آئودی

جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

آئودی در حال حاضر سخت در تلاش است تا شاسی‌بلند پرچم‌دار خود با نام Q8 را در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کند. این خودرو رقیب محصولاتی چون رنجروور خواهد بود.


پیش‌نمایش آئودی Q8 حدود دو سال پیش به‌صورت نمونه‌ای مفهومی در دیترویت و ژنو بوده است. با توجه به استایل این خودرو شاهد پروفایل جانبی کوپه تر مشابه به دیگر شاسی بلندهای لوکس نظیر ب ام و X6 و مرسدس GLE کوپه هستیم.


این خودرو در تأسیسات آئودی در براتیسلاوای اسلواکی تولید خواهد شد و خط تولید مشترکی با برادر کوچک‌تر یعنی Q7 خواهد داشت.


طول Q8 بیش از ۵ متر خواهد بود و فاصله بین محورها نیز برابر با ۳ متر است. خط سقف خمیده و نمای عقب جمع‌وجور به این معنی است که کانسپت یاد شده تنها ۴ صندلی داشته اما انتظار می‌رود نسخه‌ی تولیدی دارای طراحی ۵ صندلی باشد. Q8 کانسپت فضای بار ۶۳۰ لیتری داشته است.


اما این خودروی مفهومی که به عنوان مدل پلاگین هیبریدی e-tron نمایش داده شده از پیشرانه‌ی ۳ لیتری و واحدی الکتریکی با مجموعه باتری لیتیوم یونی ۱۷.۹ کیلووات ساعتی بهره برده است. مجموع خروجی این قوای محرکه برابر با ۴۳۸ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری می‌باشد.

آئودی ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۵.۴ ثانیه ثبت شده و سقف سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. Q8 مفهومی در هر کیلومتر تنها ۵۳ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شانس زیادی برای استفاده از قوای محرکه‌ی بنزینی-الکتریکی در مدل تولیدی وجود دارد زیرا آئودی می‌گوید: “استفاده از این قوای محرکه در نمونه‌ی مطالعاتی بار دیگر اهمیت آن را نشان داد.” زمان شارژ دوباره‌ی باتری‌ها دو ساعت و نیم اعلام شده است.

افرادی که خواهان عملکرد بیشتر هستند قادر خواهند بود مدل SQ8 را خریداری نمایند. این مدل پرفورمنس احتمالاً از همان پیشرانه‌ی دیزلی ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی SQ7 با قدرت ۴۲۹ اسب بخار استفاده خواهد کرد. زمانی که در دیترویت از مدل SQ8 سؤال شد، عضو هیئت‌مدیره آئودی گفت که من تولید این خودرو را دوست دارم.

کانسپت Q8 از جلوپنجره‌ی عریض‌تر تک فریم آئودی که توسط چراغ‌های جلوی LED جدیدی احاطه شده استفاده کرده است. این خودرو از رینگ‌های ۲۳ اینچی سود برده و ترمزهای کربن سرامیکی دارد.


در بخش عقبی نیز چراغ‌های LED در پهنای خودرو کشیده شده‌اند. آئودی می‌گوید این موضوع شاخصه‌ی طراحی مدل‌های e-tron آینده خواهد بود.

طبق اخبار رسمی، کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی آئودی با رزولوشن بیشتر در این خودرو عرضه خواهد شد. طیفی از دکمه‌ها و صفحات لمسی جدید در داشبورد و کنسول مرکزی به کار گرفته خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado_GT

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    .
    بی نظیره …!

    آلایندگیش از پریوس هم کمتره ?

    ولی این کجا و آن کجا … 700 نی تن متر گشتاور

    پریوس فکر کنم در هر کیلومتر 70 گرم CO۲ تولید میکنه و این سوپراسپرت 53 تا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      بذار تولید شه بعد تز بده واس خودت
      حتما وقتی این تولید شه پریوس نصف این بشه آلایندگیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دم جفتشون گرم البته پریوس ممکنه تو نسل جدید کمتر بشه الایندگیش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      دوست عزیز جوگیر نشو. این ماشین پلاگین هیبریدیه. پس باید با پلاگین هیبریدیه پریوس یعنی پریوس پرایم مقایسش کنی. پریوس پرایم میزان آلایندگیش 32 گرم CO2 در هر کیلومتره!! (البته بعضی منابع هم 22 اعلام کردن)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پوریا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فوق العاده احسنت به تلاش آلمانی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. روح الله

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تاکی باید حسرت این ماشینای زیبا رو بخوریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا