سایر خودروهای اروپایی

پینین فارینا تولید هایپرکار الکتریکی باتیستا را شروع کرد

پینین فارینا تولید هایپرکار الکتریکی باتیستا را به‌صورت رسمی شروع کرد. این اتفاق را می‌توان لحظه‌ای مهم در تاریخ این برند دانست. کارخانه تولید این خودرو هم‌اکنون به‌ شدت مشغول کار روی باتیستاست تا بتواند تمامی ۱۵۰ دستگاه از این خودروی ۱۹۰۰ اسب بخاری را به دست مشتریان برساند. باتیستا را می‌توان قوی‌ترین خودروی تولیدی تاریخ ایتالیا دانست. فرایند شروع تا پایان تولید هر دستگاه از این خودرو ۱۰ هفته و ۱۲۵۰ ساعت طول خواهد کشید. این فرایند در مرکز آتیلیر در کامبیانو ایتالیا انجام خواهد شد. سایت یاد شده که قبلاً به عنوان مرکز مطالعاتی پینین فارینا مورد استفاده قرار می‌گرفت به‌صورت کامل تغییر یافته تا بتواند این خودرو را تولید کند.

پینین فارینا مدعی است باتیستا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کمتر از ۲ ثانیه و شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. این شرکت همچنین می‌گوید هیچ دو نمونه‌ای از باتیستا مشابه هم نخواهند بود. پینین فارینا همچنین برخی جزئیات از حضور مشتریان در فرایند تولید این خودرو را منتشر کرده است. البته باید دانست تولید ۵ نسخه سفارشی از این خودرو ۱۸ هفته طول می‌کشد.

پر اسوانتسون مدیرعامل پینین فارینا می‌گوید:

هایپر جی تی باتیستا به واقعیت تبدیل شدن یک رویاست که با جاه‌طلبی‌های ما برای خلق یک خودروی زیبا که لایق نام پینین فارینا باشد شروع شد. ما افتخار می‌کنیم که به این هدف رسیدیم و در حال حرکت به عصر لوکس جدیدی هستیم، جایی که خلوص طراحی و تمرکز روی خلاقیت‌های پایدار باعث شکل‌گیری محصولات باورنکردنی و جدیدی از پینین فارینا خواهند شد

هر دستگاه از این خودرو فقط توسط ۱۰ نفر تولید خواهند شد. ۱۴ بخش تولید و بررسی کیفیت متفاوت در خط تولید قرار دارند که شامل فرایند رنگ‌آمیزی ۳ هفته‌ای است. در این بخش خودرو چند روز توقف می‌کند. زمانی که کارهای نهایی صورت گرفت خودرو به مدت ۲۴ ساعت متوقف می‌شود تا تجهیزات نهایی روی آن نصب شود. ۵ خودروی سفارشی‌ای که از آن‌ها نام بردیم با نام باتیستا آنیورساریو شناخته می‌شوند و قبلاً فروخته شده‌اند. هریک از این خودروها مدت تولید ۱۸ هفته‌ای دارند و برای تکمیلشان در کل ۱۳۴۰ ساعت زمان نیاز است. این خودروهای سفارشی از پوشش بدنه ویژه و برخی عناصر طراحی خاص سود می‌برند.

شکی وجود ندارد که باتیستا در بخش قوای محرکه شباهت‌های زیادی با ریمک نورا دارد. از جمله این موارد می‌توان به معماری الکتریکی و کربنی اشاره کرد. البته پینین فارینا محصول خود را یک هایپر جی تی تمام الکتریکی می‌داند. این عبارت برای توصیف نورا نیز بکار رفته اما به نظر می‌رسد باتیستا تمرکز کمتری روی رکورد زنی در پیست دارد و بجای آن محصول لوکس‌تر به شمار می‌رود. هر مالک به مرکز آتیلیر دعوت می‌شود تا با تیم تولید ملاقات کرده و فرایند تولید خودروی خود را مشاهده کند. پینین فارینا می‌گوید ک پیشنهاد طراحی سفارشی برای هر مشتری در نظر گرفته می‌شود و آن‌ها پس از دعوت به مرکز این برند همکاری نزدیکی با طراحان خواهند داشت.

میزان آپشن های در دسترس به حدی هستند که پینین فارینا می‌گوید ۱۲۸ میلیون پیکربندی کابین و ۱۳.۹ کوئین تیلیون ترکیب رنگ بدنه وجود دارد! واضح است که چنین میزان شخصی‌سازی باعث خواهد شد هیچ‌یک از ۱۵۰ باتیستای تولیدی شبیه هم نباشند. خریداران پس از تحویل خودروی خود نیز تجربه خاصی خواهند داشت. این خودروساز می‌گوید سرویس‌های زیادی در دسترس مشتریان خواهد بود و حتی سرویس دکتر پروازی نیز در صورت نیاز تهیه خواهد شد. همچنین پینین فارینا سه پکیج پس از فروش شامل Eccellenza را ارائه می‌کند که یک برنامه نگهداری ۵ یا ۱۰ ساله است. پکیج Futura هم وجود دارد که گارانتی قوای محرکه و باتری را به ۱۰ سال می‌رساند. نهایتاً به پکیج Eterna می‌رسیم که خریداران می‌توانند قطعات بدنه ذخیره را خریداری کرده و نگه دارند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دیدمش یاد فراری افتادم خیلی قشنگه 🤩

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
    1. RezaRs

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (181 ديدگاه)

      فراری هم توسط همین شرکت طراحی میشدن انصافا هم زیبا تر بودن قبلا

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
      1. Philipp

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        البته لازم به ذکره پینین فارینا طرح بد هم برای فراری زد (همینا هم باعث شدن از هم جدا بشن)

        از اون طرف شاهکارهای طراحی مثل لافراری ۸۱۲ و یا ۴۸۸پیستا هم توسط همین تیم(استدیو طراحی فراری) طراحی شدن که الان بهشون انتقاد میشه

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
    2. امین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (464 ديدگاه)

      ریمک به شدت زیباست و کابینشم خیلی عالیه ببین این چی میشه دیگه
      حد نهایی لوکس اسپورت چیزی مثل شیرون تو درون سوز ها

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    3. Reza Waffen SS

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4202 ديدگاه)

      یکی از زیباترین هایپرکار های ساخته شده جهان

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  2. دکتر استاپ

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    جای V8خالی

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  3. Joker

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    منظور از ۱۲۸ میلیون پیکربندی کابین و ۱۳.۹ کوئین تیلیون ترکیب رنگ بدنه رو واقعا متوجه نمیشم،مگه کابین این ماشین چند قطعه رو شامل میشه که بشه واسش ۱۲۸ میلیون رنگ و طرح متفاوت ارائه کرد؟!!!! یا ۱۳.۹ کوئین تریلیون رنگ؟!! اینا با اعداد و ارقام بازی میکنن واسه تبلیغات،وگرنه بنتلی با اون سطح پیکربندی همچین چرندیاتی رو بولد نمیکنه که اینا واسه یه اسباب بازی برقی میکنن…در آخر کسی که بابت یه ماشین برقی حاضره چند میلیون دلار پول بی زبون رو دود کنه حقشه بدتر از اینا بره تو پاچش…

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۳
    1. امین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (464 ديدگاه)

      اگر ۲ رنگ بدنه ۲ نوع فرمون ۳ نوع پارچه صندلی مثلا فرض کنیم ۱۲ ترکیب میتونی درست کنی وقتی جزعیات زیاد شن این ترکیب میتونه به میلیون برسه

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. حسین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (202 ديدگاه)

      داداش انقدر تعصبی نباش دیگع
      خدمات پس از فروشش و احترام به مشتری
      و سلیقش که در اختیارش قرار میدن و براش ارزش
      قائل میشن واقعا قابل تحسینه
      بلاخره همه این جزئیات و خدمات ک محیا کردن
      برای هر نفر از خریدارا ارزشمنده دیگه

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  4. مازیار

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    از ریمک خیلی جذاب تره
    همینطور از اغلب هایپرکارها
    و برازنده اتومبیلی که نام پینین فارینا روش هست

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. Matin2

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    طراحی های پنین فارینا عالیه همیشه هیچ وقت تکرارای نمیشه
    فقط پشتش میتونست بهتر باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. مزدا

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    هایپر کار و از این دسته ماشین ها برای صدا موتور و لذت رانندگی خریداری میشن تولید الکتریکی این جور ماشین ها خیلی بی معنیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا