مک لارن

معرفی مک‌لارن GT، راحت‌ترین و لوکس‌ترین مک‌لارن تاریخ

مک‌لارن جدیدترین محصول خود را با نام GT معرفی کرده است. این چهارمین مدل از برنامهٔ Track25 این شرکت تا سال ۲۰۲۵ محسوب می‌شود. سازندهٔ بریتانیایی وعده داده است که این خودرو با ترکیبی منحصربه‌فرد از ساختار سبک‌وزن، پیشرانهٔ جدید قدرتمند و فضای داخلی بی‌سابقه که پیش‌ازاین هرگز در ساخته‌های این شرکت وجود نداشته است، بازی را در سگمنت گرند توررها تغییر خواهد داد. علاوه بر این ویژگی‌ها، محصول جدید مک‌لارن عملکرد یک سوپراسپرت واقعی را ارائه می‌کند و سبک‌تر، سریع‌تر و پاسخگوتر از تمامی خودروهای کلاس گرند تورر است.

به گفتهٔ مدیرعامل شرکت آقای «مایک فلویت»، مک‌لارن GT که برای استفاده در مسافت‌های طولانی طراحی شده است، راحتی و فضای داخلی که از هر گرند تورری انتظار می‌رود را با سطحی از چابکی ارائه می‌کند که پیش‌ازاین هرگز در این سگمنت تجربه نشده است. به‌طور خلاصه، GT مفهوم گرند تورر را به‌گونه‌ای از نو طراحی کرده است که فقط یک مک‌لارن می‌تواند انجام دهد. رئیس بخش طراحی این شرکت آقای «راب ملویل» نیز می‌گوید GT فلسفهٔ طراحی مک‌لارن را با ویژگی‌های گرند توررهای کلاسیک ترکیب کرده و به همین دلیل، هم نوع جدیدی از مک‌لارن و هم تفسیر پیشرفته‌ای از یک گرند تورر برای دورهٔ جدید خواهد بود. این خودروی جدید که در DNA خود با مدل اسپیدتیل اشتراک دارد، به دنبال جذب خریداران جدیدی برای مک‌لارن است یعنی کسانی که خواهان عملکرد یک سوپراسپرت در کنار بالاترین سطح راحتی برای سفرهای طولانی هستند.

تیم طراحی مک‌لارن استایل بیرونی GT را با خطوط کشیده و ظریف و گلگیرهای عقب عضلانی طراحی کرده تا بیشتر از یک سوپراسپرت معمول متمرکز بر پیست که از این شرکت انتظار می‌رود، سوپراسپرتی برای مسیرهای طولانی به نظر برسد. GT تقریباً ۴.۷ متر طول دارد که یعنی از تمام محصولات سری اسپرت یا سوپر مک‌لارن کشیده‌تر است. اوورهنگ‌های جلو و عقب این خودرو نیز بیشتر از چیزی است که در دیگر محصولات این شرکت دیده‌ایم درحالی‌که کف آن در حالت عادی ۱۱ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد که GT را به خودرویی قابل‌استفاده در تمام شرایط ترددهای شهری تبدیل کرده است. GT روی یک ساختار فیبر کربنی مونوکوک سفارشی بنام MonoCell II-T ساخته شده که سطحی استثنایی از استحکام را ارائه می‌کند درحالی‌که وزن کل خودرو را هم به تنها ۱۵۳۰ کیلوگرم رسانده است.

به گفتهٔ مک‌لارن، پیشرانه و سیستم اگزوز این خودرو تا حد امکان به سمت پایین کشیده شده تا فضای بیشتری روی آن برای قرار دادن اشیا فراهم گردد. به لطف این ویژگی، در عقب خودرو درست روی پیشرانه زیر یک درب شیشه‌ای صندوق باری به حجم ۴۲۰ لیتر ایجاد شده که به گفتهٔ مک‌لارن می‌توان در آن یک کیسهٔ گلف یا دو چوب اسکی ۱۸۵ سانتیمتری و یک چمدان قرار داد. امکان سفارش باز و بسته شدن برقی درب شیشه‌ای این قسمت نیز وجود دارد. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک محفظهٔ بار ۱۵۰ لیتری وجود دارد که مجموع ظرفیت بار GT را به ۵۷۰ لیتر می‌رساند که از همهٔ محصولات قبلی مک‌لارن بیشتر است. برای مقایسه، ظرفیت بار مدل ۵۷۰GT تنها ۳۷۰ لیتر است.

GT در داخل نیز از محیطی عالی برخوردار است که نه‌تنها روی رانندگی عملکرد بالا تمرکز دارد بلکه برای استفاده در سفرهای طولانی هم مناسب است. در اینجا سرنشینان با فضایی کاملاً راحت برای مسافت‌های طولانی مواجه خواهند بود که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن برخورداری از صندلی‌های منحصربه‌فرد با گرم‌کن و تنظیم برقی است که برای راحتی طراحی شده‌اند. به گفتهٔ مک‌لارن، این صندلی‌ها خصوصاً در مسافت‌های طولانی راحتی بالایی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ GT نیز می‌توان به متریال باکیفیت، سوئیچ‌ها و کنترلرهای آلومینیومی و تریم مشکی براق در اطراف صفحه‌نمایش، دکمه‌های بالابر پنجره‌ها، کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه اشاره کرد.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی GT نیز که از طریق یک نمایشگر هفت اینچی ارائه می‌شود، پیشرفته‌ترین سیستم مک‌لارن تا به امروز بوده و ناوبری با اطلاعات ترافیک واقعی را ارائه می‌کند. در این ماشین رادیوی ماهواره‌ای سیریوس استاندارد بوده و سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای آن‌هم امکان ایجاد تنظیمات کاملاً مستقل برای راننده و سرنشین را فراهم می‌کند. در همین حال، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نیز با گرافیکی مشابه هواپیماها، اطلاعات فراوانی را روبروی راننده به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر این، مک‌لارن برای این گرند تورر نورپردازی داخلی، سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک سفارشی (بجای سقف فیبر کربنی مشکی براق استاندارد) و سیستم صوتی پریمیوم Bowers & Wilkins با ۱۲ بلندگو و ساب‌ووفر فیبر کربنی را هم در نظر گرفته است. تریم و تودوزی GT به‌صورت استاندارد از نوع چرم ناپا است اما امکان سفارش چرم لوکس‌تر یا آلکانترا هم برای آن وجود دارد. همهٔ این ویژگی‌ها، GT را به لوکس‌ترین محصول تاریخ مک‌لارن تبدیل کرده‌اند.

GT به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید مجهز شده که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور بیش از ۹۵ درصد از گشتاور خود را بین دورهای ۳۰۰۰ تا ۷۲۵۰ rpm ارائه می‌کند که این ویژگی موجب می‌شود در هر سرعتی خودرو از کشش کافی برای سبقت‌گیری برخوردار باشد. از سوی دیگر، به‌منظور افزایش راحتی سرنشینان و به حداقل رساندن سروصداهای مزاحم، مک‌لارن در این پیشرانه از دسته‌موتورهای مخصوصی استفاده کرده است. نیروی پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه منتقل می‌شود و با کمک سیستم لانچ کنترل، GT را ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر و ظرف ۹ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این گرند تورر لوکس بریتانیایی نیز به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گفته شده GT با تنها ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۱۳۰ کیلوگرم از نزدیک‌ترین رقیب خود سبک‌تر است. همچنین نسبت قدرت به وزن این ماشین نیز برابر با ۴۰۰ اسب بخار در هر تن است که نسبت بسیار قابل‌توجهی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، سیستم تعلیق، فرمان و ترمزهای GT نیز همگی به‌صورت سفارشی تنظیم و بهینه شده‌اند تا بهترین تجربهٔ رانندگی ممکن یک گرند تورر را در کنار پاسخگویی و دقت دیگر ساخته‌های مک‌لارن ارائه کنند. این خودرو همچنین به نسخه‌ای از سیستم کنترل بهینهٔ شاسی مدل ۷۲۰S هم مجهز شده که با استفاده از سیگنال‌های سنسورها، مسیر پیش رو را بررسی کرده و متناسب با شرایط مسیری که خودرو به آن خواهد رسید، ظرف تنها دو میلی‌ثانیه کمک‌فنرها را تنظیم می‌کند.

کمک‌فنرهای GT از نوع هیدرولیکی هستند که با برخورداری از سیستم کنترل دامپینگ فعال، سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و پیست را ارائه می‌کند درحالی‌که به‌صورت معمول خودرو در حالت راحت قرار دارد. در این ماشین همچنین حالتی بنام Lift هم تعبیه شده که ارتفاع را افزایش می‌دهد. در این حالت، ارتفاع GT از سطح زمین به ۱۳ سانتیمتر می‌رسد که به ادعای مک‌لارن حتی با سدان‌های معمول بازار برابری می‌کند. رینگ‌های آلیاژی GT در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی هستند که بزرگ‌ترین رینگ‌هایی محسوب می‌شوند که تاکنون روی یک مک‌لارن نصب شده‌اند. برای این رینگ‌ها نیز پیرلی به‌صورت سفارشی لاستیک‌های P Zero متناسبی را تولید کرده است.

قیمت مک‌لارن GT در ایالات‌متحده از ۲۱۰ هزار دلار و در بریتانیا از ۱۶۳ هزار پوند آغاز می‌شود. در حال حاضر مک‌لارن سفارشات خرید این خودرو از سراسر جهان را می‌پذیرد اما تحویل آن به خریداران برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

 

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    قسمت عقبش خیلی بهتر از جلوشه
    یه حس خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (309 ديدگاه)

      این که فراری f430 هه????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. joojoo

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      یه سری ظرافت های خاصی که توی طراحی 720s بود رو نداره….ورودی های هوای جانبیش به سوپراسپورتا میخوره….زمخت و نکره….. ورودی های هوای جانبی 720s رو نگاه کن…خیلی ظریف و خارج از دید قرار داره….. و این اصلا با ذات وحشی یه سوپر اسپورت همخونی ندار
      مک هنوز کار داره تا طراحی هاش پخته و بی نقص از آب دربیاد
      از نظر پرفورمنس هم که با مشخصات فنی تقریبا یکسان با سوپرکاری مثل اوراکان اوو(وزن، قدرت، گشتاور مشابه) از نظر پرفورمنس ضعیفتره….
      تلاش خیلی خوبیه…..ولی هنوز راه زیادی در پیش داره

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Hamid...Audi

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        کسی که هنوز فرق گرند تورر و سوپر اسپورت رو نمیدونه اومده از طراحی مکلارن ایراد میگیره، عجب دنیایی شده …
        اتفاقا به نظر من به عنوان یک گرند تورر یه ماشین خوشگل و با وقار و فوق‌العاده س و یه رقیب شایسته واسه بنتلی کانتیننتال به حساب میاد.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    عجب چیزی هست!!!
    چه میکنه این بازیکن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Reza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    چه ریخت بدی داره خیلی زشت شده. اون از speedtail اینم ازGT. چرا هی دارن طراحی هارو خراب میکنن.

    کجا رفت اون اصالتP1 ؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (539 ديدگاه)

      اسپید تیل که قشنگه قیافش طوریه که به صلیقه بستگی داره به نظرم فوق العادست
      ولی gt جا داشت رو طراحی جلوش کار شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      ریخت بدی نداره
      فقط ریختش مناسب گرند تور نیست
      همه ما گرند تور رو اینجوری فرض میکنیم که
      موتور جلو کاپوت جلوی کشیده و عقب کوتاه
      قد بلند تر و ارتفاع بیشتر از زمین
      فضای داخلی بزرگ تر با جزئیات بیشتر و لوکس تر
      ظاهر بیرونی کلاسیک تر
      یه جورایی دوس داریم گرند تور ها ویزگی های بنتلی کانتیننتال رو داشته باشه
      مهم ونیست سریع باشه باید لوکس باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی جلوش به خوبی باقی مکلارن ها نیست. طراحی داخلش هم خیلی عادی وساده است. وباکابین های جذاب فراری وپورشه911 جدیدفاصله زیادی داره.
    درکل خیلی هیجان انگیزنیست اما زشت هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    یجو رایی انگار رندر شورلت کوروت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      سعید جان
      کوروت از لحاظ اندازه خیلی کوچیک تر از این خواهد بود
      این خیلی بزرگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    فاصله داره با پورتوفینو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amir

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عجب چیزی شده!!به شدت جذابه،واقعا مکلارن رو خیلی دوست دارم،بدون هیاهو و شوآف های الکی میاد تو میدون و گردن رقباش رو میشکنه…این مدل GT هم قطعا جزو بهترین ها خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mehdi

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    شبیه کوروت موتور وسط شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (96 ديدگاه)

      بهتر بود میگفتی کوروت موتور وسط داره شبیه محصولات مک لارن میشه
      این ماشینو هرکی بدون آرم و نشان مک‌لارن ببینه می فهمه ای ماشین یه مک لارن هست
      با احترام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        1 اینکه اصلا شبیه هم نخواهند بود
        حتی چراغ هاشونم ذره ای به هم شباهت نخواهد داشت
        2 اینکه کوروت هنوز عکس های واقعیش دیده نشده
        3 اینکه مکلارن در این مدل برخی از خط و خطوط خودش
        مثل همون لبخند جلوش و اون نمای بدون سپر خودش کنار گذاشته
        و تمایز شده از باقی مکلارن ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. King 918

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نخونده میگم موتورش هشت سیلندر ۴ لیتری توربو عه یعنی شک ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بهتر بود میگفتی کوروت موتور وسط داره شبیه محصولات مک لارن میشه
    این ماشینو هرکی بدون آرم و نشان مک‌لارن ببینه می فهمه ای ماشین یه مک لارن هست
    با احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پیمان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من بنتلی کانتیننتال یا بی ام و سری هشت رو ترجیح میدم به این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ho3ein

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    طراحی چراغ های جلو و عقبش باید مثل بقیه مک لارن ها میبود،این زشت نیست ولی اصالت طراحی مک لارنای دیگرو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. iman

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    تمام ماشینهای سبد تولیدی مکلارن به طرز عجیبی شبیه به هم هستن اونقدر که تشخیصشون از هم به دقت نیاز داره،این ماشینم از لحاظ طراحی بیرونی پرستیژ یه گرند تور سطح بالا رو نداره،نمیخوام لا تعصب صحبت کنم ولی اعتقاد دارم مقابل فراری سوپر فست حرف چندانی نداره،حتی در حد برلینتای نسل قبل هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهنام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    812 سوپر فست در حال حاضر بهترین گرند تورر جهانه با اختلاف. اصیل ، زیبا، قدرتمند، موتور کلاسیک با تنفس طبیعی و بی نظیر، طراحی داخلی بی همتا و زیبا و نشان اسب رقصان. طراحی این مدل مک لارن شبیه به انبوه خودروهایی است که در نمایشگاه های خودروی دنیا توسط شرکت های گمنام به معرض نمایش گذاشته میشن هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Seyed.AMG

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بهترین گرندتور ها به نظر من به ترتیب :
    ⚡مکلارن اسپیدتیل
    1_ بوگاتی شیرون
    ۲_استون مارتین DBS سوپرلگرا
    ۳_فراری 812 سوپرفست
    ۴_مرسدس AMG GT
    ۵_ پورشه 911
    ۶_استون مارتین DB11
    ۷_بنتلی کانتیننتال
    ۸_مرسدس S۶۳ کوپه
    ۹_ بی ام و سری ۸
    ۱۰_مکلارن GT
    ۱۱ _فراری پورتوفینو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      اقا شما چطور حساب میکنی که میگی مرسدس AMG GT گرند تور هست
      مرسدس AMG GT سوپر اسپورت حساب میشه دقیقا رقیب کوروت نسل هفت zr1
      حتی خود مرسدس هم میگه سریع ترین ساختش برای پیست سری بلک این ماشین خواهد بود
      تازه پورشه 911 هم گرند تور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Maserati

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      شما برو یکم تحقیق کن کم داری واسه نظر دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Omid622

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    سورپرایز جالبی بود از مکلارن
    از اون ماشین های بود که در خفا مکلارن رونمایش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Maserati

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    همه مکلارن رو با p1 شناختن بعد از اون هم هیچ ماشین قشنگی بیرون نداد جز 720s

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا