دوجفورد

درگ هیجان‌انگیز فورد موستانگ شلبی، دوج هلکت و نینجا H2R

دو خودروی عضلانی مشهور دنیا یعنی فورد موستانگ شلبی GT500 و دوج هلکت در مسابقه درگ با موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2R شرکت کرده‌اند.


تملک یکی از جذاب‌ترین خودروهای دنیا به معنی داشتن مهارت لازم برای پیروزی در مسابقه نیست. در این مقاله خواهیم فهمید که چرا باید در زمان رام کردن یک هیولا مهارت بالایی داشت. کانال یوتیوب ویلز طرفداران پر و پا قرص برگزاری مسابقات درگ بین خودروها و موتورسیکلت‌هاست. با اینکه پیست درگ شرایط ایده آلی برای رانندگان حرفه‌ای فراهم می‌کند اما این موضوع همیشه به معنی کسب نتایج ویژه نیست. متأسفانه این درگ جزو همان‌هایی است که یک استثنا را به نمایش می‌گذارد.

در این مسابقه درگ فورد موستانگ شلبی GT500 مشکی رنگ با تریم نارنجی به رقابت با دوج چلنجر SRT هلکت می‌پردازد. بی‌شک این دو خودرو جزو جذاب‌ترین و بهترین محصولات آمریکا هستند و پیشرانه‌های ۸ سیلندر ۵.۲ و ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن‌ها قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کند. هلکت موردبحث به لطف سقف و کاپوت خاکستری رنگ و رینگ‌های عقب طلایی از حالت استاندارد خارج شده و بیشتر جلب‌توجه می‌کند. هر دو خودرو در این مسابقه رقابت فشرده‌ای دارند و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان سؤال‌برانگیز ۱۳.۳۷ و ۱۳.۶۵ ثانیه طی می‌کنند. اگر فکر نمی‌کنید این دو خودرو کند بوده‌اند باید یادآوری کنیم که قبلاً عملکرد بسیار بهتری را از این خودروها دیده‌ایم.

نتایج به دست آمده کمی گیج‌کننده بوده‌اند و به همین خاطر در مسابقه بعدی امیدواریم یک فورد موستانگ شلبی GT500 دیگر بتواند دیدگاه ما را تغییر دهد. البته رقیب این موستانگ آبی رنگ موتورسیکلت مشهور کاوازاکی نینجا G2R است. به نظر می‌رسد سرانجام راننده فهمیده که چه‌کاری باید انجام دهد چراکه قبل از شروع مسابقه برن اوت شدیدی انجام می‌دهد. با این وجود هم نینجا به راحتی پیشتاز مسابقه بوده و در فاصله بین دو خودرو می‌توان چندین دستگاه اتوبوس را پارک کرد. کاوازاکی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷۹ ثانیه طی می‌کند اما شلبی GT500 بازهم عملکرد ضعیفی دارد و زمان ۱۴.۰۴ ثانیه را ثبت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

    1. OM.01

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (447 ديدگاه)

      R@min
      درگ غیر قابل پیش‌بینی بود خوشم اومد.

      من خودم به شخصه پونتیاک G8 رو دوست دارم حس میکنم ماشین خوبیه. تو آمریکا هنوز نسخه های کم کار هست زیر 40 هزار کیلومتر کارکرد با قیمت زیر 30 هزار دلار هست ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه

      یه ویدئو درگ خوب هم من سراغ دارم، دوست داشتید ببینید.
      https://m.youtube.com/watch?v=4fa7ah3qz0Y

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. SMS

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (191 ديدگاه)

        ای جان هم چلنجر و هم موستانگ
        البته تقریبا معلومه که موتور برندس

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. froG-driVer

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (516 ديدگاه)

      موستانگ و چلنجر پلشتن؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
  1. H

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    H2r لعنتی رو مگه با اینا میشه گرفت باید تا دندون تیون بشن با یک هایپرکار بره سراغش😍😍

    موافقم 9
    مخالفم 2
  2. حسن

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    خیلی خودتونا ناراحت نکنید یه بلیط به کیش بگیرید
    یه خودرو موتور جلو دف عقب بالا 300 اسب کرایه کنید فرقی نداره کجایی باشه
    بدون گاز دادن و سلو با سرعت 30 تا خودتون را برسونید تو یک مکان یا مسیر خلوت که حتی پشه هم اونجا نباشه
    بعد یه گاز بدید کرک و پرتون میریزه و میبینید که اصلا نمیتونید باهاش رانندگی کنید

    موافقم 10
    مخالفم 3
  3. JaMsHiD-R1988

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1794 ديدگاه)

    ژاپن شاید برترین خودرو ساز جهان در تمام زمینه ها نباشه ، ولی برترین موتور سیکلت ساز جهان هست🔥🇯🇵

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. ۰۰۹۸سامورایی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (140 ديدگاه)

      ولی به نظرم برترین موتورسیلکت ساز جهان هم نباید گفت و نیست به معنای مطلقش
      سازنگان برتر لایق بهترین بودن هستن از هر جایی که باشن و واقعا هر یک از اینها
      مثلا ما بهترین موتور سیکلت های کروزر رو از آمریکا میبینیم
      و یا بهترین سوپر بایک های پرفورمنس بالا و یا تنفس طبیعی و پرافتخارترین ها رو از ایتالیایی ها و آلمانی ها میبینیم با بهترین تکنولوژی ها و طراحی ها 🇺🇸🇩🇪🇮🇹❤️🔥👍
      حتی محصولات برتر دیگه که هنوز نگفتیم مثلا کی تی ام که بهترین موتور سیکلت های تریل رو میسازد در مسابقات قهرمانی رالی داکار و اندورو و … پرافتخار ترین هست و با فاصله زیادی رکورد داره قهرمانی هست
      ما میدونیم
      که همه این سازندگان برتر لایق برترین بودن هستن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. Alan.r

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    این دفعه دیگه واقعا راننده مهارت نداشت😂

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2627 ديدگاه)

      ۹۰ درصد مواقع همینه

      موافقم 2
      مخالفم 7
  5. سوشیانت

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    واقعا این خودش مهارت میخواد با ماشینی که تایم ۱۰.۶ میزنه، بالای ۱۳ ثبت کنی!

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1794 ديدگاه)

      نه عزیز
      فقط کافیه پاتو تا ته بذاری رو پدال گاز تا تمام پرفورمنس بیاد سر چرخ بفهمی گشتاور و قدرت یعنی چی

      🦅🦅🦅🇺🇲🇺🇲🇺🇲

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2627 ديدگاه)

        آره هیچ ربطی به راننده نداره میخوای اصن آجر بذاریم رو پدال گاز تا یه موقع راننده اوف نشه

        موافقم 3
        مخالفم 4
      2. حسن

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1542 ديدگاه)

        نمیشه بزرگوار اینجوری عقب ماشین میره به یک سمت میکوبه به دیوار
        اصول داره رانندگی با این خودروها و قطعا نیاز به اموزش با مربی داره

        موافقم 4
        مخالفم 0
  6. OM.01

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    500 و 600 اسب بخار شوخی نیست…
    700 و 800 نیوتون گشتاور شوخی نیست…

    کنترل خودروهای قدرتمند و دیفرانسیل عقب کار ساده ای نیست اگه قرار باشه تو پیست درگ چسبنده تایم بزنیم به مهارت و تجربه نسبتا زیادی نیاز داریم

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2627 ديدگاه)

      این رو باید به آلمانی فن های متعصب بگی که راجب ماشین بالای ۱۰۰۰ اسبی هم میگن ربطی به راننده نداره!!!

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. JaMsHiD-R1988

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1794 ديدگاه)

        هی خدا
        کل بحث گفتیم ماشینی که به راننده باشه تایمش بدرد نمیخوره
        ما کی گفتیم راننده هیچ ربطی به تایم نداره ؟!
        اشتباه برداشت کردی

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2512 ديدگاه)

          ماشینی که بسته به راننده پرفورمنس های متفاوتی داشته باشه، نشون دهنده منحصر به فرد بودن اون ماشینه، یعنی جوری که تو با ماشینت رانندگی میکنی کس دیگه نمیتونه بکنه.
          یه جورایی مثلا انگار ماشینت با تو رفیقه.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2627 ديدگاه)

          بله بله درسته ماشین به راننده نیست اصن راننده میخواد چی کار خودش واسه خودش تایم بزنه دیگه

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. حسن

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1542 ديدگاه)

        خودروهای المان ی دیگه خودروی راننده نیستن خودروی خودرانن راننده خیلی دخیل نیست در عملکرد خودرو هنگام حرکت
        المانی فن ها سوار هیچ کدام نشدن نه المانی نه امریکایی اما از رو همین فیلمها فک میکنن اونا بهترن در صورتی که خودرویی که راننده را به چالش نکشه عملا رباته سیستم لانچ کنترل- کنترل کشش کنترل هرزگردی کنترل فرمان کنترل کوفت و زهر مار
        برا المانیها درست میگن پا را بذار رو گاز تا تخته فشار بده خودش میره میشه هم اج گذاشت رو گاز اما خودروی امریکایی یعنی لذت و ادرنالین

        موافقم 4
        مخالفم 3
  7. Affalterbach

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فیلمی از شتاب زدن دیمن ۱۷۰ نیومده ؟
    چند ماهی داره میگذره . ۳۳۰۰ دستگاه فروخته شده
    من به شدت منتظرم فقط و فقط یکبار یه کلیپی بیاد که دیمن شتاب ۱.۶۶ زده

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2627 ديدگاه)

      مگه هر کی میخره باید حتما ویدئو بگیره؟!

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. nikan

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (40 ديدگاه)

        سوشیانت جان من خودم آمریکایی باز شدیدم ولی از بین ۳۳۰۰ نفر خریدار این ماشین یه نفر پیدا نمیشه اینو تست کنه؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2627 ديدگاه)

          اینکه ویدئویی نیومده بیرون دلیل بر دروغ بودن شتاب نیست اگر رسانه ای بیاد با دلیل بگه این شتاب دروغه اون موقع میشه همچین حرفی زد یادتون نره که که تایم ۸.۹۱ هم مثل شتاب باعث تعجب خیلی ها شد ولی برگه تایم درگش نشون داد که حرف دوج درست بوده

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. Affalterbach

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        یه سوال ‌‌. فرض کن بنز ادعا کنه سریعترین خودروی جهان رو ساخته با شتاب ۱ ثانیه و نهایت سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت
        بگه سازمان فلان هم تایید کرده
        اما هیچ وقت بررسی ویدیویی و حرفه ای و معتبر توسط صاحبان ، اصحاب رسانه ، مجلات خودرویی ، گینس و سازمانای بین المللی و غیره در دسترس نباشه
        هر کی هم که نتونست رکورد بزنه یا بگن راننده ماهر نبوده یا پیست مناسب نبوده یا زمین کج بوده و غیره
        واکنش خودت چیه ؟ قبول میکنی یا نه ؟ :)

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2627 ديدگاه)

          nhra یه سازمان الکی نیست که با سابقه و مطمئن هست اگر حرف اون میگی درست نیست پس از کجا معلوم که مجلات خودرویی و رسانه ها و… تست معتبر انجام میدن؟!

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. مهران

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      یه روز جمعه میاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. ابوالفضل

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    رانند ها اصلا مهارت نداشتن
    درگ اول موستانگ اول راه افتاد بعد دید دوج عقب افتاده یه ترمز هم زد
    درگ دوم هم که نینجا زودتر شروع کرد (هرچند نتیجه فرق نمیکرد اما فاصله کمتر میشد)
    در جواب جمشید هم که میگه فقط پا بذار رو پدال گاز
    ماشین با اون قدرت و محور عقب غفلت کنی میری وسط تماشاچی ها (قطعا راننده ماهر میخواد)
    ماشینی که راننده نیاز نداره برقیه که یه پدال گاز و ترمز داره و نیاز به لانچ هم نداره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. 𝙈𝙐𝙎𝙏𝘼𝙉𝙂

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وقتی راننده خوب نباشه همین میشه دیگه
    موستانگ اولی بود شاید درگ برنده میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا