ایستگاه خبر

بیسو؛ قدرت نو ظهور در خودرو سازی چین

رپورتاژ: یکی از کمپانی‌های جدید الظهور در این زمینه در کشور چین کمپانی بیسو است که محصول سرمایه گذاری مشترک اینشیانگ و غول خودرو سازی چینی بایک (بیجینگ اتو) می‌باشد و دفتر مرکزی آن در شانگهای چین قراردارد این برند در سال ۲۰۱۵ به عنوان برندی لوکس وارد فاز تولید خود شد و به تولید محصولات کراس‌اوور و ون پرداخت.


بازار هدف این شرکت هم قطعاً اقشاری مانند جوانان هستند که می‌خواهند با مبلغی کم کراس‎اور خوش ترکیب خریداری نمایند. به ادعای بیسو، این شرکت از ابتدا سعی در تسخیر بازارهای جهانی را دارد و خط تولید ۹۵ درصد اتوماتیک خود را گواه این قضیه می‌دانند. نکته جالبی که در نگاه اول توجهات را جلب می‌کند ظاهر کلی محصولات این برند است که بسیار شبیه به هم هستند، این سیاست در بسیاری از خودرو سازی های بزرگ به دلیل ماندگاری زبان طراحی خودروها در ذهن مشتریان دیده می‌شود. به این ترتیب پیش بینی می‌شود در این مورد نیز اهداف بلند مدتی از سوی این کمپانی دنبال شود. با این حال بیسو همچنان در میان خودروهای چینی نیز نامی نا آشنا بوده و حتی سایت این برند به صورت تک زبانه و چینی در اختیار عموم قرار گرفته است. از طرفی در حال حاضر تنها ۳ مدل روی خط تولید این کارخانه قرار دارد که راه زیادی تا جهانی شدن آن مانده است.

بیسو در ایران؛ اژدهای جوان وارد می‌شود!

بیسو با همکاری سیف خودرو برای اولین بار قدم به بازارهای خارج از چین گذاشته است. سیف خودرو در گذشته نتوانست همکاری خود را با برند جهانی سوبارو ادامه دهد و حالا نیز کار سختی برای رقابت در بازار ایران خواهد داشت. اما به هر حال هر ۳ مدل بیسو توسط سیف خودرو در ایران مونتاژ خواهد شد و در دسترس علاقه مندان به این خودروها قرار خواهد گرفت. باید منتظر ماند و دید بازار خرید و فروش بیسو در ایران چه شرایطی پیدا می‌کند. البته نباید فراموش کرد که با این که سال‌های حضور بیسو در بازار چین انگشت شمار است اما با همین چند سال حضور خود در بازار با عرضه محصولات به روز توانسته خود را به خوبی و به عنوان یک برند مناسب معرفی نماید و فروش بیسو در چین امیدوار کننده بود است. به همین دلیل سیف خودرو امیدوار است این شرایط در ایران نیز تکرار شود.

 

ویژگی محصولات بیسو

محصولات مختلف این خودروسازی در ویژگی‌هایی مانند امکانات رفاهی خوب، طراحی نسبتاً مناسب در کنار کیفیت بالا و تکنولوژی‌های استفاده شده در کابین مشترک‌اند و نسبت به رقبای هم قیمت خود شرایط بهتری دارند. همچنین محصولات از ۵ ستاره ایمنی CNCAP برخوردارند و دارای گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتر یا ۳ سال نیز هستند. البته به دلیل عمر کوتاه این برند نمی‌توان از لحاظ کیفیتی این محصولات را تائید کرد به خصوص اینکه چرخ‌های این خودرو هنوز در خیابان‌های ایران به گردش در نیامده است.


یکی دیگر از علامت سؤال‌های بزرگ در مورد این برند مشخصات موتورهای آنهاست که با وزن خودرو چندان مطابقت ندارد و نباید برای مثال انتظار شتاب بالای از آن‌ها داشت، خصوصاً اینکه موتورهای توربو شارژ با حجم کم مهندسی و دانش بسیاری طلب می‌کند که از کمپانی با این سن بعید به نظر می‌رسد. البته مورد دیگری که به خصوص در بازار ایران نگرانی‌های ایجاد خواهد کرد بحث لوازم یدکی این ماشین و قیمت‌های غیر معقول آن در ایران است. لازم به ذکر است سیف خودرو تنها ۱۰ نمایندگی در سطح کشور دارد و با تجربه مردم ایران از خودروهای چینی این موضوع تأثیر زیادی روی فروش بیسو خواهد گذاشت.

محصولات تولیدی بیسو و قیمت آن‌ها در ایران

دو مدل تی ۳ و برادر بزرگترش تی ۵ کراس‎اورهای این برند و ون ام ۳ تنها محصولات این خودروسازی محسوب می‌شوند. که از این میان تی ۳ در ایران در ۳ تیپ و دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‎گردد. نکته قابل توجه در مورد مدل تی ۵ ظرفیت این ماشین است که به گمان می‌رود اولین کراس آور ۷ نفره در ایران باشد. T3 در مقابل هم خانواده خود از نظر طراحی از پختگی و هماهنگی بیشتری برخوردار است. قیمت فروش بیسو T3 احتمالاً حدود ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود و ازاین نظر رقبایی مانند ام وی‌ام X22 ، چانگان CS35 و جک S3 را در بازار ایران در رو به روی خود می‌بیند. قیمت بیسو T5 نیز در حدود  ۲۴۰ میلیون تومان دارد که چری تیگو ۵ ، جک S5 نیز از رقیبان مستقیم این خودرو محسوب می‌شوند.

 

منبع :‌ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا