مسابقات

مروری بر مسابقه استرالیا، قدرت‌نمایی مرسدس

اولین مسابقه گرندپری فصل ۲۰۱۹ در استرالیا با پیشتازی والتری بوتاس و لوئیس همیلتون از مرسدس همراه بود. همانند چند فصل اخیر تیم مرسدس توانست بسیار پرقدرت ظاهر شود و با فاصله از رقبای اصلی خود یعنی فراری و ردبول نمایش خود را آغاز نماید.


والتری بوتاس، با نمایشی تحسین‌برانگیز علاوه بر پیروزی در این مسابقه توانست با ثبت سریع‌ترین دور، یک امتیاز اضافی نیز کسب نماید. بوتاس از همان ابتدای مسابقه با استارتی خوب توانست پیشتاز شود و این موقعیت را نیز تا پایان مسابقه حفظ نماید. هم‌تیمی او یعنی همیلتون رقابتی سخت برای کسب سریع‌ترین دور پیست داشت اما سرانجام تسلیم تایرهای نوتر بوتاس در اواخر مسابقه شد. هرچند رانندگان مرسدس قبلاً از سوی توتو ولف مدیر تیم از رقابت برای کسب تک امتیاز سریع‌ترین دور پیست به علت ریسک آن نهی شده بودند.


عملکرد مکس ورشتاپن در این مسابقه نیز بسیار در خور بود. ورشتاپن با خودروی جدید ردبول که این فصل با موتور هوندا تجهیز شده، توانست سبقتی خوب از سباستین فتل بگیرد و اگر اشتباه او در اواخر مسابقه نبود می‌توانست فشار مضاعفی به همیلتون برای کسب سکوی دوم وارد نماید.

اما تیم فراری پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد. فتل نزدیک یک دقیقه دیرتر از بوتاس از خط پایان گذشت. حتی هم‌تیمی جوان و تازه او یعنی چارلز لکلرک نیز شانس عبور از او را داشت که با دستور تیمی، از این امر باز ماند.


هنوز این مسابقه برای تعیین چشم‌اندازی از کل فصل کافی نیست و نمی‌توان از روی آن به قدرت یا ضعف رانندگان و تیم‌ها قضاوتی نوشت. مسابقه بعدی در بحرین خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا