بیوک

بیوک انویستا 2024 با پیشرانه 1.2 لیتری و قیمت 23 هزار دلار معرفی شد

بیوک انویستا ۲۰۲۴ چندی پیش در چین عرضه شد و حالا نوبت به معرفی آن در بازار آمریکا با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو و قیمت حدود ۲۳ هزار دلار رسیده است.

بیوک با معرفی کراس اوور انویستا خبر از شروع عصر جدیدی برای طراحی محصولاتش داده است. اولین بار در سال قبل و با کانسپت برقی وایلدکت بود که این خودروساز آمریکایی زبان طراحی جدید محصولاتش به ویژه در بخش جلو را به نمایش گذاشت. انویستا ۲۰۲۴ از چراغ‌های جلوی نازک و کشیده سود می‌برد و دماغه خودرو نیز به سمت جلو تمایل دارد. این طراحی با پروفایل جانبی کم ارتفاع نرمی همراه می‌شود. نشان جدید بیوک نیز بالای جلوپنجره دیده می‌شود. در تریم اسپرت تورینگ از انویستا ۲۰۲۴ شاهد تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی خواهیم بود هرچند رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز قابل سفارش هستند. تریم لوکس اونیر نیز به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی نیکل در دسترس خواهد بود.

وقتی وارد کابین بیوک انویستا ۲۰۲۴ شوید شاهد نمایشگر ۱۹ اینچی خواهید بود که به پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاص دارد و در کلاس خود حرف اول را می‌زند. بیوک سیستم اطلاعات سرگرمی و اینترفیس کاربری آن را بهبود بخشیده و حالا کنترل‌های صوتی نیز وجود دارند. تریم های اونیر و ST نیز با پشت‌سری‌هایی به همین نشان شناخته خواهند شد. یکی دیگر از ویژگی‌های استاندارد محصول جدید بیوک غربیلک فرمان اسپرت خواهد بود.

صندلی‌های ردیف دوم این خودرو آرایش تاشوندگی ۴۰/۶۰ به خود می‌گیرند و فضای بار ۳۳۹ لیتری وجود دارد که با خواباندن صندلی‌ها به ۶۸۸ لیتر افزایش خواهد یافت. بیوک همچنین درب پشتی برقی را نیز برای دسترسی راحت‌تر ارائه می‌کند. انویستا به‌صورت استاندارد با پکیج اطمینان راننده نیز در دسترس خواهد بود که شامل ۶ سیستم ایمنی فعال از جمله ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط با هشدار خروج از مسیر، دستیار نوربالا و… است. از دیگر تجهیزات در دسترس می‌توان به هشدار تغییر لاین با تشخیص نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و هشدار ترافیک پشتی اشاره کرد.

نیروبخش خودروی یاد شده پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۷.۸ لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز با نیروگاه آهنین موردبحث همکاری می‌کند. بر اساس گفته‌های مهندس ارشد انویستا، پیشرانه یاد شده سبک‌تر بوده و از قطعات کمتری استفاده کرده است. مدل اونیر نیز با تجهیزات استانداردی همچون سیستم تعلیق با تنظیمات خاص خود عرضه می‌شود. انتظار می‌رود تولید بیوک انویستا ۲۰۲۴ از ماه آینده میلادی شروع شده و از تابستان راهی بازار شود. قیمت این خودرو از ۲۳,۴۹۵ دلار شامل ۱۰۹۵ دلار هزینه‌های تحویل شروع می‌شود. برای مدل‌های اسپرت تورینگ و اونیر نیز باید به ترتیب ۲۵,۱۹۵ و ۲۹,۶۹۵ دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Kamy

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (687 ديدگاه)

    یکم شبیه لاماری ایما نیست ؟

    موافقم 53
    مخالفم 5
  2. ali

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    الان باز میان میگن این چه اشغالیه ماشین باید هشت سیلندر باشه و صدی ۲۰ مصرفش باشه با نهایت آلایندگی

    موافقم 12
    مخالفم 37
    1. اریک

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      ماشین باید ۸ سیلندر باشه و نهایت آلایندگی رو داشته باشه ، درسته که گزینه اول رو نداره ولی خوشبختانه نهایت آلودگی رو داره ، موتور ۱/۲ اونوقت مصرف ۸ تا ،،،،،، علی برکت ا… .

      موافقم 48
      مخالفم 5
    2. سوشیانت

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1925 ديدگاه)

      کسی که ماشین باز باشه براش آلایندگی مهم نیست

      موافقم 4
      مخالفم 29
  3. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    عالی و خوش قیمت

    موافقم 9
    مخالفم 7
  4. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    اصلا نمیتونم این ماشین را با موتور 1.2 لیتری تصور کنم!

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    موتور ضعیف و پر مصرف، طراحی جلوش هم جای
    کار داره واقعا کلیشه ایه

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. طاها

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک سری ماشین هایی که توسط برند های مطرح توی چین داره عرضه میشه انگار طراحی چینی هاست!
    مثلن لینکلن زفیر و این بیوک
    حیف این نام ها که برای فروش اصالتشونو از دست بدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Saeid

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام خیلی ممنون از توضیحات عالی و زیباتون من هفته پیش تست درایو کردم ،اوونیر ،بسیار خودرو زیبا نرم ودوست داشتنی هست ،شتاب قابل قبول و متریال خوبی بکار رفته درونش ،قیمتش هم واقعا عالی هست و قابل دست رس هستش ،من خودم اپورت پکیجش روبیشتر میپسندم ،چون هم ارزونتره وهم خوشکلتره ،رینگهای مشکی و آینه ها و سقف ماشین مشکی هست و صندلیش چرم و پارچست که من دوست دارم ،بازم مرسی از اطلاعات خوبتون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا