کادیلاک

مروری بر هر آنچه که از سدان جدید کادیلاک CT5 می‌دانیم

این روزها کادیلاک با معرفی محصولات جدید متعدد و تغییر شیوهٔ نام‌گذاری محصولات خود، در حال تجربهٔ یک رنسانس کلی است. یکی از محصولات جدیدی که کادیلاک ساخت آن‌را برنامه‌ریزی کرده است، CT5 نام دارد. این خودرو یک سدان لوکس میان سایز است که جایگزین هردو سدان کنونی ATS و CTS خواهد شد؛ اما CT5 چه ویژگی‌هایی دارد؟ طراحی آن چگونه خواهد بود؟ چه چیزهایی باید از آن انتظار داشته باشیم؟ در این مطلب قصد داریم با مروری بر هر آنچه که تاکنون از این سدان جدید آمریکایی میدانیم و بررسی تمامی اطلاعاتی که تابه‌حال از آن منتشر شده است، به این سؤالات پاسخ دهیم.

استایل بیرونی

در طراحی بیرونی CT5 از برخی از ویژگی‌های ظاهری کانسپت زیبای اسکالا استفاده شده است که این ویژگی‌ها شامل چراغ‌های جلوی باریک LED، دی‌لایت‌های عمودی و جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای شکل به همراه کاپوت کشیده و پروفیل فست‌بک می‌شود. البته این ویژگی‌ها با خط سقف بالاتر و فریم معمول‌تر پنجره‌ها ترکیب شده‌اند. ازجملهٔ موارد برجستهٔ در نمای عقبی هم می‌توان به چراغ‌های LED بومرنگ شکل، صندوق کوتاه و سر اگزوزهای بزرگ اشاره کرد.

کابین

فعلاً تصویری از داخل CT5 منتشر نشده و بنابراین هیچ ایده‌ای در رابطه با آن وجود ندارد اما بااین‌حال انتظار می‌رود در اینجا هم الهاماتی از کانسپت اسکالا گرفته شده باشد؛ بنابراین احتمالاً در کابین این سدان جدید شاهد تریم چوبی بزرگ، نمایشگر دیجیتالی درون داشبورد، روکش‌های پارچه‌ای متنوع و فضای زیاد برای سرنشینان خواهیم بود. در بخش تکنولوژی نیز انتظار می‌رود CT5 به سیستم سوپر کروز کادیلاک (سیستم کمکی رانندگی نیمه‌خودکار)، صفحه آمپر دیجیتالی OLED، نمایشگر قابل جمع شدن سیستم اطلاتی-سرگرمی سرنشینان عقب و سیستم استارت، قفل کردن و باز کردن درها از راه دور از طریق اپلیکیشن قابل‌نصب روی گوشی‌های هوشمند مجهز باشد.

پیشرانه‌ها

نیروی موردنیاز CT5 توسط طیفی از پیشرانه‌های قدرتمند تأمین می‌شود. این موتورها شامل یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به‌عنوان موتور پایه، یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی و یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور می‌شود. نیروی همهٔ این موتورها توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جنرال موتورز در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. برای کسانی که برای مصرف سوخت اهمیت زیادی قائل هستند نیز کادیلاک ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی CT5 را در دستور کار خود دارد که مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با یک موتور الکتریکی خواهد بود. این سیستم در سدان بزرگ‌تر CT6 هم‌اکنون ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نسخهٔ V-Sport

اگر هیچ‌کدام از موتورهای بالا راضی‌کننده نباشند، خریداران می‌توانند به سراغ موتور ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو بروند که در مدل اسپرت CT5 V-Sport ارائه می‌شود. این موتور که پرچم‌دار پیشرانه‌های CT5 محسوب می‌شود، بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. علاوه بر این، CT5 V-Sport که رقیبی برای ب‌ام‌و M5، مرسدس-آام‌گ E63 و آئودی RS6 خواهد بود، به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک، دیفرانسیل لغزش محدود عقب و تنظیم ویژهٔ کنترل مغناطیسی سواری مجهز بوده و استایل تهاجمی‌تری هم خواهد داشت.

نسخهٔ کوپه

اخیراً یک طرح ثبت تجاری توسط جنرال موتورز منتشر شده که یک کادیلاک دودر را نشان می‌دهد. برخی معتقدند که ممکن است این طرح متعلق به نسخهٔ کوپهٔ CT5 باشد درحالی‌که عده‌ای دیگر ادعا کرده‌اند که این طرح می‌تواند متعلق به یک مدل اسپرت افراطی‌تر باشد که پایه و اساس آن با شورلت کوروت مشترک خواهد بود. درهرصورت، خودرویی که در این تصویر دیده می‌شود، همانند یک کانسپت به نظر می‌رسد که باید منتظر رونمایی آن در یک نمایشگاه خودرو باشیم. این نمایشگاه می‌تواند نمایشگاه لس‌آنجلس در اوایل پاییز امسال باشد.

زمان معرفی، قیمت و رقبا

انتظار می‌رود CT5 اواخر امسال، احتمالاً در نمایشگاه لس‌آنجلس در ماه نوامبر رسماً رونمایی گردد درحالی‌که تولید آن در سال آینده در میشیگان آغاز می‌شود. CT5 در سبد محصولات کادیلاک بین سدان کوچک‌تر CT4 که در آینده معرفی خواهد شد و مدل پرچم‌دار کنونی CT6 قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود قیمت آن بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار باشد. CT5 اما با رقبای بسیار سرسختی مواجه خواهد بود. این رقبا در وهلهٔ اول، سه‌گانهٔ آلمانی یعنی ب‌ام‌و سری ۵، آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس هستند که از بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شوند. دیگر رقبای این کلاس نیز شامل ولوو S90، جگوار XF، اینفینیتی Q70، آکورا RLX، لکسس GS و مازراتی گیبلی می‌شود.

بااین‌همه، به‌طورکلی نظر شما در رابطه با CT5 چیست؟ آیا این سدان جدید کادیلاک شانسی در برابر آلمانی‌های پیشتاز و قدرتمند خواهد داشت؟

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Madjidiano Rolambo

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کادیلاک داره عالی جلو میره

    آرزومه یه روز بتونم یه کادیلاک واسه خودم بخرم

    اگه دو کلمه هم از دنیای خودرو ندونی وقتی روبروی مدل های کادیلاک از سویل ۱۹۷۸ گرفته تا اسکالاد ۲۰۱۸ قرار میگیری ناخوداگاه تحت تاثیر روح بزرگی که در وجود این ماشین ها زنده هست قرار میگیری

    بدون این که خودت متوجه بشی حس می‌کنی نسبت بهش یه حس احترامی داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjidiano Rolambo

      ۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      واسه من کادیلاک ، بنز ، اودی ، بی ام و و … هیچ فرقی ندارند
      کادیلاک رو اندازه ی بنز دوست دارم … همیشه دوست داشتم …
      از وقتی به بار رو صندلی های سویل نشستم و قدم نمیرسید از شیشه بیرون رو نگاه کنم تا الان که صندلی ماشینم رو میچسپونم به صندلی عقب تا بتونم سوار بشم …

      حتی اسمش هم بزرگ و پرطمطراقه … کادیلاک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. LAMB,O

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یادی بکنیم از کادیلاک سویل
    https://www.pedal.ir/کادیلاک/سدان-لوکس-کادیلاک/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. HAMID.HEMI

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    باید گفت بقیه در برابر کادیلاک شانسی ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. وحید

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بهترین کار کادیلاک تغییر روش نامگذاری هست. قبلا واقعا نمیشد تشخیص داد که یک مدل در چه کلاسی هست و رقیب کدوم ماشین. خیلی پیچیده و بد بود ولی الان واقعا خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    سلام دوست بسیار عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مطلب عالی شما در مورد کادیلاک CT5
    البته بله تنها برندی که مدلهای جدید ان حس نوستالزیک برای من دارد ا کادیلاک است
    ودرست لذت داشتن واستفاده از ان مانند اتوموبیل کلاسیک لاکچری سدان است
    ودر ضضمن به طراحی کلاسیک اتوموبیل امریکایی با زوایه تیز وفادر است وهمین موضوع باعث برتری ان است
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    با احترام به بقیه رقبا فک کنم وقتی معرفی بشه خیلیارو تو جدول جابه جا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا