جنرال موتورزخودروهای چینی

سدان جدید RC-6، انقلابی در محصولات بائوجون

بائوجون که برندی متعلق به جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک-وولینگ در چین است، به‌تازگی محصول جدیدی بنام RC-6 را معرفی کرده است. این ساختهٔ جدید بائوجون را می‌توان تلفیقی از یک سدان، کوپه و کراس‌اوور دانست زیرا مثل سدان‌ها چهار در دارد، مثل کوپه‌ها سقف آن شیب‌دار است و ارتفاع آن از سطح زمین مثل کراس‌اوورها زیاد است.

بااین‌حال RC-6 بیشتر به یک سدان فست‌بک شباهت دارد و انقلابی در جوان‌ترین برند جنرال موتورز ایجاد کرده است زیرا این اولین محصول میان سایز بائوجون محسوب می‌شود که طراحی کاملاً جدیدی را به نمایش گذاشته و درعین‌حال از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در تاریخ بائوجون برخوردار است.


استایل بیرونی RC-6 بر اساس جدیدترین زبان طراحی بائوجون بنام «هندسهٔ میان‌ستاره‌ای» شکل گرفته و با ترکیب لیفت‌بک پنج‌در و ۱۹۱ میلی‌متر فاصله از سطح زمین، از نمای نسبتاً جذاب و منحصربه‌فردی برخوردار است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو جلوپنجرهٔ ستاره شکل آن است که چراغ‌های نسبتاً باریکی به آن متصل شده‌اند. در نمای جانبی RC-6 نیز پیش از هر چیز فرم کوپه مانند آن جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که ارتفاع زیاد آن از سطح زمین نیز نمایی کراس‌اوور مانند ایجاد کرده است.

این خودرو بر اساس پلت‌فرم R بائوجون ساخته شده که نسخهٔ کشیده‌ای از پلت‌فرم مورداستفاده در کراس‌اوور کامپکت RS-5 محسوب می‌شود. RC-6 با ۴,۹۲۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۸۰ میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌ترین محصولی است که بائوجون از زمان تولد خود در سال ۲۰۱۱ تاکنون تولید کرده است. فاصلهٔ محوری سدان جدید بائوجون هم ۲,۸۰۰ میلی‌متر اعلام شده است.

بدون شک اما قابل‌توجه‌ترین قسمت RC-6 کابین آن است که با دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کاملاً مدرن و جذاب به نظر می‌رسد. این برای اولین بار در محصولات ساخت جنرال موتورز است که از این ترکیب نمایشگرها استفاده می‌شود. علاوه بر این، RC-6 از طراحی داخلی زیبا با ویژگی‌های اسپرتی هم برخوردار است. به گفتهٔ بائوجون، این خودرو به قابلیت رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده و در کابین آن از متریال باکیفیت استفاده شده است.

برای RC-6 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی در نظر گرفته شده که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با قوانین آلایندگی جدید ۶B چین مطابقت دارد. برای انتقال نیروی پیشرانه نیز گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا CVT قابل انتخاب است. مصرف سوخت RC-6 برای مدل دستی ۶.۷ لیتر و برای نمونهٔ اتوماتیک ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

RC-6 بعد از کراس‌اوور RS-5 دومین محصولی محسوب می‌شود که طبق استراتژی جدید بائوجون شکل گرفته است. این استراتژی شامل پلت‌فرم جدید، سیستم نام‌گذاری جدید و لوگوی جدید می‌شود که این سه عنصر در کنار هم نمایانگر عصر جدید بائوجون هستند. RC-6 از سه‌ماههٔ پایانی سال جاری با مدل ۲۰۲۰ به بازار چین عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اکثرا طراحی زیبا و امکانات ماشین رو نشونه پیشرفت میدونن
    پیشرفت یعنی ماشین از نظر فنی خوب باشه
    ظاهر در مرحله بعدی
    بارها مشاهده شده چینی سوارا میگن صنعت خودروی چین چند سال دیگه از کل دنیا قوی تر میشه!
    چینی ها که سرتا پا کپی میکنن و روی همه ماشیناشون یه موتور 1.6 لیتری دارن با مجموعه ای از ایرادات فنی ناشی از سمبل کردن آپشن روی هم، نمیدونم چطوری میخوان بشن قوی ترین صنعت خودروی دنیا!
    با عرض معذرت پشمای مهندسای جنرال موتورز و فولکس واگن و زیر مجموعه هاش با این حرفای بعضیا ریخته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نویدی

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      همین طراحی زیبا رو ما توی کشور خودمون بعد از این همه مونتاژکاری نمیتونیم انجام بدیم.اوج طراحی توی صنعت خودروسازی ایران شده دنا و تیبا!
      ایران هنوز توی طراحی گیربکس اتومات دنا پلاس توربو مونده.
      پس قبول کن همین طراحی و جا دادن امکانات روز دنیا در خودروهای چینی نشونه یک پیشرفت بزرگه.
      چینی ها دارن پا به پای اروپا و آمریکا جلو میرن.
      منظور از پا به پا این نیست که ماشینای چینی با بنز و bmw قابل مقایسه ست، منظور اینه که تکنولوژی های روز دنیا رو توی خودروسازیهاشون بکار میبرن(با کیفیت پایینتر).

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کوشا

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (220 ديدگاه)

      مشکل اینجاست که از بیست سال پیش از موتور سه چرخ به اینجا رسیدن! شما می تونین بر این اساس پیش بینی نسبت به بیست سال بعد داشته باشین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بائوجون یک کمپانی درجه دو چینی هست ، اگه میخوای پیشرفت ماشین های چینی رو ببینی باید یک نگاهی بندازی به محصولات ام جی ، جیلی ، هاوال ، گریت وال ، چانگان و…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارشک

        ۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (326 ديدگاه)

        بائوجان جزو پرفروشترین برندهای چینی است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از سال دیگه یعنی 2020 طبق قول دولت چین شرکتهای خودروساز خارجی میتونن سهام خودششون تو جوینت وینچراز شریک چینی بیشتر کنن یعنی کنترل شرکت دست خودشون باشه ببینیم ببینیم اون موقع شرایط چطور پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    گرچه که طراحی خوبی داره اما کلیت کار، شترگاوپلنگی شده واسه خودش!!!
    به عکس دوم دقت کنید!
    قراره هم سدان ۴در باشه – هم کوپه باشه، هم کراس اوور باشه
    آخرم هیچکدوم نشده
    .
    شیب قسمت فست بک بیش از حد زیاده، در حدی که توی نمای جانبی کاملا صندوق عقب داره که نمیزاره کراس اوور دیده بشه
    اما ارتفاع خودرو هم زیاده و نمیزاره سدان دیده بشه
    بلاتکلیفه
    .
    اما هم طراحی جزء به جزء بیرونی خوبی داره هم طراحی کابین خوبی داره
    .
    .
    شاید بشه گفت کلاس “کراس اوور فست بک” رو پایه گذاری کرده، اما بعیدمیدونم مثل کراس اوور کوپه بیمر موفق بشه
    چون طراحی عقب اونا هنوز حس شاسی بلند داره این حس سدان داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی با دوتا چیزش نمیتونم کنار بیام،یکی موتور ۱.۵ لیتریش و یکیم ارتفاعش،آخه سدان مرتفع چیه دیگه؟؟؟اینم صیغه ی جدیدشونه؟یکم دیگه میبردینش بالاتر میشد کراس اوور کوپه و خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    نمیدونم چرا چینی ها موتور 1.5 لیتری توربو را رها نمی کنند؟! در هزار محصول خودشون این موتور 150 اسبی را گذاشتند. چه خبره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      ماجرا خیلی ساده شرکت های چینی چون کوچک با توان مالی پایین و تکنولوطی تولید بالایی نیستن نمیتونن کل زنجیره تامین مخصوصا در قسمت موتور گیربکس هندل بکنن در نتیجه اکثرا میان قسمت های پر هزینه مثل طراحی بدنه و موتور از کمپانی های دیگه وارد میکنند مثلا جک موتور های هزار پانصد میتسو شعبه چین رو‌ماشین هاش میزاره همین موتور تو محصولات ام وی ام هم میبینی خودم نمایشگاه وقتی گریت وال دیدم طرف میگفت موتورش مال دلنگ فنگ هست و اونم از یک شرکت چینی طرف قرار داد تویوتا خریده در واقع خیلی از محصولات چینی موتور گیربکس میتسو یا تویوتا نسل های قبلی و حتی پلت فرم نسل قبل کره ای یا ژاپنی و حتی فولکس میخرن و موتورش هم به همین شکل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Me

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اون پسره که تا ماشین چینی میبینه میگه چرخاش کوچیکه کوش.نگرانش شدم چندوقته نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا