فورد

یدک کشی با فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی، فاجعه محض!

فورد F-150 جزو شاخص‌ترین خودروهای تاریخ آمریکاست و معرفی مدل الکتریکی F-150 لایتنینگ بازی را وارد مرحله جدیدی کرد اما این پایان ماجرا نیست. می‌خواهیم در این نوشتار تجارب مالکان از این وانت پیکاپ الکتریکی را تقدیم شما عزیزان بکنیم پس با ما همراه باشید. شاید در یوتیوب کانال هویز گاراژ را دیده باشید که تجارب مالکیت خودروهای گوناگون را به اشتراک می‌گذارد. تایلر هوور چند سال پیش این کانال را تأسیس کرده و اخیراً یک دستگاه فورد F-150 لایتنینگ لاریات ۲۰۲۲ را با باتری استاندارد خریداری کرده است. البته او برای خرید این خودرو با دوستش شریک شده و در جدیدترین ویدئوی خود تجربه اولین یدک کشی با این وانت الکتریکی را به اشتراک گذاشته است.

همان‌طور که با دیدن تیتر مطلب می‌توانید تصور کنید، یدک کشی با F-150 لایتنینگ کار خیلی لذت بخشی نبوده است؛ اما چه اتفاقی رخ داده که هوور این مطلب را بیان کرده است؟ او مجبور بوده حدود ۵۱ کیلومتر را با این وانت و به همراه یک تریلر خالی طی کند تا یکی از جدیدترین خریدهای خود یعنی فورد مدل A سال ۱۹۳۴ را حمل کند. با توجه به اینکه او در حال کشیدن یک تریلر آلومینیومی خالی با وزن کمتر از ۶۸۰ کیلومتر بوده، هوور انتظار داشته میزان کم شدن شعاع حرکتی خودرو نسبت به حالت بدون بار کم باشد اما با یک سورپرایز بزرگ مواجه شده است. هوو می‌گوید تخمین شعاع حرکتی در دسترس این وانت الکتریکی به طرز ترسناکی کاهش می‌یابد.

به گزارش پدال و به نقل از insideevs، هوور سفر خود را با شعاع حرکتی در دسترس حدود ۳۲۱ کیلومتر شروع می‌کند و با شعاع حرکتی تخمینی باقی مانده ۲۱۲ کیلومتری به مقصد می‌رسد! به این ترتیب فورد F-150 لایتنینگ دو برابر زمانی که باری را نمی‌کشد انرژی مصرف می‌کند. البته باید به این نکته اشاره داشت شرایط آب و هوایی زمان یدک کشی ایده آل نبوده و دمای هوا برابر با ۱۳ درجه سلسیوس بوده و باران باریده است. از نظر سرعت نیز باید گفت تایلر با حداکثر سرعت مجاز و مشابه نمونه‌های بنزینی و دیزلی رانندگی می‌کند.

او پس از قرار دادن فورد مدل A روی تریلر مسافت طی شده را بازمی‌گردد و حتی بیشتر از قبل ناامید می‌شود. درحالی‌که او حدود ۱۶۸۰ کیلوگرم را یدک می‌کشد اما فورد F-150 لایتنینگ ۱۴۵ کیلومتر از شعاع حرکتی خود را از دست می‌دهد و بنابراین راندمان این خودرو سه برابر بدتر از زمان نرمال و بدون بار است. در نظر داشته باشید که این وانت الکتریکی حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۹۲ کیلوگرمی را دارد بنابراین تایلر کمتر از نصف ظرفیت فورد را یدک کشیده است. چیز زیادی برای گفتن نیست اما جدای از نگرانی درباره شعاع حرکتی، تایلر تحت تأثیر تجربه یدک کشی با F-150 لایتنینگ قرار گرفته زیرا خودرو بسیار راحت و آرام بوده است. همچنین گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی باعث شده‌اند F-150 لایتنینگ در یدک کشی مشکلی نداشته باشد. متأسفانه افت شدید شعاع حرکتی تمامی این ویژگی‌های مثبت را به حاشیه رانده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. T

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    کدوم ….. میره پیکاپ الکتریکی میخره
    کسی‌که پیکاپ میخره هدفش بار زدن سنگینه نه جنگولک بازی
    خودرو های هاچبک شهری فقط باید الکتریکی بشن بنظر من.

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۱۱
    1. سامان اذری

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3052 ديدگاه)

      راستش خیلی خوشحال شدم

      الان مردم و خودروسازها باس بدونن که همه چیز گذاشتن به پک باتری و چند تا ارمیچر رو خودرو نیست
      باس یه انجین توربو دیزل با ۱۴۰۰ نیوتن متر بذارن روش
      اونوقت ببینن که چطوری باهاش یدک کشی میشه کرد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. نوید AJ

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      قبلا هم گفتم. بیشتر از ۵۰ درصد افرادی ک پیکاپ استفاده میکنن، یک پیکاپ الکتریکی با برد ۴۰۰ کیلومتری نیازشون رو برطرف میکنه.
      هنوز مدت زیادی از عرضه ی الکتریکی ها نگذشته. به نظرم که فروششون امیدوارکننده و قابل توجه بوده تا الان.
      من که یه پیکاپ الکتریکی رو به یه پیکاپ بنزینی با مصرف صدی ۱۸ ترجیح میدم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۶
  2. T

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    پیکاپ الکتریکی بنظرم گزینه مناسبی نیست . من بنزینی انتخاب میکنم

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۲
    1. حسین

      ۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      فعلا پیکاپ و کشنده و کلا هر وسیله نقلیه ای که باید چیزی رو یدک بکشه برای الکتریکی شدن مناسب نیست، برعکس سدان و SUV و اتوبوسهای برقی خوب از آب در اومدن.

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۳
  3. احمدرضا

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (482 ديدگاه)

    حالا مونده تا با برقیا آشنا شین
    دردسراشون کم کم معلوم میشه
    نهایتا برای داخل شهر مناسب باشن فعلا

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۹
  4. مهدی

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    با این اوصاف فقط دوتا بز میشه باش بار زد.
    پراید وانت: لایک
    فورد f150 : دیسلایک

    موافقم ۸۴
    مخالفم ۱۳
    1. Hamilton1970

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      نیسانو یادت رفت…
      ۲ تن بار به راحتی هرچه تمام تر 🗿

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  5. بی خیال اسم

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (669 ديدگاه)

    طبیعی هست فعلا اوله راهیم

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  6. Royal Driver UK 70

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (675 ديدگاه)

    گفتم برقیا چرتن دیگه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۲
  7. R@min

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    نبود سیستمی برای کنترل قدرت محصولات الکتریکی در آفرود و یدک کشی ضربه های سنگینی به ماشین وارد می کنه. قطعا که این ماشین و محصولاتی از این دست مثله هامر و رم و سیلورادو و ریویان و… هیچ ارزشی در این صنعت ندارن و صرفا برای رد کردن دوران گذر هستن و در آینده نزدیک یا دور جانشینان اصلی معرفی میشن یا شایدم هیچوقت نتونن بازده محصولات احتراقی رو ارائه بدن.

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۵
    1. مازیار

      ۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1606 ديدگاه)

      برقی ها بسیار بسیار جای پیشرفت و بهینه شدن دارن رامین
      با پشتیبانی سادگی تولید و انتقال نیرو

      تغییرات کلی
      تو تمام سگمنت ها
      اونقدر که حتی باور وضعیت امروز سخت باشه
      و زیاد طول نمی کشه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (357 ديدگاه)

        زمان همه چیزو مشخص می کنه مازیار

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. مازیار

          ۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1606 ديدگاه)

          آخه هیچ چشم اندازی از این جانشینان اصلی که اشاره کردی مشخص نیست (بجز هیدروژن با حواشی بیشتر از اصل)
          به نظرت تو بزرگترین و فراگیرترین صنعت دنیا میشه به یکباره تغییر کلی رخ بده؟

          فعلا که زمان اونم بسرعت برای برقی ها پیش میره

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        2. R@min

          ۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (357 ديدگاه)

          منظور از جانشین، محصولات الکتریکی بهتر با رفع اشکالات هست و کسی هم منتظر چیزه ای دیگه ای نیست. پتنت های هیدروژنی هم در حد ایده هستن.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        3. مازیار

          ۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1606 ديدگاه)

          خوب این که میشه همون بسیار جای پیشرفت و … دارن که
          کلا سوتفاهم بود مثل اینکه😀

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1369 ديدگاه)

    یعنی خود فورد متوجه نشده ممکنه این مقدار مصرف برق ماشین بره بالا ؟
    اگه کشیدن بار سنگین با خودروی برقی اینقدر مشکل سازه ! چرا تسلا تریلی برقی میسازه ؟
    به نظر من این ماشین این آقا یه مشکل دیگه داره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۴
    1. اردلان

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      چون تسلا کلا هدفش جارو برقی ساختنه ولی اونم اگه به بازار بیاد فک نکنم عملکرد خوبی داشته باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. meysam

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    قبلا در این مورد کامنت گذاشته بودم یه سری دوستان رگ گردنشون باد کرد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  10. محمد

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (846 ديدگاه)

    وانت و کشنده های برقی اول راهند نباید انتظار بنزینی و دیزلی هارو فعلا ازشون داشت

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  11. پدرام

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (763 ديدگاه)

    برای الکتریکی کردن ماشین های تجاری و حمل بار هنوز زوده و به نظرم اون شعاع حرکتی ایده آل تا زمانی که بدست نیاد بهتره خودروسازان روی سدان ها و هاچبک های شهری تمرکز کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. abbas

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    درسته حالا ماشین برقیا جدیدن بصرفه ای ولی خداوکیلی همینو نمیشد نسخه دیزلی زد؟!؟
    هم قدرت داره همم دیگ قدر نسخه بنزینی هزینه سوخت نداره حداقل بهتر از این بی مصرفه که
    این بیشتر به درد دور دور میخوره

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  13. ۹۱۱

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    اونوقت بیاین بگین برقی ها بهتر از بنزینی هان 😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا