بی ام و

بی‌ام‌و XM به دنبال شکار خریداران لامبورگینی اوروس و مرسدس G کلاس!

در زمانی که بخش موتوراسپرت ب‌ام‌و پنجاه‌سالگی تأسیس خود را جشن می‌گیرد، اولین محصول اختصاصی بخش M باواریایی‌ها پس از مدل M1 یک سوپرکار موتور وسط نیست. حال اما برای کسانی که تعجب کرده‌اند که چرا مردان ب‌ام‌و تصمیم گرفتند بجای یک کوپهٔ سبک‌وزن سراغ یک شاسی‌بلند بزرگ بروند، رئیس M «فرانک ون میل» پاسخ روشنی دارد. وی طی مصاحبه‌ای در طول یک گرند پری در آفریقای جنوبی، دلیل ساخت XM را توضیح داده است:

بسیاری از دارندگان لامبورگینی اوروس یا مرسدس بنز G کلاس گفته‌اند می‌خواهند از ب‌ام‌و چیزی شبیه آن داشته باشند و برای ما انتخاب XM منطقی بود

به گفتهٔ وی، XM سود بیشتری را هم به همراه خواهد داشت زیرا بخش شاسی‌بلندها هنوز هم بیشترین رشد را دارد. فرانک ون میل توضیح می‌دهد که اوضاع در اواخر دههٔ ۷۰ و اوایل دههٔ ۸۰ متفاوت بود و آن سال‌ها دوران طلایی خودروهای اسپرت محسوب می‌شد. در آن زمان بسیاری از خودروسازان می‌خواستند مدل اسپرت داشته باشند و ب‌ام‌و هم با M1 به این نیاز پاسخ داد. شرایط اما طی دهه‌ها تغییر کرده و است اکنون خریداران خودروهای لوکس معمولاً یک شاسی‌بلند را ترجیح می‌دهند.

نایب‌رئیس بخش فروش ب‌ام‌و نیز انتظار دارد که ایالات‌متحده به همراه چین و خاورمیانه بازارهای اصلی XM باشند. به اعتقاد او، این خودرو خریدارانی را جذب می‌کند که قبلاً سراغ خودرویی مثل رنجروور، بنتایگا یا شاسی‌بلندهای فوق لوکس دیگر می‌رفتند. این شاسی‌بلند جدید برای جذب خریداران متفاوتی نسبت به کسانی که چیزی مثل M2 یا M3 را می‌خریدند طراحی شده است تا جذابیت‌های مدل‌های M را گسترش دهد. در همین حال، فرانک ون میل با بیان اینکه خریداران XM هرگز آن را به پیست نخواهند برد گفته است که از این شاسی‌بلند به‌صورت روزانه و برای دیده شدن استفاده می‌شود.

البته هرچند خبری از جانشین واقعی برای M1 نخواهد بود اما بخش M ب‌ام‌و در حال آماده شدن برای معرفی یک خودروی ویژه بنام ۳.۰ CSL است که در نوامبر امسال رونمایی می‌شود. این خودرو با بدنه‌ای دست‌ساز که یادآور کانسپت ۳.۰ CSL Hommage سال ۲۰۱۵ است، با قدرت بیشتر، گیربکس دستی و وزن کمتر، M4 CSL را به سطح جدید ارتقاء خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    واقعا بیایید منو قانع کنید که این طراحی رو به بنتایگا و جی کلس و رنجروور ترجیح بدم
    ولی خدایی توشو خوب کار کرده تو پست قبلی در موردش گقتم بازار خوبی واسه آمریکا داره
    امیدوارم واقعا اینطور باشه یکم پشتش خامه

    موافقم 92
    مخالفم 11
    1. M

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      بسیار عالی است که جنسیس انقدر بالاست که رسانه های خودرویی آن را با رقبای ضعیف تر آلمانی مقایسه نمیکنند

      موافقم 2
      مخالفم 55
      1. Amir

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (270 ديدگاه)

        تو رو به اعتقاداتت قسم ولمون کن

        موافقم 37
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دقیقاً موافقم .
      نمای عقب این خودرو گُنگ و ناهماهنگه !
      به جلوپنجره توجه کنید که خیلی بی‌سرصدا bmw فهمید چه اشتباهی کرده و الان در پِی جبران اشتباه هست !
      اما نقطه‌ی اوج ماجرا در داخل کابین شکل گرفته ، بخصوص اون چرم به شدت چشم‌نواز و هماهنگ با رنگ‌های دیگر کابین در کنار دکمه‌ها و قطعات بُرسکاری شده آلومینیومی که از تو عکس هم میشه فهمید چه بویِ دلچسبی را به مَشام سرنشینان میرساند !

      به کلمه‌ی خاورمیانه هم توجه کنید که برای ما در ایران چیزی جز آه و ناله باقی نگذاشته 🖤🤦‍♂️!

      موافقم 41
      مخالفم 7
    3. ehsan.fa

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      یه تجربه ای که دارم رو بهت میگم ، بی ام و از عکساش خوشگل تره ، کافی بیاد تو خیابون فقط

      موافقم 52
      مخالفم 10
    4. سهیل

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      یعنی تو هر کشوری میخوای ببینی چقدر عققب موندست ببین چند درصد مردمش به بنز علاقه دارن. این نشون میده سالها از خودروها و تکنولوژی روز عقب هستن

      موافقم 14
      مخالفم 62
      1. HesamS500

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        استاد یکم بیشتر صحبت کنید فیض ببریم!
        خودت خندت نگرفت وقتی این دیدگاه رو نوشتی ؟

        موافقم 47
        مخالفم 1
    5. هدف جهانی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      سلام و عرض ادب نظر من نیز همین هست از نظر طراحی مثل جی و بنتایگا ساده و شیک نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. GMA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    خریداران G کلاس؟؟! 🤔😂

    موافقم 53
    مخالفم 8
    1. کرگدن باواریا

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (554 ديدگاه)

      یه آفرود بره ببینیم چندتا ارور میده 😜😂

      موافقم 43
      مخالفم 9
      1. ehsan.fa

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        بی ام و هیچگاه برای آفرود خودرو نساخته و هیچگاه تو آفرود مدعی نبوده و تو مسابقات آفرود هم شرکت نمیکنه حتی تو داکار هم تیم رسمی نداره ، چرا یه کمپانی معظم رو بخاطر چیزی که نمیخواد مسخره میکنید ، شاسی بلندهاش هم برا آفرود خیلی سبک ساخته شده در حد جاده خاکی

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. کیانوش

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (788 ديدگاه)

          خب وقتی نمیخواد چرا ویاد محصولش و رو با جی کلاس سر شاخ میکنه. محاله کسی که جی کلاس دوست داره بیاد این و بگیره حتی لامبورگینی اوروس هم کسی ول نمیکنه بیاد این رو بگیره من خودم بدم نمیاد ازش با کابینشم خیلی حال کردم اما اینکه انتظار داشته باشی دو تا از پرفروش ترین شاسی های لوکس دنیا رو ول کنن بیان این رو بگیرن یکم عجیبه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. هدف جهانی

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (40 ديدگاه)

          دقیقا همینطور هست به نکته خوبی اشاره کردید شهروند گرامی

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. شامپو

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    جی کلاس قدیمی نمیشه این پسفردا نسل جدیدش میاد با جلو پنجره بزرگتر ماشینت از مد میفته

    موافقم 43
    مخالفم 3
    1. ALI

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      جلو پنجره های بی ام و همیشه رو به رُشده😂👌🏼

      موافقم 31
      مخالفم 4
  4. Reza Waffen SS

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    کار سختی در پیش داره از نظر من ناممکنه 👎👎👎

    موافقم 30
    مخالفم 8
  5. Alan.r

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    G CLASS خیییییلی از این خوک زیباتره کابین شیک تری هم داره توانایی های آفرود فوق‌العاده و موتور قدرتمند V8 هم دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمی‌ذاره
    ربودن مشتریای جی کلاس غیر ممکنه
    علاقه‌مندانی هم که آفرود بهتری می‌خوان می‌تونن نمونه 4×4 رو سفارش بدن

    موافقم 26
    مخالفم 6
  6. پدرام

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به نظر من همون x7 رو ارتقا می دادن هم اونایی که اوروس و جی کلاس رو می پسندن به خواسته شون می رسیدن هم طراحی جذاب تر و با ابهت تری نسبت به XM داره البته منظورم X7 سری اول بود نه این جدیده

    موافقم 2
    مخالفم 8
  7. AMANTE

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    موقع خوندن متن میگفتم کی بنتایگا و رنجروور رو به این ترجیح میده ولی بعد رسیدم به بخشی که گفته این شاسی بلند ( برای دیده شدن استفاده می‌شود. )
    دقیقا همین نقطه قوت XM هست. این ماشین از همه نظر معرکه است بجز ظاهر که خیلی سلیقه ایه ولی همین ظاهر باعث میشه سر مردم بچرخه طرف ماشین، یعنی اگه اینو بخری صد در صد باعث جلب توجه میشی.
    البته ماشین هایی مثل رنجروور و بنتایگا یا G Class و… هم باعث جلب توجه میشن ولی مردم چند سالی هست که به دیدن شون عادت کردن و در کل اگه XM در جمعی که بالا گفتم باشه بیشتر دیده میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 9
  8. کرگدن باواریا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (554 ديدگاه)

    چرا هرچقدر زمان میگذره ؛ طراحی xm زیباتر به نظر میرسه ؟ عین سری هفت که اوایل میگفتن جالب نیست یا x6 اتاق G06 که الان پی میبریم چقدر زیباس

    موافقم 12
    مخالفم 19
    1. TML BN

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      البته الان هم میگیم سری هفت جدید جالب نیست و از لحاظ فنی و کابین بهترین سری هفت تاریخه ولی طراحی نه ولی X6 از همون اول خیلی جذاب بود و یک جورایی مثل این خیلی تو چشم بود

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. Sobhan

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (414 ديدگاه)

      هنوزم برام زیبا نیست 🤗

      موافقم 9
      مخالفم 7
    3. Amir

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (270 ديدگاه)

      xm و x6 آره ولی در مورد سری ۷ موافق نیستم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. کرگدن باواریا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (554 ديدگاه)

    چرا خبری از x8 نیست ؟؟؟؟؟…

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. سهند

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (662 ديدگاه)

      دیگه xm راه را برای x8 بست

      موافقم 5
      مخالفم 0
  10. DNA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (289 ديدگاه)

    بی ام و جان بابت لبخندی که دوستان پدالی با خوندن تیتر زدن ممنون 🙏

    موافقم 10
    مخالفم 11
  11. Sobhan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (414 ديدگاه)

    من جی کلاس هم به این ترجیح میدم چه برسه بقیه شون🤣

    موافقم 1
    مخالفم 7
  12. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (634 ديدگاه)

    چه غلط ها این لندهور رو چه به اوروس

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. ❤BMW❤

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      دوست من ، همین لندهور توی قدرت و گشتاور اوروس رو خرد میکنه

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. holbay با کاربرات ۴ دهنه

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (634 ديدگاه)

        مگه چقدر قدرت و گشتاور داره لامبو خریت محض کرد که یه وی دوازده اصیل سنت آگاتایی زیر کاپوت اوروس نزاشت

        موافقم 2
        مخالفم 6
      2. Sobhan

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (414 ديدگاه)

        قدرتش الکی بالاست راه نمیره چون وزنش بالاست از همه تو درک میخوره خ
        یات راحت 🙌

        موافقم 2
        مخالفم 6
  13. Payfast

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    اوروس شاید ولی جی کلاس؟ این قیافش هم به افرود نمیخوره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. AkoBahrami

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام عزیزان سایت پدال
    آقا من ب ام و بازم … به حدی که گلبولهای قرمز خونم شکل آرم ب ام گرفته …

    اما این نکته رو از من ب ام و باز داشته باشید … تا دلتون بخواد سفر خارج‌ رفتم و تخصصی ماشین ها رو بررسی کردم …
    بتلی بنتایگا اصلا و اصلا و اصلا زیبا نیست … توی دبی چندتاش رو دیدم … واقعا به چشم نمی اومد … رولزرویس کولینانی که خیلی مشتاق دیدارش بودم رو نه یک بار بلکه چند بار دیدم … باور بفرمایید اصلا به نسبت پولش به چشم نمیاد …

    جی کلاس رو که اصلا در موردش نگیم بهتره … باور بفرمایید حتی در دیدار اول هم آنچنان نظرت رو حلب نمیکنه … ساختار مکعبی ، ورق های بدنه ، هیکل و ارتفاعش اصلا جالب نیست …
    توی عراقی ها یه باوری هست که میگن اگر لندکروزر داشتی پس ثروتمندی و اگر لندکروزر نداشتی پس ثروتمند نیستی …
    جی کلاس هم فقط جو پیدا کرده وگرنه اصلا قابل ذکر نیست …

    اما رنج روور به حقیقت زیباست … نماد تجمل و ثروته …

    در نهایت دوستان میرسیم به لامبو … زیباست ، به چشم میاد و عالیه …

    جمع بندی : ب ام و XM از نظر زیبایی فوق‌العاده است … این رو بهتون قول میدم … اجازه بدید که از نزدیک این غول بی شاخ و دم رو ببینید تا تجمل و به چشم آمدن رو براتون تعریف کنه …

    بازار رنج و لامبو بعید میدونم … ولی بازار جی کلاس و بنتایگا قطعا با ورود این پادشاه جدید آسیب جدی دید …

    این خط و اینم نشان …
    فقط کافیه یه سال دیگه آمار رو نکاه کنید …

    موافقم 15
    مخالفم 27
    1. ❤BMW❤

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      جی کلاس رو بعید میدونم
      چون سطح پرفورمنس این دو متفاوت هستن
      جی کلاس بیشتر در حوضه آفرود قوی هست ولی این ، توی پرفورمنس
      از نظر من خیلی خودروی جذابی هستش و من علاقه ی زیادی به این دارم
      مشتاقانه منتظر سری ۵ جدید هم هستم

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. سهیل

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      دقیقا موافقم. تو ایران فقط یه سری بچه دبستانی که اسباب بازی بنز دارن بنزبنز میکنن. و حداقل ۲۰ سال از دنیا عقبن. بنز خیلی وقته که تو هیج زمینه ای رتبه های اول تا پنجم رو نداره. ولی ایرانی های بددبخت چون ماشین جدیدی ندیدن فقط میگن بنز. دیگه الکی نیست یه کشور میشه عققب مونده

      موافقم 9
      مخالفم 32
      1. Alan.r

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1085 ديدگاه)

        (بنز خیلی وقته که تو هیج زمینه ای رتبه های اول تا پنجم رو نداره)
        GT Black series : رکورد دار نوربرگرینگ
        G Class: جزو بهترین آفرودر های جهان
        MAYBACH S680: از سر سخت ترین رقیبان رولزرویس
        MAYBACH GLS600:از لوکس ترین SUV های جهان
        GT 63 E performance:بهترین GT ژرمن ها
        Actros:از بهترین کامیون های جهان
        Sprinter:جزو بهترین ون های دنیا
        Marco Polo: کمپری محشر
        Sl63: از سریعترین و بهترین رودستر های دنیا
        E63:بهترین سدان خانوادگی
        A45:بهترین هاچبک داغ دنیا
        UNIMAG:از غول های آفرود
        بازم بگم؟

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. al-ml-kh

          ۲۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (99 ديدگاه)

          طراحی و مشخصات فنی AMG one هم اضافه کن

          موافقم 4
          مخالفم 1
    3. miladzm

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      چیزی به اسم بازار رنجروور وجود نداره . رنجروور در واقع همون بی ام و خودمون هست که به اسم رنجروور ریبج شده هویت و شخصیت انگلیسی مستقل خیلی وقته توی صنعت اتومبیل و همچنین باقی صنایع مرده و هیچ گاه هم دیگه قرار نیس بیدار بشه و در ضمن من فکر میکنم خیلی اشتباه برداشت کردید . هیچ محصولی نمیتونه روی امار فروش مرسدس جی کلاس تاثیر بزاره چون جی واگن شبیه هیچ ماشینی نیست و واقعا نمیشه براش توی دنیای اتوموبیل رقیب پیدا کرد ! جی برای خودش یه سبک کلاس جداگونه داره که پادشاه مطلقش هم خودشه . کدوم ماشین دیدی که قفل دیفرانسیل 3 حالته دف جلو عقب و وسط رو با بهترین خصوصیات اشرافی که فقط توی محصولات فوق لوکس خود مرسدس و کادیلاک پیدا میشع رو باهم مخلوط کنه توی یه پکیج بهت تحویل بده ؟؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 14
    4. Alan.r

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      جناب AKO BAHRAMI
      XM اصلا رقیب جی کلاس محسوب نمیشه
      جی کلاس یه دنیای جدا داره
      در ضمن XM از جی کلاس بزرگترها و کلاسش فرق می‌کنه همچنین هییییییچ توانایی آفرودی نداره و در این زمینه کاملا دست و پا بستست
      (جی کلاس رو که اصلا در موردش نگیم بهتره … باور بفرمایید حتی در دیدار اول هم آنچنان نظرت رو حلب نمیکنه … ساختار مکعبی ، ورق های بدنه ، هیکل و ارتفاعش اصلا جالب نیست …) با این بند متعصب بودنتونو به همه ثابت کردید ابهت و پرستیژ جی کلاس رو هیچ ماشینی نداره
      ثانیاً XM اگر ابهتی داشته باشه(که ندارن) واسه هیکل بسیار بزرگشه نه چیز دیگه

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. AkoBahrami

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        جناب Alan
        شما فکر کردید که ملت جی کلاس میخرند که باهاش آفرود برن … بیش 90 درصد جی کلاس ها به عمرشون یه آفرود واقعی نمیبینند … هدف از خریدن جی کلاس توی چشم بودنه نه آفرود رفتن … پس اگر XM بیشتر به چشم بیاد مطمئنا به اون سمت خواهند رفت …
        در ضمن نقل قول می کنید که ثابت کنید من متعصبم 😅 من که اولش گفتم … گلوبول های قرمزم به شکل آرم ب ام و هستش …

        ولی باور کنید با تعصب در مورد زیبایی بنز جی کلاس نظر ندادم… مثلا من زیبایی و طراحی SL جدید رو به واقع تحسین می کنم …
        ولی جی کلاس نه زیباست و نه حتی جذاب …

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. بهنام

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (812 ديدگاه)

          منم دو دستگاه جی کلاس از نزدیک دیدم و ابدا برام جالب نبود . یه جا دیگه هم گفتم کاین رو بهش ترجیح میدم .

          موافقم 2
          مخالفم 3
  15. ماکسیمیلیان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    زیباست! بسیار هم زیباست!

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    من جی کلاس اوروس و xm رو با هم ماخام

    موافقم 6
    مخالفم 2
  17. ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    عالللللی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. Nefarus

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کسی که اوروس میخره اینجور چیزا چشمشو نمیگیره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. SENIOR

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تا شاه زنده س شاهزاده نمیتونه جاشو بگیره😑

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. سید علیرضا

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    پس x8 چی شد ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  21. ferimia

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    طراحی بیرونی ماشین افتضاحه! کجا رفت اون طراحی های با ابهت بی ام و؟ تاسف…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. اردلان

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    شاسی بلند فراری پوز همرو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. وی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (339 ديدگاه)

    وقتی خودش اعتراف کرده که پول براشون مهمه نه ماشین بازی :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Taha.sp

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باید که دید انجین این ماشین چی باشه
    وگرنه از لحاظ طراحی که زیاد چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا