فوردهوندا

دوئل فورد اج و هوندا پاسپورت

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسی‌بلندهای میان سایز، دوئل چهارم

نتایج دوئل قبلی بین نیسان مورانو و شورلت بلیزر

مجموع آراء: ۱۳۷۶

آراء شورلت: ۱۰۶۷

آراء نیسان: ۳۰۹

پیروز دوئل: شورلت بلیزر با کسب ۷۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

فولکس اطلس کراس اسپرت

کیا سورنتو

کیا سورنتو

سئات تاراکو

اشکودا کودیاک

اشکودا کودیاک

نیسان مورانو

شورلت بلیزر

شورلت بلیزر

هوندا پاسپورت

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوت‌لندر

هیوندای سانتافه

؟

تویوتا ونزا

جیپ گرند چروکی

؟

هوندا پاسپورت

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۳۹,۵۶۴ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶,۶۹۴ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 استاندارد قدرتمند، فضای فراوان برای سرنشینان، ظرفیت بار استثنایی، عملکرد مناسب در آفرود، تجهیزات استاندارد فراوان

نقاط منفی: در تیپ پایه تجهیزات چندانی ندارد، سواری خشن در برخی مواقع، ظاهر نه‌چندان شیک، کابین پرسروصدا، کنترل ضعیف بدنه

چکیده: پاسپورت به‌عنوان نسخهٔ دو ردیفهٔ پایلوت، خودرویی جادار، قدرتمند، بسیار کاربردی و لذت‌بخش برای رانندگی است که این ویژگی‌ها آن‌را به یکی از کراس‌اوورهای برتر در کلاس خود تبدیل کرده‌اند

فورد اج

تاریخ معرفی: ۲۰۱۵

پلت‌فرم: CD4 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۰۸,۸۸۶ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۹,۳۵۵ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: صندلی‌های جادار، فضای بار بزرگ، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی استاندارد، سواری ساکت و آرام، تجهیزات زیاد حتی در تیپ پایه

نقاط منفی: برخی متریال داخلی ارزان‌قیمت، گیربکس کمی قدیمی و تنبل احساس می‌شود، هندلینگ نه‌چندان جذاب، رقبا طراحی و احساس تازه‌تری دارند

چکیده: اج از تیپ پایه تا گرفته نسخهٔ اسپرت ST، برای همه چیزی در آستین خود دارد و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آن‌را به یکی از مدعیان کلاس کراس‌اوورهای میان سایز تبدیل کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

هوندا پاسپورت

فورد اج

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۲.۰ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۲۸۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر ۳۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه ۶.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۶ ثانیه ۱۵.۳ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۷۸ جی ۰.۸۳ جی
توقف از ۱۱۰ ۵۵.۱ متر ۵۵.۸ متر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۴ لیتر ۷۰ لیتر
وزن ۱۹۳۵ کیلوگرم ۱۹۷۶ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲۳۰۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۳۹ میلی‌متر ۴,۷۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۷ میلی‌متر ۲,۸۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۱۶۰ لیتر ۱۱۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۴,۰۱۵ دلار ۳۳,۹۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۶,۰۱۵ دلار ۳۵,۹۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند میان‌سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ایران

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (290 ديدگاه)

    با توجه به مشخصات من به هوندا رأی دادم چون شتابش یک ثانیه بهتر البته شتاب تو این گروه زیاد مهم نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. ممد ژانگولر

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      رای من به ناچار تو این دوئل با اینکه با هیچکدومشون زیاد ارتباط برقرار نمیکنم
      هوندا خواهد بود بخاطر کیفیت متریال بالاتر و به روزتر بودن . هوندا ی چیز دیگست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      فورد اج

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    3. Iman99

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      فورد اج تو همه چیز بهتره کلا از همه نظر بهتره متریال طراحی کیفیت تکنولوژی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Amin

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    فکر می‌کنم هوندا در ۷۰ در صد موارد برتری کامل داره و خوش صدا تر هم هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  3. parsa_ashgh.mashine

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    خیلی پاسپورت بهتر

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. نوید محمد

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (129 ديدگاه)

      به شرطی که ویزا داشته باشی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. AMG GT R

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (699 ديدگاه)

    بنظرم فاکتور های مهم در این کلاس خودرو مصرف سوخت ، ظرفیت بار ، ظرفیت بکسل و قیمت هست که هوندا برتری داره به فورد ولی در کل هر دوی این خودرو ها خوب هستند

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. احمدعلی

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مصرف سوخت فورد کمتره.۱۰.۲ درمقابل ۱۱.۲

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. mos

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (544 ديدگاه)

    هوندا از هر لحاظ بهتره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. GT

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (663 ديدگاه)

    در این دوئل فورد اما در کل این گروه اوت لندر و بعدش سانتافه انتخاب منه

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  7. امیر

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    من به نظرم هوندا پاسپورت خیلی بهتره به همین خاطر به هوندا رای دادم.
    البته از هیچ کدوم خوشم نمیاد. در واقع باید از بین این گروه انتخاب کنم که انتخاب من
    تویوتا ونزا و اوت لندر

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (273 ديدگاه)

    من فورد اج رو انتخاب میکنم،طراحیش خیلی بهتره، از لحاظ مشخصات هم توی بعضی چیزا ضعف داره که چندان هم اختلافی نداره…
    انتخابم فورد…

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  9. میثم

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    💖 HONDA 💖

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. یانکی

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    باز هم ضد آمریکایی بودن پدال گل کرد.بالا رده ترین هوندا پاسپورت رو با مدل پایه ادج انداخته در حالی که باید ادج اس تی قرار میگرفت که توان یه خم گرفتن از شاسی بلندهای رده بالاتر رو داره.رقیبی ارزانتر برای بی ام و ایکس ۳ مدل ۳۰i هست.ادج اس تی ۳۴۰ اسب قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور داره.و کلی اصلاحات دیگه برا پرفورمنس بالا هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      تقصیر پدال چیه که قیمت تیپ پایه اج با تیپ بالای پاسپورت یکیه ؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. امیر دهقان

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (516 ديدگاه)

      دوست گرامی خواهشاً از این توهم توطئه دست بردارید
      هردو ماشین در اینجا تیپ پایه هستن و قیمت پایۀ پاسپورت از همین ۳۴ هزار دلار شروع میشه، بالاترین تیپ پاسپورت، تیپ Elite هست که ۴۵ هزار دلار قیمت داره، همۀ تیپ‌های پاسپورت هم با همین موتور V6 عرضه میشن و از لحاظ موتوری باهم فرقی ندارن
      قبول ندارید خودتون برید تو سایت Car&Driver ببینید:

      https://www.caranddriver.com/honda/passport

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. RezaRs

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1614 ديدگاه)

        😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        قربون دستت آقای دهقان 😂👌

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      یانکی جان صمیمانه باهات همدردی میکنم! مشخص شد حرفات همش کشکه!😂😂

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  11. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    هوندا هم مشخصاتش بهتره ، هم استهلاکش به احتمال زیاد کمتره ، هم قدرت آفرود بالایی داره و امتیاز بالاتری هم گرفته البته از نظر من ظاهر خشن و زیباتری هم داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  12. [email protected]!n

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    من کاری به هوندا ندارم انصافا هم ماشین خوبی هست البته اگر مدل شش سیلندر فورد هم بود اون موقع رقابت عادلانه تر می شد.

    فقط ترجمه بررسی سایت ورقه کار اند درایو رو میزارم:

    مدل پایه چهار سیلندر توربوشارژر ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد و با وجود شتاب معمولی ، باید قدرت کافی را برای اکثر مشتریان تامین کند. اگر دنبال یک SUV هستید که بتونه از صفر تا ۶۰ مایل در ساعت با فولکس واگن گلف GTI همگام باشد و همچنین چند خودروی دیگر، Edge ST را انتخاب کنید ، که دارای توربوشارژ دوقلوی ۳۳۵ اسب بخاری و V-6 2.7 لیتر و چهار چرخ محرک استاندارد. هندلینگ به اندازه مزدا CX-9 که معیار ما برای هندلینگ کراس اوور، نیست اما رانندگی در Edge به طور معقولی لذت بخشی است و ثبات اطمینان بخش در پیچ ها را فراهم می کند. فرمان آن وزن بسیار خوبی دارد و سواری آن بر روی سطوح ناقص جاده راحت است.

    مدلای چهار سیلندر توسط EPA در بزرگراه تا ۲۹ مmpg رتبه بندی شده اند و حتی مدل ST اسپرت موفق به کسب رتبه بزرگراه ۲۶ mpg شده است. ما هنوز چهار سیلندر خود را با هشت سرعته اتوماتیک جدید آزمایش نکرده ایم ، اما در چرخه مصرف اقتصادی سوخت در ۲۰۰ مایل بزرگراه ST توانسته ۲۵ mpg تولید کند که تنها ۱ mpg از وعدشون کمتره.

    فضای بسیار مناسب برای چهار بزرگسال، کابین Edge مکانی راحت برای جابجایی های شهری یا سفر جاده ای است. متریال داخل کابین به خوبی انتخاب شده اند، اما چفت و بست پانل می تونست بهتر باشه. ما متوجه چند قطعه داشبورد نامرتب در خودروی آزمایشی خود شدیم. در غیر این صورت ، طراحی داخلی ساده و قابل درک هست و فضای زیادی برای افراد و محموله وجود دارد. اگر قرار دادن آشغال در صندوق عقب برای شما مهم است، بخش دو سطر متقاطع یک فعال کننده عالی است. با جمع شدن صندلی های عقب ، Edge تعداد ۲۹ چمدان دستی ما را در خود جای داد. رقبای آن همه در اتاق بار با هم هماهنگ هستند، اما کابین های ذخیره سازی دقیق Edge و کابین کمی بزرگتر می تونست اطمینان خاطر بیشتری بده.

    در سال ۲۰۲۱ ، همه مدل های Edge دارای جدیدترین رابط نرم افزاری Sync 4A فورد با صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۰ اینچی هستند. Apple Car Play و Android Auto هردو استاندارد هستند و می تونند از طریق اتصال بی سیم کار کنند. فورد همچنین یک نقطه اتصال Wi-Fi در همه مدل های Edge ارائه می دهد ، اما سیستم ناوبری همچنان یک آپشن جداگانه هست.

    Edge از طرف (NHTSA) دارای رتبه پنج ستاره ایمنی شد و توسط موسسه (IIHS) به عنوان بهترین ایمنی انتخاب شد. در حال حاضر ویژگی های کمک راننده در دسترس تر هستن. بعضی از ویژگیها مثله جمله ترمز اضطراری خودکار ، کمک به حفظ خط و نظارت بر نقطه کور حالا به طور استاندارد هستند.

    حالا یکی توضیح بده چرا این ماشین ۶.۵ گرفته ؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. mos

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (544 ديدگاه)

      شیش سیلندر تنفس طبیعی با چهار سیلندر توربو.
      کاملا عادلانه است
      اگر مدل ST هم باشه بازم تو شتاب طبق چیزی که فورد گفته ۰.۳ ثانیه از پاسپورت کند تره و همچنان ظرفیت بکسل کمتری داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1603 ديدگاه)

        از کی تا حالا شتاب شده معیار خرید یه کراس اوور ؟؟؟
        مصرف سوخت و موتور و گشتاور و امکانات مهم نیست چون شتاب بیشتری داره ماشین بهتری هست ؟؟؟ حداقل برای دفاع بگو ظرفیت بار بیشتر یا چه می دونم شرایط خرید بهتر. ظرفیت بکسل هم معیاری کاملا نسبی هست و بشدت به شرایط محیطی و سلامت خودرو وابسته هست.

        همه معیارهارو بر اساس هایپرکارا نبینین شتاب ۱ ثانیه ای چیزی نیست که بهش به عنوان یه فاکتور خرید نگاه کرد.
        انتظار کامنت حرفه ای تری داشتم کاش مقداری از این ماشین تعریف می کردی. این کل کل های خاله زنکی افت داره برامون.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. mos

          ۹ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          st مثلا نسخه پرفورمنس اج هست با ۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر نباید شتاب بهتری داشته باشه؟
          این به کنار ظرفیت بکسل از معیار های مهم تو این کلاسه و اختلافشون هم بیشتر از حدی هست که نادیده بگیریم
          از نظر فضای داخل و فضای صندوق عقب هم همون‌طور که تو جدول نوشته شده هوندا بهتره
          از نظر امنیت و تکنولوژی هم تقریبا‌ یکسان هستن.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. [email protected]!n

          ۹ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1603 ديدگاه)

          این شد یه چیزی.
          البته که هر دو ماشین به هم نزدیکن و برتری خفیفی از سمت هوندا وجود داره اما واقعا نمی فهمم این مدل نمره دادن سایت کار اند درایو مخصوصا راجب ماشینای آمریکایی. چرا موتورترند و خیلی سایتای دیگه نمره بالایی به edge دادن اما اینجا اینطوری نمره دادن.
          کاش یه سایتی هم بود عملکرد ماشینارو بعد از ۷۰ هزار کیلومتر بررسی می کرد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. mos

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          کار اند درایور همیشه به کره ای ها امتیاز خوب میده و معمولا از بقیه ایراد الکی میگیره
          به نظرم سایت موتور وان بررسی های بهتری داره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        ژاپنی فن باشی همینه دیگه!😂😂😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  13. جناب ایکس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (851 ديدگاه)

    جلو فورده شبیه سانتافه هست عقبشم ایکس تریل. جالبه🤔🤔🤔

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (273 ديدگاه)

      فورده قدیمیه برادر اون دوتا از روش 🎿 رفتن…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  14. Kato

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    صد در صد هوندا

    به خاطر موتور تنفس طبیعی که خیلی از توربو شارژ ها کم خرج تره

    تو سرعت و شتاب و قدرت تقریبا یکی ان…
    یه نمه هوندا بالاتره

    در نظر داشته باشید به طور کلی هوندا کم استهلاک ترین خودرو دنیاست حتی بالاتر از تویوتا

    ای ول به ژاپن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا