مک لارن

اولین رانندگی با مک‌لارن 675LT مدل ۲۰۱۶

مک‌لارن ۶۷۵LT که بر پایه مدل ۶۵۰S ساخته شده، نسبت به این مدل ۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۱/۷ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند؛ چیزی که در نگاه اول، ارتقای چندان قابل‌توجهی به نظر نمی‌رسد. مک‌لارن ۶۵۰S در حال حاضر نیز قدرتی برابر ۶۴۱ اسب‌بخار و ۶۷۸ نیوتن‌متر دارد. امّا موضوعی که کم‌کم توجهات را به ۶۷۵LT جلب می‌کند، کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی در وزن و افزایش ۴۰ درصدی در میزان نیروی رو به پایین است و همین‌طور بهترین نسبت وزن به قدرت در کلاس خود است؛ یعنی ۱/۸۱۴ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
آمار عملکرد مک‌لارن در سرعت و شتاب بسیار خیره‌کننده هستند؛‌ این خودرو در ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۷/۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۰/۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعتی برابر ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مطابق گفته مک‌لارن، برای رسیدن به سطح از عملکرد، ۳۳ درصد مدل ۶۵۰S با قطعات جدید ارتقا پیدا کرده‌اند که این موضوع شامل مواردی چون سیستم اگزوز با استفاده گسترده از تیتانیوم، سبک‌ترین چرخ‌های تاریخ کمپانی و پنل‌های بدنه فیبرکربنی برای سپرها، گلگیرها و تمام قسمت‌های بدنه در پشت ستون دوم می‌شود.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
همچنین در ۵۰ درصد پیشرانه تجدیدنظر صورت گرفته است. توربوشارژرهای دو پروانه‌ای با سرعت بالاتر، شاتون‌های سبک‌تر، تیونینگ تهاجمی‌تر ECU و سوپاپ‌ها و تغییرات جزئی در موقعیت‌های خنک‌کننده داخلی، از جمله تغییراتی هستند که در نهایت منجر به قدرت و گشتاور خروجی بیشتر از موتور شده‌اند.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
پمپ‌های آب جدید که از برنامه GT3 مسابقه‌ای مک‌لارن گرفته شده و به صورت اختصاصی برای مدل جاده‌ای ۶۷۵LT توسعه داده‌ شده‌اند، از جمله مواردی است که به اضافه‌شدن حالت «اسپورت» برای گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته کمک کرده‌اند. در همین حال، برنامه‌ریزی شیفت «نرمال» و «پیست» به همان وضعیت موجود در ۶۵۰S باقی مانده‌اند. در حالت «پیست»، از یک استراتژی تهاجمی «فشار داخلی» استفاده می‌شود که در آن فلای‌ویل و صفحه‌کلاج زودتر از حدّ معمول درگیر می‌شوند تا شیفت دنده‌ها سریع‌تر و «شوک‌آور» انجام شود. تغییر دنده‌ها در حالت پیست (Track) تنها در ۵ هزار دور بر دقیقه و بالاتر و همین‌طور ۶۰ درصد پدال گاز انجام می‌شود. پایین‌تر از این‌ها، زمانی است که حالت پیشرانه ۶۷۵LT به S به معنای «اسپورت» تغییر پیدا می‌کند. البته برخلاف تنظیم «اسپورت» در ۶۵۰S که ورود سوخت به بنزین را برای کاستن از سرعت آن در هنگام تعویض دنده، قطع می‌کند، در ۶۷۵LT جریان سوخت حفظ شده و جرقه‌ها قطع می‌شود. این اختلال در چرخه احتراق موجب می‌شود که کاهش سرعت موتور برای یک شیفت دنده فوق‌سریع به شکلی مناسب صورت گیرد؛ موضوعی که برای مک‌لارن تنها ۴۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
بخشی از این سرعت به حفظ جریان گردش سوخت برمی‌گردد؛ چرا که دیگر موتور منتظر پمپ‌های سوخت برای پُر کردن دوباره سیلندرها نمی‌ماند. بنابراین پس از تعویض دنده، به‌محض تولید جرقه، احتراق از سر گرفته می‌شود. یک مزیّت دیگر این است که سوخت باقی‌مانده در سیستم اگزوز آتش می‌گیرد و شعله‌های آن به‌خوبی در تاریکی شب قابل‌رؤیت خواهند بود؛ حداقل از نظر تئوری این امر امکان‌پذیر است. چیزی که در ادامه در پیستی برجسته مانند «سیلور استون» آزمایش شده است. البته در اینجا تست مک‌لارن ۶۷۵LT در روشنایی روز و با کلاه ایمنی بر سر انجام شده که کاملاً صدای موتور ۳/۸ لیتری دو توربوشارژر V-8 را خفه کرده است. در خیابان نیز، کمتر خبری از صدا و هیجان خواهد بود.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
۶۷۵LT به شکلی قانع‌کننده صحبت‌های مک‌لارن را در مورد خود تصدیق می‌کند. شتاب خودرو بی‌رحمانه و در عین‌حال، پیوسته و یکپارچه است. در اینجا حداکثر سرعت مک‌لارن آزمایش نشده، ولی سرعتی بالای ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت در فاصله مستقیم بین پیچ‌های بکتز (Becketts) و استو (Stowe) مشاهده شده است. ترمزگیری و سپس شتاب خروج از این پیچ‌ها واقعاً خیره‌کننده است؛ جایی که باله عقب بزرگ ۶۷۵LT که ۵۰ درصد نسبت به مدل ۶۵۰S رشد داشته، به حالتی نزدیک به قائم قرار می‌گیرد تا به عنوان «ترمز هوایی» عمل کند. همراه با تغییر عملکرد، هندلینگ و پیشرانه از طریق حالت‌های «نرمال»، «اسپورت» و «پیست»، قابلیت‌های این خودرو، به‌تدریج فراتر می‌رود.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
در LT بدون اینکه مشکلی پیش‌بیاید، می‌توان سرعت را افزایش داد و مسیر حرکت در پیست مسابقه را تنگ‌تر کرد. حتی در حالتی که سیستم کنترل کشش خاموش است، تمام خروجی بی‌پایان ۶۶۶ اسب‌بخار و ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر با کمک پدال گاز و پدل‌شیفترها در دسترس شما قرار می‌گیرد. سیستم فرمان در عین داشتن ثبات خاص مک‌لارن، بسیار سریع است؛ حتی سریع‌تر از مدل P1. ضمن اینکه مک‌لارن وضعیت فرمان را در حرکت بین حالت‌های «نرمال»، «اسپورت» و «پیست»، تغییر نداده است. این استراتژی با توجه به روند سریع‌تر شدن و پایداری کمتر خودرو، رویکرد بسیار خوبی است که توسط مک‌لارن انتخاب شده است. فارغ از هر سطح مهارت رانندگی، ۶۷۵LT خودرویی است که باعث می‌شود با سرعت بیشتری در پیست رانندگی کنید و پیوسته بخواهید بر این سرعت اضافه کنید.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
در همین حال، وقتی کلاه‌ ایمنی از سر برمی‌دارید و به جاده می‌زنید، مشکلی که در اثر وزن کم ایجاد می‌شود، کاملاً خود را نشان می‌دهد. شیشه پنجره‌ها تا یک میلی‌متر نازک‌تر شده و پوشش پلی‌کربنات موتور به معنای ورود سر و صدای بیشتر باد، جاده و نویز موتور به داخل کابین است. این صدا البته آنچنان شدید نیست، ولی همیشه در هنگام سرعت، همانند یک کابین جت، وجود خواهد داشت. تایرهای چسبان پیرلی تروفیو R عرضی برابر ۳۰۵ میلی‌متر در عقب دارند و حتی به کوچک‌ترین سنگریزه‌ها نیز ضربه می‌زنند؛ چیزی که سپس به گل‌گیرهای کربنی منتقل می‌شود.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
با وجود اینکه ۶۷۵LT سبک‌تر، چابک‌تر، پر سر و صداتر شده و قد آن ۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر است، ولی مک‌لارن هرگز از سواری فوق‌العاده این سری از محصولاتش کم نکرده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با سیستم تعلیق «پرو اکتیو» در MP4-12C داشته باشیم، سیستم هیدرولیک هوشمند در ۶۷۵LT نیز یک سواری نرم با شرایطی راحتی در ناهمواری‌های جاده ایجاد می‌کند. این ناهمواری‌ها کوچک‌ترین نگرانی برای ۶۷۵LT ایجاد نمی‌کنند؛ حتی با وجود اینکه صلبیت فنربندی در جلو به اندازه ۲۷ درصد و در عقب به اندازه ۶۰ درصد افزایش یافته است. در این سیستم تعلیق، چرخ‌ها از طریق دامپرها به بالا و پایین انتقال داده می‌شوند و این در حالی است که کابین کاملاً در حالت تعلیق نگه داشته شده و راننده می‌تواند کاملاً خونسرد شرایط را در کنترل داشته باشد. در همین حال، تغییر وضعیت هندلینگ از «نرمال» به «اسپورت» و سپس به «پیست» با افزایش فشار هیدرولیک در سیستم، واکنش تندتری برای سیستم تعلیق ایجاد می‌کند و راننده در کابین پوشیده از آلکانترا، شرایط محیط بیرونی را بیشتر حس خواهد کرد.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
امّا ارزیابی سرعت شیفت دنده‌ها در حالت «اسپورت» که در ابتدای این بررسی به آن اشاره شد؛ این موضوع در چند مرحله حالت تخت‌گاز اثبات شد. همچنین مارک وینلز (Mark Vinnels) مدیر اجرایی توسعه محصولات در مک‌لارن می‌گوید:

گاهی در حال رانندگی در ترافیک هستید و می‌بینید که به صورت ناخودآگاه برای ایجاد صدا و حسّ خاص، دنده تعویض می‌کنید.

این موضوع نیز تأیید می‌شود.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
وقتی مدل MP4-12C برای اولین بار ارائه شد، مک‌لارن سر و صدای زیادی درباره نام این مدل ایجاد کرد؛ نامی که نتیجه فرمول عملکردی است که فقط خودِ مک‌لارن آن را می‌داند. سپس در مک‌لارن «پروجکت ۴»، بخش MP4 حذف شد؛ چرا که در بسیاری از بررسی‌های اولیه ۱۲C، عنوان طولانی آن بسیار ریاضیاتی و بی‌احساس تفسیر شده بود. در ادامه، مک‌لارن کار خود را به صورت بی‌رحمانه دنبال کرد و ۱۲C جای خود را به ۶۵۰S و حالا هم ۶۷۵LT داد.

McLaren 675LT
McLaren 675LT
یکی از تأثیرگذارترین نکات در مورد این سوپرماشین با تولید محدود این است که نتیجه کار یک کمپانی با قابلیت‌های بالای مهندسی برای رسیدن به حداکثر عملکرد و حداکثر هیجان و احساسات در رانندگی بوده است. بنابراین، به جای آن که بخواهد جلوتر از همه در پیست حرکت کند، به فکر یک موفقیت همه‌جانبه بوده است. با این حال، ۶۵۷LT دارای یک شانس واقعی در مقابل مدل‌هایی مانند فراری ۴۵۸ اسپشیاله یا ۴۸۸GTB، و یا لامبورگینی اوراکان است. البته انجام چنین مقایسه‌ای، حداقل در شرایط حاضر، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد؛ چرا که ایتالیایی‌ها تمایل چندانی به این کار نشان نمی‌دهند و تولید ۶۷۵LT نیز به پایان رسیده است. تولید این مدل مک‌لارن به ۵۰۰ دستگاه محدود بوده که تمام آن‌ها، قبل از اینکه نخستین خودرو به دست مشتری برسد، به فروش رسیده‌اند. امریکایی‌ها با خرید ۱۷۹ دستگاه از ۶۷۵LT بیشترین سهم را در این فروش سریع داشته‌اند؛ آن هم هنگامی که هیچ نشست خبری یا بازاریابی در مورد این خودرو در آن کشور انجام نگرفته است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۳۵۳۶۰۰ دلار.
  • وضعیت فروش: اتمام.
  • نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V-8، دو توربوشارژر.
  • گنجایش: ۳/۸ لیتر.
  • قدرت: ۶۶۶ اسب بخار.
  • گشتاور: ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۴۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۱۸۹ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۳۶۱ کیلوگرم.
آمار سرعت (تخمین خودروساز):

  • صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۰/۵ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر، ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه و ۱۳/۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • تولید آلودگی: ۲۹۹ گرم در هر کیلومتر (۱.۰۶ lb/mile).

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بااااریک

    خیلی عالی مخصوصاصفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲/۸ ثانیه.
    صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.

    سپاس از مسعود انیس حسینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      تسلا در شتاب و مصرف سوخت (0 لیتر در 100 کیلومتر) عملکرد بهتری داره . . .
      اما حس رانندگی با ماشین برقی کجا و لذت شنیدن صدای موتور این سوپر اسپرتها کجا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامورایی

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      بهترین شرکت انگلیسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        خدایی استون هم خیلی خوبه به شخصه واقعا تو اف روود لندروور رو هم بی رقیب میبینم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Carbonado Aventador

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      0-200 دو خودروی بزرگ
      آونتادور sv برابر 8.4
      فراری اف 12 برابر 8.5

      بعد مکلارن 675 برابر 7.9 ؟؟؟؟؟
      مگه میشه؟مگه داریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mclaren

        ۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        مدل 650 اسپایدر هر جفت این خودروهای بزرگ رو شکست داده این که مدل 675 هستش. پس جای تعجب نداره مکلارن این رکورد رو ثبت کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          نه عزیز جان با یه کلیپ تصمیم گیری نکن!!!!
          احتمالا میدونم کدوم کیلیپ رو میگی که آونتادور باخت!!!!
          تو مسابقه درگ اگه نیم ثانیه دیر پدال گازو فشار بدی میبازی!!!
          یه کیلیپی دیگه هست بین 650 و آونتادور که 3 دور مسابقه میدن که 3 دورش رو هم آونتادور میبره!!!!!
          البته گفتم تو مهندسی مکلارن هیچ ایرادی وارد نیست!
          ماشین های مکلارنو دوست دارم ولی طراحیش برام خسته کننده هست!
          همش شبیه هم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mclaren

          ۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          درست میگی رفیق اونتادور واقعا اسطوره
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Mostafa&S

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      پدال چرا اخبار فرمول 1 رو نمیزنی..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. amin-dd

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    از همه نظر عالی هست ولی کاش یکم نمای عقب خودرو رو تغییر میدادن . خیلی ضایعس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      تو مهندسی ماشین سازی مکلارن هیچ ایرادی وارد نیست!!!!
      ولی لامصب همه ی مدل هاش 80 درصد شبیه همن!!!!
      بعدش از رنج 666 اسب بخار تا 500 اسب بخار 4 تا ماشین داره که همه فوق العاده شبیه یک دیگه هستن!!!!!
      مکلارن جون جون هرکی دوست داری از این سبک طراحیت بکش بیرون یا حداقل یکم خلاقیت بیشتر به خرج بده!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    جلوش که کپ p1 هست ولی خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    مدیر سایت / سر دبیر / مدیر فنی / مدیر داخلی
    نمیدونم هر آقایی که باید بررسی کنه !
    سایت همچنان برای ما فقط با فیلترشکن باز میشه
    لطفا بررسی کنید.

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      درود
      دوست عزیز میتونه مشکل از نت شما یا سرور منطقتون باشه!!!!
      درضمن در سطح شهر شاهد دکل هایی هستیم که کارشون انداختن پارازیته(همون پارازیت و فیلترینگ خودمون)
      و اون امواج نا خداگاه رو نت ورک شما تاثیر گزاشته!
      اگه سرعت دان یا آپ ات اومده پایین واقف بر همین موضوعه!
      منم پارسال حدود یکی دو هفته مجبور بودم سایتو با فیلترشکن باز کنم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Jon Snow

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست
    ولی من تو سوپر اسپورت ها اول لامبو و بعد فراری رو بیشتر از بقیه دوست میدارم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. great britain

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    این یعنی مهندسی بریتانیایی که هیچ جایی در دنیا پیدا نمیشه .همین که آمریکایی ها بیشترین سهم رو در خرید داشتن و قبل از بازاریابی تموم شده حکمی بر این ادعاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      مهمندسی که همه صاحب نظرا میگن تخصص آلمانیاس.
      انگلیسیا تو کار لوکس و سوپر لوکس موفق هستن ک ب نظرم مقوله جدا از مهندسیه.
      این مک لارن هم اگه تو فرمول وان نبود عمراً میتونست ماشینی به این خفنی بسازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2774 ديدگاه)

        منظورت از صاحب نظر ها شایانه!!!! در ضمن مهندسی نه مهمندسی. منظورت چیه اگه تو فرمول یک نبود نمیتونست همچین ماشینی بسازه این دیگه از اون نظرها بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. mahmood

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعن جاش تو تهران خالییه
    بچه مایه های عزیز لدفن وارد کنین ما روش خط بندازیم
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. RETOLEX

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    اولین بار بود که تست یک سوپر اسپورت رو کامل و با دقت خوندم !( تا قبل از این علاقه چندانی به اینجور ماشینا نداشتم )
    ولی اینکه فوق العادس . اگه سوپر اسپورت ها اینجور باشن که ………
    اخر تکنولوژی و مهندسی هست .
    وای خداااااا این دیگه چیه
    محشره
    این سوپر اسپورت ها هم دنیایی دارن

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرهاد کرمستجی

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    مک لارن و آستون تو بریتانیایی دوست داشتنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا عالیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    هرچقدم سریع باشه نسبت به لامبورگینی و فراری یه چیزی کم داره …..
    روح نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mclaren

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      مکلارن هیچوقت نسبت به دو رقیبش چیزی کم نداشته هیچ بلکه توی بازه های زمانی طولانی و کوتاه برتر هم بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. kasra fj cruiser

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    Only nissan gtr nismoودیگرهیچچچچچ…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نرگس

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این ماشین یعنی چی ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    ماشین خیلی عالی ایه و حرف نداره. قیافه مک لارن زیباس کاش داخلش هم مثل بیرونش بود.
    اما من پولش رو داشتم نمیخریدم. بدم میاد از این ماشینایی ک تولید محدود دارن و باید رقابت کنی برای بدست آوردنشون. به نظرم مک لارن اگه همین مدل رو اعلام نمیکرد که 500 تا تولید میشه و آزاد میزاشت هر میزان که ممکنه بفروشه شکست میخورد و رقمی بیشتر از همین 500 تا هم نمیتونست بفروشه و اونم باقیمت کمتر.
    اگه همین رو تولید محدود 999 تا هم میگفت همش پیشفروش میشد میرفت.
    فراری و لامبورگینی تو این کلاس باهم آزادانه رقابت میکنن و هرکس سرمایه کافی اون ماشین رو داشته باشه میتونه بخره. نه مثل مک لارن ک برای یه تعداد محدوده.
    البت هر کمپانی سیاستی داره ک مشتری خودش رو جذب کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    وضعیت فروش : اتمام – برین خونهاتون
    ماشینو زمانی که هنوز روق المینیومش داره بازیافت میشه که بره سمت کمپانی مکلارن میخرن؟ من به این میگم اعتبار یه ابر کمپانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اعتبار که هس.
      اما شما پول داشتی و نمیتونستی بخری مثل همین که تموم شده بهت برنمیخورد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. great britain

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      مکلارن ابر قدرت دنیای خودرو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. حسن

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عقبش اگه زشت نباشه قشنگ هم نیست. طراحی داشبوردش ساده است. نیم رخ وجلوش قشنگه. مشخصات فنیش هم که واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mcl

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سبک طراحی چراغ های جلو که در تمامی مدل های جدید مکلارن استفاده میشه فارغ از برند معتبرش واقعا زشته مکلارن تنها در مدل F1 تونست زیبایی بی همتایی اراِئه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mclaren

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      تا زیبایی رو توی چی بدونین… حتما چراغ های جلو پورشه قشنگه و خیلی طراحی نابی داره یا بوگاتی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. wolf man

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    از بچگی عاشق مک لارن اونم F1 بودم .

    یادش بخیر توی قسمت های آخر تاپ گیر هموند به جرمی کلارکسون که همین ماشین رو داشت تست میکرد گفت : عقب ماشینت شبیه جارو برقی میمونه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mclaren

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    از همه نظر عالیه فقط کاش جای اگزوز ها رو تغییر میداد یه تنوعی میشد ولی در کل زیباست.از نظر مهندسی و قدرت هم که همیشه شماره 1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ارش

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    یه سوال از دوستان!چرا این سازندگان ماشین اروپایی هر سال تو مدل سال قبل کلی نو اوری ایجاد میکنن ولی خودرو سازان داخلی 10 سالی 9سالی یه بار چند تغییر کوجیک داخل کابین و چراخ ایجاد میکنن؟مشکلمون کجاست؟همت کافی نداریم؟استعدادمون کمه؟…؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. fara2001

    ۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    زیبایی یه چیز سلیقه ایه سوپر اسپرتا رو فقط با آمارو ارقام باید سنجید یه دیقه چشامونو ببندیم به ارقامش فکر کنیم واووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین از انگلیس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر دنبال ماشینی خاص باشم صددرصد بعد از جگوار مک لارن رو انتخاب میکنم
    دلیل انتخاب جگوار اینه که جگوار رو میزارن تو شهر سوار بشین ولی مک لارن فقط مخصوص پیسته مخصوصا مدل ال تی و پی 1 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اول انگلیس بعد المان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    ماشین انگیسی خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا