کیا

حذف سدان‌های کیا کادنزا و K900 از بازار آمریکا به خاطر فروش پایین

کیا برای طرفداران خود خبر بدی دارد زیرا این شرکت سدان‌های کادنزا و K900 را از بازار ایالات‌متحده حذف خواهد کرد. هردوی این سدان‌ها برای مدل ۲۰۲۱ بازار آمریکا را ترک می‌کنند. البته نباید از شنیدن این خبر چندان تعجب کنیم زیرا کادنزا و K900 هردو فروش بسیار پایینی در آمریکا دارند و کیا به‌منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای کراس‌اوورها می‌خواهد سبد محصولات خود را از نو تنظیم کند. بااین‌حال به این زودی انتظار حذف کادنزا را نداشتیم زیرا نسخهٔ فیس‌لیفت این سدان فول سایز سال گذشته در نمایشگاه شیکاگو معرفی شد.

کادنزا با یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی در ایالات‌متحده عرضه می‌شد که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میافت. قیمت پایهٔ این سدان کره‌ای در آمریکا از ۳۷,۸۵۰ دلار آغاز می‌شد. هرچند کادنزا هیجان‌انگیزترین خودروی کیا برای رانندگی نبود اما از کابین جادار و نسبتاً لوکسی با صندلی‌های چرمی با گرم‌کن، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار بود.

از سوی دیگر، K900 سدان پرچم‌دار کیا بود و قیمت آن از ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شد. هرچند این رقم برای خودرویی از یک برند اقتصادی گران بود اما K900 یک سدان لوکس واقعی به‌حساب می‌آمد. زیر کاپوت این سدان پرچم‌دار کره‌ای یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گرفت که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کرد. K900 به‌عنوان یک سدان لوکس، تجهیزاتی فراوانی مثل صندلی‌های چرمی ناپا، تریم چوبی و سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف را ارائه می‌کرد. هرچند نسخهٔ پایهٔ این خودرو کاملاً لوکس بود اما امکان سفارش آپشن‌هایی مثل رو سقفی جیر و صندلی‌های عقب برقی با گرم‌کن و تهویه هم برای آن وجود داشت.

هرچند K900 خودروی جذاب و چشمگیری بود اما هرگز نتوانست نظر آمریکایی‌ها را به خود جلب کند و همواره از فروش بسیار پایین در این کشور رنج می‌برد. فروش این ماشین سال گذشته در آمریکا تنها ۳۰۵ دستگاه بود و پیش از شیوع بیماری کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ نیز موفق به فروش فقط ۳۹۰ دستگاه شد. کادنزا نیز اوضاع خیلی بهتری ندارد زیرا فروش آن در آمریکا از سال ۲۰۱۷ هرساله کاهش یافته و سال گذشته به تنها ۱,۲۶۵ دستگاه رسید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. Sajjad

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    اینا مخصوصا k900 همونایی بودن که اوایل تولیدشون انواع و اقسام جوایز مختلف گرفتن و کلی ازشون تعریف و تمجید شد.
    بیشتر این مجلات و نشریات برده پولن و به راحتی میشه خریدشون

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۳
    1. R@m!n

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (551 ديدگاه)

      😂😂😂 نزن این حرفو کیا و هیوندای از همه برندای دنیا بهتره مردم اینو نمی فهمن تقصیر کیا و هیوندای نیست که، همه میرن یه مشت ژاپنی و اروپایی و آمریکایی آشغال بی کیفیت زشت می خرن.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۸
      1. قاسم

        ۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (42 ديدگاه)

        فیک جدید ۰۰۹۸

        موافقم ۹
        مخالفم ۷
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5066 ديدگاه)

      آقا سجاد
      دقیقاً همینطوره که میفرمائید و حرف من هم بارها همین بوده و برای همین هست که میگم مهم فروش و استقبال خریدار هست و نه تمجیدهای رسانه‌ای که کاملاً جهت‌دار عمل میکنند !

      نمونه‌ی بارزش ، بَلایی که سر ( ترامپ ) اومد و او انتخابات را به ( بایدن ) نباخت ، بلکه به رسانه‌های جهانی و آمریکایی باخت که زیاد دست کمشون گرفته بود !

      باز هم میگم ، تنها و تنها موفقیت یک محصول ، فروش اون محصول نسبت به رقبا هست و رسانه‌ها پول میگیرند تا تبلیغ کنند به هر روشی که فکر کنید !!!

      فقط یادتون بیاد زمانی که کیا استینگر رونمایی شد و چه غوغایی به پا کردند رسانه‌ها که حتی اگر خودروشناس هم نبودی اما با یک چرخ در فضای مجازی و رسانه‌ها مدام چشمت به استینگر میوفتاد و ناخداگاه پیگیر این خودرو میشدی ، اما حالا چی !!! حالا کجاست !!! آیا موفق بوده !!!
      برند باید کشش اون مبلغ را داشته باشه و نه اینکه با عجله بیای و سرشکسته بری ، هرچی هم که خوب باشی ، باید پتانسیل برندت کشش این پول را داشته باشه !!!

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۶
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5066 ديدگاه)

      این را هم بگم که به شخصه بخوام کره‌ای بخرم ، از شرکت کیا میخرم و اگر هم بخوام کیا بخرم ، فقط اپتیماش را میخرم و لاغیر !

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۵
    4. S

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      هنوز ۵۰ هزار دلار برای یک ماشین کره ای زیاده(k900)

      این جمله هرکی یادش اومد کجا گفته

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۳
    5. MOHAMMAD.n.r

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (699 ديدگاه)

      جناب سجاد کاملا باهاتون موافقم
      دیروز گفتم که نظر مجلات و… ممکنه با یک چک ۱ میلیون دلاری یا صد هزار دلاری یا کمتر کاملا عوض بشه ولی بعضی ها شروع به جبهه گرفتن کردن و…!!!!

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۴
  2. net

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1480 ديدگاه)

    هر دو ماشین طراحی بیرونی جالبی ندارند

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۴
    1. MR.JD

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (127 ديدگاه)

      کمی فکر کنید با همین مبلغ میتوان در بین سدان ها +MB S63 AMG / BMW 760LI / AUDI S8 را خرید
      و حتی اگر پرفورمنس برای شما مهم نیست و به دنبال نهایت لوکس بودن هستید میتوان رولزرویس فانتوم نسل قبلی و همینطور بنتلی مولسان و حتی میباخ S560 / S600 2015 خرید
      الان یکی از پروفسور ها میگویید که نه نمیتوان منظورم در بین کمی کارکرده ها بودددددددد
      البته درست نیست به این ها بگوییم کارکرده چون اکثرا کارکرد این ماشین ها زیر ۵۰.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ است و برای این افسانه ها اینها چیزی نیست

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
  3. овsкиكMас

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (248 ديدگاه)

    بهترین کار رو کرد واقعا،زودتر باید انجام میشد

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۸
    1. ツSAMURAIツ

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (988 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣
      معلومه بهترین کارو کرد کار دیگه ای نمیتونست بکنه طبق معمول ته جدول فروش بود

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۶
  4. datsun

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1810 ديدگاه)

    یادتون باشه موقع معرفی اینا و استینگر چقد تبلیغات و سر صدا راه انداختن و حتی تو یک تبلیغ اونو بهتر از بیمر و پورشه میدونستن.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۵
    1. R@m!n

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (551 ديدگاه)

      یادمه تو گرند تور جیمز می تو بررسی استینگر گفتش این ماشین خیلی خوبیه به شرط اینکه کنار سری ۳ و c-class قرارش ندی

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۴
  5. ツSAMURAIツ

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (988 ديدگاه)

    کیا برندی نیست که ارزش داشته باشه واسش ۶۰ هزار دلار خرج کنی گزینه های خیلی بهتری هم هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۷
    1. Benz

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (374 ديدگاه)

      مثل کوروت

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۵
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (699 ديدگاه)

        کوروت که عاالیه ولی اگر کسی سدان هم بخواد با ۶۰k میتونه مدل های بنز و BMW و لکسس و حتی چارجر و… بگیره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۲
        1. OMID

          ۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1999 ديدگاه)

          البته چارجر قیمتش از زیر سی هزارتا شروع میشه و با ۶۰ تا میشه مدل های پرچمدارش رو خرید با انجین های هشت سیلندر همی

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
  6. Ramin

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    قیمت پایه ۳۷ هزار دلار …. 😳😳😳😳😳

    نخبردی…. تازه بماند نسخه فول…

    شاید کیا و هیوندای محصولات خوبی تولید کنن…

    ولی کیا و هیوندای یه طرف…. جنسیس یه طرف دیگه…

    جنسیس بهترین خودرو کره ای هست

    مخصوصا G70 و G80 و G90 اینا واقعا خوبن…
    در قسمت کراس اوور هم فقط GV70 ….

    ۵ سال پیش میگفتن کره ای همه میگفتن اه اه…

    اما الان واقعا خوب هستن… مخصوصا جنسیس…

    الان هم میگیم خودرو های چینی اه اه… اما ۵ سال دیگه…..

    اما یادتون باشه…. تاریخ تکرار میشه…

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۳
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (519 ديدگاه)

      هر موقع چینیا دست از سر موتور میتسوبیشی برداشتن اونوقت یه چیزی…

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  7. پرهام و رهام

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    کیا برند جالبی نیست و سدان هاشم جالب نیستند

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  8. ツSAMURAIツ

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (988 ديدگاه)

    K900 عجب سمیه 😂😂😂
    ترکیب مرسدس بنز و bmw و آئودی و یکم بنتلی

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (699 ديدگاه)

      به قول اقای علی بخردی لحاف چهل تیکه

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  9. ارشیا

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    فرق کیا k900 با کیا کوریس چیه؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  10. Mf1

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (433 ديدگاه)

    خدای طراحیش عالیه ولی چرا تو امریکا استقبال نکردن عجیبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  11. REZA

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اینهارو وارد ایران کنن بخدا یکدونش هم تو هیچ نمایشگاهی نمیمونه به امید ازادی واردات خودرو و دلار ارزانتر .
    اخ چه خیالهای خوبی 💖

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. امیر

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2619 ديدگاه)

    اصالت یکی از مهمترین مسائل در‌مورد برند خودرویی هست
    خودروهای کره ای در دهه ۸۰ دقیقا مثل چینی های امروزی عمل میکردن و صرفا لوگوی محصول به اسمشون بود
    هنوزم با گذشت ۴دهه محصولات کره ای موفقیت زیادی ندارن مخصوصا در بازار های مهم و بزرگ
    چینی ها هم دقیقا به همین درد دچار خواهند شد و با اینکه پیشرفت زیادی کردن اما بازم اصالت حرف اولو میزنه!!!
    اصالت هم بخش اعظمش کپی نکردنه! و حداقل در چند موضوع اصلی صاحب سبک بودنه(مثل مرسدس فورد شورولت بنتلی و حتی برند های ن چندان بزرگ مثل دوج و کرایسلر و…)

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  13. مهرداد كمال

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    کیا بره همون ریو رو بسازه به نفعشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (699 ديدگاه)

      ریو پلتفرم و موتور b فورد داشت که خوب از اب در اومده بود. اگر خودشون ساخته بودن…

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  14. Kato

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    کجان اونایی که برای ماشین های کره ای سینه سپر می کردند ؟

    بیان جواب بدن دیگه!!!

    ماشین های کره ای به گرد ژاپنی ها نمی رسند

    نمونش ۲۰ خودرو اول پرفروش آمریکا که بیش از ۱۰ تاش یادمه ژاپنی بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا