طراحی

برنده اولین مسابقه طراحی خودرو با پرینت ۳ بُعدی

کمپانی “Local Motors” نتیجه اولین مسابقه طراحی اتومبیل پرینت شده سه بعدی خود را اعلام کرد که “میشل آنوئه” از ایتالیا در جایگاه نخست قرار گرفت و طراحی وی به صورت سه بعدی در نمایشگاه IMTS (نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی تولید) پرینت خواهد شد.

در مجموع، هفت طراحی از میان دویست طرح ارائه شده در این مسابقه شش هفته‌ای، برگزیده شد.

پروژه برگزیده:

Strati Concept by Michele Anoe
Strati Concept by Michele Anoe
این طرح که قرار است در نمایشگاه IMTS شیکاگو در سپتامبر سال جاری به معرض نمایش گذاشته شود، “Strati” نام دارد و طراح آن آقای آنوئه از ایتالیا می‌باشد.

Strati Concept by Michele Anoe
Strati Concept by Michele Anoe
آقای “بْرِه پِتیس”، داور مسابقه و مدیر عامل شرکت “MakerBot” درباره این طرح می‌گوید: این طرح در عین سادگی، یکپارچه بوده و ماهیت خاص خود را دارد. در عین حال استایل دل‌نشینی دارد که همه عناصر آن در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند”

Strati Concept by Michele Anoe
Strati Concept by Michele Anoe
آقای “لانی لاو”، رهبر گروه داوری و همچنین مدیر تحقیقات سیستم‌های روباتیک و تولیدی در لابراتوار بین‌المللی “اُک ریج” می‌افزاید: طراحی میشل، ارائه دهنده یک تعادل بی‌نقص میان نوآوری، پیچیدگی و کاربردی بودن است. خطوط سه بعدی آن به خوبی طراحی شده و سقف قابل جمع شدن آن بسیار جالب و نوآورانه است.
میشل برای طرح خود مبلغ ۵۰۰۰ دلار به عنوان جایزه دریافت کرد. وی همچنین برای دیدن نسخه تولیدی طرح مفهومی خود به صورت زنده، به نمایشگاه IMTS، مرکز تکنولوژی‌های نوظهور دعوت خواهد شد.
در پایان، آقای “جِی راجرز” مدیرعامل Local Motors می‌گوید: امروزه صنعت خودرو با سه چالش روبرو است؛ تعداد قطعات، وزن و بهای اولیه آماده‌سازی ابزارها برای تولید مکرر محصولات. پروسه تولید دیجیتال مستقیم هیبریدی به منظور مرتفع کردن این سه چالش پا به عرصه گذاشته است. هنگامی که این موانع از سر راه برداشته شوند، ما دریچه‌ای بر روی یک عصر جدید در طراحی اتومبیل و امکانات تولید خواهیم گشود.

پژمان

پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هم‌اکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3999 ديدگاه)

    طرح های جالبی بودن و خلاقیت خوبی دارن.منم طراحی رو دوست داشتم 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مک میسل

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      جلل خالق…..اونوقت ما سر ایربگ رو پراید دعوا میکنیم..
      (شیب ملایم)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. رضا

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1694 ديدگاه)

      سلام شاهین.منم طراحی رو دوست داشتم! البته زمانی که جوون بودم و مشکلات ناک اوتم نکرده بودن!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3999 ديدگاه)

        سلام داداش رضا.خیلی رشته ی خوبیه ولی حیف نشد دیگه! یه چیز دیگه هم خیلی دوسش داشتم راننده ی رالی شدن بود.اونم نشد!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. خاوری مزراتی

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1104 ديدگاه)

        بنده هنوز هم طراحی رو دوست دارم و آماتور کار میکنم..کسی کلاسی جایی رو بلد نیست بشه یه کم حرفه ای تر پیگیری کرد؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          درود .

          من فقط بلد بودم چراغ های بنز E کلاس ( همون هایی که

          دوتا چراغ دایره ایه جدا داشت ) رو تو کتاب های مدرسم

          بکشم . فکر میکردم الان برای خودم یپا گوردن واگنر هستم .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. خاوری مزراتی

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          همونم خودش خیلیه..میلاد چن تا از طرحهامو برات فرستادم چک کن جی میلتو داداش

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. وحید

          ۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (32 ديدگاه)

          یه زمانی مجه ماشین دوره های طراحی خودرو رو برگزار می کرد، الان نمی دونم هنوزم داره یا نه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. سعید

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اخ من هم جوونم هم ناک اوت مشکلات نابغه طراحی هم هستم یعنی یعنی همین جور می میرم؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. زیگما

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    این پرینتر های سه بعدی بخشی از آینده جهان رو تشکیل خواهند داد
    زمانی خواهد رسید که در خانه همه ما یکی از این پرینتر هاست و ما میتوانیم انواع قطعات و وسایل در ابعاد کوچک رو با سلیقه خودمون بسازیم
    مواد مورد نیاز در اختیار پرینتر قرار میگیره، طرح رو به پرینتر میدن و وسیله ظرف مدت کوتاهی ساخته میشه
    شاید تا ۱۰ سال آینده هیچ کسی نره بشقاب، قاب عکس، لیوان و… بخره چون همشو میشه تحت این دستگاه ساخت
    البته صد دردصد کیفیت محصولی که از کارخونه میاد بیرون رو نداره چون محصول کارخانه ای روش چندین تست کیفی انجام گرفته
    ولی خب برای راه انداختن کار ادم وسیله جالبیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3999 ديدگاه)

      زیگما جون تو یه برنامه نشون می داد با این پرینتر ها(البته از نوع بزرگش) خونه میسازن! ولی فکر نکنم همه گیر بشن مگه اینکه تولیدشون زیاد بشه و قیمتشون بیاد پایین.
      اگه بشه چی میشه! شب برنامه ی ساخت یه ماشین رو بهش بدی،صبح پاشی ببینی ماشینت حاضر و آماده اس! به به! 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. زیگما

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3084 ديدگاه)

        فعلا به این زودی ها نمیتونیم انتظار ساخت ماشین ازشون داشته باشیم، ولی پرینتر های کوچک که قطعات کوچک میذارن همین الان هم در کشور های پیشرفته با قیمت نسبتا مناسبی فروخته میشن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. زیگما

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3084 ديدگاه)

        جالبه بدونید پرینتر سه بعدی قدمتش بیشتر از پرینتر های دیجیتاله!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. مک میسل

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2709 ديدگاه)

        اینا تازه فهمیدن.ههههههه ۲۰سال پیش این فناوری رو در پراید اجرا کردن…….!!!!!!!!!!البته پراید پرینت کاغذیه که برای اینکه مربعش کنن بهش چسب نواری زدن!!!!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مک میسل

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2709 ديدگاه)

          بچه ها دعا کنید پاسپورتمون جور شه شاید امسال تابستون یا سال دیگه تابستون بریم المان..دعا کنید.من میخوام جهان گردی کنم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. Ehsan

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1252 ديدگاه)

        در آلمان برای ساخت قطعات هواپیمای ایرباس از این پرینتر ها استفاده میشه و قراره سال ۲۰۱۸ اولین هواپیمای ایرباس که در اون از این قطعات استفاده شده پرواز کنه
        مزایا : سبکتر بودن و صرفه جویی در هزینه ها

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          احسان جان اینکه چه دستگاهی قطعات رو بسازه تاثیری روی وزن نداره بلکه جنس مواد هست که میتونه وزن رو کاهش بده
          جالبه بدونید یکی از کمپانی های زیر مجموعه بویینگ که قطعات کامپوزیتی رو میسازه، همین چند ماه پیش قرار دادی برای تامیین قطعات کامپوزیتی مدل های آینده ایرباس آ۳۸۰ بسته! این شرکت ۳۵ سال پیش ۴۰ درصد بدنه خام ۷۴۷ رو با مواد فوق سبک ساخت
          چیزی که هیچ کدوم از ایرباس ها بیش از ۳۰ درصد در بدنشون نیست! اونم در سال ۲۰۱۴!
          صرفا جهت اطلاع بهتون گفتم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Ehsan

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          البته این مطلب رو من در برنامه hi-tech دیدم کارشناسی که قطعه رو ساخته بود مزایاش رو اینگونه گفت ولی توضیح نداد چگونه ، اتفاقا روی سبکتر بودن بیشتر تاکید داشت به ویژه اینکه این کار باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه ها میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          اره این موضوعات در هوا فضا خیلی مهمه
          برنامه hi-tech یورو نیوز؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. شلبى

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (647 ديدگاه)

          ۷۴۷ شاهکاریه که خودشون هم نمیتونن رو دستش درست کنن، به قول معروف اس هواپیماهاست
          همین الان هم بدنه بویینگ ٧٨٧ به صورت سه بعدى از الیاف کربن ساخته میشه، خیلى جالبه دستگاه بدنه رو شروع میکنه به بافتن و ساختن و به دلیل اینکه بدنه یه تیکس و از پرچ هاى کمترى در اون نسبت به هواپیماهاى دیگه استفاده شده عمر طولانى ترى داره و زمانبندى بین چک ها و تعمیرات اساسى هواپیما بیشتر از قبل شده که سود بیشترى رو براى شرکت ها به ارمغان میاره، و این کار رو بویینگ براى اولین بار در ۷۸۷ انجام داد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Ehsan

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          آره ، hi-tech یورو نیوز

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود .

      من در یک مجله ایی خوندم که پرینتری خواهد امد که تا ۱۰۰ ساله دیگه فقر

      را ریشه کن میکند .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. زیگما

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3084 ديدگاه)

        اره دیگه وقتی کسی بتونه وسیله ای رو با ماده اولیه بسازه، هزینه ای برای کارگر و حمل و نقل و مالیات و …. هم پرداخخت نمیکنه در نتیجه وسایل ارزون ساخته میشن و همه میتونن همه چیز داشته باشن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. صادق

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2126 ديدگاه)

          این پرینترا تا چند وقت پیش فقط در حد مجسمه سازی بودن، حالا به قول شاهین خونه دارن باهاشون میسازن، چقد همت و تلاش دارن! همه چیزو سعی میکنن بهتر کنن

          مطمئن باشید این وسیله محاله توی ایران بیاد، وگرنه خیلی از راه های د-ز-د-ی توی مملکت بسته میشه و این برای خیلیا بده!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. مک میسل

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2709 ديدگاه)

          اگر برم المان یه چند تا مطلب از اونجا برای پدال میارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. زیگما

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3084 ديدگاه)

        اینم چند نمونه پرینتر سه بعدی که قیمتاش هم زیرش نوشته شده.
        کمپانی امریکایی ۳d systems فعلا بزرگترین تولید کننده این نوع پرینتر هاست
        http://www.3dsystems.com/3d-printers/personal/overview
        در قسمت Max Build Size حداکثر حجمی که دستگاه میتونه بسازه نوشته شده
        در قسمت Min Layer Thickness طریف ترین لایه ای که دستگاه میتونه بسازه مشخص شده که برای کار های هنری مثل مجسمه سازی باید کم باشه این عدد
        قسمت Materials هم روبروش موادی رو که پرینتر میتونه باهاش براتون چیزی بسازه نوشته شده که خیلی مهمه چون برخی مواد گرون هستن ولی مثلا دستگاهی که با Nylon (همون پلیمر معروف!) میتونه کار کنه، خیلی با ارزشه چون نایلون خیلی ارزونه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3999 ديدگاه)

          زیگما اینا ارزون ترینشون حداقل ۱۰۰۰ دلار قیمت داره!
          من تو خرید یه پرینتر سیاه سفید “برادر brother” موندم! فکر کنم ۱۰۰ تومنه یا ۲۰۰ تومن!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          برای جوامع غربی با دستمزد میانگین ۴ هزار دلار چیز زیادی نیست.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. Ehsan

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1252 ديدگاه)

        البته فکر نکنم فقر به طور کلی ریشه کن بشه
        الان خیلی زوده که بخواهیم در مورد این پرینتر ها رویا پردازی کنیم
        اینها ابزاری در دست نظام سرمایه و پول است نه تعیین کننده سیاست های مالی و پولی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. خاوری مزراتی

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          خب حالا سیاست مالی و پولی چ ربطی به فقر داره داداش؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. مک میسل

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2709 ديدگاه)

          البته تو ایران نه ولی تو خارج فقر ریشه کن میشه….البته در سالیانی دور

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          استاد خاوری ارادتم را پذیرا باشید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          خاوری جان یه وقتی برای ما بذارید لطفا…..

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Ehsan

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          درود خاوری جان
          البته من اقتصاد دان نیستم ، و اقتصاد هم نخوندم و ممکنه که اشتباه کنم
          ولی فکر نکنم با وجود این پرینتر سه بعدی همه بتوانند فقط با دریافت مواد اولیه انواع وسایل مصرفی رو برای خودشون بسازند
          خوب اگر علت فقر رو درامد کم و نداشتن پول در نظر بگیریم در کشوری مثل ایران که سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال کم صورت میگیره یا صورت نمیگیره و افزایش تورم باعث ایجاد فقر میشه ، ما در ایران پول در گردش مملکتو صرف ایجاد تولید نمیکینیم ، خوب ابن یک جور مدیرت مالی و پولی میطلبه که پول به سمت تولید بیاد
          اما در مورد کشور های خارجی ، من فکر میکنم حفظ شغل ها در بعضی از کشور ها مثل امریکا از اولویت بالایی برای دولت حساب میشه مثلا دولت امریکا با اینکه میدونه برداشت از نفت لایه های رسوبی براش عواقب زیست محیطی و یکسری هزینه ها داره ولی به این دلیل که شغل ایجاد میکنه و باعث کاهش هزینه های واردات نفت میشه این سیاست رو دنبال میکنه
          حالا در مورد این پرینتر ها فکر نکنم این پرینتر ها به این سمت بره که تولید و شغل ها رو به خطر بیاندازه و احتمالا به گونه ای استفاده میشوند که در جهت این سیاست ها به کار رود
          منتظر نقد دوستان هستم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Ehsan

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          البته خاوری عزیز باید اصلاح کنم جمله ام رو سیاست های سرمایه داری و قدرت سرمایه دار ها
          سیاست های پولی و مالی در اقتصاد یک چیز دیگست 🙂
          میخواستم اولش بنویسم نظام سرمایه داری ولی از اونجا که همه یاد آمریکا می افتادند به جای اینکه درستش کنم خرابترش کردم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        7. خاوری مزراتی

          ۶ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          زیگما جان ارادت..شرمنده بابت درخواست..نبودم از دیروز… درهرصورت هم ارادتمندم هم هروخ بفرمایید در خدمتیم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. توفیقی

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    من از این جور طرحها خوشم نمیاد
    خدا رو شکر تو بهترین زمان خودروسازی به دنیا اومدم.
    ماشینهای فضایی حالم رو به هم میزنه.

    من تلفییقی از هنر و تکنولوژی یا مدرنیته و سنت رو بیشتر می پسندم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. صادق

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2126 ديدگاه)

    بازم اسم طراحی اومد و اسم یه ایتالیایی چسبید بهش!!

    تیم ایتالیا که با ناداوری باخت، ولی لااقل همیشه طراحیش برندس
    یعنی واقعا بی دلیل نیست که بهترین طراحیِ جهان دست ایتالیاس، خب البته تاریخش هم نشون میده که هنر، صنعتش بوده و هست

    ۲ تا ایرانی هم چند سال پیش تونستن توی طراحی کانسپت و طراحیِ کلی اول شدن، و وقتی مسئولین مسابقه فهمیدن که اصن توی ایران کلاس طراحی نیست همشون انگشت به دهن موندن!!!

    اونوقت یه طراح کارکشته مث ایمان مقصودی میاد پیتون رو طراحی میکنه، یه مشت بی سوادِ از خدا بی خبر، میان میگن طراحی اصولی نیست!!!!! وای برما!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مک میسل

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      جوانای ایرانی میتونن……..بعضیا نمی زارن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. امید

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    خیلی جالبه ماشین پرین کنی
    پرایدم پرینت میکنه؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. کافر مقدس

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (881 ديدگاه)

    ما تو این آبوخاک هم چنان داریم دنبال ـــه قالپاقـه پارک عَوـه نیو میگردیم . .

    یکFan بارسا این مطلب را ترجمه و نگاریده . . . !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. زیگما

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3084 ديدگاه)

      ۶۰ ثانیه طول کشید تا فهمیدم منظورت از “قالپاقـه پارک عَوـه نیو ”
      چیه!
      دوستان منظورش، قالپاق خودروی بیوک پارک اونیو هست!
      بیوک پارک اونیو (Buick Park Avenue) یه ماشینه که الان در چین فروخته میشه و نسل های قبلیش در امریکا فروخته میشدن.
      اخرین نسل از این خودرو در واقع همون شورلت کاپریس هست که تحت عنوان بیوک در چین فروخته میشه.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Park_Avenue
      صرفا جهت اطلاع گفتم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        درود .

        من نوکر شورولت کاپریس کلاسیک هم هستم . خودروهایی هستند که دنیا

        دیگه به خودش نخواهد دید .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          کلا حال و هوای دهه ۶۰ ۷۰ ۸۰ و حتی ۹۰ در صنعت خودروسازی خیلی جالب ولذت بخش بود(چه خودروسازان المانی چه امریکایی چه بقیه)
          چیزی که امروز دیده نمیشه در این صنعت….
          یه چیزی براتون بگم از تاثیر نسل سوم کاپریس در وجه موتور های دیزل در نظر مردم امریکا!
          پس از بحران نفتی سال ۱۹۷۳ در امریکا که قیمت بنزین رو خیلی بالا برد، جی ام ضربه سختی از این ماجرا و بحران خورد
          چون اون موقع به خاطر ارزونی بنزین، امریکایی ها موتور های وحشتناک بزرگ میساختن
          موتور هایی با حجم های ۸ لیتری ۷.۵ لیتری و ۷ لیتری! موتور های که نه در ماشین های اسپرت، بلکه در خودرو های معمولی پرفروش اون دوران مثل ایمپالا و اولدزموبیل ۸۸ استفاده میشدن.
          بعد از اون ماجرا قسمت مهندسی اودزموبیلِ جی ام تصمیم گرفت موتور دیزل برای خودرو هایی مثل کاپیرس و بونویل و… بسازه که کمی مشکل سوخت نداشته باشه
          این موتور های دیزل، جزو اولین تلاش های جی ام برای ساخت انجین دیزل برای خودرو های سبک بود و اونا هیچ تجربه ای نداشتن
          نتیجه ساخت این موتور ها افتضاح بود….
          این انجین ها تنها یک سال نگذشته از زمان استفادشون، خراب میشدن و همیشه دردسر ساز بودن!
          دلیل اینکه مردم امریکا با وجود کم مصرف تر بودن و ارزان تر تمام شدم ماشین های دیزل، از اون ها کم میخرن و باز هم ماشین بنزینی میخرن، دقیقا بر میگرده به انجین های دیزل نا مطمئن جی ام!
          در واقع این انجین ها اعتماد و وجه ای بد برای موتور های دیزل بوجود اورد که هنوز بعد از ۳۰ سال در میان افکار امریکایی ها هست….
          البته نمیشه فقط اون انجین رو مقصر دوسنت
          بلکه انجین های دیزلی که چند سال بعد در شورلت شوت(چوت) هم همین جور بود
          چیزی که در نهایت اوضاع رو بدتر کرد این بود که فروش این ماشینا خیلی خیلی زیاد بودن در اون دوران و پرفروش ترین سدان امریکا یا کاپریس بود یا ایمپالا یا فول سایز های دیگری که توسط پونتیاک یا اولدزموبیل ساخته میشدن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Ehsan

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1252 ديدگاه)

        مرسی زیگما جان که ما رو از این برزخ نجات دادی
        کف کردیم با این کلمات “قالپاقـه پارک عَوـه نیو ”

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. شلبى

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (647 ديدگاه)

      خداوکیلى هنوزم که هنوزه وقتى به کاپریس تخم مرغى نگاه میکنم عشق میکنم، چه ماشینیه ، تا همین چند سال پیش ماشین پلیس امریکا بود
      چقدر هم بعد از این همه سال گرونه، تر و تمیزش هفتاد هشتاد ملیون قیمت میذارن، واقعا ماشیناى خوبى بودن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. یه پسل باهوش

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1142 ديدگاه)

    اون ماشین نارنجیه خیلی دیوونه اس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ali-gtr

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    پرینتر کیلو چنده. ماشین فقط نیسان GTR

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. کافر مقدس

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (881 ديدگاه)

    زیگما جان تو همون بهران نفتی آمریکا

    شرکت شورولت کاماروهای LT و Z28 رو نمیخواست بده ب بازار میخواست همه رو اسقاط کنه بعد از تصویب اون قانون در حالی همه ماشین ها صفر بودن!

    ولی طرفداراش ریختن جلو کارخونه بنر ب دست ک این کارو نکنید . . .

    شرکت شوی هم نصف قیمت و با ضرر تموم اون کامارو ها رو داد ب مشتری و قول داد با توجه ب این قانون ۳سال مالیاتتون رو هم ما خواهیم داد

    مستندش هم یک بارشبکه Novurali نشون داد فک کنم تو U tube هم باشه

    ولی پارک عَوـه نیو دهه ۷۰یی ها منظورم بودا! بیشتر دقت کن حتی حاجیکس حتی اتاقشم کاپریسی نبوده موتوهاشون ۴۰۰ یه هدیونیت هایی هم روش بوده که مثل ۹۰% آمرکیایی ها تا دمای ۱۱۰ درجه هم ماشین جوووش نمییاورده . . .

    یه پارک عَو ـه نیو بود هر سال از همدان مییومد اینجا درگ ۳سال پشت سرـه هم نفر اول بود ولی فروختش 🙁

    http://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fupload.tuningtalk.com%2Fupload%2FDSC_03626546986546865468654.JPG&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.tt.tuningtalk.com%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D137%26t%3D71194%26start%3D50&h=398&w=600&tbnid=vtjOgGxggqKfmM%3A&zoom=1&docid=TQnkOIg6EWMxaM&ei=Jf2rU5iBL8WQ7Aatv4C4Aw&tbm=isch&ved=0CB4QMygAMAA&iact=rc&uact=3&dur=945&page=1&start=0&ndsp=35

    اینم بیوک خودم 😀

    http://img.overpic.net/thumbs/c/a/7/xca7ssccnxhmv67ymwc1x_s.jpg

    راستی زیگما جووونم برام ps4 اومده از آمریکا ریجن ۱ـه میشیگان!

    ولی هیچ رقمه با نت ایران هم خونی نداره:(

    http://overpic.net/viewer.php?file=xiwkuz7gfmvxdtjudok24.jpg

    http://overpic.net/viewer.php?file=xxq07psspzabkjhb39b4i.jpg

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. زیگما

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3084 ديدگاه)

      مطمئنی ۴۰۰ بوده موتورش؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. کافر مقدس

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (881 ديدگاه)

    بلی مدمئنم . . .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. amirzedk

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم بدونم که مقاومت الیاف کربن پلاستیک استفاده شده در این خودرو،چه طوریه…
    ممنون از پاسختون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. amirzedk

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    منظورم از لحاظ مقاومت در برابر ضربه اس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا