کادیلاک

تصوری جذاب از سوپراسپرت موتور وسط کادیلاک XLR بر اساس کوروت

کادیلاک XLR رودستر لوکسی بر اساس کوروت C6 بود و حالا خواهیم دید اگر نسل جدید این خودرو بر اساس کوروت C8 ساخته شود چه شکلی می‌تواند باشد.

کادیلاک XLR یک رودستر دونفرهٔ موتور جلو و محرک عقب با توزیع وزن عالی بود که برای رقابت با مرسدس SL ساخته شد. این خودرو بر اساس شورلت کوروت C8 ساخته شده بود و با دو پیشرانهٔ V8 مختلف عرضه می‌شد. XLR در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۳ رونمایی شد و همان سال روی خط تولید رفت. سیستم تعلیق تطبیقی، هدآپ دیسپلی و گیربکس ترنس‌اکسل در عقب ازجمله ویژگی‌های برجستهٔ این ماشین بودند. XLR همچنین اولین محصول کادیلاک با کروز کنترل تطبیقی راداری محسوب می‌شد و یکی از نامزدهای رقابت خودروی سال ۲۰۰۴ آمریکای شمالی بود.

XLR که جانشین مدل آلانته (تولید از ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳) محسوب می‌شد، تا سال ۲۰۰۹ تولید شد و کادیلاک نسخهٔ V آن را هم ارائه کرد. XLR-V به پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ سدان STS-V با ۴۴۳ اسب بخار قدرت مجهز شد و با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، رینگ‌های ۱۹ اینچی و ترمزهای کوروت Z51، ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

ازآنجایی‌که XLR اساساً یک کوروت با لباس لوکس‌تر بود، جالب است بدانیم اگر قرار بود این خودرو بر اساس کوروت موتور وسط C8 ساخته شود چه شکلی می‌شد. بدین منظور، رندری طراحی شده که خودروی بسیار جذابی را به تصویر کشیده است. در این رندر، برای کوروت C8 دماغه‌ای با الهام از محصولات مدرن کادیلاک طراحی شده که نتیجه‌ای جالب به دنبال داشته است. چراغ‌های جلوی جدید، دی‌لایت‌های LED، جلوپنجرهٔ کادیلاک، رینگ‌های جدید و چند تغییر دیگر، این ماشین را شایستهٔ نام XLR کرده‌اند.

بااین‌حال، به‌احتمال‌زیاد کادیلاک دیگر هرگز خودرویی دونفره تولید نخواهد کرد حتی اگر تمام ابزارهای لازم برای این کار را داشته و حتی به پلت‌فرم و پیشرانهٔ مناسب هم دسترسی داشته باشد. دلیل این موضوع واضح است، چون چنین خودروهایی فروش بالایی ندارند خصوصاً وقتی XLR گران‌تر از کوروت باشد؛ اما با فرض اینکه نهایتاً کادیلاک تصمیم به بازگرداندن XLR بگیرد و از پلت‌فرم کوروت C8 برای این کار استفاده کند، به نظر شما چنین رندری مناسب خواهد بود یا همان کوروت معمولی کافی است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    خیلی جذاب میشه xlr ولی برند کادیلاک قیمت کوروت رو حداقل ۱۵۰ هزار دلار میکنه

    موافقم 30
    مخالفم 7
    1. میرسلیم(همان ❤ایران خودرو❤)

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      درود.موفق نمیشه.کوادیلاک همیشه فروش ضعیفی داشته.مثل تویوتا بی ام دبلیو و بنز و ائودی و پورش ورولز رویس و لامبورگینی و فراری و بوگاتی و میتسوبیشی و فورد و دوج و شورلت و فولس واگن و مزدا و نیسان و هوندا و هیوندای و کیا و…
      این برند هایی که اسم بردم همشون توطئه ی ماتریکس هستن.فقط رخ جالبی دارن از نظر من.ما پشت یه گوشی داریم میبینیم جذابن ولی در عمل از ایران خودرو هم میخورن.شما افتادین توی ماتریکس ولی من فرار کردم شما هم سریعا فرار کنید.مثلا کمترین قیمت بنز ۲۵ هزار دلاره که از پارس گرون تره.پدال جان احترام بزار و لطفا کامنتمو تایید کن هر کسی یه نظر شخصی داره اینم نظر من هست.بدرود رفقا.

      موافقم 17
      مخالفم 89
      1. Heavy-Duty

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        بالاخره طبیعیه قیمت بنز از قوطی حلبی بیشتر باشه

        موافقم 32
        مخالفم 7
        1. mory

          ۱۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تو اگه میدونستی ماشین چیه ، کادیلاکو با بنز مقایسه نمیکردی 😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 4
      2. R

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        الان تو از ماتریکس فرار کردی کجا رفتی؟ چیکار میکنی؟ چی میخوری؟ چه تغییری تو زندگیت ایجاد شده؟
        یه زمانی خرافات فقط دیو اجنه و دعا شیطان بود الان همزمان با پیشرفت تکنولوژی اونام آپدیت شدن الان شدن ماتریکس و آدم فضایی

        موافقم 36
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2439 ديدگاه)

          و چقدر غم انگیز حتی در اوسکول شدن هم ما ایرانی ها عقب هستیم از دنیا
          داستان ماتریکس 1999 تازه امسال رسیده به ما

          موافقم 51
          مخالفم 1
        2. میرسلیم(همان ❤ایران خودرو❤)

          ۱۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          من خوشبختانه تونستم با فرار از ماتریکس،و طرفداری یکسری مسائل و میهن پرستی،هر ماه مقدار زیادی پول بگیرم!!!
          به جای ماتریکس میتونین از واژه های دیگه ای استفاده کنید رفقا.
          بگیرید مطلبو🤣

          موافقم 17
          مخالفم 4
        3. میرسلیم(همان ❤ایران خودرو❤)

          ۱۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          یه نکته ی دیگه!
          من و امثال من پارس و ۲۰۶ و دنا سوار نمیشیم!!!
          ما بنز سوار میشیم و فقط تبلیغ اینارو میکنیم.پول پارو میکنیم بچهارو میزاریم اونور اب.

          موافقم 13
          مخالفم 4
        4. parhamiof

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (745 ديدگاه)

          آقای اشتری فکر کنم ما اوسکول شدیم چون هیچکس نفهمید ایشون ترول هست و (احتمالا) داره شوخی میکنه!
          شما یه نگاهی به اسم ایشون بندازید!

          موافقم 5
          مخالفم 0
        5. مجید

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (192 ديدگاه)

          به اسم پروفایلش نگاه کن داره تیکه میندازه

          موافقم 4
          مخالفم 0
  2. علی بنی اشراف

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    فکر میکنم برای کادیلاک منطقی تر این باشه که گرندتورر لوکسی بر پایه CT5 بسازه.
    البته الان مهم ترین ضعف کادیلاک، کراس اور های قدیمی و از مد افتاده XT4 XT5 XT6 هستن که همه بر پایه پلتفرم قدیمی و دف جلو ساخته شدن. XT6 با اون ابعاد موتور 3.6 لیتری اتمسفر 290 اسبی داره. در حالیکه جی ام انجین های 4 سیلندر 2.7 لیتری 330 اسبی و 6 سیلندر 3.7 یا 3.6 لیتری 470 اسبی هم داره که مربوط به پلتفرم های دف عقبن. فورد الان مدل اکسپلورر و جیپ مدل گرند چروکی رو بر اساس پلتفرم یونی بادی دف عقب میسازه و قویترین موتور های در دسترسشون به ترتیب 400 و 370 اسبی هستن ولی XT6 …

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. F22RAPTOR

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2604 ديدگاه)

      داداش انجین 3.6 جی ام
      310 اسب قدرت داره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Heavy-Duty

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      تا اونجایی یادم هست انجین چهار سیلندر ۲.۷ لیتری توربو بیشترین قدرتش ۳۲۵ اسب بخار هست و انجین ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ۳۲۸ قدرت داره
      اگر اشتباه بود لطفاً راهنمایی کنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    احتمال اینکه کادیلاک یک گرند تورر لوکس درست کنه بیشتره تا سوپر ماشین، البته با تب الکتریکی شدن احتمال اش هست مثلا روی پلتفرم NSX جدید و کوروت الکتریکی یک سوپر ماشین معرفی کنه.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2604 ديدگاه)

    کدیلاک به این خنگی اصلا حال نمیده

    موافقم 10
    مخالفم 6
  5. blackwing

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت یه همچین سوپرکاری بود اما احتمالش خیلی ضعیفه ، از اونجایی که کادیلاک به سرعت داره برقی میشه و نسل فعلی کوروت هم تا ۲۰۲۸ رو خط تولید باقی میمونه ، زمان زیادی برای ساخت همچین ماشینی با موتور بنزینی وجود نداره و برای تیم کادیلاک فرصتی باقی نمونده.

    اگر ۲۰۲۰ شروع میکردن منطقی بود اما الان فکر نکنم.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. عارف

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (324 ديدگاه)

    بستگی به بودجه و سیاست کادیلاک داره ، اگه بخواهد در انتهای موتورهای درون سوز یک سوپر کار تولید کند حرکت خفنی خواهد بود . (جنتلمن وحشی)

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. R@min

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1799 ديدگاه)

    ساخت یه کوروت لوکس تر کار خاصی نداره و همه لوازم حاضره اما مهم وجود خریدار هست.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. ابوالفضل

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    یاد Cadillac cien افتادم طرح خیلی جذابی داشت

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. Royal Driver

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    XLR یک ماشین به شدت آندرریت و دست کم گرفته شده بود… اکثرا از طراحی و خودش ایراد میگرفتن ولی به عقیده خودم یک کادیلاک واقعی! هم زیبا بود و هم کلاسیک طور.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. علی یوسفی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یادش بخیر اوایل قرن بیست و یکم کادیلاک یه سری خودروهای مفهومی ولی با طراحی های زیبا و اصیل و ویژگیهای فنی خیره کننده ارائه کرد مث مدل های sixteen و cien که مدل ساین در فیلم جزیره هم بود که به نوعی دنیای آینده رو نشون میداد مدل xlr هم در اون زمان ارائه شد و به مرحله تولید رسید هر چند در بازاریابی و فروش باب میل مدیران نبود اما بنظرم کادیلاک اگه وارد فرمول یک بشه حتما خودروی سوپر اسپورت تولید میکنه ولی امیدوارم کوروت با لوگوی کادیلاک نباشه و یک مدل با اصالت و ویژگیهای سنتی کادیلاک باشه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. مازیار

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    جالبه که همه ترولهای غیر قابل تحمل، کامنت اول رو هم ریپلی می کنن
    شابد فکر می کنن نظراتشون اونقدر با ارزشه که چند ثانیه زودتر دیده بشه هم غنیمته!!

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    اگر تولید بشه خیلی خوب میشه
    ولی باید به فکر مشتری هم بود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا