پورشهفراری

دوئل فراری لافراری و پورشه 918

در حال نزدیک شدن به پایان دور هشتم سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه هایپراسپرت‌ها رسیده است. البته قبلاً دوئل‌های این گروه بطور کامل برگزار شده بود اما اولاً به دلیل چینش نه چندان مناسب رقبا، دوماً اضافه شدن خودروهای جدیدی مثل مک‌لارن سنا و هنسی ونوم و سوماً حساسیت و جذابیت بالای این گروه، تصمیم گرفتیم دوئل‌های گروه هایپراسپرت‌ها را با چینش کاملاً جدید خودروها و همینطور اضافه کردن شرکت‌کنندگان جدیدی، دوباره برگزار کنیم. بنابراین امروز در اولین دوئل دور جدید مرحلۀ مقدماتی رقابت‌های این گروه، دو هایپرکار هیبریدی یعنی پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری در برابر یکدیگر قرار گرفته اند.

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

مک‌لارن P1

جگوار C-X75

؟

؟

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

؟

؟

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

؟

پورشه ۹۱۸

پیشینهٔ هایپرکارهای پورشه به سال ۱۹۸۶ و معرفی مدل اسطوره‌ای و اعجاب‌انگیز ۹۵۹ بازمی‌گردد. هایپرکار موتور وسطی که توانست در مقطعی رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را از آن خود کند. سپس ۱۷ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۳، پورشه جانشین ۹۵۹ را با نام کاررا GT معرفی نمود که تا سال ۲۰۰۷ در تعداد ۱۲۷۰ دستگاه ساخته شد؛ اما سرانجام در دههٔ دوم قرن بیست و یکم نوبت به ساخت سومین هایپرکار تاریخ پورشه و جانشین کاررا GT رسید که ۹۱۸ نام گرفته بود. برای نخستین بار نسخهٔ کانسپت این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شده و بدین ترتیب پورشه قصد خود برای ساخت آن‌را اعلام نمود. سپس بعد از معرفی چند پروتوتایپ، نهایتاً نسخهٔ تولیدی ۹۱۸ برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی گردید؛ اما این هایپرکار تفاوت عمده‌ای با اسلاف خود داشت و آن استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی بود. البته ۹۱۸ نیروی اصلی خود را از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی می‌گیرد که به‌تنهایی ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در کنار این پیشرانه، دو موتور الکتریکی هم قرار دارد که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده‌اند. موتور الکتریکی جلویی ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و مستقیماً چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد درحالی‌که موتور الکتریکی عقبی ۱۵۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. همچنین این موتور به‌عنوان یک ژنراتور هم عمل می‌کند. مجموع خروجی این قوای محرکهٔ هیبریدی نیز معادل ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. از این هایپراسپرت آلمانی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تعداد ۹۱۸ دستگاه ساخته شد.

فراری لافراری

فراری در طول تاریخ خود هر چند سال یک‌بار هایپرکاری را معرفی می‌کند که نمایشی از اوج توانایی‌ها و تکنولوژی‌های این سوپراسپرت‌ساز اسطوره‌ای ایتالیایی است. از مدل‌های F40، F50 و انزو می‌توان به‌عنوان تعدادی از این هایپراسپرت‌ها نام برد؛ اما جدیدترین هایپرکار فراری مدل لافراری است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ به‌عنوان جانشین انزو رونمایی شد و سپس در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ هم به نمایش درآمد. این خودرو نیز مانند دیگر هایپرکارهای فراری از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کند اما لافراری یک تفاوت عمده با اجداد خود دارد و آن اینکه در کنار پیشرانهٔ دوازده سیلندر بنزینی تنفس طبیعی همیشگی، به یک موتور الکتریکی هم مجهز شده است؛ بنابراین این هایپرکار از قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف استفاده می‌کند و نخستین ساختهٔ هیبریدی فراری محسوب می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی لافراری از نوع ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی است که به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار به آن اضافه کرده و مجموع نیروی قوای محرکه را به ۹۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این موتور الکتریکی از سیستم KERS استفاده می‌کند و به ادعای فراری موجب شده تولید دی‌اکسید کربن لافراری به ۳۳۰ گرم در هر کیلومتر برسد. انتقال نیروی عظیم قوای محرکهٔ هیبریدی این هایپراسپرت ایتالیایی نیز از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد که کل نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. غیر از نسخۀ کوپۀ معمولی، نسخۀ اسپایدر لافراری با نام آپرتا و همینطور نسخۀ مخصوص پیست آن با نام FXX-K هم ساخته شده است. از این ماشین درمجموع تعداد ۷۰۹ دستگاه ساخته شده که ۵۰۰ دستگاه کوپه و ۲۰۹ دستگاه از نوع اسپایدر است.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانۀ بنزینی ۴.۶ لیتری V8 ۶.۳ لیتری V12
تنفس طبیعی طبیعی
موتور الکتریکی ۲ عدد ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۶۰۸ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی ۵۲۸ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی ۲۸۰ اسب بخار ۱۶۳ اسب بخار
مجموع قدرت ۸۸۷ اسب بخار ۹۶۳ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
باطری ۶.۸ کیلووات ساعت ۲.۲ کیلووات ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۲ ثانیه ۹.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱ لیتر (ترکیبی) ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۶۴ متر ۴.۷۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۳ متر ۲.۶۵ متر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۵۸۲ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۵۳۱ اسب بخار به تن ۶۰۸ اسب بخار به تن
قیمت پایه ۸۵۰ هزار دلار ۱.۴۲ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9921915]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۷ دیدگاه‌ها

  1. mazaher

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    عاشق پورشه با اون طراحی کنسولشم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Reza.m

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      واقعا سخته…هردو برترین سوپر اسپرت های قرن هستن…با احترام فراوان ب پورش به لافراری رای می دم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        قرن تازه شروع شده، هجری شمسی شاید منظورتونه ؛)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بى نام

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      من پورشه 918 بخرم، یه بالشت و پتو میذارم تو ماشین، وقتى خسته شدم میرم زیر کنسول میخوابم. خخخخخ. لامصب خیلى اون زیر جا هست، حیفه بى استفاده بمونه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    وای خدا اختلافوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماتئوس

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (687 ديدگاه)

      اگه رنگ پورشه هم قرمز انتخاب میشد عادلانه تر بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. فريد

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    الان یاد این دوئل افتادین!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. mehran911

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    کی قراره مشکل ثبت شدن وتایید شدن کامنت ها حل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1354 ديدگاه)

    بدترین نکته در 918 جدای از قیافه کابینشه. کابین در حد ماشین اسباب بازیه.کنسول پورشه که افتضاحه عین سرسره بچه ها تو پارک میمونه و یه زیر دستی برا چرت زدن و فرمون معمولی روی این ماشین عین فرمون پیکان دو لوکس خودمونه 850 براش زیاده . کابین لافراری عین کابین هواپیما ست با یه فرمون که بهت میگ حواست باشه سوار جت شدی.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. KING 918

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      باز نظرات گوهر بار ……….
      اقا وجدانی جو الکی نده قسم میخوریم به این کامنت خودت هم خندیدی ….

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1354 ديدگاه)

        اینقد نقطه خرج نکن محتاج نقطه میشی . یه دلیل قانع کننده برا اون تیغه ی بیست سانتی که پورشه برده تا وسط داشبورد بگو ماهم قانع بشیم . اسمش چیه (کنسول داشبورد )یا (داشبورد کنسول )یا داشبورد دو تکه و کنسول سرسره . منم نمدونستم 918 مال توئه وگرنه میگفتم از فراری بهتره شرمنده . اقا پورشه بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. ASHKAN

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اتفاقا من طرفدارم فراریم افسوس میخورم کنسولش مثه 918 نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1354 ديدگاه)

        دوست عزیز این دوئل و مسابقه است نقطه قوت رقیب میتونه نقطه ضعفش باشه . پس باید ازش استفاده کرد . تو مسابقه: اول اصول طراحی دوم خلاقیت و سوم علایق داور و کشش کالا مهمه. اصول اولیه ی طراحی کابین داشبورده شما باید یه نمای مستقل و کامل از جلو واجزا وشیشه ببینی . دوم خلاقیته که پورشه با یه کنسول بزرگ شیب دار اونا خوب انجام داده اما از نمای داشبورد کم کرده به این عمل میگن مشخصه سازی یا شاخص و برجسته کردن یک ویژگی در کالای ارائه شده . مثلا پورشه دوستان همه میگن وای 918 با اون کنسول توپش . اما ایا اثر مشابه روی کسانی که عاشق این برند نیستن میذاره.اگه این کنسول یه کم پهنتر و کوتا هتر میشد و باشیب کمتر تا زیر داشبورد میومد نه روی داشبورد هیچ ایرادی نمیشد ازش گرفت . مثلا به شما بگن شکل شیر بکش درسته شیر یال داره اما برا مسابقه ی نقاشی نمیتونی اونقدر یال شیر را پر حجم رسم کنی که چشم و گوش شیر را هم بپوشونه . اون برا متمایز کردن شیر کاربرد داره اما از مسابقه میزارنت کنار .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1354 ديدگاه)

          پدال چان چرا اینطوریه تو بعضی کامنتها نام کاربری میاد درستم هست ولی عکس نداره پروفایلم باز نمیکنه نصف مطالب را هم تو پروفایل ندارم .درست مثه همین بالایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. پوریا

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برعکس کابین پورشه راحتی فوق العاده ای داره همه چی در دسترسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. emad1990

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پورشه اگه از این دور بالا نیاد دوعل ها هیچ ارزشی نداره
    918 تو صفر تا 100 و 1/4 مایل و پیست و هر چیزی فکرشو بکنید سرتره
    کافیه برید یوتیوب و چندتا از کلیپ هارو ببنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      کافیه برید تو یوتوب و تست موتور ترند رو ببینید از لافراری که بعد از head to head (دوئل) بین ۹۱۸ و p1 برگزار شد و صفر تا صد لافراری رو ۲.۴ بدست اوردن و تو ۱/۴ مایل یک دهم ثانیه از ۹۱۸ سریع تر بود
      خب اره اگه بری تو یوتوب و درگ هایی که راننده های مغرور فراری از لانچ کنترل استفاده نمیکنن اینطوری نتیجه گیری میکنی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        داده های جدول اعداد رسمی هستن و توی عمل چیز های دیگه ای بعضا دیده میشه، پورش سریع تره، لا میتونست در صورت چهار چرخ بودن بهتر باشه. توی پیست و عملکرد فرمون و هندلینگ هم پورش بهتره. اما توی مسافت های طولانی و فشار بالای موتور و قوای پیشرانه و لذت رانندگی برای یه راننده کلاسیک فراری بهتره.
        اصولا مشکل اینه که هر دوی این ماشین ها و مک لارن پی وان عملا توی یک سطح هستن و یک دهم درصد کم و زیاد اهمیتی نداره، به نظر من قیمت ماشین و هزینه های جانبی پورش خیلی کمتره از اون دو، خدماتشم بیشتره. اگرم هدف اینه که تو ویترین باشه که خب بیرون فراری جذاب تره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Hilltwo

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (56 ديدگاه)

          منظورت از هزینه های جانبی پورشه کمتره دقیقا چیه؟؟
          میشه توضیح بدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Saeed Boroomand

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (477 ديدگاه)

          هزینه های تعمیرات و طول عمر قطعات، مثلا تکنولوژی ذخیره انرژی فراری چالش های تکنولوژیک زیادی به همراه داشته و طول عمرش کمتره و چون کاملا انحصاری هست تولیدش تعویضش هم گرون تره، در کل ماشینی که گرون تر باشه بیمه اش بیشتره و عموما هزینه هاش بیشتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Fk

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ساعت دو که کامنت گذاشتم اختلاف یک درصد بود
    الان بیشتر شده
    اقا فراخوان بدید
    نذارید پورشه حذف شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرزام

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لافراری رو إز نزدیک دیدم غولیه برا خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Saied

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر نکنم هیچ ماشین بازی بتونه ۱۰۰ ‎٪ نظر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      دقیقا همینه ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. aliii

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لافراری در کل سوپراسپرت بهتری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Behnam

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    سوپر اسپرت همه جا به اسم فراری شناخته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. Meysam..LaFerrari

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بذارید رک و راست و صریح بگم که بعنوان یک خودروی جاده ای و با احتساب تمام پارامترها پورشه 918 خودروی بهتریه.
    و Usability بالاتری از لافراری داره.

    اما وقتی صرفاً بعنوان یک هایپرکار که قراره بیشترین هیجان رو تو رانندگی بهتون منتقل کنه به داستان نگاه کنید اوضاع فرق خواهد کرد.

    اگه صدای V12 انجین فراری رو کنار بذاریم که البته طبق جوایز سالانه ی IEOTY ، برترین انجین بالای 4 لیتر دنیاست، لافراری حس Agility و کیفیت بالاتری رو در رانندگی به شما منتقل خواهد کرد.
    وزن بالای 918 یه مقدار خودش رو تو این زمینه نشون میده و به کیفیت سواری خودرو آسیب میرسونه؛ و البته سواری لافراری بیشترین شباهت ممکن به یه خودروی مسابقه ای رو منتقل میکنه به شما بین این دو هایپرکار؛
    در واقع دلیل سریعتر بودن 918 داخل پیست چهار چیز هست :
    1- سیستم Four wheel steering
    2- سیستم Four wheel drive (که باعث بالاتر رفتن traction خودرو درخروجی پیچ های کند میشه)
    و سوم گشتاور بسیار بالاتر موتورهای الکتریکی که تو پیست بسیار کمک میکنه.
    و نهایتاً Mechanical Grip بالاتر که تو پیچ های کند خیلی به خودرو کمک میکنه.
    در مورد تکنولوژی برتر پورشه چندان موافق نیستم ؛ لافراری از گیربکس هفت سرعته ی F1 استفاده میکنه که سریعترین گیربکس دنیای خودرو هست. و از سیستم Kers سابق فرمول یک که باعث میشه شما همیشه و بدون نیاز به شارژ مجزا نیروی الکتریکی در اختیار داشته باشید اما پورشه اینطور نیست.
    اگه رقابت پنج هایپرکار برتر و گرندتور رو دیده باشید اختلاف لپ تایم این دو خودرو بسیار پایینه و چندان مهم نیست اما خب 918 یه مقدار سریعتره.

    اگه یه هایپرکار با Usability و قابلیت های شهری بالاتر، مصرف سوخت پایین تر، آلایندگی کمتر و قیمت بسیار مناسب میخواید به پورشه رای بدید و اگه هایپرکاری با دینامیک، کیفیت و هیجان بالاتر رانندگی میخواید که حس سواری یه هایپرماشین Old School رو بهتون منتقل کنه به لافراری رای بدید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Abbas_us.c

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    فرا(لا)ری

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. محمدامین

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کاری به رای ندارم خودتون رای بدین ،اگه قراره میلیونر باشم هردوشونو میخرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. 77SS

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    مثل اینکه اینجا همه خودشون مهندس هستن و نمیشه بحث کرد
    ولی فقط خواستم یک مورد رو خاطر نشان کنم
    پورشه با موتوری ک4سیلندر و حدود2لیتر حجم کمتر داره فقط192اسب کمتر تولید میکنه
    مطمینا اگه موتور مشابه بود هیچ حریفی برای پورشه نمیتونستین تصور کنین
    در صورتی ک همین الان هم نمیشه زیرا بازده موتورش نسبت ب رقبا بیشتر هست
    این تقابل باید برای فینال میبود
    دو ابر خودرو
    پورشه مقابل فراری
    آلمان مقابل ایتالیا
    حیف ک یکیشون حذف شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      مقایسه درستی نیست، بنز هم میاد دور موتورش رو اینقدر میبره بالا که عمر موتور میاد پایین . برای پیست خوبه و برای جاده نظرات متفاوته و اونم یه راه حله به هر حال . هر دو موتور های خوبی هستن. به نظر من رضایت بخش ترین موتور های هشت سیلندر و دوازده موجود هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (160 ديدگاه)

    با سلام
    من واقعا نتوستم بین این دو انتخابی داشته باشم هر دو فوق العاده هستند گرچه رکورد king پورشه 918در برنامه گرند تور یک دهم از لافراری بهتر بود ولی ظاهر لافراری با اون صدای خیره کنندش رو نمیشه ازش راحت گذشت و سیستم kers فراری …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. sz.hybrid power

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پورشه از نظر فنی ضعیف تر از لا فراری هست اما عملکرد بسیار قوی تری داره همچنین با قابلیت های ویژه ای که داره میشه ازاون به عنوان یک خودروی کاربردی وبرای استفاده روزمره
    بهره گرفت ضمنا پورشه مجوز ورود به خیابان های شهری رو داره ولی لافراری فقط محدود به پیسته به علاوه قیمت پورشه بسیار ارزان تر از لافراری هستش و مصرف سوخت وهزینه نگه داریش کمتره و…
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    پس رای عاقلانه و منطقی برای پورشه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..LaFerrari

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      نه عزیزم لافراری هم مجوز تردد داخل شهر رو داره.
      مدل های FXX K و FXX K Evo هستن که مجوز تردد داخل شهر ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. BMW

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (586 ديدگاه)

        میثم میدونی چرا نسخه های پیست مجوز ندارن چون از لحاظ صدا آلودیگشون نزدیک به همه منظورم اینه لافراریم بگازونی صدایش زیاده!! من نمیدونم چرا مجوز ندارن اگه میدونی لطف کن و بگو تا ماهم بدونیم!!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..LaFerrari

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          درود BMW جان
          نویز FXX K خیلی از لافراری بیشتره و موقع down shift صدای انفجار هسته ای میده!

          سری FXX K مجوز نداره به چند دلیل که مهمترین دلیلش تعلیق خیلی سفت ، نداشتن چراغ خطر ترمزگیری و فقدان چراغ های جلوی مناسب شهری هست.
          در واقع اگر سیستم تعلیق رو نرمنر کنی، چراغ های جلوی مناسب تر براش در نظر بگیری، ارتفاعش رو از سطح زمین بالاتر ببری، چراغ خطر ترمز و راهنما برای بذاری میتونی License استفاده از این خودرو داخل شهر رو بگیری.

          یکی از مشتری های فراری مدل FXX رو به فراری تحویل داده بود و با اعمال این تغییرات، خودرو رو بصورت Street-Legal در آورده بودن که مجوز هم گرفته بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. BMW

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (586 ديدگاه)

          مرسی بابت توضیحت
          یعنی علم اونقدر پیشرفت نکرده که لامپ پرنور تو اون باریکه قرار بدن!!!عجب

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. Sarvin

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یعنی اگه پورشه از این دوئل بالا نیاد به ماشین باز بود بچه های این سایت شک میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahura mazda MIATA

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (50 ديدگاه)

      نه نه تو رو خدا به ما رحم کن این کارو نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایمان

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3900 ديدگاه)

      شک نکنید سایت پدال رو ترک نکنید
      این شاهکار هنری و ساخت دست زیبای بشر اگه فینال نره واقعاً حیفه ؛ همیشه گفتم بازم میگم شاهکار های اسب سرکش مارانللو رو نباید با هیچ سوپر اسپرت ساز دیگه ای مقایسه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. ASTON

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    به نظر میرسه در طراحی و تولید پورشه حرف اخر رو مهندسان پورشه زدن
    اما در طراحی و تولید فراری طراحان هنرمند و مهندسان و … به یک اجماع رسیدن تا در نهایت این محصول بیرون بیاد ماشینی که اگر عاشقش بشی هیچ وقت ازش دل نمیکنی
    اما پورشه رو با اعداد و ارقام میپسندی و وقتی انتخابت میشه پورشه ، تا زمانی که انتخاب بهتری پیدا کنی خیلیییییی دوستش داری
    بر همین اساس رای من لافراری با احترام به دوستانی که رای اونها پورشه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مبین پورمند

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خدا وکیلی نتونستم رای بدم،به هر دوشون رای دادم یعنی،اخه خیلی سخته یکی از اینا حذف بشه،چرا اخهههه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. ahmad m

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    با احترام به طرفدارای لافراری من به پورشه 918 رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mehdi TuRbO

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1983 ديدگاه)

    مصرف سوخت خیلی مهم با توجه به قیمت بالای بنزین هر چند کسی ک میخره شاید براش مهم نباشه ولی این اختلاف مهم از نظر من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Love Cars

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    واقعا دوئل های این گروه خیلی پر اشتباهه و به این دلایل:1. اطلاعات غلط مثل شتاب 0 تا 96 918 و لافراری 2. انتخاب دو خودرو از یک کمپانی 3.قراردادن خودرویی مثل لامبورگینی آستریون که اصلا تولید نشده 4. قراردادن خودرو هایی که هنوز عرضه نشدند و صرفا رونمایی شدند و اطلاعات کامل و دقیقی از آنها نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مانی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نظر شخصی من اینه که این دوئل مثله جدال عقل و دله
    پورشه رامتر ; بسیار ارزونتر , با طراحیه بسیار متناسب و زیبا و البته ساده تره
    پرفورمنس دو خودرو هم که با کمی اغماض برابره
    اما حس و حال رانندگی مطمئنا بسیار متفاوته
    فراری دل رو میبره اما من متاسفانه به عقل رای دادم
    رای من پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    رفیقمون گفته اگه پورشه حذف بشه به ماشین باز بودن بچه های سایت شک میکنم . اصلا برگام ریخت! انگار ۹۱۸ رو گذاشتن کنار جیلی که همچین حرفی زده! د اخه پسر خوب ماشین رقیب فراریه مگه کم ماشینیه؟؟! درسته تو بیشتر تستهای پیست و مسیر مستقیم ۹۱۸ بهتر عمل کرده اما تو تمام مقایسه هایی که از مجلات دیدم لافراری رو در کل ماشین برتر دونستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امید

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    هیچ برندی با برند فراری قابل قیاس نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. AURA

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    لافراری وحشی ترینه توی فراری ها
    هم از نظر رخ هم از نظر فنی
    وقتی 23 تا ecu دارن پردازش میکنن ادم وقت میکنه به پورشه فک کنه؟؟؟؟؟☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Archi KHAN

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    به لافراری رای دادم ، اما 918 یه چیزه دیگه اس !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. farhad

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شتاب 0 تا 100 فراری 2.8 هسش اخوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ali keyhani

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خب،خیلی هیجان داشتم وقتی دوئل این دوتا رو بالاخره دیدم،من عاشق دوتاشون هستم،پورشه918 بدون شک یکی برترین سوپراسپرت هاست و هم عملکردش،بخصوص مصرفش نسبت به قابلیتی که داره بسیار مناسبه،اما خب چی میشه کرد که متاسفانه حریفش لافراریه،یک هیولاس،یک جت زمینی و با احترام به هوادارای پورشه،نمیتونم از لافراری بگذرم و بهش رای ندم،این ماشین فوق العادس،به نطرم لافراری بهترین هایپرکار دنیاست،بالاتر از p1,،918،شیرون و…زنده باد اسب سرکش مارانلو.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا