آموزشهفته نامه

هزینه‌های پنهان در زمان خرید خودروی لوکس کارکرده

خودروهای لوکس واقعاً خیال‌انگیز هستند و به همین دلیل شگفت‌انگیز نشان می‌دهند. به لطف افت قیمت شدید شما می‌توانید یک خودروی لوکس کم کارکرد را با بهایی بسیار مناسب خریداری نمایید.

Rolls-Royce Ghost Series II,
اگر به دنبال خودروهایی با کارکرد بالاتر و مدل ‌پایین‌تر باشید حتی ممکن است یک سدان لوکس پرچم‌دار را با مبلغی بسیار نازل بخرید. شاید هم بخواهید خودرویی صفرکیلومتر را از نمایندگی خریداری نمایید.


خواه در حال خرید یک خودروی صفر باشید یا مدلی کارکرده، باید از هزینه‌های نگهداری این خودروها آگاه باشید. هیچ‌چیزی مثل آگاه شدن از هزینه‌های تعمیر یک خودروی لوکس نمی‌تواند تجربه لذت‌بخش نگه داشتن آن را خراب نماید.

در مطلب پیش رو برخی هزینه‌های پنهان از نظر خریداران که روی مالکیت خودرویی لوکس تأثیر دارند خدمت شما عزیزان می‌شماریم.

  • سوخت

اکتان سوخت
اگر می‌خواهید کیا سراتوی خود را رها کرده و یک ب ام و سری ۳ بخرید به یاد داشته باشید که احتمالاً سوخت بیشتر و گران‌تری را خواهید سوزاند. بسیاری از خودروهای لوکس نیازمند بنزین سوپر بوده و بنابراین باید در زمان سوخت‌گیری مبلغ بیشتری را بپردازید. این موضوع در بلندمدت به هزینه‌های نگهداری خودرو اضافه می‌شود.

زمانی که بودجه خود برای محصولات لوکس بنزینی را در نظر می‌گیرید مطمئن شوید که نوع بنزین مصرفی و هزینه‌های مربوط به آن را نیز به یاد دارید. اگر می‌خواهید محصولی از ب ام و، آئودی، لکسس، مرسدس، آکورا، ولوو و یا هر برند لوکس دیگر را بخرید شانس اینکه نیازمند بنزین سوپر باشند زیاد است. البته استفاده از بنزین معمولی معمولاً آسیبی به اکثر خودروهای لوکس نمی‌رساند اما خب گاهی اوقات عملکرد پیشرانه و مصرف سوخت آن‌ها را بسیار بدتر می‌کند.

  • بیمه


متغیرهای بسیاری روی حق بیمه خودروهای لوکس تأثیرگذار بوده و هزینه‌های بیمه این خودروها شاید بیش از یک خودروی عادی باشد. تروور مک وی که کارمند بیمه بروکرز است می‌گوید هزینه‌های بیمه یک خودروی لوکس یا رده‌بالا خیلی بیشتر از محصولی عادی نبوده اما مورد بزرگی را که باید در نظر گرفت فرانشیز بیمه است که به مواردی همچون تصادف خودرو و پوشش بیمه‌ای آن بستگی دارد.

فرانشیز بیمه از یک شرکت به شرکت دیگر فرق می‌کند. مک وی می‌گوید: “معمولاً هزینه فرانشیز بین ۵۰۰ تا هزار دلار بوده اما در خودروهای رده‌بالا می‌تواند به ۲ هزار دلار و بیشتر هم برسد. برخی شرکت‌های بیمه نیز تنها بیمه را برای رانندگان بالای ۲۵ سال ارائه می‌کنند.”

در کل باید گفت در زمان خرید بیمه باید کلیه تعهدات را به دقت مطالعه بکنید تا از مسئولیت‌های بیمه کاملاً آگاه باشید.

  • لاستیک‌ها/ترمزها

BMW-M760i
بسیار از خودروهای لوکس دارای رینگ‌های بزرگ و البته لاستیک‌های فوق‌العاده و جذاب هستند. حتماً توصیه می‌شوید در زمان خرید خودرویی لوکس هزینه تعویض لاستیک‌ها را در نظر بگیرید. ذکر این نکته مهم است که بهای لاستیک‌های بزرگ‌تر از ۲۰ اینچی کاملاً بالاست. بسیاری از خریداران که برای اولین بار سراغ خودروهای لوکس می‌روند اولین باری که می‌خواهند لاستیک خودروهای خود را عوض کنند یا از لاستیک‌های زمستانی استفاده نمایند کاملاً شوکه می‌شوند! خرید یک خودروی لوکس با سایز رینگ‌های معقول توصیه می‌شود. لاستیک‌های کوچک‌تر می‌توانند هزینه‌های تعویض آن‌ها را کاهش دهند و شاید کیفیت سواری خودرو را نیز ارتقا دهند.

قطعات سیستم ترمز خودروهای لوکس مثل لنت‌ها و روتورها نیز می‌توانند در مقایسه با خودروهای عادی کاملاً گران‌تر باشند. اگر خودرویی می‌خواهید بخرید دارای پکیج اسپورت یا سیستم ترمز ارتقا یافته است پس انتظار هزینه بیشتر را داشته باشید.

  • چراغ‌ها

Volvo_S90_headlight
بسیاری از خودروهای لوکس دارای چراغ‌های جلوی زنون یا LED بوده و نوری که تولید می‌کنند بسیار مناسب است اما خب زمانی که نیازمند قطعات جدید باشند هزینه‌های تعویض آن‌ها کاملاً بالا خواهد بود. اگرچه چراغ‌های جلوی زنون و LED طول عمر بسیار زیادی دارند اما هزینه‌های تعویض آن‌ها در مقایسه با چراغ‌های هالوژنی مرسوم کاملاً زیادتر است.

  • هزینه روغن و سرویس

روغن موتور
به هزینه سرویس خودروی لوکس موردنظر توجه کنید. بسیاری از خودروهای مدرن دوره‌های سرویس طولانی‌ای دارند اما اکثر خودروهای لوکس و مخصوصاً مدل‌های اسپورت دوره‌های سرویس کوتاه‌تری دارند که شاید نیازمند تعویض روغن‌های خاص گیربکس، دیفرانسیل، ترمز و… باشد که این امر یعنی هزینه نگهداری بیشتر. از بین بردن اسناد مربوط به سرویس‌های یک خودرو راه فوق‌العاده برای کاهش میزان اطمینان آن، ارزش فروش دوباره و… بوده بنابراین مطمئن شوید که سرویس‌های خودروی موردنظر هم به موقع انجام شده و هم بهای معقولی دارند. از آنجایی که اکثر خودروهای لوکس دارای پیشرانه‌هایی با تکنولوژی تزریق مستقیم هستند بنابراین تمیز کردن سیستم سوخت و جذب نیز باید در نظر گرفته شود.

  • تجهیزات گران‌بها و مدرن

تجهیزات گران
آیا نیازمند سیستم تعلیق بادی هستید؟ درب‌های وکیوم دار چطور؟ درب پشتی برقی؟ سانروف پانورامیک؟ این‌گونه تجهیزات اگرچه باعث لذت‌بخش‌تر شدن خرید می‌شوند اما در زمانی که نهایتاً نیاز به تعمیر یا جایگزینی پیدا کنند به سرعت جیب مالک را خالی خواهند کرد. اگر می‌خواهید در درازمدت هزینه‌های نگهداری کمی داشته باشید از این‌گونه تجهیزات دوری کنید.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    ایرانیایی که به آمریکا مهاجرت میکنن معمولا یه ضرر روی ماشین میدن، چون میبینن ماشینی که توی ایران حتی خوابشم نمیدیدن میشه با کمتر از ده هزار دلار خرید، ولی بار اولی که کارشون به تعمیرگاه میوفته(غالبا خیلی زود) میفهمن چه اشتباهی کردن و برمیگردن به تویوتا و هیوندایی و …
    باید توجه کرد افرادی که معمولا این ماشینارو نو میخرن بسیار ثروتمند هستن و ارزشی برای ماشین و نگهداریش قائل نمیشن بنابر این ممکنه عیوب مهمی داشته باشن و البته اون عده ای که ماشین رو در شرایط عالی نگهداری کردن با قیمت پائینی حاضر به فروش نمیشن.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. morteza

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      راست میگی.منع انسان حرص رو به دنبال داره.بعضی اوقات مردم کشورم رو در حالتی که به قدرت و آزادی عمل تصور میکنم حتی خودمم مستثنی نمیدونم.میترسم.
      انبوه خواسته ها و آرزوهای براورده نشده ی این ملت …

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. میثاق

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عجب حرفی زدید دوست عزیز
        بسیار تکان دهنده بود،تا الان به این موضوع فکر نکرده بودم

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش اونجا هم اسفاات هم سوخت هم روغن موتور و هم قطعات مصرفیشون اصل و درجه یک هست
      و اکثر خودروها 5 تا 7 سال گارانتی دارن
      من خودم شدیدا به خودرو کار کرده اعتقاد دارم
      حتی دوستم که چندین ساله امریکا هست
      ازم خواست که ماشین حدودا 35-40 هزار دلاری براش انتخاب کنم
      خودش سیویک تایپ ار میخواست بخره ولی من گفتم
      مدل یک یا دو سال کار کرده لکسوس RC F با همون قیمت بخره
      اونجا کلی نمایندگی هست که میتونی ماشین رو ببری برات تست کنند و از سلامت ماشین اطمینان پیدا کنی
      از اون طرف هم چون 4 سال از گارانتی ماشین مونده اصلا نگرانی بابت ماشین وجود نداره
      فقط موقع خریدن باس به لاستیک ها دقت داشته باشی
      که زیاد ساییده نباشن
      اونم اگه ساییده شده بودم هم میتونی یکم تخفیف بگیری اگه نگرفتی هم
      4 حلقه لاستیک نهایتش میشه 1000 دلار که در مقابل افت قیمت ماشین هیچ چیز نیست
      ضمنا تو امریکا هم ماشین کارکرده رو هم میتونی اقساطی بخری با بهره زیر 2 درصد
      ?

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. فرامرز

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        40 هزار دلار واسه یه ماشین قیمت کمی نیست (البته اگه نخوای نو و پر آپشن بگیری) و دست مشتری کامل باز هست. حتی میشه اس کلاس کم کارکرد گرفت. البته اگه کسی کل سرمایه اش 40 هزار دلاره نباید همش رو بده ماشین چون هر چیزی بخره بعد 10 سال ارزشش صفر میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. آریا

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        گارانتی بنز و بی ام و 5 سال نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. سارا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (216 ديدگاه)

      شما شاید ایرانی های منطقه آزاد رو با ایرانی های آمریکا اشتباه گرفتید من که ندیدم همچین چیزی که شما میگید … ماشین اونجا لیزینگ هست اکثرا همه ماشین نو میخرن و ماشین دست دوم رو معمولآ افراد فقیر میخرن و البته اون هم لیزینگ هست … ماشین زیر ده هزار دلار هم کسی میخره که یا دانشجو هست یا توی مک دونالد کار میکنه و پولی نداره … ایرانی های اونجا اکثرشون لوکس سوار هستن قشر ایرانی آمریکایی تقریبآ ثروتمند ترین ها هستن اونجا … تویوتا و هیوندای اینجا ماشین حساب میشه نه اونجا

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. حسن

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خخخخخخ، همون سراتو که خودروی قشر مستمندشونه اینجا لوکس حساب میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      همون ب ام و سری 3 رو میشه تو مدل پایه با تخفیف ها صفر کیلومتر زیر 30 هزار دلار خرید. کافیه 10 هزار دلار داشته باشی و بتونی ماهی 200 دلار قسط پس بدی، بی چک و چونه میتونی همچین ماشینی رو بگیری. همین مدل با 2-3 سال کارکرد میشه هم قیمت سراتوی نو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامين

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حالا یه چیزی بگم مازراتی گیبلی ٢٠١۴ با کارکرد کم ٣٠-٣۶ تا گیبلی ٢٠١۵ ٣٧-۴٢ گیبلی ٢٠١۶ ۴٠-۴۶
        کواتروپورته ٢٠١۴ ۴٠-۴۶
        و ٢٠١۵ ۵٣-۵٧ و ۵٧-۶۵

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Khan

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    ماشین خریدن یه چیه، ماشین داری یه چیز دیگه

    قدیم یه بار یکی یادمه نوشته بود ماشینی باید بخرید، که بدونید بطور میانگین ماهانه حداقل 1% قیمتش واسه سرویسش میتونین خرج کنین.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا دیگه داره بغض خفم میکنه گفتم شاید یکم بنویسم بلکه بهتر شم اخه از کجا بگم اون از کشور چین که داره نود درصد محصولاتش رو به ما غالب میکنه واسه کشتی ایرانی که توش سی نفر ادم هست یه تکونی هم به خودش نمیده اونم از مسئولای خودمون که یک هفته بعد که کار از کار گذشته تیم تکاور میفرسته واسه نجات خدمه اونم از ارزش و اعتبارمون بین کشورای دیگه که دیگه واسمون ترم خرد نمیکنن از کشورهای عربی بگیرید تا جیبوتی
    از وضع اقتصاد و بازار خودرویی کشورمون نگم براتون که خودتون هم خوب خبر دارید
    تسلیت ها هم که برامون عادی شده بهشون عادت کردیم
    میخوام بگم واقعا به کدامین گناه مردم یه روزه خوش نمیبینن اینجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      متاسفانه هم وقتی تکاوران ایرانی تونستن اجازه ورود به کشتی رو بگیرن که موج‌ها کشتی رو به سمت سوال ژاپن برده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرش آمریکایی

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      واقعا تاسف خوردم عباس جان تاسف
      باید بگم که به همون گناه
      به همون گناه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش آمریکایی

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (612 ديدگاه)

        خیلی سوال و معمای حل نشدهراجع‌به نفت کش هس
        چطور ممکنه نفتکش با تصادف آتیش بگیره اصلا تکنولوژی ساختش این اجازه رو نمیده
        چطور از وسط آتیش گرفته
        رازهایی که همیشه سر به مهر میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (242 ديدگاه)

          به گناه سکوت عباس جان تنها گناه همینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Madjid

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من اصلا با ماشین دست دوم حال نمیکنم
    اگر کمری نو و لندکروزر دسته دوم یه قیمت داشته باشن من کمری رو بر میدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. morteza

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ماشینایی که خوب نگهداری شدن صاحباشون با قیمت پایین حاضر به فروشش نیستن.دقیقا راست گفته.یه سر به سایتای خرید و فروش دبی بندازید دقیقا متوجه میشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      قیمت رو بازار تعیین میکنه، صاحاب ماشین میتونه ماشینش رو اینقدر نفروشه و نگر داره تا مرد رویایی با اسب سفید توی خواب بیاد واسه خریدش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. morteza

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (279 ديدگاه)

        درسته ولی ماشینشم خب حرفه دیگه.مثلا شما یه پراید 83 صفر الان بگو تو پارکینگ دارم کسی نمیخواد؟ درسته صفره قطعاتش مال کره س.تضمینیه.ولی نمیتونی جای یه پراید 96 صفر با همین قیمت الان بفروشیش.صحبت در مورد اتومبیلهای خاص و گرونقیمته که تعداد محدودی ازشون وجود داره.شایدم دیگه تولید نشه.مشین خاص مشتری خاص خودشو داره.حالا یه مقدار دیر تر فروش میره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      حاضر به فروش نیستن ولی مجبور به فروش میشن. هیچ جای دنیا مثل ایران نیست که بابای من سال 83 پراید خرید زیر 7 میلیون و سال 93 با 400 هزار کیلومتر کارکرد فروخت 9 و نیم میلیون. تو کشورای خارج ماشین رو از نمایندگی بگیری بیای خونه و برگردی نمایندگی بفروشی 10 درصد ضرر کردی. ماشین هر چی تمیز و کم کارکرد هم باشه هر سال حداقل 5 درصد افت قیمت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کِشد
    ماشین کم کار با افت قیمت زیاد گیرد اومد بزن تو خال که طلاست
    حالا گیریم هزینه مواد مصرفی هم داشته باشه ولی از اون طرف ماشین پا به صفرو با اُفت زیاد به دست آوردی
    اینایی هم که در این مقاله اومده همه مصرفی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. pool

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    برید تو سایت autotrader.ca ببینید تو کانادا چه خبره بنز 20 تا کار 10 هزار تا پایین تر میده این مقاله واسه اینه که مردم برن نو بخرن شرکت ها برشکست نشن و گرنه اونجا ماشین تا 150 تا هم تعمیر نمیخاداخه مگه ما تو ایران هم روغن و بقیه چیزا رئ عوض نمیکنیم کلا مقاله مسخره ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. pool

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بعدش اغلب ماشین ها 5 سال گارانتی دارند و بعد از خرید برو همه رو نوکن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Hamid.Hellcat

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اگه دست دوم تمیز و مطمئن پیدا کردید بخرید. البته علاوه بر مشخصات فنی و ظاهری خود ماشین، اینکه از چه کسی دارید ماشین میخریدخیلی مهمه. مثلا بعضیا پشت فرمون دائم دارن شماره میگیرن.
    یه سانتافه اتاق جدید مدل 2013 شش سیلندر با کارکرد 33 هزار دیدم قیمت 300 تومن. اگه پول داشتم قطعا به جای 2017 چهار سیلندر، همون رو میخریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. morteza

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      آفرین بعضی ها ماشین دارن باهاش عاشقانه رفتار میکنن.بخاطر همین قیمتشم همونه که میگن.ادم ماشین باز میدونه چی راسته و چی دروغ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. آرش

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هـــــی روزگار شما ها از چی صحبت میکنین خیلی از مردم مثه خوده بنده تو کف یه ماشین ساده و ارزون قیمت و بدون آپشن موندیم
    شما درباره سراتو و مازراتی و… صحبت میکنین
    خدایا عدالتت رو عشقه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا