شورلتفورد

درگ رفت و برگشتی جذاب بین کوروت Z06 و موستانگ شلبی GT500

در مسابقهٔ درگ جالب U شکل یا رفت و برگشتی، سریع‌ترین و بهترین خودروهای پرفورمنس حال حاضر آمریکا به مصاف هم رفته‌اند.

در حال حاضر، شورلت کوروت Z06 و فورد موستانگ شلبی GT500 در صدر خانواده‌های خود قرار دارند. این‌ها بهترین خودروهای پرفورمنس آمریکایی هستند و حالا در مسابقهٔ U-Drag که شتاب، ترمز و پیچیدن خودروها را آزمایش می‌کند به مصاف هم رفته‌اند. در این رقابت جذاب تمام آمریکایی، یکی از خودروها بسیار سریع‌تر از دیگری است. این ممکن است عجیب باشد زیرا نسبت قدرت به وزن دو خودرو روی کاغذ برابر است و هردو خودرو به ازای هر اسب بخار قدرت، ۲.۵ کیلوگرم وزن دارند.

البته مطمئناً کوروت با ۶۷۰ اسب بخار قدرت به میزان قابل‌توجهی از شلبی ۷۶۰ اسب بخاری ضعیف‌تر است اما در عوض سوپراسپرت شورلت وزن کمتری هم دارد. در مسابقهٔ U-Drag، خودروها مثل هر مسابقهٔ درگ دیگری کنار هم قرار می‌گیرند و حرکت را آغاز می‌کنند اما پس از ۴۰۰ متر باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و به خط شروع بازگردند؛ بنابراین، این مسابقه تمام جنبه‌های اصلی پرفورمنس خودروها را نشان می‌دهد.

ازآنجایی‌که هردو ماشین محرک عقب هستند، ممکن است تصور شود که لانچ مشابهی خواهند داشت اما در دنیای واقعی شرایط جور دیگری است و کوروت کاملاً موستانگ را در گردوغبار خود رها می‌کند. زمانی که نوبت به ترمز گرفتن می‌رسد، کوروت دوباره بهتر عمل می‌کند و این باعث می‌شود بتواند سریع‌تر به خط شروع بازگردد. با جابجایی راننده‌ها، همین مسابقه دوباره برگزار می‌شود اما نتیجه تغییر نمی‌کند و بازهم این Z06 است که زودتر مسیر را پشت سر می‌گذارد. کوروت با زمان ۳۱.۳ ثانیه، پس از مک‌لارن ۷۶۵LT با زمان ۲۹.۶ ثانیه، دومین خودروی سریع در U درگ محسوب می‌شود.

سریع‌ترین زمانی که فورد در این رقابت به ثبت رساند نیز ۳۲.۱ ثانیه بود. البته شلبی از لحاظ حداکثر سرعت در U درگ مقام دوم را با ۲۳۸ کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کرد درحالی‌که این رقم برای کوروت ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت بوده است. برای مقایسه، مک‌لارن ۷۶۵LT در همین مسیر حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.

مشخصات فنی

کوروت Z06

موستانگ شلبی GT500

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۸۹۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۰۹,۲۹۵ دلار ۷۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۶۰,۵۰۵ دلار ۸۱,۲۸۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    پارسال همین شلبی باهاش ۳۰ ثانیه زدن !! یا مسیرو تغییر دادن یا راننده و ماشین مشکل داره.

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. Daruosh

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      نه داداش زمین کجه

      موافقم 24
      مخالفم 14
    2. R

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1026 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 13
      مخالفم 3
  2. new reventon

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (395 ديدگاه)

    سلام
    بهتره برای طراحی اصولی خارجی خودرو در محیط کتیا از کدوم محیط استفاده بشه؟
    ( به غیر بلوپرینت)
    ممنون

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. M

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (160 ديدگاه)

      Imagine & shape
      ویدیوهای آموزشی زیاد میتونی پیدا کنی

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. new reventon

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (395 ديدگاه)

        ممنون که جواب دادی.
        نظرت راجب محیط های sheet metal design یا wareframe and surface چیه؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. amir-z

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    درگ های u شکل درگ های باحالی هستن
    اما درگ بین z06 و gt500 که کلا هر دو تو یه لیگ دیگه هستن زیاد جالب نیست

    موافقم 35
    مخالفم 2
  4. امیر حسین

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    بدیهی بود نتیجه اصلا این دو تا ماشین تو یک کلاس نیستند… باید فورد جی تی رو میاوردن

    موافقم 44
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    نتیجه واضح بود !! این نسل zo6 حتی میتونه دیمن رو هم شکست بده چه برسه به gt500 ! اما در کل رقابت خیلی جذابی بود ، با تشکر از نشریه Edmund که این درگ رو برگزار کرده و با تشکر از سایت پدال که این مطلب زیبا رو برامون منتشر کرده

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1939 ديدگاه)

      دیمون رو نمیتونه شکست بده شتاب دیمون ۲.۳ شتاب هست در حالی که z06 ۲.۶

      موافقم 11
      مخالفم 29
      1. فرشاد

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        منظورش تو درگ هس نه تئوری

        موافقم 20
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۱۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1939 ديدگاه)

          آره همه چی تئوریه😂 فقط شتاب آلمانی ها واقعیه🤣🤣🤣 خوبه nhra هم تایید کرده حالا باز هی بگید تئوری

          موافقم 7
          مخالفم 6
      2. Javad

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (32 ديدگاه)

        منظورش احتمالا توی درگ یو شکل هستش(در جواب به سوشیانت)

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. Camaro ZL1 427

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    درگ جنبه سرگرمی داشت با توجه به اینکه کوروت تقسیم وزن بهتر ، قیمت بیشتر و سطح بالاتری داره
    ولی یک درگ در همین پدال هست که GT500 مسافت ۴۰۰ متر رو در ۱۱.۳ طی میکنه اونم رو آسفالت ساده و کوروت هم تایم ۱۰.۵ رو آسفالت ساده داره
    درمورد شتاب 60-0 مایل هم خیلی گند زدن دیگه تا اونجایی که من می دونم GT500 حداقل باید زیر ۴ ثانیه رو بزنه کوروت هم ۲.۶ ( حالا بماند یک جا ۲.۵ هم زد رو آسفالت ساده)

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1684 ديدگاه)

      چیزی که تو ویدیو دیدم لاستیک های شلبی کهنه بود و حتی با اوردن دور موتور زیر دو هزار هم هرز گردی داشت و تو ترمز گیری هم کاملا ناپایدار بود.

      راجب تایم زنی هم رو آسفالت معمولی ۱۰.۶ یا ۱۰.۷ رو میزنه و تو پیست درگ هم ۱۰.۴ زده. به هر حال ماشین تک محوره و آدم حرفه ای می طلبه البته سیستم لانچ کنترل پیشرفته کوروت هم نداره اما این تایم نزدیک ۱۲ قطعا بخاطر لاستیک بود.

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. حسین

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        چطوری متوجه شدین لاستیک کهنه است آقا رامین

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. blackwing

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (902 ديدگاه)

      والا من توی یوتوب دیدم یه یوتوبر با کوروت استینگری کاملاً فابریک خودش چندین بار شتاب ۲.۶ و ۲.۷ روی آسفالت معمولی ثبت کرد !
      قطعاً کوروت Z06 و E-Ray از چیزی که اعلام کردن سریع تر میره ، فقط باید راننده راننده باشه 🤷🏻‍♂️

      موافقم 5
      مخالفم 1
  7. Civil war

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جنرال موتورز چقد گرون فروشه فورد داره همون پرفورمنس رو با نصف قیمت میده ماشالاه فورد ماشالاه شلبی

    موافقم 8
    مخالفم 26
    1. Camaro ZL1 427

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      همون پرفورمنس ؟؟؟؟
      اختلاف بین دو خودرو در شتاب ، مسافت ۴۰۰ متر و توانایی های دو خودرو در پیست ، وزن ، ترمز گیری و تقسیم وزن و … کلا حساب نکردید
      برتری کوروت کاملا واضحه و نسبت به قیمت و حتی کلاسش جزو بهترین هاست.
      و کلا مقایسه بین یک کوپه چهار نفره و یک سوپراسپرت اشتباهه

      موافقم 21
      مخالفم 0
    2. مازیار

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      نه انصافا جنرال موتورز هرچی باشه گرون فروش نیست

      موافقم 12
      مخالفم 0
  8. ali_x76

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (342 ديدگاه)

    درگ نا برابر بود.
    ماستنگ که واضحه کیت ترک پک و رینگ های کربنی رو نداره.
    از طرف دیگه کوروت با کیت Z07 اومده و اختلاف قیمت هم نشون دهنده همینه.
    درستش این بود یا هر دو، کامل ترین نسخه باشن، یا در غیر اینصورت، Z06 ساده با کامل ترین GT500 رو بیارن.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. حامد صحرایی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دقیقا. نسخه تست شده کوروت دقیقا دوبرابر نسخه تست شده شلبی قیمت داشت

      موافقم 5
      مخالفم 1
  9. BMW

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1234 ديدگاه)

    به به جدال دو تا از افسانه ها

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. R

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1026 ديدگاه)

    اینام فقط یه کوروت سی ۸ دارن هرچی به زور پیدا میکنن باهاش مسابقه میزارن
    ماشینای جدید بیارید خب

    موافقم 8
    مخالفم 6
  11. R/T

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    کوروت zo6 معلوم بود میبره اما موستانگ هم خیلی خوب بود فقط 0.8 ثانیه کم آورد با اینکه نصف قیمت کوروته

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. خخخ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    افسانه در مقابل افسانه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  13. فرشاد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    الان با منطق سوشیانت میخوام بگم
    کوروت شتاب بهتری داره پس کلا بهتره
    با منطق علی نوا
    ماشالا اصالت ماشالا بیسار ماشالا….فورد خیلی ارزون تره قیمت مناسب اسب بیشتر گشتاور بیشتر پس بهتره

    ولی خودم نظرم اینه فورد اصالت ماسل کاریشو حفظ کرده و یه ماسل کار هیچوقت پرفورمنس نداره بخصوص تو پیست ولی بازم شلبی لذت بیشتری داره تا کوروت

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. M/D

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      منطق تسلای کبیر
      اگه یه تسلای اس پلد کبیر اینجا بود اینا قهوه ای میشدن🤣🤣🤣😂😂😂⚡⚡⚡🇺🇸🇺🇸

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. سوشیانت

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1939 ديدگاه)

      با منطق فرشاد هم یه ماسل کار هیچوقت پرفورمنس نداره!!! درحالی که دوج دیمون صد و هفتاد ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت داره و صفرتاصد ۱.۶۶

      موافقم 7
      مخالفم 15
      1. مازیار

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        شتاب پرفورمنس بحساب نمیاد دوست عزیز. اینو بارها تکرار کردی
        شتاب، پرفورمنس، بحساب، نمیاد
        اسب بخار به تنهایی هم که اصلا هیچ

        موافقم 20
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1939 ديدگاه)

          شما یعنی از دوج بیشتر میدونی؟! تو سایت دوج بری شتاب و سرعت و اسب بخار رو جزو پرفورمنس میدونه اصل معنی پرفورمنس به همین سه تا مربوط میشه البته که چیزایی دیگری هم مثل هندلینگ مهمه ولی هر ماشین پرفورمنسی که معرفی میشه اولویتش با این سه تاست

          موافقم 1
          مخالفم 7
        2. مازیار

          ۱۲ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          بله اصل معنی پرفورمنس رو دونستیم، شتاب سرعت اسب بخار
          بیشتر برامون کامنت بزار

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. فرشاد

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        شما اول فرق پرفورمنس و شتاب و درک کن بعدش مسیر درگ و درک کن
        بعد بیا ببینم در چه سطحی

        موافقم 10
        مخالفم 4
    3. Camaro ZL1 427

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      ( یه ماسل کار هیچوقت پرفورمنس نداره بخصوص در پیست)
      دوست گرامی فکر کنم خودت بدونی ولی ماسل کارهایی مثل شورلت کامارو ZL1 1LE یا همین
      GT500 عملکرد خوبی در پیست دارن

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        بل اینا تو پیست خوبن چون یکم هم که شده پیست محور طراحی شدن
        ولی تو یه دیمن استوک ببر توپیست ببین نیم ساعت طول میکشه یانه

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. فرشاد

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          یاالله تو لجندری هستی
          پس تو پرفومنس هندلینگ و تایم هر لپ و تیز پیچیدن پیچا و اینا مهم نی
          بجاش فقط اسب بخار و شتاب صفرتاصد مهمه؟😂
          نمیدونی اون شتاب فقط مال صفرتاصده و فقط با لانچ بعمل میاد؟
          میشه بهم بگی تو پیستی که برخلاف میلت مستقیم نی و و پیچ و تاب داره چن بار میخوای از صفر لانچ کنی؟ اصلا سرعت صفر مبشه که لانچ کنی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. مازیار

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ظاهرا کوروت از همه لحاظ سرتره بجز ظاهر که از قضا فاکتور مهمی هم هست

    موافقم 6
    مخالفم 6
  15. مریم

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درگ جالب و دیدنی ای بود اما نتیجه مشخص بود .👍

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1601 ديدگاه)

    نه این دوتا بلکه یه موستانگ جی تی رو بهترین اسپرت دنیا می‌دونم. چیزی که بیشترش تو دنیای خارج از مجلات به درد نمیخوره . چه زیبایی چه کیفیت چه قدرت چه امکانات

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. R

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1026 ديدگاه)

      قدرتی که فقط رقمه استفاده نداره
      شلبی ۷۶۰ تا الاغ بی بخار داره همین

      موافقم 2
      مخالفم 8
  17. amine

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا هر دوتا عالی بودن

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا