. برخی از روی ترحم، فیتون را مهندسی‌شده‌ترین شکست تاریخ می‌نامند.

هامر H2

می‌گویند اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید، آن را با عقیده راسخ کامل کنید. هامر H1 در بی‌کیفیت بودن سرامد بود اما حداقل این کار را برخلاف H2، با اعتمادبه‌نفس انجام داد.

پژو ۳۰۸CC

فرمان‌پذیری در حد یک سگ پاگ، طراحی نه‌چندان دلچسب و سقفی که انگار ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد بخشی از نکات چشمگیر این خودرو به شمار می‌رفتند. با دیدن آن یک سوال به ذهن بیننده خطور می‌کرد: «چرا؟»

یوبین پوما

یوبین پوما یک وسیله‌نقلیه ۶ متری با پهنای ۲ متری بود که ۳.۵ تن وزن داشت و به سقف جمع‌شونده فلزی مجهز شده بود. تمام.

مک‌لارن X-1

تصویر گویای همه‌چیز هست. یک مک‌لارن اما بدون شباهت به مک‌لارن. در حقیقت بدون شباهت به خودروهای عادی. یک رویا؟ یک کابوس؟ هرچه بود واقعی بود. مک‌لارن X-1 بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (967 ديدگاه)

    نصفشون فرانسوی بودن😂💔

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. S.66

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      4 مورد هم از بریتانیا

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. نشناسی بهتره

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (389 ديدگاه)

    خودروهای ایرانی:😂😂😂جالب بود…

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. B

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (358 ديدگاه)

      البته ما خودروب ایرانی نساختیم موتور و پلتفرمش که همش برای خارجیاست بنظرم نمیشه گفت ماشین میسازیم وقتی نه شاسی از خودمونه نه موتور
      البته ماشین صفرمونم از همون اول در حد اوراقیه 😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 1
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    فولکس فیتون و هامر هیچ نقصی ندارن فیتون آرمش مشکلش بود.هامر هم که کاری رو که باید میکرد کرد.پژو هم نمای جلوش بی نظیر هست.

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. John Marston

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      درسته
      بنظرم فیتون جزو برترین ماشینهای گروه فولکس واگن بود ولی خب بخاطر شهرت فولکس به ساخت خودروی اقتصادی خوب فروش نرفت

      موافقم 14
      مخالفم 0
    2. فرزند ایران

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      دقیقا فولکس مشکلش همین بجش بود.
      فولکس واگن رو اگه بخوای معنی کنی یعنی ماشین مردم،یعنی ماشینی که عموم مردم بتونن از اون استفاده کنن و طبیعتا مردم بخوان ماشین لوکس بخرن بیشتر سراغ بنز و بی ام و یا حتی آئودی میرن تا فولکس.
      همین اتفاق سر سوپرکار فولکس واگن(W12) افتاد.
      فولکس همه کارشو انجام داده بود ولی لحظه آخری گفت ولش.

      موافقم 7
      مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4924 ديدگاه)

    اگر اینا بدترین خودروهای قرن ۲۱ هستن پس پرایدو ساینا و کوییک چی هستن؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      اونا حساب نمیشن اصن😂

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. Mohammad

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      اونا انقد بد شدن دیگه تو لیست جایی نداشتن😂

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. فرزند ایران

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      تو لیست بدترین ارابه ها و فرغونا شاید باشن

      موافقم 6
      مخالفم 0
    4. ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3271 ديدگاه)

      بنظرت اون ها ماشین هستن؟

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. A.m.A

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        اونا تو کتگوری فرغون طبقه بندی میشن

        موافقم 8
        مخالفم 0
    5. رضا

      ۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منظور مقاله از بدترین بی کیفیت نیست
      منظورش ناموفق ترین ها تو فروشه عزیز
      وگرنه همین مک لارن که اسمش اومده از 80-90 درصد ماشینای موجود توی دنیا سر تره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. amirboss

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (352 ديدگاه)

    تو این لیست فیات اسپایدر خودروی بدی نبود و یکی دوتا تست ازش دیدم هیجان خودش رو داشت. اما طراحیش به دل نمیچسبید و قیمت بالا هم شد ابزار سقوطش. البته استاد “ابرث” یه دستی به سروروش کشید که ظاهرا جواب نداده.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. فرزند ایران

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      میاتا/ام اکس ۵ خیلی بیشتر محبوبیت داشته،داره و خواهد داشت.هرچندطراحی ۱۲۴ اسپایدر یه نظر بد نمیاد.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. amirboss

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (352 ديدگاه)

        میاتا هنوزم محبوبه و استایل خوبی هم داره ولی اسپایدر میتونست بهتر باشه.یه جورایی کلاس مشخصی نداره و یه کم رو اعصابه.

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. A.m.A

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      تا وقتی موتور تنفس طبیعی تویوتا رو میشه خرید چرا پول بیشتر بدن انجین کوچیک تر و توربو از فیات بخرن

      موافقم 0
      مخالفم 7
      1. amirboss

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (352 ديدگاه)

        این روزا کسی سراغ موتورهای تنفس طبیعی نمیره و تولیدات این موتورا روزبه روز داره کم تر میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 3
  6. Galant.VR4(JDM)

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    هوندا CRZ اگه کمی قویتر بود شاید موفق میشد ظاهرش که خوب بود. سیتروئن هم باز رکورد‌دار بدترین‌ها شد اصلا این برند جز دو سه‌تا مدل ماشین خوبم زده؟
    در مورد فولکس بگم تو ایران از پاسات بگیر تا بیتل لوکس محصوب میشه، فیتون تو ایران موفق میشد.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  7. سوشیانت

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    هامر h2 دقیقا با چه منطقی توی این لیسته؟! این ماشین برای آفرود ساخته شده بود و خیلی هم خوب عمل کرد

    موافقم 1
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      دقیقا، هامر به قابل اعتماد بودن معروفه

      موافقم 1
      مخالفم 12
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (633 ديدگاه)

      منطقش اینه که از پلاستیک ارزون قیمت داخلش استفاده شده، همینطور مصرف سوخت و میزان آلایندگیش یکی از معایبش بود درسته وزنش بالاس ولی دیگه بیش از حد آلودگی داشت.
      حتی دید راننده تو ترافیک یه عیب محسوب میشه و نقطه کور زیادی داره نظر من اینه یه بیمه خوب براش درنظر بگیری😌
      البته وقتی به هیکلش و ابهتش نگاه میکنی این حسو داری که یه حامی محیط زیستو عذاب میده و عاشق این ویژگیش هستم😂 کلا منکه با وجود عیب‌هاش دوستش دارم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Mohammad hasan

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        هامر در حد و اندازه شورلت تاهو است تقریبا و ابعاد چندان متفاوتی نداره با این تفاوت که از بیس به صورت جعبه ای و با بدنه ای متناسب با آفرود طراحی شده بود که اجزا حرکتی خودرو بیشتر به چشم میومد که باعث این دیدگاه میشد
        و علت این موضوع هم که این خودرو در نسخه اچ دو شکست خورد همین موضوع بود که بر اساس یک اس یو وی جاده ای طراحی شده بود

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        داداش ماشین لوکس نیست که ماشین آفروده پس کیفیت متریال مهم نیست مصرف سوخت و آلایندگی هم فقط برای ماشین های معمولی مهمه نه آفرودی

        موافقم 1
        مخالفم 2
  8. رضا

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به نظرم خیلی هاشون خوبن خصوصاً بی ام و و مک‌لارن x1

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. سالار فصل

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (367 ديدگاه)

    هاندا سی آر زی جاش توی این لیست نبود واقعا

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. پیام

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      سالار فصل اینکه کره توش نبود و ژاپن بود برای من عجیب نبود 😂😂😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 12
      1. سالار فصل

        ۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (367 ديدگاه)

        کره و چین اصلا بررسی نشده. چون تو بریتانیا اصلا طرفدار نداشتند تا همین یکی دو سال پیش

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. پیام

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1582 ديدگاه)

          برو وضعیت فروش اسپورتیج رو تو بریتانیا ببین! هر سال تو جدول فروش پایین‌تر میرید، اما پر رو تر میشید! تعداد قابل توجهی از طرفدارای ماشینای ژاپنی واقعا بچه وضع هستن. بابا چیزی به اسم بابانوئل وجود نداره!

          موافقم 1
          مخالفم 2
  10. S.66

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    «پیچیدگی بیش‌ازاندازه سیستم تعلیق، هزینه نگهداری بالا و قطعات کم از مشکلات این خودرو بودند»

    این مورد رو برای سیتروئن به کار بردن . طبیعتا هیچ کس از خرابی های مکرر و هزینه بالا استقبال نمیکنه .
    چند روز پیش راجع به سیستم تعلیق پیچیده رنج رور و قابلیت اطمینان پایین و هزینه های بالای نگهداری اون انتقاد کردم و همین عبارات رو بکار بردم . دو سه نفر با نگاهی تمسخر آمیز اعتقاد داشتن که سیستم تعلیق فوق پیشرفته این خودرو نه تنها ضعف نیست بلکه نقطه قوت و شاهکار مهندسیه .
    حالا اینکه این چجور مهندسی ایه که آخرش به دردسر و کاهش رضایت خریدار و اطمینان اون برند منتهی میشه بماند . این هم خودش از عجایب روزگاره که بعضی کاربرا که ادعای فهم و دانش هم میکنن ، عملا دارن روی تعصب کورکورانه ی خودشون سرپوش میذارن و به توهم خودشون رنگ دانایی و علم میزنن .
    به هر حال چیزی که مشخصه ۴ نماینده ضعیف از بریتانیا تو این جمع اونم توسط تاپ گیره …

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2780 ديدگاه)

      4 تا نماینده؟؟
      مک لارن که کلا یه دونه ساخته شده به سفارش یک فرد،اصلا به حساب نمیاد.
      میمونه لوتوس و استون.
      اون مینی هم کلا آلمانیه،اینجا که به مشکلات قابلیت اطمینان بد مینی اشاره کرده،شده انگلیسی جناب واقع بین؟!
      یه بار گفتم بیخود زور نزنین،لندروور به شدت خوش فروشه،حتی برای رنج روور الکتریکی هم 16 هزارتا سفارش پر شده،بحث الکتریکیش هم انداخته عقب به خاطر فروش عالی هیبریدی هاش.
      تا وقتی خوب میفروشه اهمیتی نداره رتبه جی دی پاورش و…چند باشه.

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. فرزند ایران

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ۴ نماینده ضعیف…
      مینی رو آلمانی حساب کن
      مک لارن کلا همین یه ماشینش مشکل دیزاین داشته بعد شده ضعیف؟
      استون مارتین سیگنت ماشین خوبی بوده(هرچند که ری اسکین تویوتاست) ولی تو سکونت خودش موفق نبود.
      لوتوس هم برند ابرشاهکاریه که خیلی کم بهش توجه میشه.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. فرزند ایران

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (93 ديدگاه)

        منظورم از سکونت سگمنت بود

        موافقم 0
        مخالفم 1
  11. yaghoub

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    مشکل در پیدا کردن دنده سه؟؟؟؟؟؟؟
    حتی برای سایپا و ایران خودرو هم قفله .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. Royal Driver

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به نظرم ماشینی مثل فایتون بد نبود، مشکل فقط این بود که لوگوش، لوگوی یک شرکت اقتصادی ساز بود ولی محصولی با طراحی خیلی سنگین و خاصی بود و رقابت خوبی میتونست کنه با ۳ تا رقیب اصلی آلمانیش. کیفیت ساخت به شدت بالایی هم داشت. ولی یک توضیحی راجع به C6W بگم، درواقع یک فکت، که درواقع از یکی از ماشینای فرمول یک تیرل که P34 نام داشت الهام گرفته. اونم ۶ چرخ بود و خیلی بهش کمک کرد امتیاز کسب کنه. کووینی هندلینگ خوبی هم داشت و چراغای ۲۰۶ هم بهش میاد😅. نباید توی این لیست میبود….

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. علی یوسفی

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت و تبریک عید نوروز به همگی بنظرم این قبیل عناوین در دنیای خودرو چندان درست نیست چرا که اولا برخی از خودروها حتی با وجود باکیفیت و باارزش بودن ممکنه بدلیل یکسری نوآریها در طراحی یا تکنولوژی‌ها و تجهیزاتشون و یا قیمت بالا در ابتدا مورد اقبال قرار نگیرن ولی به مرور زمان ارزش ذاتی اونها معلوم میشه مث جگوار xj220 و لکسوس lfa و ب ام و سری هفت سال ۲۰۰۲ ثانیا برخی از خودروها هم تاثیر زیادی بر ارتقا و پیشرفت و شهرت نام سازنده دارن که همین میتونه نشون دهنده ی خوب بودنشون باشه مثلا فولکس با مدل فیتون خودشو بعنوان شرکتی لوکس و برندی باارزش مطرح کرد و جنرال موتورز هم با تولید هامر h2 تونست خودروهای با کاربری نظامی رو مورد توجه عموم قرار بده و بعدها هم همین محبوبیت سبب تولید مدل sut h2 و h3 شد.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. Moh.86

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    چقدر این مقاله متن روان و طنز و جالبی داشت

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. Amir

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (137 ديدگاه)

    هدف از این نوع لیست ها به جون هم انداختن فنای برندای مختلف هست و بس

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. Amir

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (137 ديدگاه)

    الان فیتون به خاطر برندش که فولکس واگنه شکست محسوب میشه و بد هست ؟
    منطق: 🗿🗿

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. فرزند ایران

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      همینو بگم که
      فولکس واگن:ماشین مردم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  17. فرزند ایران

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    منتظر بودم وقتی سیتروئن میاد از پیچیدگی سیستم تعلیق صحبت کنه.(و ناامید نشدم)

    موافقم 0
    مخالفم 4
  18. shetab-car

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    ۱,۳۰۰وِلساتیس دستگاه از این خودرو در بریتانیا به فروش رسید. در مقام مقایسه به بوگاتی ویرون نگاه کنید که روی‌هم‌رفته ۴۵۰ دستگاه از آن فروش رفت
    اونجا که گفتید بوگاتی ویرون 450 دستگاه فروخته مقایسه درستی نیست چون ویرون با توجه به خاص بودن و قیمت بالاش هیچگاه برای عموم مردم در دسترس نبوده آمار تولید سالیانه این ماشین ها اندک هستند

    موافقم 1
    مخالفم 5
  19. علیرضا

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سیتروئن c6 به شدت نرم بود سال ۲۰۰۶ که جرمی سیتروئن برسی کرد از نرمی سواری این خودرو بشدت تعریف میکرد پژو ۳۰۸ یک کانورتبل ارزون بود قرار نیست فرمان پذیری لوتوس الیز داشته باشه در نسخه فیس لیفت هم مشکل طراحی حل شد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Taha Ayoobi

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    بعضی هاش واقعا آشغال بودن
    ولی هامر چرا؟

    موافقم 3
    مخالفم 5
  21. MC20

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1615 ديدگاه)

    من به سیتروئن C3 و C6 و بیمر سری 5 جی تی و لوتوس اروپا و استون ریبج شده و فیات ریبج شده و مینی آلمانی و هامر کاری ندارم ، همشون در نهایت ایده آل نیستند ولی قابل تحمل اند …

    هوندا و فیتون و پژو هم به نظرم ماشین های خوبی بودند ، خاصه فیتون که مهجور هم واقع شد …
    عجیب الخلقه هایی مثل کووینی و مکلارن و یوبین هم در موردشون حرف نزنیم بهتره …

    اما با رنو کار دارم …

    کاندید تنها بدترین خودروی قرن با فاصله ، رنو ولساتیس بوده ، هست و خواهد بود …
    چیزی که این قضیه رو پیچیده میکنه اینه که ماشین خوبیه اما به شدت مزخرفه …

    حتی ماشین ریا ست جم هوری فرانسه هم شد تا بفروشه اما اوضاع بدتر شد و در نهایت قیمت فضایی اش ، آخرین میخ بر تابوت لوکس سازی فرانسوی ها شد …

    توی خود فرانسه هم حتی ، ناسیونالیست ترین فرانسوی ها ، خرید این ماشین رو با بودن رقبای آلمانی و انگلیسی ، حماقت محض می دونستند …

    همه اینها زمانی عجیب تر میشه که فرانسوی ها در رقابتی شانه به شانه با انگلیسی ها در دهه 60 میلادی فاسل و پانهارد و دلاگه تولید میکردند …
    اما امروز متاسفانه در لوکس سازی ، بدجوری قافیه رو باختن و فاتحه رو خوندن ، تا اونجا که ماشین ریا ست جم هوریشون ، دی اس سون کراس بک شده …

    موافقم 2
    مخالفم 3
  22. مازیار

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    راجع به اون کووینی C6W هیچ طعنه و کنایه ای نسبت به طراحان و سازندگانش حق مطلبو ادا نمی کنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      شاید بشه گفت بد نیست
      ولی گاد نیست

      موافقم 2
      مخالفم 3
  23. محمد کیان

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هیچ نظری در مورد یوبین پوما ندارم
    مگه ماشین به این کوچیکی و زشتی ۳.۵ تن وزن داره؟؟؟🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. گاس فرینگ

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    قضیه کلاب من این بود که به عنوان یک خودروی انگلیسی راست فرمان سمت چپش دو در داشت و سمت راستش یک در (به سبک هیوندای ولستر هرچند اون توی بازارهای راست فرمان سمت راستش دو تا در داشت) و خون انگلیسی هارو به جوش آورد الباقی که اینجا نوشتن بهانست
    یه جورایی مثل پیکان که تا اوایل دهه هفتاد شمسی برف پاک کن هاش مطابق خودروهای راست فرمان بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Reza

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (91 ديدگاه)

    CR-Z به‌لطف بهره‌مندی از گشتاور یک دستگاه آبمیوه‌گیری می‌توانست در حدود ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد؛ البته برای این کار به مسیری نسبتا طولانی نیاز دارد.

    خوب شد تاپاله های چینی موجود در ایران رو ندید

    موافقم 1
    مخالفم 2
  26. BMW

    ۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    شاید بد برای اونها بد باشه ولی اگه همینا میومدند اینجا ایران هی فرت و فرت از اینها میزدند😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 0
  27. Sepehr

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هامر واقعا توی این مطلب جایی نداشت باید داخل بهترین آفرود ها می‌بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا