ایستگاه خبر

نیسان وانت، این بزرگ جونیور آبی

رپورتاژ: سال ۱۳۴۹ برای اولین بار شرکت زامیاد، زامیاد ۲۴ یا همان نیسان آبی را تولید کرد، سال ۱۳۶۵ زامیاد ۲۴ به سایپا ۲۴ تغییر نام داد اما دوباره در سال ۱۳۷۷ با نام زامیاد ۲۴ تولید و روانه خیابان‌ها و جاده‌ها شد. این پیکاپ میان سایز برای حمل بار در شهرها و روستاها طراحی شده بود و شاید در ابتدا سازندگان‌اش نمی‌دانستند تا این حد نیسان آبی مشهور می‌شود که در کنار تاکسی نارنجی، خودرویی باشد که تنها با رنگ آبی‌اش و هیکل نخراشیده‌اش شناخته شود و در یادها بماند.

نیسان آبی از همان سال تولیدش وارد خیابان‌ها و جاده‌ها شد و به تدریج افراد زیادی با آن و امکانات و توانایی‌های آن در حمل بار آشنا شده و شرکت‌های بسیاری اقدام به خرید نیسان برای حمل بارهای شرکت خود کردند.

نیسان آبی

Nissan Z24
نیسان آبی یا جونیور به یک سری از پیکاپ‌های میان سایز شرکت نیسان گفته می‌شود.

نیسان آبی در واقع یک مدل وانت است، وانت هم خودروی کوچک باری است که با ظرفیت مشخص برای حمل بار طراحی شده است.

این وانت با دو در و گنجایش حمل باربه اندازه حدوداً ۲۱۰۰ کیلوگرم طراحی و تولید شده است و بیشتر برای حمل و نقل بار کشاورزی و دامداری طراحی شده بود اما این روزها شاهد این نوع وانت در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها هستیم که حمل بارهایی از لوزام برقی، تخت و کمد و وسایل چوبی تا مواد غذایی تولیدی کارخانه‌ها را به عهده دارد.

 

نیسان وانتی و به طور کلی وانت‌ها، وسیله نقلیه مناسبی محسوب می‌شوند تا کسانیکه به دنبال کار با ماشین هستند با تهیه یکی از آنها بتوانند به کار روی آن و حمل وسایل به صورت شخصی یا برای شرکت و سازمانی مشغول شوند و کسب درآمد کنند از همین رو با جست و جویی در سایت دیوار که یکی از مراکز اصلی خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم به حساب می‌آید با انبوهی از پیشنهاد فروش نیسان مواجه خواهید شد که به صورت نو یا کارکرده در معرض فروش گذاشته‌اند. در این سایت می‌توانید با توجه به مدل و هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید، وانت نیسانی خریداری کرده و با آن کار کرده و کسب درآمد کنید.

نکاتی درباره نیسان آبی

با اینکه مدیر عامل شرکت خودروسازی زامیاد خبر از پایان تولید نیسان آبی تا آخر سال ۱۳۹۷ داده است اما مدل‌های کارکرده این وانت همچنان تا سال‌ها دست به دست خواهند چرخید.

با توجه به ظاهر نه چندان دلچسب آن و با اینکه شرکت سازنده در اقدامی دست به تغییر رنگ نیسان آبی به نیسان صورتی کرد تا به زعم خود ظاهر آن را کمی متفاوت و یا شاید چشم نواز کند اما همچنان این وانت به خودرویی که باید از آن ترسید و پیاده یا سواره در خیابان‌ها و جاده‌ها نباید به آن نزدیک شد، بدل شده است.

اما رانندگان نیسان‌ آبی، خود می‌توانند با رعایت قوانین رانندگی تا حدودی ذهن‌ها را از پیش داوری‌ها درباره نیسان و رانندگانش پاک کنند چون ممکن است خود روزی دیگر راننده نیسان آبی نباشند و سوار بر خودروی دیگری با نیسان آبی در جاده و خیابان روبرو شوند.

Nissan Zamyad Z24

منبع: ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    انصافا ماشین خوبیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      برو کلک ……?

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Centenario

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا حقی بر گردن خودروسازی ایران داره….D-:

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ali a

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    برای 40.50 سال پیش خوب بوده .نه سال 2018 !!! . بر باعث و بانی این وضع مملکت لعنت…

    موافقم 1
    مخالفم 0

Comments are closed.

دکمه بازگشت به بالا