چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروهایی که دنیا را تغییر دادند… (قسمت دوم)

هیچ‌چیزی همانند خودرو دنیا را تغییر نداده است.


خودرو تنها به معنی حمل افراد در فواصل کوتاه و زمان‌های کوتاه نیست. از نظر بسیاری از افراد خودرو یک آزادی است. خودرو چیزی است که خارج از خانه‌ی شما زندگی کرده و شما را هر زمان و هرجایی که بخواهید می‌برد. در اکثر موارد این خودرو می‌تواند کاملاً آرام، راحت، سریع و قابل‌اعتماد باشد. خودرو خارق‌العاده‌ترین وسیله‌ای است که انسان تا به امروز ساخته است…

اما در طول سال‌های متمادی خودروهای زیادی تولید و حذف شده‌اند. اکثر آن‌ها در مقایسه با گذشته بهبود داشته‌اند اما تنها تعداد معدودی از خودروها بهتر و البته متفاوت بوده‌اند. خودروها دنیا را تغییر داده‌اند اما همه‌ی آن‌ها این کار را انجام نداده‌اند!

تنها تعدادی از خودروها هستند که این کار را انجام داده‌اند و ما تصمیم گرفته‌ایم در دو قسمت جریان‌سازترین خودروهای تاریخ را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید!

  • فورد موستانگ (۱۹۶۴)


یک پونی کار اصیل که تأثیر فوق‌العاده زیادی روی فرهنگ خودروهای عضلانی آمریکا و حتی روی شورولت کوروت داشته است. موستانگ خودرویی فوق‌العاده جذاب بوده و سواری آن در زمان خود بهتر از هر خودروی دیگر ساخت آمریکا بود و البته موضوع مهم‌تر اینکه موستانگ در آن زمان قیمت کاملاً ارزانی داشت. یک اسطوره‌ی واقعی…

  • لامبورگینی میورا (۱۹۶۶)


به خاطر اینکه موضوع بسیار شخصی است هیچ‌کسی نمی‌تواند میورا را جزو زیباترین خودروهای تاریخ نداند؛ اما میورا تنها یک خودروی زیبا نیست زیرا در دل آن یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری قرار گرفته و البته تولید آن انقلابی در طراحی سوپرکارهای بعدی به وجود آورد.

  • رنجروور (۱۹۷۰)


باتجربه‌ها به شما خواهند گفت رنجروور اولین شاسی‌بلند لوکس واقعی نیست و این عنوان به جیپ واگونییر تعلق دارد و بنابراین این خودرو کلاس خود را اختراع نکرده است اما نمی‌توان رنجروور را نادیده گرفت. از نظر تأثیر روی خودروهای بعدی، رنجروور پس از نسل اول لندروور بیشترین اثر را داشته است. تا زمان معرفی رنجروور، خودروهایی که از مناطق خشن عبور می‌کردند تنها به همین منظور ساخته شده بودند.

رنجروور نشان داد نه‌تنها می‌توان به راحتی از پس یک آفرود سنگین برآمد بلکه می‌توان سرنشین‌ها را نیز در آرامش حمل نمود.

  • پورشه ۹۱۱ توربو (۱۹۷۴)


حتی در سال ۱۹۷۴ هم توربو یک سیستم قدیمی و تیره بود. هواپیماها و خودروهای مسابقه‌ای از آن استفاده کرده بودند و اما این پورشه بود که برای اولین بار از تکنولوژی توربو در یک خودروی جاده‌ای سود برد.

می‌پرسید چگونه؟ از طریق کسب تجربه‌ی زیاد حضور در مسابقات آمریکای شمالی. پورشه در مسابقات Can-Am با خودروی ۱۱۰۰ اسب بخاری ۹۱۷/۳۰ حضور داشت و تمامی مسابقاتی را که شرکت کرده بود را پیروز شد. ۹۱۱ توربو در پاییز معرفی و سال بعد وارد نمایندگی‌های فروش شد و پیشروی مهندسی‌ای لقب گرفت و بیش از ۴۰ سال است در حال پیشرفت بوده و هرروز بهتر از روزهای قبل است.

  • فولکس‌واگن گلف (GTi (1975


گلف GTi اولین هاچبک داغ نیست همان‌گونه که رنجروور اولین شاسی‌بلند لوکس و رنو اسپیس اولین مینی ون نبوده‌اند اما همانند دیگر خودروهای یاد شده این گلف بود که تصور مردم را تغییر داد و توجه آن‌ها را به این کلاس جلب نمود. رمز موفقیت گلف کاملاً ساده بود: پیشرانه‌ای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق بهتر و ظاهری اسپورت تر. همه‌ی این‌ها در ترکیب با یکدیگر یک اسطوره را تشکیل دادند.

  • آئودی کواترو (۱۹۸۰)


اولین خودرویی که ثابت کرد سیستم چهار چرخ محرک می‌تواند در رشته‌ای به غیر از آفرود بکار آید کواترو بود. این خودرو نشان داد توانایی خودروها را با افزایش کشش می‌توان به‌طور قابل‌توجهی بالاتر برد. کواترو به حدی در زمان خود خوش درخشید که حتی در روزگار مدرن هم صحبت از سیستم چهار چرخ محرک خاص آئودی در میان است.

  • رنو اسپیس (۱۹۸۴)


یکی از واضح‌ترین خودروهایی که در ذهن اروپائیان جای دارد. سبک، بی حاشیه (از نظر فنی) اما بسیار جادار و پر از فضاهای ذخیره‌ای و ایده‌های فضاسازی جالب که نزدیک یک قرن بود در هیچ خودروی دیگری دیده نشده بود. در بحث خودروهایی که به خاطر انجام‌وظیفه خاص خود طراحی شده‌اند، کمتر خودرویی می‌تواند بهتر از اسپیس کار خود را انجام دهد.

  • فراری (F40 (1987


حتی امروز هم خبرنگارانی وجود دارند که به شما خواهند گفت لذت و هیجان رانندگی F40 در هیچ خودروی دیگری وجود ندارد و ما هم یکی از آن‌ها هستیم. همه‌چیز از زمان معرفی F40 در ۳۰ سال گذشته عوض شده به جز هیجان! F40 آخرین خودروی انزو فراری بود و البته بهترین آن‌ها هم محسوب می‌شود.

  • لکسس (LS400 (1989


زمانی که تویوتا گروهی از مهندسان خود را در سال ۱۹۸۴ به آمریکا فرستاد تا درباره خودروهای لوکس موضوعاتی را یاد بگیرند، آن‌ها چندین چیز را کشف کردند که اکثرشان سورپرایز کننده نبودند. مردم خودروهایی با ارزش دست‌دوم بالاتر و پرفورمنس و ایمنی بهتر را دوست دارند؛ و طبیعی است که مردم پس از داشتن بودجه‌ای مناسب تویوتای خود را فروخته و یک مرسدس یا ب‌ام‌و می‌خرند.

اگر می‌خواهید به آن‌ها بپیوندید آن‌ها را شکست دهید. تویوتا همین تصمیم را گرفت و لکسس LS400 را در سال ۱۹۸۹ معرفی کرد و از نظر میزان نویز، لرزش و ناهنجاری استانداردهای جدیدی در این کلاس وضع نمود.

  • مزدا (MX-5 (1989


شاید بگویید مزدا MX-5 یا میاتا یا به عبارتی موفق‌ترین خودروی اسپورت جهان به حدی خوب است که در این لیست نمی‌گنجد. میاتا به حدی خوب است که تقریباً همه‌ی خودروسازان جهان از ساخت یک رقیب برای آن بازمانده‌اند.

اگر به دنبال یک خودروی اسپورت ارزان‌قیمت و هیجان‌انگیز باشید قطعاً میاتا انتخاب اول خواهد بود.

  • هوندا (NSX (1990


شما باید محتوا را به یاد داشته باشید. MX-5 بهترین خودروی اسپورت جهان است. لکسس LS400 در کلاس خودروهای لوکس یک سنگ محک بود. نیسان میکرای جدید یک خودروی کوچک برجسته شد و نهایتاً هوندا نیز NSX را از کلاه خود بیرون آورد. سواری این خودرو بهتر از فراری ۳۴۸ بوده و راندن آن به آسانی یک فورد فیستا است.

NSX قوی‌ترین بسته‌ی ژاپنی برای حضور در دنیای خودرو بوده است و چندین چیز را نه برای ژاپن و نه برای هوندا تغییر داده است. تأثیر اصلی آن به ویژه روی فراری بوده است که از آن زمان تاکنون خودرویی ازخودراضی نساخته است.

  • مک لارن (F1 (1994


فکر می‌کردیم می‌دانیم که واژه‌ی سریع به چه معناست زیرا فراری F40 و پورشه ۹۵۹ و حتی جگوار XJ220 را دیده بودیم؛ اما در واقع ما هیچ‌چیزی نمی‌دانستیم. مک لارن F1 یک قدم بسیار رو به جلو در بحث پرفورمنس جاده‌ای بود که هنوز هم که هنوز است رکوردهای فراوانی داشته و دنیای سوپرکارها را چندین قدم جلو برده است.

  • تویوتا پریوس (۱۹۹۹)


شاید پریوس را دوست داشته باشید شاید هم آن را یک تنفر خالص روی چهار چرخ بدانید اما نمی‌توانید تأثیر آن روی صنعت خودرو را انکار کنید. تأثیر اصلی پریوس روی ژاپن و آمریکا بوده است. همه‌ی آن چیزی که در آینده رخ می‌دهد و از آن می‌ترسیم از پریوس هیبریدی شکل گرفته است.

  • ب ام و (X5 (1999


ب ام و آن را یک خودروی فعال اسپورت می‌نامد اما در واقع X5 اولین انتخاب افراد ماهر در آفرودر برای یک رانندگی هیجان‌انگیز است؛ و زمانی که با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری همراه شود این هیجان به اوج خود می‌رسد. البته که با وجود کاین، اف پیس، بنتایگا، اوروس و محصولات استون مارتین و فراری به بازار ایده تولید شاسی بلندی اسپورت کاملاً تثبیت شده است. این ایده در قرن بستم یک انقلاب محسوب می‌شد.

  • رولزرویس فانتوم (۲۰۰۳)


پس از مصیبتی که با روور داشت، بسیاری از افراد می‌ترسیدند که رولزرویس مهندسی شده توسط ب‌ام‌و باعث خاتمه کار این برند اسطوره‌ای خواهد شد اما در نهایت یک حقیقت اثبات شد: فانتوم بهترین سواری را در تاریخ داشت و یکی از لوکس‌ترین کابین‌های صنعت خودرو را نشان می‌داد. رولزرویس با این خودرو بازهم مفهوم اشرافیت را اعتبار بخشید.

  • آئودی (R8 (2006


برخی معتقدند این ب ام و بود که نهایتاً رقیبی شایسته برای محصولات پورشه و مرسدس بنز تولید کرد اما آیا آئودی که صاحب برخی از بهترین خودروهای اسپورت است در این قضیه جایگاهی ندارد؟ R8 یکی از شاخص‌ترین محصولات ارباب حلقه‌ها بود که از هندلینگی عالی، ظاهری برجسته و پیشرانه‌ای غران سود می‌برد. R8 ارزان‌ترین سوپرکار پیشرانه وسط از زمان NSX به بعد محسوب می‌شود.

  • تسلا مدل (S (2012


احتمالاً تأثیرگذارترین سدان بزرگ چند سال اخیر است. اگر تسلا توسط مرسدس، آئودی یا ب‌ام‌و ساخته می‌شد یک انقلاب تمام الکتریکی نام می‌گرفت. در واقع کمپانی تسلا تنها ۵ سال قبل از تولید مدل S تأسیس شده بود. اگر به دنبال بزرگ‌ترین دلیل روی آوردن خودروسازان بزرگی همچون جگوار به تولید خودروهای الکتریکی هستید کافی است نگاهی به تسلا بکنید.

  • ب ام و i3


شاید این یکی باید نیسان لیف، اولین خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت تولید شده برای اکثر مردم می‌بود اما تعهد و نوآوری ب‌ام‌و در سطح دیگری قرار داشته و نتیجه آن نیز تولید خودروی الکتریکی سریع، فیبر کربن و سبک‌وزن است که در جلوی خود نیز یک جلوپنجره کلیوی شکل دارد.

  • پورشه ۹۱۸ اسپایدر (۲۰۱۳)


این یکی هم می‌توانست لافراری یا مک لارن P1 باشد اما از آنجایی که پورشه زودتر از همه ۹۱۸ اسپایدر را معرفی کرد بنابراین شروع دوران هایپرکارهای هیبریدی را به خود اختصاص داده است. این خودرو احتمالاً رضایت‌بخش‌ترین سوپرکاری است که وارد بازار شده و پرفورمنس، تکنولوژی و قابلیت استفاده آن در کمتر محصولی قابل مشاهده است.

  • آریل نومد (۲۰۱۵)


نومد خودرویی مختص کارهای روزانه و حتی کاملاً جدید نیست اما در هر نوع وضعیتی از پیست گرفته تا جاده، از شن و ماسه گرفته تا جنگل به کار می‌آید. شاید نومد اولین خودرو از این دست باشد اما فکر نمی‌کنیم که آخرین هم باشد.

معرفی خودروهایی که دنیا را تغییر دادند… (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه۹۱۸.رولزرویس فانتوم.bmwX5وbmw i3و ائودیr8 فوق العاده ان.راستی دوستان میدونید کابین رولزرویس فانتوم بی صداترین وساکت ترن خوردوی دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      پراید و یادتون رفت کلی دنیا رو تغییر داد ازین دنیا به اون دنیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    چقدر لذت بخشه خوندن این مقاله وقتی می بینیم فارغ از کشور تولید کننده این ماشین ها ساخته شدند و تغییر ایجاد کردند و زمانی پرچمدار بودند…
    همشون باعث افتخارند و احساس بر انگیز اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    نکته قابل توجه اینه که اکثر تکنولوژی هایی که در خودروهای اسپورت معمولی حال حاضر بازار استفاده شده . از هایپر کار های گذشته صنعت خودروسازی استفاده نشده . مثلا هیچ‌خودروی امروزی از تکنولوژی گذشته لامبورگینی که کلی هم روش تلاش شده تا به دست بیاد استفاده نمیکنن . مردم معمولی که اکثریت جوامع جهانی هستن از بوگاتی به عنوان خودرو اسپورت نام نمیبرن . به جاش مزدا میاتای در بین عوام یه خودرو اسپورت لذت بخش حساب میشه . روی زمین تاپ اسپید مفهموی برای عموم نداره . تاپ اسپید برای هواپیماس . شتاب اولیه یا همون 0 تا ۱۰۰ لازم نیست ۲/۵ ثانیه باشه .
    این جنگ بین هایپر کار ها فقط برای ساخت برند و افزایش ارزش برند هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      میل به تکامل و بهتر شدن در همه ی سطوح جوامع بشر هست.واین میل به بهتر شدنو نمیتونی نادیده بگیری.از بهترین تعادل تا بیشترین سرعت تا بیشترین آسایش تا زیباترین طراحی…بدون توقف….گاهی این میل به تکامل هزینه های سرسام آوری داره.این جنبه ی غریزی بشره که بوی سرمایه وماتریالیستی به خودش گرفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        میل به تکامل سرعت در روی زمین با افزایشش تکامل پیدا نمیکنه چون انتهایی براش وجود نداره و درضمن روی زمین سرعت حتی معنی نداره . من هوندا رو تحسین میکنم که هواپیما میسازه . چون اینده سرعت اونه نه ماشین در ضمن تکامل باید در عوض کردن سوخت های قدیمی با جدید باشه . و ایمنی . ولی تفریح یه چیز عادی هست . شما با سوار شدن بر ماشینی که ۴۰۰ تا میره تفریح نمیکنید . تفریح سالم کم هزینه تر کم خطر تر باید باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    از اون بالا که شروع کردم مقاله رو به خوندن تا اومدم پائین ، لذت بردم .
    سامان آذری عزیز هم پریوس را در مقاله قبلی گفته بود که حتماً تاًثیری در دنیا داشته .
    جالبه که پورشه ۹۱۸ به تعداد ۹۱۸ عدد تولید شده ، اما برای من جالب بود و از نزدیک دیدم که فقط دو تاش در یکی از نمایشگاهای سطح شهر دوبی برای فروش گذاشته بود و خیلی دوست دارم بدونم چند تاش در امارات و دوبی پلاک شده ، واقعاً بهشت ماشین دوستان کنار کشور بدبخت خودمونه ، اگر نرفتین ، حتماً یه بلیط بگیرین برین و از نزدیک ببینید که چطور خود توریستهای اروپائی و آمریکایی هم از تجمع این همه ماشین خاص دوربین به دست هستن .
    تعریف از تک تک خودروهای این مقاله از حوصله خارجه ولی واقعاً چه هیف که خودروسازی ما هیچ افتخاری در این لیست نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ارادت داداش
      کاملا مشخصه که پریوس یه خودروی هست ک کل دنیارو تغییر داده ولی میبینید که کلی دیس لایک دادن بچه ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        بزرگواری سامان جان
        احساسم اینه که بیشترین دیس لایکها به دلیل تعصب نسبت به برند های رقیبه تا قبولی حقایق .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. F22RAPTOR

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2599 ديدگاه)

          اقا نوید وسامان عزیز
          چیزی که مشخصه اینه که پریوس
          اینده ماشینهای الکتریکی رو کلید زد
          و الان هم در کنار شرکت تسلا در حال تغییر نگرش به سوی الکتریکی ها هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. KING918

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    king 918

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فراری F40 رو میبینم همونقدر عجیبه برام که اهرام مصر هست / انگار هیچ حرفی نباید زد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. madjidiano rolambo

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چه مقاله ی پر بار و خوبی رو اینجا جمع کردید
    جداً عالی بود
    در مورد هر کدوم از این ماشین ها میشه ساعت ها نوشت !

    لامبورگینی میورا : وارث کلاس سوپراسپرت های موتوروسط و پایه گذار این کلاس … جزو 3 اتومبیل زیبایی که در طول تاریخ ساخته شدن در کنار جگوار E-Type و آلفا رومئو 33 استرادالِی ،

    رنج روور : یک شاسی بلند واقعی در حد همون جیپ واگنیر ، توان آفرود بالا و چهره ای عبوس و دوست داشتنی ، و البته مصرف سوخت باورنکردنی (تجربه ی شخصی از نمونه های قدیمی که سوار شدم)

    پورشه 911 توربو :یه مدل افسانه ی خالص ! پدر موتوراسپرت ! اصلا بهتره بگیم “پدر ماشین های اسپورت” !
    موتور توربو بخش بزرگی از موفقیتش رو مدیون 911 و پورشست !

    گلف GTI 1975 : ماشین اسپورتی واسه معمولیا ؛ نه پولدارا !

    آئودی کواترو : سلطان بلامنازع رالی در دهه ی 1980 !
    همین که بدونیم اسم این ماشین بعد از 40 سال هنوز روی سیستم 4 چرخ متحرک آئودی مونده واسه درک عظمتش کفایت میکنه ! این سیستم حاصل ذهن خلاق Jörg Bensinger ، مهندس مشهور آلمانیه که سیستم چهارچرخ متحرک رو از روی ماشین های آفرود به ماشین های شهری آورد
    طراحیش هنوز طراوات اون روزی که در نمایشگاه ژنو 1980 معرفی شد رو داره …

    فراری اف 40 :
    یادگار بزرگ انزو فراری برای آیندگان برای درک شکوه این بِرند
    آخرین خودروی فراری که در دوران حیات “انزو” تولید شد
    تولید اف40 سال 1987 شروع شد و آقای فراری یک سال بعد در 70 سالگی چشم از دنیا فروبست
    اف 40 حاصل عمر انزو فراریه ؛
    به نظر من جزو خاص ترین ماشینای تاریخ

    لکسس LS400 : آبروی خودروسازی آسیا ! شاگرد زرنگ کلاس !
    پسر بچه ای که با مردهای بزرگ کُشتی گرفت !
    ماشینی که باعث شد خودروسازان آلمانی از خواب غفلت بیدار بشن و به خودشون بیان !

    MX-5 : موفق‌ترین خودروی اسپورت جهان … میاتا به حدی خوب است که تقریباً همه‌ی خودروسازان جهان از ساخت یک رقیب برای آن بازمانده‌اند.
    اگر به دنبال یک خودروی اسپورت ارزان‌قیمت و هیجان‌انگیز باشید قطعاً میاتا انتخاب اول خواهد بود.

    مکلارن اف وان : وقتی بوگاتی ویرون با نهایت غرور در خط مستقیم هایپرکار های نوظهور قرن 21 رو در آینه ی وسط خودش نقطه می کرد تنها ماشینی که فراری انزو، SLR و Carrera GT رو کنار میزد و ویرون رو به مبارزه می طلبید اف وانی بود که از قرن بیستم اومده بود !

    آئودی R8 : ارزون ترین تجربه ی یک سوپراسپرت موتوروسط با صدا و موتوری اصیل همراه با تمام امکاناتی که با دادن 100 هزار دلار انتظار داری در اختیار داشته باشی … یک خودروی چندشخصیتی … ترکیب هیجان و جنون ایتالیایی همراه با دقت نظر و همه جانبه نگری آلمانی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. madjidiano rolambo

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      در مورد پورشه 918 هم بگم این ماشین با وجود اینکه قبل از لافراری و P1 معرفی شد از نظر تکنولوژی و مهندسی ساخت از همه ی اونا چند فرسنگ جلوتر بود
      اوایل که این ماشین آمده بود باورم نمیشد این ماشینی که لافراری و پی وان رو در خط مستقیم و حتی در پیست تحقیر میکنه مصرف سوخت و آلایندگیش از پریوس کمتره!

      تنها ماشینی که درگ های معتبر و به دردبخورش با 720اس رو بدون ترس و لرز نگاه می کنیم!

      نکته ی جالب که همه هم میدونیم در مورد 918 ؛ محل خروج گاز های موتوره ، اگزوز های 918 در قسمت عقبی سقف رو به بالا قرار گرفتن
      دو تا ماشین هستن که موقع حرکت به خاطر گاز های خروجی اگزوزشون زیبایی خاصی پیدا میکنن :
      یکی بنز SLR و دیگری پورشه 918 … اگه موقع تماشای مسابقات درگ به جِت گاز های داغ که با فشار بسیار بالا از اگزوز این ماشین ها خارج میشه دقت کرده باشین قول میدم که از دیدن این منظره هیجان زده میشین
      موقعی که شعله های آتش خارج میشن این زیبایی و شکوه ؛ هزار برابر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2780 ديدگاه)

        اگزوز مک لارن 600lt هم تقریبا این شکلیه.
        این کار هم باعث جذابیت و هم صدای خروجی بهتر میشه.
        البته تو مک لارن برای عبور مناسب جریان هوا هم تاثیر داره.
        زیباییش هم واسه راننده ((به خاطر دیدن در آینه)) و هم برای بینندگان بسیار جذابه.((البته تو شب))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjidiano rolambo

          ۹ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          یه عکسی برات در کامنت جداگانه زیر همین کامنت میذارم
          احتمالا فردا صبح تایید میشه
          تو عکس فایده نداره … حتما ویدئوش رو ببین
          از اون قسمت TopGear که Murcielago SV و SLR722 با هم مسابقه میدن
          تو یه قسمتش دو تا ماشین رو از جلو نشون میده که شونه به شونه ی هم جلو میان
          از نمای جلو ، SLR 722 با گاز هایی که با فشار زیاد از بغلش مثل جِت میزنن بیرون خیلی نمای شکوهمند و زیبایی داره … فکر میکنی یک شیر درنده داره به سمتت حرکت میکنه

          http://s8.picofile.com/file/8335958126/download.jpg

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. ahmad

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    یکی دیگر از خودروهای تاثیر گذار در تاریخ که شما نامی ازش نبردید اقا شاهین رنو5 بود ، به این دلیل گفتم چون قبلا یه مطلب دیگه راجع به خودرو های تاثیر گذار در تاریخ که مشابه همین مطلب شما بود خوندم ، تو اون به رنو 5 و سیتروئن 2cv هم اشاره شده بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سورنا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبورگینی میورا :(

    شاه ما هم یه دونه داشت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    احساس میکنم پیش از به وجد اومدن از غنی بودن محتوای این مقاله باید تشکر ویژه ای بابت ترجمه بی نقص آقای احمدزاده داشته باشیم.
    سپاس آقا شاهین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مانی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    درود و خسته نباشید بر گرداننده گان سایت پدال
    لطفا عکس هائی که استفاده می‌کنین با کیفیت تر و در اندازه مناسب باشه
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا