نیسان

کاهش قیمت قابل‌توجه نیسان لیف 2022

معمولاً خودروسازان با عرضه محصولات خود در سال جدید تغییرات ملایمی را در آن‌ها اعمال می‌کنند. البته کاهش قابل‌توجه قیمت خودروها امری نسبتاً غیرعادی است و تاکنون ندیده‌ایم که قیمت یک خودرو با ورود به مدل جدید خود چند هزار دلاری کاهش یابد؛ اما این دقیقاً همان اتفاقی است که برای نیسان لیف مدل ۲۰۲۲ افتاده و بسته به تریم انتخابی، قیمت این خودرو نسبت به لیف ۲۰۲۱ حدود ۴۳۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

نیسان لیف S پایه ۲۰۲۲ هم‌اکنون قیمت ۲۷۴۰۰ دلاری دارد. در این مدل باتری ۴۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر نصب شده و شعاع حرکتی تخمینی آن نیز ۲۴۰ کیلومتر است. همین خودرو در مدل ۲۰۲۱ قیمت ۳۱۶۷۰ دلاری داشت و بنابراین لیف ۲۰۲۲ به‌طور دقیق ۴۲۷۰ دلار ارزان‌تر شده است. درصورتی‌که مشوق‌های فدرال ۷۵۰۰ دلاری را نیز در نظر بگیریم قیمت این خودرو به ۱۹۹۹۰ دلار می‌رسد.

البته کاهش قیمت لیف ۲۰۲۲ تنها محدود به مدل پایه نیست. این خودرو در ۵ نسخه عرضه شده و هریک کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرده است. در ادامه می‌توانیم قیمت لیف ۲۰۲۲ و مقایسه آن با مدل سال ۲۰۲۱ را ببینیم.

مدل

قیمت لیف ۲۰۲۲ (دلار) قیمت لیف ۲۰۲۱ (دلار) تفاوت
Leaf S $۲۷,۴۰۰ $۳۱,۶۷۰

-$۴,۲۷۰

Leaf SV

$۲۸,۸۰۰ $۳۴,۹۶۰ -$۶,۱۶۰
Leaf S Plus $۳۲,۴۰۰ $۳۸,۲۷۰

-$۵,۸۷۰

Leaf SV Plus

$۳۵,۴۰۰ $۴۰,۵۲۰ -$۵,۱۲۰
Leaf SL Plus $۳۷,۴۰۰ $۴۳,۹۷۰

-$۶,۵۷۰

شایان ذکر است نیسان برای توجیه این کاهش قیمت از تجهیزات لیف ۲۰۲۲ نکاسته است. تمامی مدل‌های لیف ۲۰۲۲ دارای پورت شارژ سریع به‌صورت استاندارد و همچنین کابل شارژ ۲۴۰ ولتی پرتابل هستند. در تریم SV پلاس این خودروی الکتریکی شامل هشت تکنولوژی شاخص به‌صورت استاندارد خواهید بود که دستیار پرو پایلوت نیسان و دوربین ۳۶۰ درجه از جمله آن‌ها هستند.

مدل‌های پلاس همچنان از باتری ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قوی‌ترین آن‌ها قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۳۳۹ نیوتون متری دارد. شعاع حرکتی مدل S پلاس برابر با ۳۶۴ کیلومتر بوده درحالی‌که برد دیگر مدل‌های پلاس به ۳۴۶ کیلومتر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    ایول داره خدایی
    ولی ایکاش میگفت چطور قیمتو کاهش دادن

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      فروش نرفته مجبور شدن

      موافقم 1
      مخالفم 5
  2. عارف

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    چه جالب ، خودرو سازهای ما بعد چی میگن؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. آریا+منش

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      یعنی واقعا یه خودرو ساز ژاپنی رو با لگن ساز وطنی مقایسه می کنید ، اینکه لایق مقایسه باشی هم خیلی مهمه که خودروسازان ما حتی در رقابت با خودروهای هندی هم قابلیت مقایسه ندارن چه برسد به چینی و کره ای و ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Shahpoor

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (291 ديدگاه)

    خیلی جالبه ماشین من بود فقط هفته ای یک بار نیاز به شارژ داشت 😁
    خارج از شوخی چنانچه یک مزرعه عظیم تولید برق خورشیدی مشابه امارات میداشتیم، میشد کل وسایل نقلیه آلوده کننده هوا را برقی کرد و مردم را از مشکلات قلبی ریوی نجات داد، صد حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه کاهش قیمت شدیدی! البته این ماشین قدیم پرفروش بود الان دیگه کسی نگاهشم نمیکنه،اما خب تنها ماشین برقیی که دوستش دارم همین بود همون نسل اولشو دوست داشتم…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا