فورد

موستانگ GTD با قیمت 325 هزار دلار به فروش خواهد رفت

فورد برای فروش موستانگ بالارده خود فهرست فروش و انتظار ترتیب خواهد داد.

حتی اگر شخصی متمول باشید، باز هم نمی‌توانید وارد نمایندگی فورد شوید و با سوییچ یک دستگاه موستانگ GTD بیرون بیایید؛ فورد برای مالکیت این خودرو سازوکاری مشخص را ترتیب داده است. با وجود اینکه قیمت این سوپراسپرت عضلانی به محدوده خودروهای لوکس یعنی ۳۰۰ هزار دلار رسیده، انتظار می‌رود که تمام ذخیره فورد برای تولید این خودرو به فروش برسد. هرچند این خودروساز آمریکایی هنوز هم ارقام رسمی را منتشر نکرده اما تخمین بر آن است که ۱,۰۰۰ دستگاه GTD را روانه خیابان‌ها شود.

شرکت فورد به‌صورت رسمی تایید کرده که تنها راه نشستن پشت فرمان یک دستگاه موستانگ GTD، ثبت‌نام است. سایت مخصوص پیش‌ثبت‌نام این خودرو فعلا در دو کشور ایالات‌متحده و کانادا فعال است. گمانه‌زنی‌ها در انجمن‌های غیررسمی بر آن است که فورد، GTD را تنها به کسانی می‌فروشد که واقعا با آن رانندگی کنند. اینکه این خبر چقدر صحت دارد، تنها با گذشت زمان مشخص می‌شود.

این خودرو که نسخه جاده‌ای موستانگ GT3 و به‌جرئت زیباترین مدل نسل تازه به شمار می‌رود، به یک پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 مجهز شده که ۸۰۰ اسب بخار قدرت خود را ازطریق جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار دوکلاچه ترنس‌اکسل به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مهندسان فورد در تولید این خودرو به نسبت وزن ۵۰:۵۰ رسیده‌اند. بدنه فیبرکربنی این کوپه قدرتمند روی سیستم فنربندی پاشراد نیمه‌فعال با فنرهای تطبیق‌پذیر سوار شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بال بزرگ عقب، تایرهای چسبنده بزرگ، هواکش‌های روی کاپوت و طاق چرخ‌های جلو و… اشاره کرد که تنها در خودروهای مسابقه‌ای دیده می‌شود.

هرچند تولید این خودرو محدود خواهد بود اما تنها در دو بازار یادشده به فروش نمی‌رود و مشتریان اروپایی، خاورمیانه‌ای و مکزیکی هم فورد می‌توانند با اطلاع قبلی، روند ثبت‌نام را طی کنند. همان‌طور که رقم تولید این خودرو نامشخص است، رقم صادراتی این شرکت به بازارهای غیرآمریکایی هم نامعلوم است اما انتظار می‌رود خیلی زیاد نباشد.

فورد خبر پیش‌ثبت‌نام این خودرو را همزمان با تولید ۶۰ سالگی موستانگ اعلام کرد. این خودروی محبوب که لقب پرفروش‌ترین کوپه جهان را نیز از آن خود کرده بود در تاریخ ۱۷ آوریل ۱۹۶۴ در نمایشگاه نیویورک دیده به جهان گشود و موفق شد به بنچمارک سایر خودروسازان در این کلاس تبدیل شود. شرکت فورد موفق شد از سه نسخه ابتدایی این خودرو بیش‌از ۱ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رساند. حال با کنار رفتن رقبایی مثل کامارو که از همان ابتدا با هدف رقابت با موستانگ روانه بازار شدند و البته سنگرداری فورد از موتورهای درون‌سوز، احتمال می‌رود فروش این خودرو در نسل تازه بهبود پیدا کند. نظر شما درباره موستانگ و نسخه GTD آن چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    چه خبره ؟ 😒

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3350 ديدگاه)

      قراره تو سامانه یکپارچه خودرو
      موستانگ رو بیارن
      هورا

      موافقم 15
      مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5022 ديدگاه)

      نسخه‌ای جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای GT3 که قوی ترین موستانگ تاریخ و مدلی تولید محدود هستش با طراحی زیبا و دیزان و تیونینگ خاص که باید رسماً یه شاهکار هنری بدونیمش ……….. پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 مجهز شده که ۸۰۰ اسب بخار قدرت داره 💪💪 که به راحتی نمیشه از این ارقام گذشت اونم واسه یه ماشین خیابونی و جاده ای که قراره به دست مردم عادی که راننده پیست و مسابقه نیستن برسه

      موافقم 16
      مخالفم 2
  2. amin

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    m5 cs : لایک
    موستانگ : دیسلایک

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1940 ديدگاه)

      چه ربطی به هم دارن؟!

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3350 ديدگاه)

        هیچ ربطی ندارن

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. مازیار

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2532 ديدگاه)

        میبینی سوشی؟
        پس دیسلایک الکی نداریم
        مگه برای حرف بی پایه

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1940 ديدگاه)

          کسی که منبع داره براش لایک و دیسلایک مهم نیست مازی جون

          موافقم 2
          مخالفم 10
        2. مازیار

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2532 ديدگاه)

          منبع هوایی هست یا زمینی؟

          موافقم 9
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1940 ديدگاه)

          منبع فشاری هست یعنی متعصب ها رو فشاری میکنه

          موافقم 3
          مخالفم 10
        4. مازیار

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2532 ديدگاه)

          خوب موضوع اینه که تو ۱۸۰۰ کامنت تمام منابع به این جمله ختم شده
          راننده ناشی بود

          موافقم 7
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1940 ديدگاه)

          اعداد و ارقام دروغ نمیگن مازیار مشکل از راننده هست نمونش دوج که سازمان معتبری مثل nhra تایید میکنه اون وقت شما ها میاین میگین چون بقال سر کوچه نشست پشتش نتونست تایم بزنه پس مشکل از دوج هست تمام حرفت تو ۲۴۰۰ تا کامنتت همین بوده

          موافقم 2
          مخالفم 0
        6. مازیار

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2532 ديدگاه)

          چرا اینقدر دوست داری گیج و گنگ دیده بشی؟
          فقط بقال سر کوچه نبود
          راننده آزمایشی نتونست تایم بزنه
          راننده درگ نتونست
          راننده آماتور نتونست
          راننده حرفه ای نتونست
          تو صد تا مسابقه درگ نتونست
          راننده ها عوض هم شد نتونست!!!
          هیچ راننده ای نتونست و نخواهد تونست (اگه یادت باشه من قبلا گفتم تا آخر دنیا وقت داری یک مورد بیاری که یک راننده پشت داج تونسته باشه تایم اعلامی کمپانی بزنه)

          فقط خرزوخان تونست تایم بزنه nhra هم تایید کرد😂

          موافقم 0
          مخالفم 2
        7. Taha Ayoobi

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1313 ديدگاه)

          مازیار اصلا دیمن درگ های زیادی انجام نداده که میگی این نتونست اون نتونست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. مازیار

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2532 ديدگاه)

          طاها هیچ کدوم از خانواده داج نتونستن

          بعدش من مشکلی با داج ندارم فقط سوشی بازی دوست دارم در جریان باش😁

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Arshia m3csl

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      واقعا انتخاب سختیه m5 و ماستنگ هر دو عشقن ولی انتخابم ماستنگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. مازیار

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2532 ديدگاه)

    ازش خیلی خوشم میاد و امید زیادی به رکوردهاش دارم
    ظاهرش هم خیلی خوبه
    رقیب مستقیمش AMG GT BLACK SERIES هست که بیشترین شباهت رو به هم دارن
    امیدوارم به وعده خودشون عمل کنن و تو نوردشلیف رکورد ثبت کنن که با تایم بنز مقایسه بشه
    و اینکه چرا وزنش مشخص نیست؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. mercedes

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (327 ديدگاه)

      تو رژیمه هنوز
      بعدشم این پشمک گلابی رو چه به پرفورمنس؟
      به نظر من این تو همون ماسل کار بود ابهتش بیشتر بود تا اینکه رخ اروپایی بگیره بیاد برای جابه جا کردن رکورد.

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2532 ديدگاه)

        در مورد ماستنگ نمیشه این حرفو گفت
        یادت نره GT350 تایمی بهتر از هوراکان زد
        این مدل هم پتانسیل بالایی داره البته به این معنی نیست که حتما موفق میشه اما اینطور که گفتی هم نیست

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1940 ديدگاه)

        قدرتی که موستانگ داره کل آلمانی ها ندارن هی گفتین درگ درگ آخر سر m8 کامپتیشن رو تو درگ شکست داد و نشون داد پشمک گلابی آلمانی ها هستن

        موافقم 1
        مخالفم 12
        1. بی خیال اسم 2

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (137 ديدگاه)

          آره سوشی جون
          تو پیست درگ هم بگو و گرنه تو آسفالت باخته که

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1940 ديدگاه)

          اسمش درگه واسه چی باید تو آسفالت باشه منطق آلمانی فن های متعصب همینه😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بی خیال اسم 2

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (137 ديدگاه)

          اسمش درگه واسه چی باید تو آسفالت باشه منطق آلمانی فن های متعصب همینه

          نگو منطق آلمانی فن بگو ما با چسب 123 و نذری می تونیم تایم بزنیم خخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. blackwing

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (908 ديدگاه)

    بیشتر در نبود رقبا این اتفاق میوفته ، فورد داشت یک سوپرکار الهام گرفته از کانسپت شلبی GR-1 که سال 2004 ساخته شده بود ، توسعه میداد و قرار بود ادامه دهنده راه فورد GT نسل سوم باشه ، اما اون برنامه به دلایل نامعلوم لغو شد و روی GTD تمرکز کردن

    به نظرم GT500 اتاق S550 با پکیج کربن ، انتخاب خیلی بهتریه. برای پیست که قطعاً GT350R حتی از GT500 کربن پک هم بهتره

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. P

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (285 ديدگاه)

      فقط صدای میلنگ تخت و تنفس طبیعی gt350r

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. SMS

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دارک هورس قیمتش چنده

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. A

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      اصلاً قابل مقایسه نیست با این خیلی کمتری و فکر کنم کمتر از 50000 دلار باشه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. R@min

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    رقیب اصلی این ماشین در وهله اول دشمن قدیمی کوروت ZR1 هست و در مرحله بعد اروپایی ها.

    احتمالا تا یک میلیون دلارم بین دلال ها دست به دست بشه‌.

    موافقم 5
    مخالفم 7
  7. Mohammad

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    تفاوت قیمتش با نسخه های دیگه خیلی زیاده
    با این مبلغ خیلی انتخابا میشه کرد
    مگر اینکه خریداراش تعصبی دوسش داشته باشن

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1313 ديدگاه)

      چه ربطی به تعصبی داره.
      یعنی داری میگی آشغاله و فقط اونایی که آمریکایی دوست داشته باشن میخرن و اونا هم دیوونه ان؟

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Mohammad

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (108 ديدگاه)

        نه میگم چرا قیمت از ۱۰۰هزار دلار نسخه های قبلی یهو شد این قیمت
        میدونم این نسخه خیلی تفاوت ها داره ، بدنه فیبر کربن ، پیشرانه و سیستم تعلیق بهتری داره
        خب کوروت هم بین امریکایی ها محبوب هست و واقعا هم ماشین لایقی هست ولی قیمتش خیلی بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1313 ديدگاه)

          آره خب برای منم یکم مبهمه
          یه حسی میگه وقتی این قیمتو گفته یعنی یه چیزی داره که داره این قیمتو براش میگه، ولی عجبیه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  8. amirboss

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (358 ديدگاه)

    ماستنگ یه خودرو نیست
    یه موج هست که ۶٠ ساله یه کلاس پرطرفدار به دنیا معرفی کرده.
    شاید اگه این قیمت گذاری روی خودرو های دیگه انجام میشد یه تصمیم احمقانه بود ولی برای ماستنگ چیزی جز عزت و احترام نداره.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  9. Taha Ayoobi

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1313 ديدگاه)

    بی نقص
    اگه پولشو داشتم صد در صد حاضر بودم بخرمش
    منتظر تایم هاش هستیم…

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا