کیا

معرفی و بررسی کیا نیرو 2016

کیا با کراس اوور هیبریدی خود تویوتا پریوس را به مبارزه طلبیده است. آیا شانسی دارد؟
کیا نیرو بخشی از برنامه‌ی این برند کره‌ای برای سه برابر کردن مدل‌های سبز این خودروساز تا سال ۲۰۲۰ است. این خودرو یک شاسی‌بلند هیبریدی است اگرچه که کیا آن را HUV (خودروی کاربردی هیبریدی) می‌نامد و بیش از آنکه رقیب خودروهایی چون تویوتا RAV4 هیبرید باشد، به لطف برچسب قیمت حدود ۲۵ هزار دلاری و اندازه‌ی بدنه‌ی کوچک‌تر رقیب تویوتا پریوس است.

New Kia Niro 2016
New Kia Niro 2016
نیرو تقریباً قیمتی برابر با پریوس دارد اما از نمایی جذاب و کاربرد یک شاسی‌بلند سود می‌برد. درحالی‌که این خودرو یک آفرودر کامل نیست اما روکش‌های بدنه، زوایای عمودی و طراحی دلپذیر این خودرو نمایی جالب به این کراس اوور بخشیده‌اند. استایل خودرو بسیار هیجان‌انگیز نیست اما به اندازه‌ی کافی هوشمند است، مخصوصاً با رینگ‌های آلیاژی مرتب کیا. در بحث اندازه و سایز، این خودرو با ۴.۴ متر طول بزرگ‌تر از کیا Ceed است اما از اسپورتیج کوچک‌تر می‌باشد.

New Kia Niro 2016
سیستم هیبریدی نیرو از یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی ۴۲ اسب بخاری تشکیل شده که این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و دوکلاچه به چرخ ها انتقال می‌یابد. گیربکس CVT در این خودرو وجود ندارد، گیربکسی که در سایر خودروهای هیبریدی مورد انتقاد واقع شده و گفته می‌شود که هیجان رانندگی را از بین می‌برد و همچنین نویز زیادی را در هنگام شتاب گیری ایجاد می‌کند.

New Kia Niro 2016
گیربکس DCT نیرو قطعاً نسبت به سیستم‌های CVT برتری دارد و تغییر دنده‌های آن به نرمی و روانی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید گیربکس را در حالت دستی نیز قرار دهید و با استفاده از شیفترهای واقع شده در کنسول مرکزی نسبت‌ها را عوض کنید. هر چند که تعویض‌های طولانی و پیشرانه‌ی ضعیف به معنی شتاب گیری نه چندان خوب خواهد بود و شما مجبورید تا پیشرانه را برای افزایش سرعت تحت‌فشار بگذارید.

New Kia Niro 2016
صدای پیشرانه ناخوشایند نیست و موتور الکتریکی با همکاری خود گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری را به ارمغان می‌آورد بنابراین نیرو در شهر چالاک و تند بوده و برای سبقت‌گیری‌های شهری مناسب است. خودرو در شهر بسیار سرزنده احساس می‌شود اما وقتی بخواهید بر سرعت خود بیفزایید، پرفورمنس نیرو فقط “کافی” است، مخصوصاً اینکه گیربکس معکوس‌های نسبتاً آهسته‌ای دارد. سواری نیرو خیلی هیجان‌انگیز نیست اما اگر سبقت‌های بزرگراهی را فاکتور بگیرید، در اکثر موارد راضی‌کننده خواهد بود.

New Kia Niro 2016
در سرعت‌های پایین نیرو بسیار ساکت و آرام است و در بزرگراه‌ها، نویزهای جاده و باد در حداقل خود باقی می‌مانند. موتور الکتریکی در سرعت‌های پایین و به منظور فراهم کردن راحتی بیشتر در شهر کار می‌کند و همه‌ی این‌ها به شخصیت خونسرد نیرو اضافه می‌شوند.

New Kia Niro 2016
ما این خودرو را در جاده‌های آلمان تست کردیم و سواری آن احساس نرم و روانی دارد و صندلی‌ها نیز حمایت‌کننده و راحت هستند. فرمان خودرو سبک است و احساسی ندارد و لاستیک‌های اکو نیز فاقد چسبندگی خاص هستند اما خب ذات این خودرو چیز دیگری را نشان می‌دهد. نیرو روی هزینه‌های کم سواری و تجربه‌ی رانندگی راحت تمرکز کرده بنابراین باید در این حد از کیا انتظار داشته باشیم.

نیرو با حالت تمام الکتریکی تنها می‌تواند ۴.۸ کیلومتر را طی کند که زیاد نیست اما این مقدار قابل‌مقایسه با دیگر خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس است و کیا با استفاده از موتور الکتریکی می‌تواند تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. در رانندگی نرمال، سوئیچ بین پیشرانه‌ی بنزینی و الکتریکی نامحسوس است بنابراین شما متوجه نمی‌شوید که پیشرانه‌ی بنزینی چه زمانی دوباره وارد مدار می‌شود.

Kia Niro 2016
مصرف سوخت خودرو نیز خوب است اما به پای پریوس نمی‌رسد. پریوس در هر صد کیلومتر ۲.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند درحالی‌که این مقدار در نیرو به ۳.۱ لیتر می‌رسد. نیرو با رینگ‌های ۱۶ اینچی در هر کیلومتر ۸۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند اما با رینگ‌های ۱۸ اینچی این مقدار به ۱۰۱ گرم در هر کیلومتر می‌رسد.

برخی‌ تکنولوژی‌های هوشمند نیز برای کمک به بهبود مصرف سوخت وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل انرژی پیش‌گویانه اشاره کرد که می‌تواند از داده‌های سیستم ناوبری برای بهینه کردن سیستم هیبریدی استفاده نماید. نیرو ضریب درگ ۰.۲۹ دارد و باتری مرسوم در خودرو استفاده نشده است. این کار به همراه استفاده از صندلی‌ها و قطعات شاسی سبک‌تر به کاهش وزن خودرو کمک می‌کند.

New Kia Niro 2016
داخل خودرو طیف وسیعی از تکنولوژی‌های روز را می‌بینید که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صفحه لمسی ۷ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. صفحه‌نمایش همانند تلفن هوشمند شماست اما انتظار کیفیت خیلی عالی از آن را نداشته باشید. این صفحه‌ی نمایش واضح است که برای استفاده‌ی سنگین ساخته شده و احساس روانی گوشی‌های هوشمند را ندارد. اینترفیس تعبیه شده نیز استفاده‌ی آسانی دارد و نمایشگر سیستم ناوبری نیز واضح است.

صندلی‌های گرم و سرد شونده نیز راحتی سرنشینان را افزایش می‌دهند و حتی غربیلک فرمان گرم شونده نیز وجود دارد. کیفیت کابین خوب است و درحالی‌که در برخی جاها پلاستیک خشن بکار رفته اما اکثر نقاط احساسی ممتاز دارند. پشت آمپر خودرو نیز حالتی آینده‌نگرانه دارد و دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه نمایی هوشمندانه به نمایش می‌گذارند.

نیرو در واقع فاصله‌ی بین محورهای طویل‌تر از اسپورتیج دارد بنابراین فضای پاها خوب است. در بخش عقب فضای کافی برای دو سرنشین بالغ وجود دارد، حتی با راننده و سرنشین جلویی قدبلند. فضای سر نیز کافی و مناسب است.

فضای صندوق نیرو ۴۲۷ لیتر است و در برابر فضای صندوق ۵۰۲ لیتری پریوس شرمنده می‌شود. درب پشتی را باز کنید و اوضاع بهتر می‌شود هرچند که صندلی‌ها به‌صورت ۶۰/۴۰ خم می‌شوند.

Kia Niro 2016 05
کیا نیرو خودرویی آرام، کم‌مصرف و کاربردی است که سواری راحت و فضای زیادی را به لطف فرم کراس اووری خود ارائه می‌دهد. این خودرو یکی از اولین کراس اوورهای هیبریدی بازار است و با راندمان بالای خود نظر بسیاری از خریداران را جلب خواهد کرد. البته باید گفت که تجربه‌ی رانندگی ریلکس و خونسرد این خودرو به مذاق هر کسی خوش نخواهد آمد. هنوز قیمت خودرو در انگلستان مشخص نشده و اگر برچسب قیمت این خودرو پایین‌تر از پریوس باشد، نیرو می‌تواند رقیبی جدی محسوب شود.

Kia Niro 2016 engine
مشخصات کیا نیرو ۲۰۱۶
قیمت: ۲۵۰۰۰ دلار (تخمینی)
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی به علاوه‌ی موتور الکتریکی
قدرت/گشتاور: ۱۳۸ اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    موتور الکتریکیش فقط دکوره و قدرت زیادی نداره به شخصه معتقدم کره در برابر ژاپن و آلمان حرفی برای گفتن نداره چه برسه که بخواد رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      رضا جون
      صبر کن ببین فروشش پس از عرضه به بازار چطوری میشه بعد اظهار فضل کن!
      در ضمن یکم به این کارشناس اتواکسپرس هم آموزش بده تا دیگه از این جمله های غلط استفاده نکنه: این خودرو یکی از اولین کراس اوورهای هیبریدی بازار است و با راندمان بالای خود نظر بسیاری از خریداران را جلب خواهد کرد.(بیچاره مثل شما نتونسته تشخیص بده که موتور الکتریکیش فقط دکوره!!!!!!!!!)
      بخدا استعدادت داره تلف میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (242 ديدگاه)

        عزیز دل خیلی از ماشین ها رو کاغذ فقط خوبند شما همچین طرفداری میکنی انگار تا حالا یه دوجین از این مدل رو داشتی و امتحان کردی خود نگارنده توضیح داده که خیلی چابک نیست و با موتور الکتریکی فقط 4کیلومتر طی میکنه موتوری که فقط 4کیلومتر کار کنه دکور نیست فقط خواستند بگن بله ما موتور هیبریدی تو این کلاس ساختیم شما خیلی جدی نگیر داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (21 ديدگاه)

          ;ببخشید این ماشین رو کاغذ در موردش صحبت نشدها!!! به صورتی میدانی اتواکسپرس تستش کرده. درضمن شما اصلا تستو نخوندی همینطور الکی اومدی کامنت گذاشتی!!اینجارو بخون:
          نیرو با حالت تمام الکتریکی تنها می‌تواند 4.8 کیلومتر را طی کند که زیاد نیست اما این مقدار قابل‌مقایسه با دیگر خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          بازم بگو دکوره! بیخیال برو یه سر کره جنوبی اون بیسوادا رو آموزش بده بدجوری نبودت اونجا احساس میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. داج توماهاک

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کره در مسیر پیشرفت.الان نمیشه نتیجه گیری کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. nissan

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    شبیه ix55 شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. داج توماهاک

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    2500 دلار میشه 85000000 تومن
    حداکثر سرعتش خیلی کم ولی مصرف سوختش عالیه.البته وزن خودرو هم مهم در مصرف سوخت
    قدرت موتورش هم معمولی 138 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      یعنی شیفته این اخلاق اقتصادیتم. همیشه ماشین حساب به دستیا . زحمت مارو کم میکنی????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داج توماهاک

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فدایی داری علی جون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همین که در جهت کاهش مصرف سوخت تلاش می کنن، جای تقدیر داره، حتی اگه به خاطر رقابت باشه. به هر حال، این ماشین هم در ابتدای راه قرار داره و باید مسیر طولانی ای رو طی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سهیل

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (220 ديدگاه)

    چراغ هاش که مال توسانه?
    ظاهرش خوبه به نسبت اسپرتیج موتور برقیش که جون نداره 10کیلومتر هم راه بره .بازم این وارد بشه خوبه بهش طرح ترافیک رایگان میخوره حداقل ?.بازم کیا ازین دسته دنده …..استفاده کرد که خیلی بیریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کیانوش38

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (98 ديدگاه)

    یعنی دیگه از هرچی ماشین کراس اووره واقعا دارم متنفر میشم. همه یک شکل، همه قیمت خورده بالاتر از قیمت واقعیشون و همچنین همه هم الان مد هستن و افراد وقتی پشتشون میشینن “اعتماد به نفس” میگیرن چون چند سانت از بقیه بالاترن و اینطوری حس پادشاه بودن بهشون دست میده. اتوموبیل سازا هم که از این نیاز به شدت کاذب خبر دارن خوب روش سود میکنن و هر روز اتوموبیل سازای بیشتر دنبال این روند میرن و انگاری همه نیاز دارن که حداقل یه ماشین شاسی بلند توی لیست تولیداتشون باشه و چینی و ژاپنی و اروپایی هم نداره. بنتلی و مینی و مازراتی هم حتی رحم نکردن و اگه اشتباه نکنم حتی لامبورگینی هم به فکرشه. این ماشینا که از ترکیب ماشینای آفرود و شهری ساخته شدن نه قابلیت های آفرودی جالبی دارن و نه تعادل مناسب برای پیچ های گاها تند شهری. جدا یه چندتا دلیل منطقی و حساب شده خواهشا بیارید که استفاده از ماشین های کراس اوور رو واقعا بتونه توجیه کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. moein

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اون سرتیتر اول رو عوض کنیین خواهشا کره می خواد پریوس رو به چالش بکشه خودش رو هم نمی تونه به چالش بکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    امیدوارم وارد ایران بشه طراحی خوبی داره برندش هم که معروفه آلودگی هم که به بصورت تمام فسیلی ها نداره از برخی جهات برتری داره به هم رده هاش من خوشم اومد موتورش سرجمع 144 اسب قدرت داره که با گشتاور بالایی که داره خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علي رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    ماشین خوبیه…فقط اون مه شکناش خیلی رو مخه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کیان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من در امریکا مدل ال ایکس شو را ۲۴۸۰۰خریدم وخیلی هم ازش راضی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. هادی

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.

    من به تمامی تست های تصادف خودرو ها سرچ ونگاه میکنم
    این خودرو بیشترین امنیت رو از تمامی خودرو ها داره
    حتی از بهترین وبالاترین قیمت های خودرو های جهان تو ایمنی وتست تصادف جلوتره .میتونید نگاه کنید خودتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا