مسابقات

جزئیات گرندپری فرمول یک سنگاپور

در سال ۲۰۰۸، سنگاپور افتخار برگزاری اولین گرندپری شبانه‌ی تاریخ مسابقات فرمول یک را داشت. افتتاحیه جایزه بزرگ سنگاپور، مسابقه‌ای جداب در پیستی شهری را به جهانیان معرفی کرد که نمای زیبا و معروف skyline خلیج مارینا در پس‌زمینه‌ی آن قرارد اشت.

 

در سال ۲۰۰۷ برنی اکلستون مدیرعامل فرمول یک، یک سرمایه‌گذار سنگاپوری و سازمان گردشگری سنگاپور قراردادی ۵ ساله برای برگزاری مسابقه در سنگاپور امضا کردند. این مسابقه به سرعت خود را به عنوان یکی از مسابقات جذاب فرمول یک نشان داد. زمان‌بندی در نظر گرفته شده نیز هم برای تماشاگران محلی و هم برای پخش تلویزیونی اروپایی‌ها مناسب بود.

 

این پیست که از خیابان‌های شهری در منطقه خلیج مارینا استفاده می‌کند، از سیستم روشنایی بسیار قوی سود می‌برد که روشنایی روز را شبیه سازی کرده و دارای سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌های ایمنی برای رانندگان و تماشاگران است.

پیست خیابانی خلیج مارینا اندکی بیش از ۵ کیلومتر طول داشته و از ۲۳ پیچ تشکیل شده است. رانندگان باید ۶۱ دور را برای دیدن پرچم شطرنجی طی کنند و مسیری ۳۰۸ کیلومتر و ۸۲۸ متری را بپیمایند. رکورد این پیست در اختیار دنیل ریکاردو است و در سال ۲۰۱۶ به‌دست آمده. با توجه به داون‌فورس قوی‌تر اتوموبیل‌های ۲۰۱۷، به احتمال قوی در مسابقه یک‌شنبه‌شب این رکورد شکسته خواهد شد؛ زیرا این پیست یکی از پیست‌های کم سرعت و پر پیچ تقویم مسابقات فرمول یک بوده و نیروی ایرودینامیکی رو به پایین، تاثیر به‎سزایی در سرعت اتوموبیل‌ها در پیچ دارد.

این پیست شهری گنجایش بیش از ۸۰ هزار نفر تماشاگر را دارد. پیست خیابانی خلیج مارینا از گاراژها و امکانات بسیار خوبی سود می‌برد و در کنار مجتمع تفریحی Singapore Flyer واقع شده است.

زمان‌بندی جایزه‌بزرگ فرمول ۱ سنگاپور

تصاویری از جایزه‌بزرگ سنگاپور

سباستین فتل برنده سال ۲۰۱۰ سنگاپور با اتوموبیل ردبول
لوئیس همیلتون (مک‌لارن) و نیکو روزبرگ (ویلیامز)، سکوی ۲۰۰۸ سنگاپور
نمای چشم پرنده از پیست خیابانی خلیج مارینا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    امیدوارم رقابت جذابی رو شاهد باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از پیست‌های شهری خیلی خوشم میاد، در عین این‌که فوق‌العاده رقابت رو جذاب می‌کنن، خیلیم خطرناک هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Reza

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به امید یک و دوی فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا