آئودی

استیشن‌ها نمی‌میرند! پشت فرمان آئودی RS6 آوانت جدید

RS6 بی‌شک یکی از محصولات پرچم‌دار آئودی است. این خودرو بهترین ترکیب از پرفورمنس، طراحی ظاهری و فضای کابین و بار را ارائه می‌کند. آئودی سال‌هاست که به خاطر تولید استیشن‌های سریع و باابهت شناخته می‌شود.

آئودی RS6 آوانت
RS6 آوانت جدید بر پایه هشتمین نسل A6 آوانت ساخته شده و آشنا به نظر می‌رسد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی است که با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو همکاری می‌کند؛ اما برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در این خودرو باعث بهبود پرفورمنس شده و در عین توانسته از عهده سخت گیرانه ترین استانداردهای آلایندگی هم برآید.

آئودی RS6 آوانت
این نیروگاه ۴ لیتری هم‌اکنون از توربوشارژرهای بزرگ‌تری برخوردار بوده و می‌تواند قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری را تولید کند که نتیجه‌اش ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای برای یک استیشن است. اگرچه حداکثر سرعت خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با پرداخت ۱۵۵۰ پوند می‌توان آن را به ۲۸۰ یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت رساند. البته برای رسیدن به سرعت دوم باید ترمزهای سرامیک کربنی را نیز سفارش داد.

آئودی RS6 آوانت
این پیشرانه ۸ سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همکاری می‌کند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و درعین‌حال خودرو می‌تواند نصف سیلندرهای پیشرانه را برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت غیرفعال کند.

آئودی RS6 آوانت
اما این سواری RS6 است که جذابیت واقعی را نشان می‌دهد. غیرفعال سازی سیلندرها روی آرامش کلی خودرو هم تأثیر مثبتی داشته است. همه‌ی این‌ها در تضاد با ورودی‌های بزرگ هوا، رینگ‌های ۲۲ اینچی و… هستند که طراحی گیرایی را به ارمغان آورده‌اند.

آئودی RS6 آوانت
اگرچه نیروگاه ۸ سیلندر آئودی با غرشی خشن از خواب بیدار می‌شود اما در رانندگی نرمال صدای چندانی داشته و راحتی سواری نیز با توجه به ابعاد بزرگ رینگ‌ها کمی خشن و سفت است. البته برای قضاوت نهایی باید منتظر تست خودرو در جاده‌های مخملی بریتانیا بود.

آئودی RS6 آوانت
اینجا به یک دوراهی می‌رسیم: سیستم تعلیق استاندارد خودرو دارای فنرهای بادی است که طبق گفته آئودی بهترین راحتی سواری را ایجاد می‌کند. با پرداخت ۱۳۰۰ پوند می‌توان کنترل سواری دینامیک DRC را انتخاب کرد که از فنرهای پیچشی استاندارد و دامپرهای تطبیقی استفاده کرده و انتخاب اسپورت تری محسوب می‌شود.

آئودی RS6 آوانت
ما هر دو نوع سیستم تعلیق را تست کردیم و اگرچه فنرهای بادی سواری نرم‌تری را در رانندگی نرمال ایجاد می‌کنند اما RS6 مجهز به DRC حداکثر پتانسیل خود را ارائه می‌کند. فرمان خودرو نیز دقیق و سبک بوده و البته حس طبیعی دارد. برای چنین خودروی سنگینی، چابکی بالا یک فاکتور برجسته و قابل‌توجه است. کشش خودرو در پیچ‌ها بسیار خوب بوده و خودرو کاملاً پایدار حس شده و اکثر مواقع همچون خودرویی دیفرانسیل عقب حس می‌شود.

آئودی RS6 آوانت
ترمزهای سرامیکی شاید آپشنی ۹۲۰۰ پوندی باشند اما حتی در بدترین شرایط هم اختلالی در عملکرد آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این ترمزها ۳۴ کیلوگرم سبک‌تر نیز هستند.

آئودی RS6 آوانت
و زمانی که RS6 آماده مأموریت باشد واقعاً طوفان به پا می‌کند. غرش‌های پیشرانه ۸ سیلندر همگام با عقربه تندی سنج خودرو بیشتر شده و در یک چشم بر هم زدن سرعت‌های بالا را مشاهده خواهید کرد. حالت‌های اسپورت تر رانندگی با نام های RS1 و RS2 شناخته می‌شوند.

آئودی RS6 آوانت

باقی موارد هم طبق انتظارات عالی هستند. RS6 خودرویی جادار و راحت بوده و از جدیدترین تکنولوژی‌ها سود می‌برد. اگر صندلی‌های عقب را هم بخوابانید فضایی ۱۶۸۰ لیتری خواهید داشت.

آئودی RS6 آوانت
قیمت خودرو از ۸۹۹۰۰ پوند آغاز شده و به ۹۷۸۰۰ پوند برای مدل کربن بلک و ۱۰۶۴۰۰ پوند برای مدل ورسپرانگ ادیشن می‌رسد. بله این مبلغی سنگین برای یک استیشن محسوب می شود اما RS6 چیز دیگری است…

آئودی RS6 آوانت
RS6 قبلاً به عنوان یکی از بهترین خودروهای همه‌کاره آئودی شناخته شده و ارباب حلقه‌ها توانسته به‌طور موفقیت‌آمیزی جذاب این خودرو در نسل جدید را تکرار کند. قیمت خودرو بالاست اما افرادی که می‌توانند چنین خودرویی را بخرند شاهد ترکیبی جذاب از پرفورمنس یک سوپرکار با آرامش یک لیموزین و فضای کابین زیاد خواهند بود. اگر یک خودرو وجود داشته باشد که بتواند چنین کاری را انجام دهد، نامش RS6 خواهد بود.

مشخصات آئودی RS6 آوانت

  • قیمت: ۸۹۹۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مگه ترمزهای قبلی چند کیلو بودن که این ۳۴ کیلو سبکتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      ۳۴ کیلو در مجموع
      ینی ۸.۵ کیلو تو هر چرخ
      دیسک فولادی با توجه به ابعاد بزرگی که توی این ماشین داره فکر نمیکنم زیر ۲۵ کیلو در بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (27 ديدگاه)

        تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Shirko

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (249 ديدگاه)

    از بنز و ب ام و خیلی زیباتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Long Live PetrolHeads

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به تیم طراحی آئودی به خاطر این ماشین باید دست مریزاد گفت
    یکی از زیباترین ماشین های حال حاضر جهانه.
    عکس دوم آدمو دیوانه میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشینهای آلمانی مختص اینن که ادرنالین خون ادمو بالا ببرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    این ماشین ، معجزه بخش پرفورمنس آئودی (RS) هست
    جایی که پیشوند و پسوند RS روی محصولات آئودی باشه رقبا پشتشون به لرزه میفته ؛ کاردرست و درجه یک مثل آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Jdm

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چندین سال بود بین اروپاییها طراحی مثه این چشمم رو نگرفته بود واقعا لذت میبرم از طراحی و خشونتی که داره.
    به نظر من زیبایی نداره.ابهت داره عظمت داره.خشم خاصی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهرداد كمال

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزانی که استیشن دوست ندارن دیگه وقتشه تجدید نظر کنن این اصل جنسه !!!! دلربا، با ابهت، جذاب و عملکردی در حد سوپراسپرت ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اگر روی سوپر ماشین هم کار میکردن تمام بود
    R8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کسانی‌ که با شاسی بلندشون اصلا آفرود نمیرن
    چرا باید استیشن‌های به این خوشگلی‌ رو ول کنن
    برن کراس اور عادی یا کوپه بخرن؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا